Meni hermo kaasoon
Tiivistän koko jutun, luulin että mun pitkäaikainen ystävä on onnellinen mun puolesta kun mennään miehen kanssa naimisiin. Ollaan asuttu yhdessä miehen kanssa jo muutama vuosi niin mitään prinsessahäitä ei ole tulossa, kesäjuhlat lähinnä. En ole pyytänyt kaasolta mitään ihmeitä, ollaan kerran käyty syömässä ja suunnittelemassa, muistilista läpi ja kerran katsottu mulle pukua tässä kevään aikana.
Nyt miehen sisko avautui, kaaso on hänelle kertonut kuinka tylsät juhlat on tulossa, ei fotoboothia, bändiä tai edes discoa, morsmaikun ryöstöä, ei kuulemma mitään mitä kaaso on ehdottanut. No tota, nämä on enemmänkin aikuisten puutarhajuhlat ja juhlat maksetaan itse kaikki, ei vaan pysty. Olen kieltämättä loukkaantunut. Kyselin toiselta ystävältäni ja hän vaikeana kertoi, että kaaso on ollut vähän kummallinen, olisiko häästressiä. Ai kaasolla vai?!
Kaaso on myös sanonut että mieheni on aivan liian kiltti ja hyvä mies minulle koska mieheni arvostaisi bändiä ja se on minusta kiinni nyt. Mieheni oli yhtä äimänä kuin minä, ei meillä ole nyt varaa tonnien bändeihin vaan ihan tuttu dj hoitaa musapuolen kohtuuhintaan. Oli kuulemma kaaso mussuttanut mutta mies luuli et se oli läppää. Mitä enemmän kelaan sitä enemmän alkaa keittään. Tänään päätin aikaistaa suunniteltuja polttareita ja soitin porukan läpi. Kysyin et lähdetäänkö muutamaa viikkoa aikaisemmin reissuun mitä suunniteltiin ja käykö se ja se viikonloppu. Kaikille kävi mutta kaasolle en ole soittanut, sanoin hoitavani homman ja ei puhuta koska nyt yllätetäänkin kaaso. Ajattelin yllättää silleen, että en soita. Välit menee mutta ei taida oikein harmittaa. Mietin vielä puhuisinko läpi mut musta tuntuu et mua on puukotettu selkään ja en taida olla tarpeeksi kypsä ihminen ratkomaan tätä kaason kanssa puhumalla. Vähän herkkänä asian suhteen. Itkupotkuraivari oli lähellä.
Kommentit (49)
Jos menee hermokaasoon pitää nopeasti tuikata itseensä pistos atropiinia.
Ha ha ha .. ha ha ... ha?
M
Soitin kaasolle, kerroin että olin nyt useammalta taholta kuullut hänen kritisoivan hääjärjestelyitä ja asia tuli minulle puskista. Kysyin miksi näin? Kaaso ensin kielsi ja sitten kun sanoin että antaa tulla vaan kaikki mikä on pielessä niin ei jää mikään vaivaamaan.. hän kertoi, että puutarhajuhlat ovat tylsät ja kukaan ei viihdy jos ei ole ohjelmaa ja bändi tekisi juhlasta juhlan. Ja joku leikki pitää olla että saadaan häät edes muistuttamaan häitä. Ja jos fotobooth ei onnistu niin sitten pitää ostaa kertakäyttökamerat.
Kerroin hänelle, mitä bändi maksaa ja että en ole valmis käyttämään niin paljon rahaa, sataan mielummin ruokaan ja juomaan. Ohjelmaksi riittää taustamusiikki alkuiltaan ja myöhemmin dj isolla katetulla terassilla. Ja että kumpikaan meistä, mieheni tai minä emme halua leikkejä. Ja kertakäyttökamerat ovat mielestäni turhat jos on valokuvaaja sovittu. Sitten hän suuttui että jos mikään hänen ehdotuksensa ei kelpaa niin mitä minä teen kaasolla. Sanoin että ajattelin että olisin kaivannut henkistä tukea ja ehkä apua pukeutumiseen koska kaikki muu tulee ostopalveluina. Mutta en minä oikeastaan tarvitse kaasoa niin jos tuntuu typerältä touhulta nämä meidän häät niin voit tulla vieraana jos tahdot, ei tarvitse olla kaaso.
Hän suuttui vielä enemmän ja sanoi, että häistä on ollut hänelle liian paljon vaivaa. Kysyin että mitähän vaivaa tarkalleen, ollaan kerran käyty lounaalla tunti ja kerran pari tuntia kaupungilla häämekkoja katsomassa. Se oli hänestä turhaa vaivaa hänelle koska mikään ehdotus ei kuitenkaan kelvannut minulle. Kiitin häntä vaivannäöstä, sanoin että olen pahoillani ja pyysin lopettamaan kaiken vaivannäön jatkossa minun suhteeni ja suljin puhelimen. Ihan turha jatkaa keskustelua, kaaso haluaa omat ideansa läpi ja me taas päätämme asioista ihan isse miehen kanssa. Varmaan joku rooli, arvovalta mikä lie välikysymys mutta en nyt jaksa tätä huttua. Olkoot koko ihminen. Terveisiä Satulle jos tälle palstalle jostain syystä eksyt! Ap
Onhan muuten häälahjalista jo olemassa? Siitä huolimatta joku saattaa tuoda vääränlaisia lahjoja. No, se onkin sitten uuden ketjun aihe AV:lla.
Kaasoa, komisario Palmu!
Ha ha ha ha ha ha ... ha ha ... ha?
M
Fotobooth on joku vuokrattava tai itse kyhätty koppi missä vieraat voi ottaa itsestään valokuvia
Toivottavasti en koskaan joudu siihen tilanteeseen, että minua pyydetään kaasoksi. Aivan koiran virka. Lopussa ei kiitos seiso, jää vaan luu käteen :)
Budjetti tiskiin heti alkuun. Kaason täytyy saada tietoonsa, millainen summa menoihin on varattu.
Mikäli kaaso ehdottaa mm. bändiä, on hänen kerrottava hinta. Pidä yksinkertaista kirjanpitoa jotta saat kulut pysymään kurissa.
Itse en halunnut hääjuhlia, käytimme rahat 5-viikon häämatkaan. Matkan aikana emme kertaakaan riidelleet :) Mutta, vuosien varrella on tietysti erimielisyyksiäkin koettu. Kumpikaan ei ole uhannut laittaa lusikoita jakoon :) Toistaiseksi täällä kaikki hyvin. Hyvää tulevaisuutta myös ap teille tulevalle avioparille.
No onpas hieno kiitos kaasollesi, joka on nähnyt vaivaa SINUN vuoksesi!!! Ei ne polttaritkaan itsestään järjesty. Tämän kesän kaasona voin kertoa, että kyllä kaasolla todellakin voi olla häästressiä. Hänellä (ja bestmaneillä) on vastuu siitä että juhlat sujuu ja vieraat viihtyvät. Mietin, että mitä sitten olette suunnitelleet tuonne juhliin jos ei kerran mitään ns. ohjelmaa ole luvassa. Kaasolla voi tosiaan olla huoli siitä hanta syytetään siitä, ettei juhliin ole suunniteltu mitään kummempaa ohjelmaa. Noloja leikkejä tai taikuria ei tarvita mutta ehkä nyt jotain kuitenkin että eroaa peruspuutarhajuhlista.
Vierailija kirjoitti:
Saa kai se kaasokin olla pettynyt, jos luuli pääsevänsä toteuttamaan ns. rinsessaunelmahäitä ja sitten onkin ihan toisenlaiset kekkerit tulossa. Sitähän se vain puhalteli pihalle. Sinulle se ei ole ollut kaksinaamainen, vaan on luultavasti pohjimmiltaan ihan ok sen kanssa millaiset häistä on tulossa ja on iloinen puolestasi. Ehkä häntä saattaa jopa nolottaa tai hän saattaa kokea painetta, että hääpaikalla häntä syytetään, jos jollain vieraalla on tylsää. Joko niin että pelkää että morsian kilahtaa ja huutaa koko hääväen kuullen kuinka kaaso ei ole hankkinut mitään kivaa häihin, tai sitten että hääväki nurisee jossain ladon takana kuinka häät ovat tylsät ja sitten kaasoa nolottaa hääparin puolesta. Häät ovat iso juttu myös muille kuin morsiamelle, on monenlaisia paineita ja odotuksia ja pettymyksiä ja toiveita ja haaveita ja toteutuvia ja toteutumatta jääviä asioita.
Fiksu morsian ottaisi yhteyttä kaason ja kävisi vielä kerran hääjärjestelyt läpi ja kertoisi millaiset häistä haluaa ja miksi. Sitten hän kertoisi kaasolle mitä häneltä toivoo hääpäivänä ja kyselisi onko kaasolla jotain mietteitä häiden suhteen. Urpo morsian jättäisi kaason rannalle polttareista ja riskeeraisi samalla sekä ystävyyssuhteen että häiden sujumisen.
Ota ja valitse.
Tästä samaa mieltä. Ja mieti minkä kuvan annat itsestäsi muille ystävillesi ja tärkeille ihmisille.
Polttarit ja häät ehkä menevät hyvin tuolla kaavailullasi mutta saatat yllätykseksesi huomata että jotkut alkavat ottaa etäisyyttä sinuun.
Se voi tapahtua aika pikkuhiljaa mutta kuitenkin.
Olen nähnyt vastaavan tilanteen ja tajunnut että tuollaiset kostot yms vieraannuttavat sivullisiakin kostajasta.
Eri juttu on sitten se jos tämä oli joku viimeinen pisara kaasosi käyttäytymisessä sinua kohtaan.
Jossain mitta tulee täyteen toki
Mutta mieti nyt vielä ja suosittelen suoraselkäistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaaso on ollut kartalla millaiset häät ovat tulossa. Koska ei olla enään teinejä vaan lähellä kolmeakymmentä niin en ole kehdannut pyytää ystäviltä liikaa apua, kaaso on ollut kerran kanssani syömässä ja käyty listaa läpi. Pyysin sanomaan onko joku asia unohtunut tai mitä pitää menusta. Sitten toisen kerran kaupungilla kun katselin ja sovittelin pukua. Minulle tuli yllätyksenä, että kaikki nuo ehdotukset bändi, fotobooth, morsiamen ryöstö oli tosissaan heitettyjä. Ja hän tietää, että koitan pitää budjetin maltillisena.
Ja pienet häät tulossa, 30 hlöä. Kaikki tuttuja eli ei paineita että paikalla pitäisi olla elvis, taikuri tai strippari. Puutarhajuhlat ovat mielestäni eri tyyppiset häät. Ihmettelen että kenellä on pokkaa suunnitella rinsessaunelmahäät jos morsian ei ole rinsessa tai kenellä on pokkaa suunnitella ne jonkun toisen rahoilla. Ilmeisesti minun kaasollani sitä pokkaa on. Kaipa häät aiheuttavat stressiä sitten koko hääväelle. Mutta jos minä ja mieheni emme stressaa niin kaaso on ollut tähän mennessä ainut asia järjestelyissä, joka on aiheuttanut minulle stressiä.
Äsh, en tiedä. Ihan tyhmä olo, ihan kun en tuntisi koko ihmistä enää. Ja mitä minä kysyisin kahvilla, niin, miksi sinä puhut paskaa minusta selän takana? Siltä minusta tuntuu. Jostain ihmisestä vaan menee maku ihan kertaheitolla. En olisi ikinä tehnyt vastaavaa älyvapaata temppua hänelle. Juttelen miehen siskon kanssa, hän on järkevä ja tuntee meidät molemmat. Itsellä on pallo hukassa miten reagoin. Toisaalta, ei kauhean kivat polttarit tiedossa jos kaaso aiheuttaa edelleen näin pahoja näppylöitä. Kiitos kommenteista, toinen näkökulma auttaa. Ehkä se olen tosiaan minä joka olen lapsellinen hirviö. Ap
Et ole lapsellinen hirviö ja kuka tahansa olisi loukkaantunut.
Mutta silti kannattaa asia hoitaa toisin.
Soita hänelle ja kerro että olet kuullut mitä hän on puhunut.
Ja selitä sitten että te haluatte nyt tällaiset häät.
Ole ystävällinen mutta toisaalta sillä tavalla jämäkkä ettei asiaan jää mitään epäselvää eikä harkinnan varaa.
Jos kaaso alkaa mussuttaa ja väittää vastaan niin sitten sanot että on parempi ettei hän ole kaasona kuitenkaa.
Kutsu kuitenkin häihin ja polttareihin.
Siis niin kuin häh??? Kaaso / bestman on muka se joka saa vieraat viihtymään??? Anteeks?? Ei ole oikeasti kenenkään vika jos juhlissa on tylsää, kun kaikki ei ole samanlaisia... Mutta ei voi myöskään kaasolle tms KAATAA tuotsta viihtymisestä vastuuta.
Tässä keississä se kaaso on kyllä aika omituinen: aphan oli JO kertonut millaiset juhlat heille tulee joten kaason on ihan turha ottaa herne nenään siksi että ne juhlat ei ole HÄNELLE mieleen. Kaaso vissiin unohti että ei ole hänen häät...
Ja mun mielestä ap osasi hoitaa tuon kunnolla kun keskusteli kaason kanssa.
Hyviä juhlia ap ja onnea 💑
Vierailija kirjoitti:
Soitin kaasolle, kerroin että olin nyt useammalta taholta kuullut hänen kritisoivan hääjärjestelyitä ja asia tuli minulle puskista. Kysyin miksi näin? Kaaso ensin kielsi ja sitten kun sanoin että antaa tulla vaan kaikki mikä on pielessä niin ei jää mikään vaivaamaan.. hän kertoi, että puutarhajuhlat ovat tylsät ja kukaan ei viihdy jos ei ole ohjelmaa ja bändi tekisi juhlasta juhlan. Ja joku leikki pitää olla että saadaan häät edes muistuttamaan häitä. Ja jos fotobooth ei onnistu niin sitten pitää ostaa kertakäyttökamerat.
