Halvin kauneuskikka on hoikka vartalo ja normaali paino
Taustasta sen verran että olen itse ollut vielä vuosi sitten +20 kg ja vieläkin on laihdutettavaa. Olen aina ollut ylipainoinen (nyt olen jo lähemmäs 40 v) ja ollut tyytymätön kehooni. En siis muista millaista on olla normaalipainoinen, ilman vartalon ongelmakohtien peittely- yrityksiä vaatteilla.
Nyt kun olen laihtunut jonkin verran vaikka matkaa on vielä hoikkuutteen, olen huomannut vaatteiden ostelun jne vähentyneen huomattavasti. En ole siis ikinä ollut mikään superlihava, ja löytänyt vaatteeni normikaupoista. Lihavampana vain jatkuvasti teki mieli ostella uutta, tuntui että vartaloa ja omaa olemusta piti kaunistaa jatkuvasti uusilla vaatteilla. Nyt huomaankin, että ihan farkut ja t- paita näyttävätkin hyviltä, tennarit jalassa. Entinen mekko- ja korkkariminä ei olisi tätä uskonut... mutta oikeasti, näytän paljon paremmalta ja voin vetäistä huolettomasti päälle oikeastaan mitä vain, ei tarvitse shoppailla ja kierrellä kauppoja vaikka vaatteet mahtuisivatkin päälle.
Oikestaan sellaista tyyliä, mitä vaikka Virossa näkee, eli luonnolliset pitkät hiukset, tyköistuvat farkut, toppi ja sandaalit tyyliä olen aina ihaillut, juhliin toki korkkarit ja mekko. Oikein odotan kesää, kun voin vetäistä lyhyen mekon ja sandaalit, ei tarvitse pohtia maksimekkoja ja boleroita jotka peittävät ihroja, tulee todella paljon halvemmaksi!
Olen seurannut aika pitkään muutamia muodin xl- muotibloggaajia, ja täytyy sanoa nyt että kun katson kuvia niin mietin että ei tarvitisi noitakaan vaatteita ostaa kun olisi normaalipainoinen... siis vaatteet tavallaan menevät hukkaan ja itseään huijaa sillä että on vuosia todella ylipainoinen (en tarkoita Pipsaa tässä joka nyt löytää normikaupoista vaatteensa) ja sitten ostelee ja ostelee vaatteita. Kun oikeasti, kaikki näyttää samalta, hukkaan menee rahat, kun sitä ylipainoa ei saa peiteltyä vaikka yrittää. Mielummin kannattaisi laihduttaa ja liikkua, laittaa ne rahat vaikka kuntosalille mitä menee vaatteisiin, nyt hyödyttää vain vaatetehtailijoita ja luonnonvarat tuhoutuu.
En tarkoita pahoittaa kenenkään mieltä, tämä on vain oma kokemukseni asiasta. Aikaa ja rahaa säästyy sillä, mitä lähempänä normaalipainoa on. Itselleni se ylipaino oli todellisen kulutuksen kehä, koko ajan ostelin lisää ja lisää...laukkuja, kenkiä ja vaatteita. Nyt olen tyytyväinen kehooni tälläisenaan, en tarvitse jatkuvasti lisäkoristetta ja vähempikin riittää, istuvat vaatteet ovat koristukseni ja olen ylpeä vartalostani.
Tuolta kantilta ihmettelen sitä, miksei ylipainoisille ole enemmänkin valinnanvaraa ja vaatemerkkejä ja mediassa ylipainoisia malleja kun varmasti olisi kysyntää enemmänkin kuin normaalipainoisten mallistoille. Tämä on vain tälläista omaa pohdintaa aiheesta, onko muita, ketkä olette huomanneet saman?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Paras kauneusvinkki on hymy ja hyvä itseluottamus
Suurimmalla osalla lihavista naisista se "hymy ja hyvä itseluottamus" vaan tarkoittaa äänekästä räkätystä ja jatkuvaa huomionhakuisuutta kovaäänisillä mukahauskoilla jutuilla. Näitä on tullut niin paljon vastaan, että mieheni kanssa on keksitty näille jo oma nimityskin "räyhäkäs läski". Kumma miten normaalipainoisten naisten itseluottamus ja iloisuus ei vaadi samanlaista mekkalointia ja räkätyskäkätystä.
Halvin kauneuskikka on kyllä hyvät geenit eli halvinta on yksinkertaisesti syntyä kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut sinulle ap! Olet aivan oikeassa:)
Ja ap:lle tiedoksi että se itsetunto on aika harvalla lihavalla kohdallaan, ei kai he muuten söisi "lohdutukseksi"?
