Halvin kauneuskikka on hoikka vartalo ja normaali paino
Taustasta sen verran että olen itse ollut vielä vuosi sitten +20 kg ja vieläkin on laihdutettavaa. Olen aina ollut ylipainoinen (nyt olen jo lähemmäs 40 v) ja ollut tyytymätön kehooni. En siis muista millaista on olla normaalipainoinen, ilman vartalon ongelmakohtien peittely- yrityksiä vaatteilla.
Nyt kun olen laihtunut jonkin verran vaikka matkaa on vielä hoikkuutteen, olen huomannut vaatteiden ostelun jne vähentyneen huomattavasti. En ole siis ikinä ollut mikään superlihava, ja löytänyt vaatteeni normikaupoista. Lihavampana vain jatkuvasti teki mieli ostella uutta, tuntui että vartaloa ja omaa olemusta piti kaunistaa jatkuvasti uusilla vaatteilla. Nyt huomaankin, että ihan farkut ja t- paita näyttävätkin hyviltä, tennarit jalassa. Entinen mekko- ja korkkariminä ei olisi tätä uskonut... mutta oikeasti, näytän paljon paremmalta ja voin vetäistä huolettomasti päälle oikeastaan mitä vain, ei tarvitse shoppailla ja kierrellä kauppoja vaikka vaatteet mahtuisivatkin päälle.
Oikestaan sellaista tyyliä, mitä vaikka Virossa näkee, eli luonnolliset pitkät hiukset, tyköistuvat farkut, toppi ja sandaalit tyyliä olen aina ihaillut, juhliin toki korkkarit ja mekko. Oikein odotan kesää, kun voin vetäistä lyhyen mekon ja sandaalit, ei tarvitse pohtia maksimekkoja ja boleroita jotka peittävät ihroja, tulee todella paljon halvemmaksi!
Olen seurannut aika pitkään muutamia muodin xl- muotibloggaajia, ja täytyy sanoa nyt että kun katson kuvia niin mietin että ei tarvitisi noitakaan vaatteita ostaa kun olisi normaalipainoinen... siis vaatteet tavallaan menevät hukkaan ja itseään huijaa sillä että on vuosia todella ylipainoinen (en tarkoita Pipsaa tässä joka nyt löytää normikaupoista vaatteensa) ja sitten ostelee ja ostelee vaatteita. Kun oikeasti, kaikki näyttää samalta, hukkaan menee rahat, kun sitä ylipainoa ei saa peiteltyä vaikka yrittää. Mielummin kannattaisi laihduttaa ja liikkua, laittaa ne rahat vaikka kuntosalille mitä menee vaatteisiin, nyt hyödyttää vain vaatetehtailijoita ja luonnonvarat tuhoutuu.
En tarkoita pahoittaa kenenkään mieltä, tämä on vain oma kokemukseni asiasta. Aikaa ja rahaa säästyy sillä, mitä lähempänä normaalipainoa on. Itselleni se ylipaino oli todellisen kulutuksen kehä, koko ajan ostelin lisää ja lisää...laukkuja, kenkiä ja vaatteita. Nyt olen tyytyväinen kehooni tälläisenaan, en tarvitse jatkuvasti lisäkoristetta ja vähempikin riittää, istuvat vaatteet ovat koristukseni ja olen ylpeä vartalostani.
Tuolta kantilta ihmettelen sitä, miksei ylipainoisille ole enemmänkin valinnanvaraa ja vaatemerkkejä ja mediassa ylipainoisia malleja kun varmasti olisi kysyntää enemmänkin kuin normaalipainoisten mallistoille. Tämä on vain tälläista omaa pohdintaa aiheesta, onko muita, ketkä olette huomanneet saman?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kauneusvinkki on hymy ja hyvä itseluottamus
Suurimmalla osalla lihavista naisista se "hymy ja hyvä itseluottamus" vaan tarkoittaa äänekästä räkätystä ja jatkuvaa huomionhakuisuutta kovaäänisillä mukahauskoilla jutuilla. Näitä on tullut niin paljon vastaan, että mieheni kanssa on keksitty näille jo oma nimityskin "räyhäkäs läski". Kumma miten normaalipainoisten naisten itseluottamus ja iloisuus ei vaadi samanlaista mekkalointia ja räkätyskäkätystä.
No jopas olette miehesi kanssa ikävänkuuloisia tyyppejä ja yläpeukuista päätellen niin on moni muukin tässä ketjussa. Onko ihanaa koettaa asettua toisten yläpuolelle ja käyttää lapsellisia nimittelysanoja, kuten läski? voi jestas, miten epäkypsää ja pahantahtoista. Keskity itseesi ja oman psyykesi kehittämiseen, niin ei tarvitse miettiä toisten "ongelmia".
Aika pyhimys olet, jos et ikinä edes lähipiirissä käytä ärsyttävästi käyttäytyvistä ihmisistä poliittisesti epäkorrekteja nimityksiä. Vai ehkä vain tekopyhä?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä N30/157kg ja ssss:n ottavan yhteen. :D
!!! TODELLAKIn! Aloitan aiheen tästä, ehkä löytävät toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen fat, fit ja hot! Itsekin lenkkeilen ja pyöräilen miehen kanssa. Liikunta tuo hyvän olon, siinä olet oikeassa.
N30/157 kgMiten sun paikat kestää?
Tarkoitin kävelylenkkejä, huvin sujuvat kun menee omaan tahtiin..hölkkäkin sujuu omaan tahtiin jos ottaa lyhyitä spurtteja.. Youtubessa on videoita, joissa minun kokoiseni naiset hölkkäävät, voin linkata jos ette muuten usko. Pyöräily taas ei ole kovin rankkaa vaihdepyörällä, ja kun menee enimmäkseen tasaisilla reiteillä ja taluttaa ylämäet.
N30/157 kg
No linkkaappa. Haluan nähdä 150kg+ hölkkäämisen. Näkemättä en usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
!!! TODELLAKIn! Aloitan aiheen tästä, ehkä löytävät toisensa.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2566309/ssss_vs_n30157kg
Katsotaan miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Omen kommentoinut sössön ketjuihin monesti mutta ei vastaa niihin mitään. Ja toisin kuin sössöllä, minulla on muutakin elämää kuin tämä palsta. Olen aloittanut täällä vain yhden ketjun koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen fat, fit ja hot! Itsekin lenkkeilen ja pyöräilen miehen kanssa. Liikunta tuo hyvän olon, siinä olet oikeassa.
Tarkoitin kävelylenkkejä, huvin sujuvat kun menee omaan tahtiin..hölkkäkin sujuu omaan tahtiin jos ottaa lyhyitä spurtteja.. Youtubessa on videoita, joissa minun kokoiseni naiset hölkkäävät, voin linkata jos ette muuten usko. Pyöräily taas ei ole kovin rankkaa vaihdepyörällä, ja kun menee enimmäkseen tasaisilla reiteillä ja taluttaa ylämäet.
N30/157 kgEn tarkoittanut etten uskoisi sinun siihen pystyvän, mietin vain esim polvia, onko kipeät, tuleeko jalat herkästi kipeäksi jne.
Kyllähän jalat kipeäksi tulee jos on monta kilometriä kävellyt tai pyöräillyt, mutta tulee laihoillekin, laiha miehenikin jonkun pitkän lenkin päätteeksi saattaa hiukan valitella jalkojaan. Liikunnan on kuitenkin tarkoitus tuntua, sitähän harrastetaan lihaskunnon vahvistamiseksi ja ylläpitämiseksi, ja siitä vahvistuu. Kipeämmäksi tulisi jos en liikkuisi. Mustan barbaarin sanoin "ei kipuu ei hyötyy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla lihavista naisista se "hymy ja hyvä itseluottamus" vaan tarkoittaa äänekästä räkätystä ja jatkuvaa huomionhakuisuutta kovaäänisillä mukahauskoilla jutuilla. Näitä on tullut niin paljon vastaan, että mieheni kanssa on keksitty näille jo oma nimityskin "räyhäkäs läski". Kumma miten normaalipainoisten naisten itseluottamus ja iloisuus ei vaadi samanlaista mekkalointia ja räkätyskäkätystä.
No jopas olette miehesi kanssa ikävänkuuloisia tyyppejä ja yläpeukuista päätellen niin on moni muukin tässä ketjussa. Onko ihanaa koettaa asettua toisten yläpuolelle ja käyttää lapsellisia nimittelysanoja, kuten läski? voi jestas, miten epäkypsää ja pahantahtoista. Keskity itseesi ja oman psyykesi kehittämiseen, niin ei tarvitse miettiä toisten "ongelmia".
No jopas osui ja upposi. Tuo aiemman kirjoittajan kuvailu näistä muka-hauskoista ylipainoisista olikin kyllä ihan naulan kantaan. Sitä omaa epävarmuutta sillä räväkkyydellä yritetään epätoivoisesti peittää ja epäonnistutaan surkeasti. Nämä äänekkäät ylipainoiset on yleensä rivosuisia ja varsinkin alkoholin vaikutuksen alaisina ihan mahdottoman varmoja omasta viehätysvoimastaan. Sitä ei heilauta mikään. Nätisti kun sanoo niin pakit ei mene perille ja kun mies viimein sanoo pahasti niin sitten ollaankin jo menossa silmille. Usein vielä toinen samanlainen kaveri komppaa vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pyhimys olet, jos et ikinä edes lähipiirissä käytä ärsyttävästi käyttäytyvistä ihmisistä poliittisesti epäkorrekteja nimityksiä. Vai ehkä vain tekopyhä?
Meinaat, että on jotenkin normaalia ja asiaankuuluvaa nimitellä ihmisiä heidän selkänsä takana? Mulle opetettiin jo lapsena, ettei tuo ole hyvää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30/157 kgNo linkkaappa. Haluan nähdä 150kg+ hölkkäämisen. Näkemättä en usko.
Viestin 70 linkin lisäksi vielä tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut sinulle ap! Olet aivan oikeassa:)
Ja ap:lle tiedoksi että se itsetunto on aika harvalla lihavalla kohdallaan, ei kai he muuten söisi "lohdutukseksi"?
Kuule, voin kertoa sinulle sellaisen pikku uutisen etteivät kaikki lihavat ihmiset syö lohdutukseksi. Mitä varten pitäisi edes lohduttaa itseään ruoalla?
Minulle itselleni ylipaino on kertynyt lääkkeistä ja huonoista pikkuvalinnoista arkisessa elämässä. 100 ylimääräistä kilokaloria päivässä kertyy todellakin huomaamatta jollei punnitse ja vahdi ruokia 24/7/365.
Eiköpähän sulla ongelma liity myös liian vähäiseen liikuntaan. Kaksi 1/2 h kävelylenkkiä tai yksi työväenopiston jumppa viikossa ei riitä pitämään rasvasoluja loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Minullaon eri kokemus kuin teillä muilla, ja kerron sen nyt ensimmäistä kertaa tyhjentävästi. Tiedän, että tämä on Suomessa harvinaista. Olen ollut aina lihava, pikkutytöstä saakka. Ihan pienenäen ajatellut sitä sen kummemmin, mutta noin 8-vuotiasna aloin puristella ja "hyllyttää" läskejäni, erityisesti vatsamakkaroitani. Nostin paidan ylös ja tein sitä peilin edessä. Sain nautintoa siitä, se löysyys ja pehmeys tuntui niin ihanalta. Ekaluokalla kouluterveydenhoitaja sitten käski laihduttaa, ja selitti että lihavuus johtuu siitä, mitä ja miten paljon syöt. Hän sanoi että herkuttelu siirtyy läskiksi vyötärölle. Samaan aikaan olin aloittanut tuon läskieni "hiplailun" ja ihailun. Innostuin, kun terveydenhoitajalta opin, että herkuttelu synnyttää läskiä, ja aloin syödä entistä enemmän varsinkin lempiherkkujani. Mikään liikunnallinen lapsi en ollut, joten lihominen oli helppoa. En tietenkään kertonut tästä muille. Lihoin vuosi vuodelta, ja murrosiäsä se vain kiihtyi. Olin teini ysärin lopussa ja 2000-luvun alussa ja tuolloin napapaidat olivat muotia. Käytin niitä paljon yläasteella ja lukiossa. Nautin siitä kun läskimakkarat pursuilivat paidan ja farkkujen välistä. Silloin alkoi innostukseni esitellä läskejäni myös pukeutumisella. Meikkasin myös ja olin ulkonäkökeskeinen teini, silloinen pissis. Joskus 2003 paikkeilla löysin Suomi24-palstalta keskustelun, jossa joku poika kertoi tykkäävänsä lihavista tytöistä. Aloimme kirjoitella mesessä, lopulta tapasimme, vaikka asuimme eri paikkakunnilla. Siitä etenimme suhteeseen. Olimme tutustuessa 17 ja 19-vuotiaita, minä se nuorempi. Kumppani tutustutti minut BBW-kulttuuriin, feederismiin, gainerismiin. En kuitenkaan alkanut feederiksi eikä mieskään sitä vaatinut, lihoinhan ilmankin ja gainer olen ollut oikeastaan lapsesta saakka, vaikka silloin en tuota käsitettä vielä tuntenut. Mies myös oli kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta, ja yhdessä ostelimme minulle ihrat esiin tuovia vaatteita. Olen aina kokenut että nimenomaan lihava kroppa, kaksois/kolmoisleukoineen, roikkuvine käsivarsineen ja maha- ja selkämakkaroineen on upea, ja halunnut sitä vaatteilla tuoda esiin. Fat admirer mieheni on minua vielä entisestään innostanut, ja tutustuttanut netissä kukoistavaan, amerikkalaislähtöiseen mutta kansainväliseen BBW ja Fat admiration -kulttuuriin. Suomessakin meitä siihen kuuluvia on, ja Suomi24:sta heitä voi löytää. Tiedän sieltä myös toisen itseään lihottavan naisen ja useita fat admirer miehiä. Tilaan vaatteeni Yhdysvalloista, sielmä myydään lihaville tytöille ja naisille napapaitoja, tiukkoja toppeja, pillifarkkuja ym hyvin isoissakin koissa. Luonnollisesti ostan vaatteita myös Suomesta, mutta en ihrojen peittelyyn tarkoitettuja telttoja, sillä se on ideologiani,vakaumukseni ja Jumalan tahdon vastaista. Olemme mieheni kanssa uskoviaja tahdomme noudattaa Raamatun sanaa ja Jumalan tahtoa naisten lihavuudesta.
N30/157 kg
Vanha keskustelu mutta nyt löysin kun eka kerran tänne kirjoitan. Olet upea nainen kuvauksesi perusteella. Luulen että meissä nuoremmissa miehissä löytyy enemmänkin ihanien läskien ihailijoita.
Täällä on kivoja onnistumistarinoita laihdutukseen liittyen ja kuinka ihmisten itsetunto on noussut kohisten painonpudotuksen myötä. Vaatteetkin näyttää kivalta päällä ja olo on virkeämpi. Itse olen normaalipainoinen, 168 cm/ 57 kg ja oikeasti ihmettelen miten lihavat jaksaa oloaan. Siinä ei kovin hyvää palvelusta tee itselleen että tuhoaa terveytensä epäterveellisellä ruokavaliolla ja valtavilla ruokamäärillä.
Joka puolella on nykyään ylipainonsa puolustajia ja tämä body positive antaa joillekkin ilmeisesti tekosyyn olla lihava. Eräs bloggaaja kirjoitti tuosta aiheesta hyvin.