Kerroin hänelle, mitä bändi maksaa ja että en ole valmis käyttämään niin paljon rahaa, sataan mielummin ruokaan ja juomaan. Ohjelmaksi riittää taustamusiikki alkuiltaan ja myöhemmin dj isolla katetulla terassilla. Ja että kumpikaan meistä, mieheni tai minä emme halua leikkejä. Ja kertakäyttökamerat ovat mielestäni turhat jos on valokuvaaja sovittu. Sitten hän suuttui että jos mikään hänen ehdotuksensa ei kelpaa niin mitä minä teen kaasolla. Sanoin että ajattelin että olisin kaivannut henkistä tukea ja ehkä apua pukeutumiseen koska kaikki muu tulee ostopalveluina. Mutta en minä oikeastaan tarvitse kaasoa niin jos tuntuu typerältä touhulta nämä meidän häät niin voit tulla vieraana jos tahdot, ei tarvitse olla kaaso.
Hän suuttui vielä enemmän ja sanoi, että häistä on ollut hänelle liian paljon vaivaa. Kysyin että mitähän vaivaa tarkalleen, ollaan kerran käyty lounaalla tunti ja kerran pari tuntia kaupungilla häämekkoja katsomassa. Se oli hänestä turhaa vaivaa hänelle koska mikään ehdotus ei kuitenkaan kelvannut minulle. Kiitin häntä vaivannäöstä, sanoin että olen pahoillani ja pyysin lopettamaan kaiken vaivannäön jatkossa minun suhteeni ja suljin puhelimen. Ihan turha jatkaa keskustelua, kaaso haluaa omat ideansa läpi ja me taas päätämme asioista ihan isse miehen kanssa. Varmaan joku rooli, arvovalta mikä lie välikysymys mutta en nyt jaksa tätä huttua. Olkoot koko ihminen. Terveisiä Satulle jos tälle palstalle jostain syystä eksyt! Ap
Tässä on erittäin hyvin hoidettu tuo asia.
Onnea aplle ja uskon että tulee loustavat juhlat!
Mihin sä tarviit puutarhajuhlissa kaasoa? Polttaritkin järjestät itse.
Kertakäyttökamerat... elättekö 90-luvulla?
Jos kaaso olisi oikeasti halunnut, että häistä tulee mahdollisimman viihtyisät niin hän olisi sanonut nämä ehdotukset ehkä heti morsiammelle eikä, selän takana juorunnut tylsistä häistä. Naurettavin mielestäni tuo, jos hän on todella sanonut miten ap:n mies on liian hyvä hänelle. Todellinen ystävä.
Mitäköhän hän jauhaa sinusta, kun kukaan läheisesi ei ole kuulemassa..
Minä voin joskus purkaa luottamukselliselle ihmiselle sellaisia asioita joiden tiedän olevan kohtuuttomia jotain toista kohtaan. Siis puran ne höyryt jotta saan ajatukset ulos ja irti. Siis sellaiset ajatukset joita tiedän etten saisi ajatella ja joita en haluaisi kohteelle paljastaa. Tuo kaason tilanne olisi juuri tuollainen. Olisin pettynyt häistä jotka eivät edes ole minun. Tietäisin että tämähän on naurettava ajatus mutta tuntisin silti niin.
voi jumalista että naiset on rasittavia häitten suhteen. sanokaa suoraan mitä ajattelette ja lopettakaa tollanen selän takana muriseminen. tämän takia en naimisiin mene juhlien kanssa. käyn vetää nimen lappuun ja lähen mökille grillaamaan korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin joskus purkaa luottamukselliselle ihmiselle sellaisia asioita joiden tiedän olevan kohtuuttomia jotain toista kohtaan. Siis puran ne höyryt jotta saan ajatukset ulos ja irti. Siis sellaiset ajatukset joita tiedän etten saisi ajatella ja joita en haluaisi kohteelle paljastaa. Tuo kaason tilanne olisi juuri tuollainen. Olisin pettynyt häistä jotka eivät edes ole minun. Tietäisin että tämähän on naurettava ajatus mutta tuntisin silti niin.
Hieman eri asia ehkä purkaa omatuntoa, kuin avautua ennen häitä morsiamen muille kavereille miten morsiammen mies on liian hyvä hänelle, jollei sitten ollut heitto.
Näinköhän kaaso on ajatellut oikeasti jotain bändiä paikalle tilata, vaan on saattanut mainita, että bändikin olisi voinut olla kivaa ohjelmaa.
Mahdollisesti muuten nuo kaverisi ovat vastaavalla tavalla puhuneet kaasolle, että mitä sinä olet hänestä puhunut. Eli väärinkäsitystenkin mahdollisuus on olemassa.