Kuule, voin kertoa sinulle sellaisen pikku uutisen etteivät kaikki lihavat ihmiset syö lohdutukseksi. Mitä varten pitäisi edes lohduttaa itseään ruoalla?
Minulle itselleni ylipaino on kertynyt lääkkeistä ja huonoista pikkuvalinnoista arkisessa elämässä. 100 ylimääräistä kilokaloria päivässä kertyy todellakin huomaamatta jollei punnitse ja vahdi ruokia 24/7/365.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset bloggaajat ostelevat jatkuvasti kamalia trikoorättejä, eivätkä koskaan silti näytä hyviltä. Jos läskiä ja ulokkeita on liikaa, lopputulos ei koskaan ole kaunista katseltavaa. Siinä ei uudet rätit tai merkkilaukut auta tippaakaan.
Ihmettelen muutenkin sitä trikoorättityyliä, koska se on juuri pahin ylipainoiselle. Oikean kokoiset, vähän jäykemmistä materiaaleista tehdyt vaatteet näyttäisivät paljon paremmilta, esim. hyvin istuva kotelomekko jonka päällä vyötärönseudun peittävä jakku tms.
Aina kaikissa tyyliohjelmissa kun iso nainen tulee stailattavaksi, ekaksi otetaan pois ne "muka peittävät" trikoiset isot roikottimet, ja laitetaan päälle istuvampaa, mutta sopivassa koossa niin ettei vaate uppoa makkaranväleihin ja myötäile joka muhkuraa.
Itse rakastan sitä että vaatteet ovat tiukat ja uppoavat makkaranväleihin ja myötäilevät joka muhkuraa. Koska rakastan juuri makkaroitani ja muhkuroitani kropassani eniten, jos ei kasvoja lasketa.
N30/157 kg
Vierailija kirjoitti:
Ja ap:lle tiedoksi että se itsetunto on aika harvalla lihavalla kohdallaan, ei kai he muuten söisi "lohdutukseksi"?
Minulla se on kohdallaan, enkä syö lohdutukseksi vaan koska nautin ruuasta ja haluan lihoa.
N30/157 kg
Vierailija kirjoitti:
Denialistit ja HAES sekopäät ostelee vaatteita ja yrittää peitellä läskejään, vaikka ei muka ole mitään peiteltävää. Rehelliset läskit taas eivät ostele mitään koska tietävät, että näyttävät norsulta oli päällä sitten säästökuopan verkkarit ja t-paita tai joku ulkomailta tilattu maksimekko.
Minä en ole denialisti ja olen HAES mutta en sekopää. Ostelen vaatteita koska tyklään panostaa ulkonäkööni ja haluan esitellä ihrojani, enkä peitellä niitä. Maksimekot eivät kuulu tyyliini vaan tiukat vaatteet.
N30/157 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi niin, että lihottanut en enää ostele vaatteita lainkaan. Kun mikään EI näytä hyvältä. Ennen olin hoikka/normaalipainoinen, ja kaikki näytti hyvältä päällä, joten tiedän kyllä mikä se paras kaunistautumiskonsti olisi. En usko että mikään vaate tekisi minusta hyvän näköisen taas.
Jos olisit ollut 20 vuotta lihava, nuoresta asti, pakko olisi joskus yrittää hyväksyä itsensä = ostella xl muodin vaatteita ja yrittää olla "upea". Sitä juuri ne xl-muodin kauppiaat yrittävät, "hyväksy itsesi sellaisena kuin olet, voit silti näyttää upealta näissä vaatteissa" ...
Itse en osta suomalaisia xl-"muodin" mukaisia telttoja, vaan muodot esiintuovia vaatteita tilaan Usasta, jossa on jo vuosia tarjottu lihaville läskit esiintuovia vaatteita,joita rakastan.
N30/157 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina rakastanut pukeutumista, vaikka lievästi ylipainoinen olenkin aina ollut. Vartalo on mallia tiimalasi, ja mittasuhteet sopivat hyvin ketjuliikkeiden vaatteisiin. Nyt kun olen lihonut yli tästä, niin vaatteiden ostaminen on loppunut lähes seinään, että kaikkiin tuo teoriasi ei kai päde. Onneksi elämäntaparemontti on alkanut hyvin, syksyllä sitten taas pääsee kunnolla shoppailun makuun :)
Niin meillä on eri tausta, kun itse olen ollut aina ylipainoinen, ja nyt vasta hoikistunut. Jos olisi mennyt kuten sinulla, voisi olla eri tilanne. Jos ei ole niin lihava, että se kunnolla näkyy, sillä ei ole merkitystä (en puhu siis painoindekseistä). Itse olin niin lihava, että vatsa, käsivarret ja kaksoisleuka roikkui. Ihan sama, mitkä vaattet oli päällä, sen näkee ihan valokuvistakin. Lihavuus näkyy ensimmäisenä, ei se minkävärinen paita on päällä.
