Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni hermo kaasoon

Vierailija
22.05.2016 |

Tiivistän koko jutun, luulin että mun pitkäaikainen ystävä on onnellinen mun puolesta kun mennään miehen kanssa naimisiin. Ollaan asuttu yhdessä miehen kanssa jo muutama vuosi niin mitään prinsessahäitä ei ole tulossa, kesäjuhlat lähinnä. En ole pyytänyt kaasolta mitään ihmeitä, ollaan kerran käyty syömässä ja suunnittelemassa, muistilista läpi ja kerran katsottu mulle pukua tässä kevään aikana.

Nyt miehen sisko avautui, kaaso on hänelle kertonut kuinka tylsät juhlat on tulossa, ei fotoboothia, bändiä tai edes discoa, morsmaikun ryöstöä, ei kuulemma mitään mitä kaaso on ehdottanut. No tota, nämä on enemmänkin aikuisten puutarhajuhlat ja juhlat maksetaan itse kaikki, ei vaan pysty. Olen kieltämättä loukkaantunut. Kyselin toiselta ystävältäni ja hän vaikeana kertoi, että kaaso on ollut vähän kummallinen, olisiko häästressiä. Ai kaasolla vai?!

Kaaso on myös sanonut että mieheni on aivan liian kiltti ja hyvä mies minulle koska mieheni arvostaisi bändiä ja se on minusta kiinni nyt. Mieheni oli yhtä äimänä kuin minä, ei meillä ole nyt varaa tonnien bändeihin vaan ihan tuttu dj hoitaa musapuolen kohtuuhintaan. Oli kuulemma kaaso mussuttanut mutta mies luuli et se oli läppää. Mitä enemmän kelaan sitä enemmän alkaa keittään. Tänään päätin aikaistaa suunniteltuja polttareita ja soitin porukan läpi. Kysyin et lähdetäänkö muutamaa viikkoa aikaisemmin reissuun mitä suunniteltiin ja käykö se ja se viikonloppu. Kaikille kävi mutta kaasolle en ole soittanut, sanoin hoitavani homman ja ei puhuta koska nyt yllätetäänkin kaaso. Ajattelin yllättää silleen, että en soita. Välit menee mutta ei taida oikein harmittaa. Mietin vielä puhuisinko läpi mut musta tuntuu et mua on puukotettu selkään ja en taida olla tarpeeksi kypsä ihminen ratkomaan tätä kaason kanssa puhumalla. Vähän herkkänä asian suhteen. Itkupotkuraivari oli lähellä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso on saattanut avautua ja tottakai saat olla loukkaantunut mutta tuo 'kostaminen' koska joku on eri mieltä häistäsi, on naurettavaa. Pilaat HÄIDEN (yhden päivän!) takia ystävyyden? 

Ehdottaisin että juttelet asiat selviksi kaasosi kanssa ja hän varmasti pyytää anteeksi möläytystään ja häidesi pilkkaamista. 

Vierailija
2/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bridezilla in the action.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kostaminen on typerää ja lapsellista, älä tee sitä.

Millainen elämäntilanne kaasolla itsellään on? Mietin olisiko tuo valittaminen osittain kateutta. Kannattaa olla sen verran aikuinen että otat asian reippaasti puheeksi hänen kanssaan ja kysyt mikä mättää.

Vierailija
4/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä tosi ihana! <3

Vierailija
5/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin ja mietin mut itse en pystyisi olemaan ystävälleni kaksinaamainen, musta tuntuu et mun luottamus on petetty. Haukuttu kaikki jutut tyhmäksi ja mulle vaan söpöstelty. Ja taitaa kaaso olla loppupeleissä kateellinen, sitä mä en kestä.

Tietää kuinka mä olen säästänyt ja pitänyt kaiken kohtuudessa ja yhtäkkiä mä oon tylsä, laimee, mielikuvitukseton ja mun mies on mulle aivan liian hyvä kun ei ole bändiä, fotoboothia, leikkejä.. ja mitä vielä, sirkusteltta ja poniajelua? Ei ole rahaa eikä tontilla neliöitä tarpeeksi. Minä olen ihan tavallinen palkkatyössä käyvä ihminen. Jos itsellä ei ole prinsessaunelmia niin en minä nyt kaason unelmahöttöä ala toteuttamaan. Taitaa jäädä rannalle.

