Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni hermo kaasoon

Vierailija
22.05.2016 |

Tiivistän koko jutun, luulin että mun pitkäaikainen ystävä on onnellinen mun puolesta kun mennään miehen kanssa naimisiin. Ollaan asuttu yhdessä miehen kanssa jo muutama vuosi niin mitään prinsessahäitä ei ole tulossa, kesäjuhlat lähinnä. En ole pyytänyt kaasolta mitään ihmeitä, ollaan kerran käyty syömässä ja suunnittelemassa, muistilista läpi ja kerran katsottu mulle pukua tässä kevään aikana.

Nyt miehen sisko avautui, kaaso on hänelle kertonut kuinka tylsät juhlat on tulossa, ei fotoboothia, bändiä tai edes discoa, morsmaikun ryöstöä, ei kuulemma mitään mitä kaaso on ehdottanut. No tota, nämä on enemmänkin aikuisten puutarhajuhlat ja juhlat maksetaan itse kaikki, ei vaan pysty. Olen kieltämättä loukkaantunut. Kyselin toiselta ystävältäni ja hän vaikeana kertoi, että kaaso on ollut vähän kummallinen, olisiko häästressiä. Ai kaasolla vai?!

Kaaso on myös sanonut että mieheni on aivan liian kiltti ja hyvä mies minulle koska mieheni arvostaisi bändiä ja se on minusta kiinni nyt. Mieheni oli yhtä äimänä kuin minä, ei meillä ole nyt varaa tonnien bändeihin vaan ihan tuttu dj hoitaa musapuolen kohtuuhintaan. Oli kuulemma kaaso mussuttanut mutta mies luuli et se oli läppää. Mitä enemmän kelaan sitä enemmän alkaa keittään. Tänään päätin aikaistaa suunniteltuja polttareita ja soitin porukan läpi. Kysyin et lähdetäänkö muutamaa viikkoa aikaisemmin reissuun mitä suunniteltiin ja käykö se ja se viikonloppu. Kaikille kävi mutta kaasolle en ole soittanut, sanoin hoitavani homman ja ei puhuta koska nyt yllätetäänkin kaaso. Ajattelin yllättää silleen, että en soita. Välit menee mutta ei taida oikein harmittaa. Mietin vielä puhuisinko läpi mut musta tuntuu et mua on puukotettu selkään ja en taida olla tarpeeksi kypsä ihminen ratkomaan tätä kaason kanssa puhumalla. Vähän herkkänä asian suhteen. Itkupotkuraivari oli lähellä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä tarviit puutarhajuhlissa kaasoa? Polttaritkin järjestät itse.

Niinpä, mihin sitä kaasoa tarvitsit? Ihan vain kiusaksi? Että mieti nyt viikkokaupalla ja jännitä kaason rooliasi. Lopuksi kerron sinulle että ihan turha ihminen olet.

Vierailija
42/49 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vati mikä kaaso!? Mies liian hyvä sinulle? Onko se ihastunut mieheesi? Ja mistä lähtien kaaso on saanut alkaa vaatimaan yhtään mitään toisen häihin? En kutsuisi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä tarviit puutarhajuhlissa kaasoa? Polttaritkin järjestät itse.

Niinpä, mihin sitä kaasoa tarvitsit? Ihan vain kiusaksi? Että mieti nyt viikkokaupalla ja jännitä kaason rooliasi. Lopuksi kerron sinulle että ihan turha ihminen olet.

Kyllä, tuollaista kaasoa ei kukaan tarvitse.

Kaaso ei ole se joka sanelee mitä juhlissa pitää olla ja mitä ei, puhumattakaan siitä että mies on liian kiltti aplle.

Tottahan toki sulhoa saa arvostella JOS kyse on selkeästi alistavasta ja mahd. väkivaltaisesta tyypistä, mutta siitä, että on sulho on liian kiltti ja hyvä aplle, niin voi morjens, saa kaaso kyllä katsoa peiliin monta kertaa!

Nykypäivänä kaason merkitys on nimenomaan olla henkisenä tukena eikä pukijana kuten se alkuperäisesti on ollut. Mitä tekee sellaisella kaasolla joka ei tuota ymmärrä?

Parempi että tuli näin ajoissa ilmi kuin että ihan juhlien alla tai sen jälkeen...

Vierailija
44/49 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas hieno kiitos kaasollesi, joka on nähnyt vaivaa SINUN vuoksesi!!! Ei ne polttaritkaan itsestään järjesty. Tämän kesän kaasona voin kertoa, että kyllä kaasolla todellakin voi olla häästressiä. Hänellä (ja bestmaneillä) on vastuu siitä että juhlat sujuu ja vieraat viihtyvät. Mietin, että mitä sitten olette suunnitelleet tuonne juhliin jos ei kerran mitään ns. ohjelmaa ole luvassa. Kaasolla voi tosiaan olla huoli siitä hanta syytetään siitä, ettei juhliin ole suunniteltu mitään kummempaa ohjelmaa. Noloja leikkejä tai taikuria ei tarvita mutta ehkä nyt jotain kuitenkin että eroaa peruspuutarhajuhlista.

Miksi? Jos kerran ap ja hänen miehensä haluavat pitää häät, jotka ovat rennot peruspuutarhajuhlat niin miksi niiden sitten väkisin pitäisi erota puutarhajuhlista, jos hääpari ei niin halua.

Tuo on kyllä ihan totta, että kaasoa voi mietityttää, ettei saa vieraita viihtymään ja voi jännittääkin. Minä juttelisin kaason kanssa ihan kahdelleen. Kaasoksihan usein valikoituu juuri se rakkain ja läheisin ystävä eli keskustelua suosittelisin todellakin, enkä mitään kostotoimenpiteitä kuten polttareista sulkemista. Jos nyt ajattelen omaa parasta ystävääni niin en keksi mitään, mistä me ei voitais jutella ja toinen toisiamme ymmärtää.

Vierailija
45/49 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas hieno kiitos kaasollesi, joka on nähnyt vaivaa SINUN vuoksesi!!! Ei ne polttaritkaan itsestään järjesty. Tämän kesän kaasona voin kertoa, että kyllä kaasolla todellakin voi olla häästressiä. Hänellä (ja bestmaneillä) on vastuu siitä että juhlat sujuu ja vieraat viihtyvät. Mietin, että mitä sitten olette suunnitelleet tuonne juhliin jos ei kerran mitään ns. ohjelmaa ole luvassa. Kaasolla voi tosiaan olla huoli siitä hanta syytetään siitä, ettei juhliin ole suunniteltu mitään kummempaa ohjelmaa. Noloja leikkejä tai taikuria ei tarvita mutta ehkä nyt jotain kuitenkin että eroaa peruspuutarhajuhlista.

Mitä VAIVAA kaaso on nähnyt? Istunut lounaalla kerran ja kerran ollut pukua katsomassa?

Ja ei, ei kaasolle ja bestmanille VOI kaataa niskaan vastuuta vieraiden viihtymisestä, se viimeinen vastuu ON vierailla itsellään ja morsiusparilla.

Mitä ohjelmaa on oltava jos ruokailu ja musiikki taustalla sekä dj ei kelpaa?

Ja peruspuutarhajuhlista nuo eroaa jo siten että siellä juhlitaan HÄITÄ eikä muuten vaan kaunista kesäpäivää.

Nuo häät ovat apn ja miehensä EI kenenkään muun!

Vierailija
46/49 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut kaasona pienissä juhlissa, jonne morsian ei halunnut oikeastaan mitään ohjelmaa. Oli tosi noloa, kun eräs sukulaisnainen oli sitten kehitellyt pari leikkiä - tuli sellainen olo, että kaikki varmaan ajattelivat, ettei noi kaaso ja bestman saaneet tätäkään aikaiseksi. Jostain syystä morsiusparille nämä leikit olivatkin sitten ihan ok?! Ehkä tässäkään tapauksessa kaaso ei ole oikein tiennyt, mitä häneltä odotetaan. Kaasona oleminen ei todellakaan ole helppoa (esim. polttareiden järjestäminen on raakaa työtä) ja itse en edes kaasoa valinnut, vaan järjestin hääni itse. Toivottavasti kuitenkin pitäisit jonkinlaiset välit kaasoosi, ap. On ikävä muistella häitä jälkeenpäin, jos mieleen tulee vain välirikko.

Vierailija
47/49 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kaaso tässä tosiaan on puukottanut sua selkään ja monesti, kun selän takana narisee kaikille. Lisäksi puhuu paskaa.