Itsekin olen niin lihava että vatsa, käsivarret ja kaksoisleuka roikkuu. Kaksoisleuan alla vielä erillinen rasvarengas. Se juuri on ihanaa!
Minullaon eri kokemus kuin teillä muilla, ja kerron sen nyt ensimmäistä kertaa tyhjentävästi. Tiedän, että tämä on Suomessa harvinaista. Olen ollut aina lihava, pikkutytöstä saakka. Ihan pienenäen ajatellut sitä sen kummemmin, mutta noin 8-vuotiasna aloin puristella ja "hyllyttää" läskejäni, erityisesti vatsamakkaroitani. Nostin paidan ylös ja tein sitä peilin edessä. Sain nautintoa siitä, se löysyys ja pehmeys tuntui niin ihanalta. Ekaluokalla kouluterveydenhoitaja sitten käski laihduttaa, ja selitti että lihavuus johtuu siitä, mitä ja miten paljon syöt. Hän sanoi että herkuttelu siirtyy läskiksi vyötärölle. Samaan aikaan olin aloittanut tuon läskieni "hiplailun" ja ihailun. Innostuin, kun terveydenhoitajalta opin, että herkuttelu synnyttää läskiä, ja aloin syödä entistä enemmän varsinkin lempiherkkujani. Mikään liikunnallinen lapsi en ollut, joten lihominen oli helppoa. En tietenkään kertonut tästä muille. Lihoin vuosi vuodelta, ja murrosiäsä se vain kiihtyi. Olin teini ysärin lopussa ja 2000-luvun alussa ja tuolloin napapaidat olivat muotia. Käytin niitä paljon yläasteella ja lukiossa. Nautin siitä kun läskimakkarat pursuilivat paidan ja farkkujen välistä. Silloin alkoi innostukseni esitellä läskejäni myös pukeutumisella. Meikkasin myös ja olin ulkonäkökeskeinen teini, silloinen pissis. Joskus 2003 paikkeilla löysin Suomi24-palstalta keskustelun, jossa joku poika kertoi tykkäävänsä lihavista tytöistä. Aloimme kirjoitella mesessä, lopulta tapasimme, vaikka asuimme eri paikkakunnilla. Siitä etenimme suhteeseen. Olimme tutustuessa 17 ja 19-vuotiaita, minä se nuorempi. Kumppani tutustutti minut BBW-kulttuuriin, feederismiin, gainerismiin. En kuitenkaan alkanut feederiksi eikä mieskään sitä vaatinut, lihoinhan ilmankin ja gainer olen ollut oikeastaan lapsesta saakka, vaikka silloin en tuota käsitettä vielä tuntenut. Mies myös oli kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta, ja yhdessä ostelimme minulle ihrat esiin tuovia vaatteita. Olen aina kokenut että nimenomaan lihava kroppa, kaksois/kolmoisleukoineen, roikkuvine käsivarsineen ja maha- ja selkämakkaroineen on upea, ja halunnut sitä vaatteilla tuoda esiin. Fat admirer mieheni on minua vielä entisestään innostanut, ja tutustuttanut netissä kukoistavaan, amerikkalaislähtöiseen mutta kansainväliseen BBW ja Fat admiration -kulttuuriin. Suomessakin meitä siihen kuuluvia on, ja Suomi24:sta heitä voi löytää. Tiedän sieltä myös toisen itseään lihottavan naisen ja useita fat admirer miehiä. Tilaan vaatteeni Yhdysvalloista, sielmä myydään lihaville tytöille ja naisille napapaitoja, tiukkoja toppeja, pillifarkkuja ym hyvin isoissakin koissa. Luonnollisesti ostan vaatteita myös Suomesta, mutta en ihrojen peittelyyn tarkoitettuja telttoja, sillä se on ideologiani,vakaumukseni ja Jumalan tahdon vastaista. Olemme mieheni kanssa uskoviaja tahdomme noudattaa Raamatun sanaa ja Jumalan tahtoa naisten lihavuudesta.
N30/157 kg
Hyvä ryhti, normaali paino, iloinen hymy ja istuvat vaatteet. Tosin huomaa silloin, että vanhempia lihavia naisia harmittaa, kun miehet katselevatkin minun runkoa ihaillen.
Ikä tulee kaikille vastaan ja aina koittaa uusi nuorempi sukupolvi. On kiva nauttia sen aikaa, kun saa vielä positiivista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta.
N30 olet mahtava pidä kiinni tyylistä ja asenteestasi äläkä anna nolojen av-mammojen lannistaa itseäsi? Hyvä että olet lihava ja nautit siitä etkä peittele läskejäsi? Jos et pitäisi lihavuudesta ja läskistä, olisit laiha etkä itseään häpeilevä ja peittelevä läski kuten av-mammat. Show what you got, you got dat fat, show it! Go girl 👍😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, voin kertoa sinulle sellaisen pikku uutisen etteivät kaikki lihavat ihmiset syö lohdutukseksi. Mitä varten pitäisi edes lohduttaa itseään ruoalla?
Minulle itselleni ylipaino on kertynyt lääkkeistä ja huonoista pikkuvalinnoista arkisessa elämässä. 100 ylimääräistä kilokaloria päivässä kertyy todellakin huomaamatta jollei punnitse ja vahdi ruokia 24/7/365.
Nhoh, kyllä niitä taitaa mennä vähän enemmän kuin 100 ylimääräistä kaloria päivässä:) Mulla ei ainakaan vaikuta yhtään mitään 100 sinne tai tänne.
Mutta - olet oikeassa, vain 9/10 täällä av:lla kirjoittavista lihavista syö lohdutukseksi (tai omin sanoin "nauttivat hyvästä ruuasta ja ihan vähän herkuista"). Anteeksi liioitteluni. Lopuilla on oikeasti esim lääkitys tai sairaus joka lihottaa. Kommenttini ei koskenut heitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nhoh, kyllä niitä taitaa mennä vähän enemmän kuin 100 ylimääräistä kaloria päivässä:) Mulla ei ainakaan vaikuta yhtään mitään 100 sinne tai tänne.
Mutta - olet oikeassa, vain 9/10 täällä av:lla kirjoittavista lihavista syö lohdutukseksi (tai omin sanoin "nauttivat hyvästä ruuasta ja ihan vähän herkuista"). Anteeksi liioitteluni. Lopuilla on oikeasti esim lääkitys tai sairaus joka lihottaa. Kommenttini ei koskenut heitä
Osaatko laskea esim. 365 x 100? Kilossa läskiä on noin 7000-9000 kcal. Taatusti huomaa eron jos ihminen saa joka ikinen päivä sen sata kaloria yli kulutuksensa. Monet ihmiset elävät vieläpä pitempään kuin yhden vuoden.
Mielenkiintoinen tarina sinulla,30! En omeennen tuollaisesta kulttuurista tiennytkään. En tuomitse, hienoa, että uskallatte elää ihanteidenne mukaan yhteiskunnan paineista ja normeista välittämättä. Suomessa ollaan niin ahdasmielisiä, siksi meillä ei ole tuollaista kulttuuria lähes ollenkaan vielä, varmaan rajoittuu Suomi24. Mutta nuoret varmaan ottavat omakseen, tuolla palstalla näytti olevan BBW fanittavia teinipoikia ja nuoria miehiä.
Vierailija kirjoitti:
N30 olet mahtava pidä kiinni tyylistä ja asenteestasi äläkä anna nolojen av-mammojen lannistaa itseäsi? Hyvä että olet lihava ja nautit siitä etkä peittele läskejäsi? Jos et pitäisi lihavuudesta ja läskistä, olisit laiha etkä itseään häpeilevä ja peittelevä läski kuten av-mammat. Show what you got, you got dat fat, show it! Go girl 👍😘
En ole varma onko tämä satiiria vai oletko tosissasi. Koska näitä läskien voimaannuttajiakin on. N30 ihan selvä mielenterveyspotilas jeesuksen nimessä ja veressä kertoo roikkuvista läskeistään ja ihmiset hurraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varma onko tämä satiiria vai oletko tosissasi. Koska näitä läskien voimaannuttajiakin on. N30 ihan selvä mielenterveyspotilas jeesuksen nimessä ja veressä kertoo roikkuvista läskeistään ja ihmiset hurraa.
Ei ole satiiria vaan olen tosissani. Olen myös fat admirer. Vanhasta testamentista King James Versionista nuo lihavuusjakeet löytää. Proverbs 28:25 on niistä tärkein. Jeesukseen ei siis liity vaan jo VT:n opetuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vahingossa tuli ? Kun piti tulla !
Denialistit ja HAES sekopäät ostelee vaatteita ja yrittää peitellä läskejään, vaikka ei muka ole mitään peiteltävää. Rehelliset läskit taas eivät ostele mitään koska tietävät, että näyttävät norsulta oli päällä sitten säästökuopan verkkarit ja t-paita tai joku ulkomailta tilattu maksimekko.