Vierailija
6/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai se kaasokin olla pettynyt, jos luuli pääsevänsä toteuttamaan ns. rinsessaunelmahäitä ja sitten onkin ihan toisenlaiset kekkerit tulossa. Sitähän se vain puhalteli pihalle. Sinulle se ei ole ollut kaksinaamainen, vaan on luultavasti pohjimmiltaan ihan ok sen kanssa millaiset häistä on tulossa ja on iloinen puolestasi. Ehkä häntä saattaa jopa nolottaa tai hän saattaa kokea painetta, että hääpaikalla häntä syytetään, jos jollain vieraalla on tylsää. Joko niin että pelkää että morsian kilahtaa ja huutaa koko hääväen kuullen kuinka kaaso ei ole hankkinut mitään kivaa häihin, tai sitten että hääväki nurisee jossain ladon takana kuinka häät ovat tylsät ja sitten kaasoa nolottaa hääparin puolesta. Häät ovat iso juttu myös muille kuin morsiamelle, on monenlaisia paineita ja odotuksia ja pettymyksiä ja toiveita ja haaveita ja toteutuvia ja toteutumatta jääviä asioita.

Fiksu morsian ottaisi yhteyttä kaason ja kävisi vielä kerran hääjärjestelyt läpi ja kertoisi millaiset häistä haluaa ja miksi. Sitten hän kertoisi kaasolle mitä häneltä toivoo hääpäivänä ja kyselisi onko kaasolla jotain mietteitä häiden suhteen. Urpo morsian jättäisi kaason rannalle polttareista ja riskeeraisi samalla sekä ystävyyssuhteen että häiden sujumisen.

Ota ja valitse.

Vierailija
7/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kaaso tässä tosiaan on puukottanut sua selkään ja monesti, kun selän takana narisee kaikille. Lisäksi puhuu paskaa.

Ei tollasella kaverilla tee mitään. En mä mitään kosto juttuja hautois. Ilmoittaisin, että moikka ei tarvii pitää yhteyttä.

Jos ei teidän häitä ymmärrä, niin ei ole ystävyyden arvoinen. Kyseessä ei ole vain yksi päivä. Kyllähän tommonen seläntakana puhuja on muistakin asioistasi puhunut. Tämä nyt vaan tuli ilmi.

Vierailija
8/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän oli pirteä aloitus. Yleensä syyllinen on anoppi, joka puhuu selän takana. Vaihteeksi siis kaaso.

Kehittele lisää, nyt on 2/5.

Vierailija
9/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis istukaa alas ja puhukaa asiat!

Mitä ihmettä sä sekoilet, te olette ystäviä, te istutte kahvikupin ääreen ja kerrotte mikä mieltä painaa ja sitten päätätte että onko kaaso enää kaaso, vai parempi että jättäytyy sivuun.

Vierailija
10/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikonloppureissua. Toki teet mitä haluat ja ehkä kaaso on ollut pettynyt, ettei hänen ehdotukset ole kiinnostaneet.

Muutamaan kertaan olen kuullut tätä, että morsian on ollut pettynyt kaasoonsa. Kuitenkin kaaso on voinut käyttää paljonkin vapaa-aikaansa häiden järjestelyihin ja suunnitteluun. Ensi kerralla sitten preppaat kaason paremmin häitäsi varten, niin ehkä väärinkäsityksiltä vältytään.

Vierailija
11/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kysyn tyhmänä, että mikä on fotobooth, terveisin morsian vuodelta 1995.

Vierailija
12/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä onnistuin järjestämään häät yhdessä mieheni kanssa, äiti auttoi tarjoilujen suunnittelussa ja hääpuvun valinnassa. Parhaalla ystävälläni oli kaksosvauvat hoidettavana eli hommaa riitti ilman kaasoiluakin.

Vierailija
13/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso on ollut kartalla millaiset häät ovat tulossa. Koska ei olla enään teinejä vaan lähellä kolmeakymmentä niin en ole kehdannut pyytää ystäviltä liikaa apua, kaaso on ollut kerran kanssani syömässä ja käyty listaa läpi. Pyysin sanomaan onko joku asia unohtunut tai mitä pitää menusta. Sitten toisen kerran kaupungilla kun katselin ja sovittelin pukua. Minulle tuli yllätyksenä, että kaikki nuo ehdotukset bändi, fotobooth, morsiamen ryöstö oli tosissaan heitettyjä. Ja hän tietää, että koitan pitää budjetin maltillisena.