Ei tollasella kaverilla tee mitään. En mä mitään kosto juttuja hautois. Ilmoittaisin, että moikka ei tarvii pitää yhteyttä.

Jos ei teidän häitä ymmärrä, niin ei ole ystävyyden arvoinen. Kyseessä ei ole vain yksi päivä. Kyllähän tommonen seläntakana puhuja on muistakin asioistasi puhunut. Tämä nyt vaan tuli ilmi.

Just näin. Ja muutenkin; jos kyseessä on "puutarhajuhlat", mihin edes tarvitset kaasoa? Muodon vuoksi? Perinteen vuoksi? Blaah. Järjestä omanlaisesi juhlat, ja unohda se kaaso. Kateellinenhan se on. Ei kannata antaa sen pilata sun tärkeää päivääsi. Mutta älä selän takana kosta, vaan sano suoraan. Sano että jos lopettaa pskan jauhamisen, voi tulla häihisi, mutta kaasoa et tarvitse.

Vierailija
48/49 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä VAIVAA kaaso on nähnyt? Istunut lounaalla kerran ja kerran ollut pukua katsomassa?

Ja ei, ei kaasolle ja bestmanille VOI kaataa niskaan vastuuta vieraiden viihtymisestä, se viimeinen vastuu ON vierailla itsellään ja morsiusparilla.

Mitä ohjelmaa on oltava jos ruokailu ja musiikki taustalla sekä dj ei kelpaa?

Ja peruspuutarhajuhlista nuo eroaa jo siten että siellä juhlitaan HÄITÄ eikä muuten vaan kaunista kesäpäivää.

Nuo häät ovat apn ja miehensä EI kenenkään muun!

No kuten ylemmässä juuri kirjoitettiin, niin esimerkiksi järjestänyt ne polttarit. Ei se ole mikään pikkujuttu vaikka saattaa vierailta sellaiselta tuntuakin. Helposti ne katseet kuitenkin kaasoihin ja bestmaneihin kääntyät jos ei ole mitään ohjelmaa mietittynä. Millä tavalla se häiden juhlinta siellä siis näkyy? Valkoiset mekot ovat aika tavallisia kesäjuhlissa, ruokaa ja musiikkiakin on kaikissa muissakin juhlissa. Esim. joku pieni puhe sentään voisi olla ihan paikallaan. Mutta ap:n olisi kyllä syytä jutella kaasonsa kanssa eikä ryhtyä mihinkään tuollaisiin lapsellisiin kostoihin. Ap mainostaa olevansa jo kolmekymppinen mutta käytös on kuin juuri murkkuikään tulleella teinillä. 

Vierailija
49/49 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos kaikille kommentoijille, auttaa aina kun pohtii useammasta näkökulmasta. Ja fiilis on tasoittunut, ensin olin herne nenässä kun tuntui että selän takana oli puhuttu. Nyt käyn läpi kuinka hyvin otan vastaan ehdotuksia vai jyräänkö kaikki ideat, olen niin käytännöllinen että olen ehdotellut helpointa tapaa järjestää juhlat ja totta kai se raha raksuttaa takaraivossa, elämä jatkuu häiden jälkeenkin.

Polttareiden osalta ei ole vielä tehty mitään muuta kuin varattu sopiva viikonloppu. Laiton viestiä kaasolle, että tämä ajankohta sopii kaikille, varaan meille laivamatkan ja hotellin, katsotaan ohjelmaa porukalla. Yhteistä oloa, ruokaa juomaa, ei temppurataa. Nappaan polttareiden järjestämisen pois kaasolta, en enää luota etteikö hän mielellään haluaisi laittaa minulle mahdollisemman ärsyttäviä tehtäviä suoritettavaksi. Häät ovat kaihertaneet välimme niin nyt taitaa olla parasta neutralisoida kaikki.

Sanoin myös että olemme mieheni kanssa luopuneet kaaso ja bestman ajatuksesta, häämne ovat niin simppelit (puutarhajuhlat) että ei tarvitse mennä pitkän kaavan kautta. Vastausta ei ole tullut eli ei olla mitenkään parhaissa väleissä. Mutta hän on tervetullut häihin, polttareihin - vieraana. Eiköhän tämä tästä, Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän