Halvin kauneuskikka on hoikka vartalo ja normaali paino
Taustasta sen verran että olen itse ollut vielä vuosi sitten +20 kg ja vieläkin on laihdutettavaa. Olen aina ollut ylipainoinen (nyt olen jo lähemmäs 40 v) ja ollut tyytymätön kehooni. En siis muista millaista on olla normaalipainoinen, ilman vartalon ongelmakohtien peittely- yrityksiä vaatteilla.
Nyt kun olen laihtunut jonkin verran vaikka matkaa on vielä hoikkuutteen, olen huomannut vaatteiden ostelun jne vähentyneen huomattavasti. En ole siis ikinä ollut mikään superlihava, ja löytänyt vaatteeni normikaupoista. Lihavampana vain jatkuvasti teki mieli ostella uutta, tuntui että vartaloa ja omaa olemusta piti kaunistaa jatkuvasti uusilla vaatteilla. Nyt huomaankin, että ihan farkut ja t- paita näyttävätkin hyviltä, tennarit jalassa. Entinen mekko- ja korkkariminä ei olisi tätä uskonut... mutta oikeasti, näytän paljon paremmalta ja voin vetäistä huolettomasti päälle oikeastaan mitä vain, ei tarvitse shoppailla ja kierrellä kauppoja vaikka vaatteet mahtuisivatkin päälle.
Oikestaan sellaista tyyliä, mitä vaikka Virossa näkee, eli luonnolliset pitkät hiukset, tyköistuvat farkut, toppi ja sandaalit tyyliä olen aina ihaillut, juhliin toki korkkarit ja mekko. Oikein odotan kesää, kun voin vetäistä lyhyen mekon ja sandaalit, ei tarvitse pohtia maksimekkoja ja boleroita jotka peittävät ihroja, tulee todella paljon halvemmaksi!
Olen seurannut aika pitkään muutamia muodin xl- muotibloggaajia, ja täytyy sanoa nyt että kun katson kuvia niin mietin että ei tarvitisi noitakaan vaatteita ostaa kun olisi normaalipainoinen... siis vaatteet tavallaan menevät hukkaan ja itseään huijaa sillä että on vuosia todella ylipainoinen (en tarkoita Pipsaa tässä joka nyt löytää normikaupoista vaatteensa) ja sitten ostelee ja ostelee vaatteita. Kun oikeasti, kaikki näyttää samalta, hukkaan menee rahat, kun sitä ylipainoa ei saa peiteltyä vaikka yrittää. Mielummin kannattaisi laihduttaa ja liikkua, laittaa ne rahat vaikka kuntosalille mitä menee vaatteisiin, nyt hyödyttää vain vaatetehtailijoita ja luonnonvarat tuhoutuu.
En tarkoita pahoittaa kenenkään mieltä, tämä on vain oma kokemukseni asiasta. Aikaa ja rahaa säästyy sillä, mitä lähempänä normaalipainoa on. Itselleni se ylipaino oli todellisen kulutuksen kehä, koko ajan ostelin lisää ja lisää...laukkuja, kenkiä ja vaatteita. Nyt olen tyytyväinen kehooni tälläisenaan, en tarvitse jatkuvasti lisäkoristetta ja vähempikin riittää, istuvat vaatteet ovat koristukseni ja olen ylpeä vartalostani.
Tuolta kantilta ihmettelen sitä, miksei ylipainoisille ole enemmänkin valinnanvaraa ja vaatemerkkejä ja mediassa ylipainoisia malleja kun varmasti olisi kysyntää enemmänkin kuin normaalipainoisten mallistoille. Tämä on vain tälläista omaa pohdintaa aiheesta, onko muita, ketkä olette huomanneet saman?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 olet mahtava pidä kiinni tyylistä ja asenteestasi äläkä anna nolojen av-mammojen lannistaa itseäsi? Hyvä että olet lihava ja nautit siitä etkä peittele läskejäsi? Jos et pitäisi lihavuudesta ja läskistä, olisit laiha etkä itseään häpeilevä ja peittelevä läski kuten av-mammat. Show what you got, you got dat fat, show it! Go girl 👍😘
En ole varma onko tämä satiiria vai oletko tosissasi. Koska näitä läskien voimaannuttajiakin on. N30 ihan selvä mielenterveyspotilas jeesuksen nimessä ja veressä kertoo roikkuvista läskeistään ja ihmiset hurraa.
Ei see tee hänestä mielenterveyspotilasta että hänellä on eri arvot kuin sinulla. Raamatussa tosiaan kerrotaan, että Jumala siunaa lihavuudella sekä runsaalla ja rasvaisella ravinnolla uskovia. Joissain jakeissa puhutaan "fat soul" mutta toisissa fyysisesti vartalosta, kuten proverbs 28:25. Nykyään se kuitenkin vääristellään "hengelliseksi lihavuudeksi", käsite joka ei tarkota mitään, näin vääristelevät ja tulkitsevat Usa:n fundamentalistit vaikka muuten ottavat Raamatun kirjaimellisesti, sillä he ovat saastaisia kadotukseen tuomittuja lihavuusvihaajia. Ateistit ja liberaalit sentään myöntävät ja tiedostavat, että raamatunajan israelilaiset olivat lihavuusmyönteisiä. Tosin yksi fundamentalistinen taho, kristillistä rekonstruktionismia edustava Theopolis Institute ja sen edustaja Mark Horne, ymmärtää oikein Raamatun kannan lihavuuteen. Myös Laulujen laulun jakeessa, jossa naisen vatsan kehutaan olevan kuin vehnäkumpu, tarkoitetaan sen olevan läskistä kumpuileva,,makkaroista kumpuileva. Aion luoda uuden puhtaan, raamatullisen kristinuskon suuntauksen jossa opetetaan lihavuuden teologiaa ja jota noudatetaan luomissani ihannevaltioissa.
Kakkossivun viimeinen tarina läskirakastajasta on kammottava. Kuin anoreksia, mutta toisin päin. No, jokainen kantaa kilonsa tai haurastuvat luunsa (anorektikoille tavallista tämä) ulkonäköään ylistäen, terveytensä kustannuksella, minkäs me muut sille mahdetaan.
Kakkossivun viimeinen tarina on mahtava 😍👍😄😘
M21
Ei ole mahtava.
Minua ei kiinnosta olla fit ja hot, mutta pidän lihaskuntoa yllä kuitenkin. Lenkkeily on sentään mukavaa, sekin hyödyllistä terveydelle ja omalle ololle. Ei ole pitkäikäisyydestä kiinni, vaan elämänlaadusta oman kropan kanssa.
Olen fat, fit ja hot! Itsekin lenkkeilen ja pyöräilen miehen kanssa. Liikunta tuo hyvän olon, siinä olet oikeassa.
N30/157 kg
Vierailija kirjoitti:
Olen fat, fit ja hot! Itsekin lenkkeilen ja pyöräilen miehen kanssa. Liikunta tuo hyvän olon, siinä olet oikeassa.
N30/157 kg
Miten sun paikat kestää?
Tavallaan totta. Olin 170cm/60 ja urheilullinen ihan kivalla kropalla vatustettu nainen. Nyt synnytyksen jälkeen 85kg ja hillitön roikkuva vatsa:( hirveä kiire laihduttaa, nyt ei istu eikä näytä hyvältä mikään, hirveä stressi vaatteista. Normaalisti mulla olis jotain kivaa ja simppeliä pienellä lisämausteella. Nyt mustia kaapuja ja mikään ei vaan paranna tilannetta:(
N30/157kg, miten kestät muiden ihmisten halveksunnan? Jo huomattavasti sinua hoikempana se teinien naureskelu ja kypsempien ihmisen säälivät katseet tuntuivat pahalta... Vai onko se osa sitä juttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30/157 kgMiten sun paikat kestää?
Tarkoitin tämän kysyvään tyyliin, eli "hyvinkö kestää?" eikä niinkään että "miten-VOI-kestää, hyiii?!" jos sitä alapeukutitte.
Minä kun laihdutin parasta oli miltä tuntui. Mutta seuraavaksi parasta oli shoppailu! Itsevarmuus nousi kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kauneusvinkki on hymy ja hyvä itseluottamus
Suurimmalla osalla lihavista naisista se "hymy ja hyvä itseluottamus" vaan tarkoittaa äänekästä räkätystä ja jatkuvaa huomionhakuisuutta kovaäänisillä mukahauskoilla jutuilla. Näitä on tullut niin paljon vastaan, että mieheni kanssa on keksitty näille jo oma nimityskin "räyhäkäs läski". Kumma miten normaalipainoisten naisten itseluottamus ja iloisuus ei vaadi samanlaista mekkalointia ja räkätyskäkätystä.
No jopas olette miehesi kanssa ikävänkuuloisia tyyppejä ja yläpeukuista päätellen niin on moni muukin tässä ketjussa. Onko ihanaa koettaa asettua toisten yläpuolelle ja käyttää lapsellisia nimittelysanoja, kuten läski? voi jestas, miten epäkypsää ja pahantahtoista. Keskity itseesi ja oman psyykesi kehittämiseen, niin ei tarvitse miettiä toisten "ongelmia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko muita, ketkä olette huomanneet saman?
Ei, olen huomannut, että iän myötä yleensäkin vaatteiden jatkuva ostelu vähenee aika monella ihmisellä.
Minä taas olen normaalipainon saavutettuani ruvennut ostelemaan enemmän. Läskinä ajattelin, että eipä huvita panostaa, kun näytän kaikissa mätisäkiltä.
M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut sinulle ap! Olet aivan oikeassa:)
Ja ap:lle tiedoksi että se itsetunto on aika harvalla lihavalla kohdallaan, ei kai he muuten söisi "lohdutukseksi"?
Kuule, voin kertoa sinulle sellaisen pikku uutisen etteivät kaikki lihavat ihmiset syö lohdutukseksi. Mitä varten pitäisi edes lohduttaa itseään ruoalla?
Minulle itselleni ylipaino on kertynyt lääkkeistä ja huonoista pikkuvalinnoista arkisessa elämässä. 100 ylimääräistä kilokaloria päivässä kertyy todellakin huomaamatta jollei punnitse ja vahdi ruokia 24/7/365.
Nhoh, kyllä niitä taitaa mennä vähän enemmän kuin 100 ylimääräistä kaloria päivässä:) Mulla ei ainakaan vaikuta yhtään mitään 100 sinne tai tänne.
Mutta - olet oikeassa, vain 9/10 täällä av:lla kirjoittavista lihavista syö lohdutukseksi (tai omin sanoin "nauttivat hyvästä ruuasta ja ihan vähän herkuista"). Anteeksi liioitteluni. Lopuilla on oikeasti esim lääkitys tai sairaus joka lihottaa. Kommenttini ei koskenut heitä
Osaatko laskea esim. 365 x 100? Kilossa läskiä on noin 7000-9000 kcal. Taatusti huomaa eron jos ihminen saa joka ikinen päivä sen sata kaloria yli kulutuksensa. Monet ihmiset elävät vieläpä pitempään kuin yhden vuoden.
100kcal kyllä hukkuu aika tehokkaasti sinne kaloriepämääräisyyteen, eikä monilla näy kyllä missään. Tosin riippuu mistä se 100kcal tulee. 100kcal kanasta on aineenvaihdunnallisesti vähän eri kuin 100kcal sokerista.
Ei ku ainiin, kalori on kalori ja ainoa tapa laihtua on laskea kaloreita ja punnita ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Taustasta sen verran että olen itse ollut vielä vuosi sitten +20 kg ja vieläkin on laihdutettavaa. Olen aina ollut ylipainoinen (nyt olen jo lähemmäs 40 v) ja ollut tyytymätön kehooni. En siis muista millaista on olla normaalipainoinen, ilman vartalon ongelmakohtien peittely- yrityksiä vaatteilla.
Nyt kun olen laihtunut jonkin verran vaikka matkaa on vielä hoikkuutteen, olen huomannut vaatteiden ostelun jne vähentyneen huomattavasti. En ole siis ikinä ollut mikään superlihava, ja löytänyt vaatteeni normikaupoista. Lihavampana vain jatkuvasti teki mieli ostella uutta, tuntui että vartaloa ja omaa olemusta piti kaunistaa jatkuvasti uusilla vaatteilla. Nyt huomaankin, että ihan farkut ja t- paita näyttävätkin hyviltä, tennarit jalassa. Entinen mekko- ja korkkariminä ei olisi tätä uskonut... mutta oikeasti, näytän paljon paremmalta ja voin vetäistä huolettomasti päälle oikeastaan mitä vain, ei tarvitse shoppailla ja kierrellä kauppoja vaikka vaatteet mahtuisivatkin päälle.
Oikestaan sellaista tyyliä, mitä vaikka Virossa näkee, eli luonnolliset pitkät hiukset, tyköistuvat farkut, toppi ja sandaalit tyyliä olen aina ihaillut, juhliin toki korkkarit ja mekko. Oikein odotan kesää, kun voin vetäistä lyhyen mekon ja sandaalit, ei tarvitse pohtia maksimekkoja ja boleroita jotka peittävät ihroja, tulee todella paljon halvemmaksi!
Olen seurannut aika pitkään muutamia muodin xl- muotibloggaajia, ja täytyy sanoa nyt että kun katson kuvia niin mietin että ei tarvitisi noitakaan vaatteita ostaa kun olisi normaalipainoinen... siis vaatteet tavallaan menevät hukkaan ja itseään huijaa sillä että on vuosia todella ylipainoinen (en tarkoita Pipsaa tässä joka nyt löytää normikaupoista vaatteensa) ja sitten ostelee ja ostelee vaatteita. Kun oikeasti, kaikki näyttää samalta, hukkaan menee rahat, kun sitä ylipainoa ei saa peiteltyä vaikka yrittää. Mielummin kannattaisi laihduttaa ja liikkua, laittaa ne rahat vaikka kuntosalille mitä menee vaatteisiin, nyt hyödyttää vain vaatetehtailijoita ja luonnonvarat tuhoutuu.
En tarkoita pahoittaa kenenkään mieltä, tämä on vain oma kokemukseni asiasta. Aikaa ja rahaa säästyy sillä, mitä lähempänä normaalipainoa on. Itselleni se ylipaino oli todellisen kulutuksen kehä, koko ajan ostelin lisää ja lisää...laukkuja, kenkiä ja vaatteita. Nyt olen tyytyväinen kehooni tälläisenaan, en tarvitse jatkuvasti lisäkoristetta ja vähempikin riittää, istuvat vaatteet ovat koristukseni ja olen ylpeä vartalostani.
Tuolta kantilta ihmettelen sitä, miksei ylipainoisille ole enemmänkin valinnanvaraa ja vaatemerkkejä ja mediassa ylipainoisia malleja kun varmasti olisi kysyntää enemmänkin kuin normaalipainoisten mallistoille. Tämä on vain tälläista omaa pohdintaa aiheesta, onko muita, ketkä olette huomanneet saman?
No pakkohan sitä jotain on pukea päällensä vaikka ylipainoinen onkin. Samalla kun joutuu pukeutumaan, eikö sitä kannata ihan oman itsensä vuoksi pukeutua sellasiin vaatteisiin missä viihtyy?
Noin yleensä ottaen terveys on kaunista. Hoikka ihminen varustettuna huonolla iholla ja muutenkin epäterveellä olemuksella (flegmaattisuus, huono ryhti, kalvakkuus) ei ole kaunista (minun mielestäni). Hieman ylipainoinen, terveitä elämäntapoja ylläpitävä ihminen on kauniimpi. Tottakai normaalilla rasvaprosentilla varustettu hyvinvoiva ihminen on kaunein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin kävelylenkkejä, huvin sujuvat kun menee omaan tahtiin..hölkkäkin sujuu omaan tahtiin jos ottaa lyhyitä spurtteja.. Youtubessa on videoita, joissa minun kokoiseni naiset hölkkäävät, voin linkata jos ette muuten usko. Pyöräily taas ei ole kovin rankkaa vaihdepyörällä, ja kun menee enimmäkseen tasaisilla reiteillä ja taluttaa ylämäet.
N30/157 kg
Vierailija kirjoitti:
N30/157kg, miten kestät muiden ihmisten halveksunnan? Jo huomattavasti sinua hoikempana se teinien naureskelu ja kypsempien ihmisen säälivät katseet tuntuivat pahalta... Vai onko se osa sitä juttua?
En arvosta muiden ihmisten mielipiteitä, en pidä heitä minään niinsanotusti. Ihan sama mitä jotkut tuntemattomat ajattelevat, varsinkin jotkut nolot teinit. Tiedän, että lihavuus on Jumalan siunaus ja tahto, rakastan sitä itse ja samoin mieheni. Vain se merkitsee. Toisaalta myönnän nauttivani siitä että kohautan, minulla on pokkaa ja teen eri tavalla kuin muut. Hykerryttää että ärsytän ihmisiä kun en sovi heidän muottiinsa, mutta eivät voi asialle mitään. Moni BBW sanoo samaa, hauska näpäyttää. Meillä onkin omat sloganit #effyourbeautystandards ja suorasukaisempi #f*ckyourbeautystandards,joita käytämme instagramissa ja youtubessa, tumblrissa
N30/157 kg
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut sinulle ap! Olet aivan oikeassa:)
Ja ap:lle tiedoksi että se itsetunto on aika harvalla lihavalla kohdallaan, ei kai he muuten söisi "lohdutukseksi"?
Totta, harva ylipainoinen on oikeasti itsevarma vaikka muuta väittävät. Useimmilla se menee ikään kuin yli ja sitten ollaan kyllä räväköitä ja isoäänisiä, muttei edelleenkään oikeasti itsevarmoja. Nämä on harvinaisen rasittavia ja varsinkin alkoholia saatuaan ja jostain syystä naisia. Vastapainona näille ollaan sitten me ylipainoiset joiden koko olemus pyytää anteeksi olemassa oloaan.
Ap, olet oikeassa tuosta ostelun tarpeesta. Sitä jotenkin haluaa verhota itsensä ja mikään ei kuitenkaan näytä päällä kauniilta ja sitten on taas pakko ostaa jotain uutta eikä sekään näytä hyvältä. Loppuviimein sitä on kaapit täynnä vaatteita, jotka ei oikein sovi eikä istu eikä missään ole hyvä olo. Pahimmillaan sitä voi olla puoli tusinaa suht samannäköisiä maksi-mekkoja joista yksikään ei ole oikeasti minkään näköinen päällä. Ja joista jokainen on oikeasti upea hoikan/normaalivartaloisen päällä.
Kaikki vaatteet ovat aina parempia lihavan päällä ja mitä lihavamman, sitä paremman näköisiä. Ei sitä tyhjää kuorta ja runkoa ole mieltä esitellä. Kun saa täytettä ja päällystettä, niin sitä kannattaatuoda esiin, niin että pursuu. Läskit, älkää peittäkö läskejänne vaan tuokaa ne esiin! Jokainen rasvagramma on upeaa kuin kulta! Sanat vaan eivät riitä kuvaamaan lihavuuden ihanuutta!
M21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin kävelylenkkejä, huvin sujuvat kun menee omaan tahtiin..hölkkäkin sujuu omaan tahtiin jos ottaa lyhyitä spurtteja.. Youtubessa on videoita, joissa minun kokoiseni naiset hölkkäävät, voin linkata jos ette muuten usko. Pyöräily taas ei ole kovin rankkaa vaihdepyörällä, ja kun menee enimmäkseen tasaisilla reiteillä ja taluttaa ylämäet.
N30/157 kg
En tarkoittanut etten uskoisi sinun siihen pystyvän, mietin vain esim polvia, onko kipeät, tuleeko jalat herkästi kipeäksi jne.
Tämä on varmaan totta. Itse olen myös ajatellut, että tässä ikääntyessäni pyrin ostelemaan nätimpiä vaatteita, kun niillä saa hiukan "huijattua" mielikuvaa kauneudesta ja ryppyihin ei ehkä niin paljon kiinnittyisi huomiota hehkeiden vaatteiden ja korujen takia : )
Olen myös huomannut, että erittäin vaalea hiukan kullansävyinen luomiväri (ostin ihan H& M:ltä siskontytön opastamana) saa silmät selkeästi kirkkaamman näköisiksi.