Ja pienet häät tulossa, 30 hlöä. Kaikki tuttuja eli ei paineita että paikalla pitäisi olla elvis, taikuri tai strippari. Puutarhajuhlat ovat mielestäni eri tyyppiset häät. Ihmettelen että kenellä on pokkaa suunnitella rinsessaunelmahäät jos morsian ei ole rinsessa tai kenellä on pokkaa suunnitella ne jonkun toisen rahoilla. Ilmeisesti minun kaasollani sitä pokkaa on. Kaipa häät aiheuttavat stressiä sitten koko hääväelle. Mutta jos minä ja mieheni emme stressaa niin kaaso on ollut tähän mennessä ainut asia järjestelyissä, joka on aiheuttanut minulle stressiä.

Äsh, en tiedä. Ihan tyhmä olo, ihan kun en tuntisi koko ihmistä enää. Ja mitä minä kysyisin kahvilla, niin, miksi sinä puhut paskaa minusta selän takana? Siltä minusta tuntuu. Jostain ihmisestä vaan menee maku ihan kertaheitolla. En olisi ikinä tehnyt vastaavaa älyvapaata temppua hänelle. Juttelen miehen siskon kanssa, hän on järkevä ja tuntee meidät molemmat. Itsellä on pallo hukassa miten reagoin. Toisaalta, ei kauhean kivat polttarit tiedossa jos kaaso aiheuttaa edelleen näin pahoja näppylöitä. Kiitos kommenteista, toinen näkökulma auttaa. Ehkä se olen tosiaan minä joka olen lapsellinen hirviö. Ap

Vierailija
14/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä onnistuin järjestämään häät yhdessä mieheni kanssa, äiti auttoi tarjoilujen suunnittelussa ja hääpuvun valinnassa. Parhaalla ystävälläni oli kaksosvauvat hoidettavana eli hommaa riitti ilman kaasoiluakin.

Ihan ohiksena niin mikä tämän kommentin pointti oli? Mihin tämä liittyi?

Vierailija
15/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekin puhunut kaasostasi selän takana muiden kanssa. Odotuksenne häistä nyt vaan olivat erilaiset ja ilmeisesti kaasosi ei ole ollut ajatustenlukija. Ehkä hän on olettanut, että tehtävänään on myös suunnitella ohjelmaa häihin.

Ehkä kaasolle myös parempi, että hän jää pois polttareistasi ja häistäsi, mikäli tilanne on noin ongelmallinen jo tässä vaiheessa. Tietysti voit miettiä, että näinköhän kukaan muukaan kavereistasi olisi osannut toimia kaasonasi.

Vierailija
16/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se onkin haastava homma kaasolle katsoa lounaalla lista läpi ja käydä mekkokierroksella.. sympatiat ap:lle!

Vierailija
17/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitustasi oli mielenkiintoisella tavalla hyvä. Mukavinta ei tietenkään ollut se, että hermo menee kaasoon. Parasta oli se, ettet halua niitä pitkästyttäviä leikkejä mm. morsiaimen ryöstöä omiin häihisi. 

Mieti haluatko ystävyytesi jatkuvan kaasoksi valitsemasi kanssa. Särö joka on jo nyt ehtinyt syntyä ystävyytenne sekä keskinäiseen luottamukseen, saattaa vaikuttaa tulevaisuudessakin väleihinne.  

Mikäli kaverisuhde on sulle tärkeä, niin juttele asiasta ja tuo ilmi asiat joista pahoitit mielesi.  En tosin arvosta kovinkaan korkealle näitä henkilöitä jotka halusivat tulla kertomaan näistä kaason purkautumisista.  

Kukaan ei halua pahaa mieltä suunnitellessaan häitään/odottaessaan oman juhlansa onnistumista. 

Vierailija
18/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se onkin haastava homma kaasolle katsoa lounaalla lista läpi ja käydä mekkokierroksella.. sympatiat ap:lle!

Haasatavuus on kiinni täysin kaason omasta elämäntilanteesta.

Vierailija
19/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit sanonu kaasolle et ostakoot se teille se bändi ym. kun kerta haluu sen niin kovasti.

Vierailija
20/49 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekin puhunut kaasostasi selän takana muiden kanssa. Odotuksenne häistä nyt vaan olivat erilaiset ja ilmeisesti kaasosi ei ole ollut ajatustenlukija. Ehkä hän on olettanut, että tehtävänään on myös suunnitella ohjelmaa häihin.

Ehkä kaasolle myös parempi, että hän jää pois polttareistasi ja häistäsi, mikäli tilanne on noin ongelmallinen jo tässä vaiheessa. Tietysti voit miettiä, että näinköhän kukaan muukaan kavereistasi olisi osannut toimia kaasonasi.

True dat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä