Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

R-kioskin myyjä valitti mulle paketeista! :O

Vierailija
17.05.2016 |

Kävin hakemassa 6 pakettia. Ensimmäinen tuli reilu viikko sitten. Ajattelin että haen kaikki kerralla autolla kun tiesin että 6 pakettia tulossa. Lapuissa vielä lukee että säilytysaika 2 täyttä kalenteriviikkoa. Täällä siis posti R-kioskissa. Myyjä valitti että paketit pitäis noutaa mahdollisimman pian kun heillä on matkahuollon ja schenkerin paketit ja ärräpaketit että ei ole tilaa säilyttää. VMP! Mitäs ottivat postin siihen! Ei se mun vika ole!

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain myös kerran huudot, kun hain paketin ärrältä. Myyjä tivasi, että kuka sen paketin on lähettänyt. Helpottaisi kuulemma huomattavasti etsimistä, jos tietää onko paketti ellokselta vai onko kyseessä ärräpaketti vai mikä..? Mun mielestä ei ole asiakkaan tehtävä huudella myyjälle, mistä on pakettinsa tilannut. Onneksi ei ollut tällä kertaa tilattu kaalimadosta!

Vai että ihan huudot :D Juu varmasti. No onhan se helpompi etsiä, jos tietää etsiäkö ärräpakettia, ellospakettia, hennespakettia, minkä kokoista... verrattuna siihen, että käy kaikki kymmenet paketit läpi etsien nimeäsi pienellä präntillä. Jos ei ole mikään näistä, et tiedä tai et halua kertoa, niin sanot "en tiedä/en muista/joku tavallinen ruskee paketti".

Ihmeellistä uusavutonta draamailua, luojan kiitos en ole ikinä joutunut toimimaan asiakaspalvelijana.

Vierailija
22/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, opiskelijoille,  kesätyöntekijöille markkinarakoa. Paketin noutopalvelu. Perustaa kesän ajaksi yritys (tai esim. Eezyn kautta), josta voi tilata fillaroijan ensin hakemaan kotoa paketin valtakirja, sitten paketin nouto ja toimitus kotiovelle. Isommasta paketista isompi veloitus, pyörän peräkärryn käytöstä ja hikipalkkaa. Eka asiakas ilmoittautuu! Jos palvelu edullinen tai kohtuuhintainen.

Minulla on toiminimi, jossa voin harjoittaa kaikenlaista laillista toimintaa. Ja auto, jolla paketin haku sujuu nopeasti ja ilman hikeä. Paljonko olisit valmis maksamaan paketin noudosta?

Yhteensä 4 kilsaa tasaista maastoa, postissa asiointineen kesto yhteensä n. 40 minuuttia, maksan 10 euroa. Polkupyörästä ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa, vakuutusmaksua, bensaa, parkkimaksuja, eikä tarvite etsiä parkkipaikkaa jne. Paljonko velottaisit autolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain myös kerran huudot, kun hain paketin ärrältä. Myyjä tivasi, että kuka sen paketin on lähettänyt. Helpottaisi kuulemma huomattavasti etsimistä, jos tietää onko paketti ellokselta vai onko kyseessä ärräpaketti vai mikä..? Mun mielestä ei ole asiakkaan tehtävä huudella myyjälle, mistä on pakettinsa tilannut. Onneksi ei ollut tällä kertaa tilattu kaalimadosta!

No onhan se helpompi etsiä, jos tietää etsiäkö ärräpakettia, ellospakettia, hennespakettia, minkä kokoista... verrattuna siihen, että käy kaikki kymmenet paketit läpi etsien nimeäsi pienellä präntillä.

Ei ole asiakkaan velvollisuus nopeuttaa paketin etsimistä, mutta on asiakkaas oikeus kiukutella kun paketin etsimisessä kestää 💩

Vierailija
24/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei riity Ärrään vaan tuohon ihmeelliseen asiakkaalle valittamiseen.

Ulkomailla asuessa tilasin paikallisen Onlinepizzan kautta ruokaa yhdestä kreikkalaisesta ravintolasta. (Tilasin ja maksoin siis ruuat netissä ja kävin ne paikan päällä noutamassa). Ruokia hakiessani työntekijä alkoi valittaa minulle siitä kun olen käyttänyt tuota Onlinepizzapalvelua. Että kuinka heidän ravintolansa joutuu maksamaan niin paljon kaikenlaisia kuluja kun ihmiset sitä käyttää ja kuinka sitä ei saisi käyttää (!). Hän lykkäsi minulle ravintolan menun mukaan ja käski jatkossa soittamaan suoraan ravintolaan kun olen tilaamassa ruokia. Olin ihan että wtf. Ja juu, en hakenut siitä ravintolasta enää koskaan mitään ruokaa.

Oikeasti, jos palvelun käyttö maksaa yrittäjän mielestä liikaa eikä sitä saisi käyttää, minkä v*tun takia yrittäjä on siinä mukana? Varmasti kukaan ei ole pakottanut menemään mukaan.

Vierailija
25/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa ärrässä eri pakkakunnilla on ihmetelty mun paketeista, että miksi tänne tilaat näitä.. No ehkä siksi, että se on mahdollista.

Ja monesti ärrä on ainoa vaihtoehto kun tilaa netistä. Mulle tulee väkisin parista paikasta paketit ärrälle, postikin olisi vieressä. Se nettikauppa on siis tehnyt sopimuksen vain ärrän kanssa.

Myös mulle ärrän myyjä pyöritteli silmiään kun mun paketti oli ALIMMAISENA. Ja viikko sitten ostin konserttilipun, vaihtoehtona hakea se lippu ärrältä tai lippumyymälästä. tietenkin valitsin ärrän kun vähän lähempänä. Mies otti sen koodin ja haki mun puolesta kun liikkui siitä ohi. Myyjä oli kiukutellut kun mies ei tiennyt mistä se lippu oli ostettu. Ois kuulemma vähän helpompi etsiä!? Annoin siis vain sen koodin miehelle mukaan, en tajunnut edes että lipunmyyntipaikka ois pitänyt kertoa. Löytyi se sillä koodillakin ihan helposti.

Tää ketju pitäis linkittää ärrän johdolle.

Vierailija
26/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan huudot :D Juu varmasti. No onhan se helpompi etsiä, jos tietää etsiäkö ärräpakettia, ellospakettia, hennespakettia, minkä kokoista... verrattuna siihen, että käy kaikki kymmenet paketit läpi etsien nimeäsi pienellä präntillä. Jos ei ole mikään näistä, et tiedä tai et halua kertoa, niin sanot "en tiedä/en muista/joku tavallinen ruskee paketti".

Ihmeellistä uusavutonta draamailua, luojan kiitos en ole ikinä joutunut toimimaan asiakaspalvelijana.

Jep. Asiakkaalle ei minustakaan saisi huutaa, mutta toisaalta sen lähettävän lafkan nimi olisi ihan asiallista mainita, sillä se nopeuttaa paketin löytämistä. Itse aina kioskilta pakettia hakiessani sanon peruslitanian, joka kuuluu "moikka, nimellä x olis kaupan y paketti" ja lyön henkkarit käteen. Asiointi sujuu aina juohevasti :) 

Vierailija
27/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä pari vuotta sitten paketit haettiin vain postista. ei sielläkään tarvinnut koskaan asiakkaan kertoa mistä se paketti on tilattu! Ärrän myyjät tässä nyt on se uusavuton porukka.

Vierailija
28/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, opiskelijoille,  kesätyöntekijöille markkinarakoa. Paketin noutopalvelu. Perustaa kesän ajaksi yritys (tai esim. Eezyn kautta), josta voi tilata fillaroijan ensin hakemaan kotoa paketin valtakirja, sitten paketin nouto ja toimitus kotiovelle. Isommasta paketista isompi veloitus, pyörän peräkärryn käytöstä ja hikipalkkaa. Eka asiakas ilmoittautuu! Jos palvelu edullinen tai kohtuuhintainen.

Minulla on toiminimi, jossa voin harjoittaa kaikenlaista laillista toimintaa. Ja auto, jolla paketin haku sujuu nopeasti ja ilman hikeä. Paljonko olisit valmis maksamaan paketin noudosta?

Yhteensä 4 kilsaa tasaista maastoa, postissa asiointineen kesto yhteensä n. 40 minuuttia, maksan 10 euroa. Polkupyörästä ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa, vakuutusmaksua, bensaa, parkkimaksuja, eikä tarvite etsiä parkkipaikkaa jne. Paljonko velottaisit autolla?

Riippuu siitä, kuinka pitkä matka minun toimistoltani on sinun ovellesi.

Vierailija
29/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös mulle ärrän myyjä pyöritteli silmiään kun mun paketti oli ALIMMAISENA. Ja viikko sitten ostin konserttilipun, vaihtoehtona hakea se lippu ärrältä tai lippumyymälästä. tietenkin valitsin ärrän kun vähän lähempänä. Mies otti sen koodin ja haki mun puolesta kun liikkui siitä ohi. Myyjä oli kiukutellut kun mies ei tiennyt mistä se lippu oli ostettu. Ois kuulemma vähän helpompi etsiä!? Annoin siis vain sen koodin miehelle mukaan, en tajunnut edes että lipunmyyntipaikka ois pitänyt kertoa. Löytyi se sillä koodillakin ihan helposti..

Tää silmien pyörittely on vähän sama kuin "katto kua SILLEEN". Ai miten? No silleen, en osaa selittää, mut musta vaan tuntu että se katto silleen yhellä tavalla. Okei, jos vaikka yrittää sitten hymyillä ystävällisesti, niin aasiakas tulkitsee sen sellaiseksi VITTUILEVAKSI TEKOHYMYKSI. Miten näitä prinsessoja voi kohdella oikein? Ostopaikan kysyminen nopeuttaa etsimistä, mutta ei saa kysyä, jolloin etsiminen kestää, ja sitten asiakas on vihainen koska mikä siellä nyt muka kestää!

Vierailija
30/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, kuinka pitkä matka minun toimistoltani on sinun ovellesi.

Kotioveni on 500 metrin päästä toimistostasi ja keikka kuten edellä, hintasi? Polkupyöräiljällähän ei muuten juokse kulut liiketilasta. Fillaristi ottaa arskaa kaupunki- tai taajama-asuntonsa parvekkeella ja ottaa siinä samalla tilauksia vastaan.

Vierailija
31/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas voi laittaa kirjallista palautetta asiasta eteenpäin. Asiat ei voi kehittyä, jos johto ei kuule, mistä kiikastaa. Ja omasta kokemuksesta von sanoa, että johto ei välitä pätkääkään niiden mielipiteistä, jotka suorittavaa työtä tekee.

Ja mikä hiton lajittelutapa on firmojen mukaan? Eikö se koodi ole sitä varten, että se ilmoittaa myös työntekijälle paketin paikan hyllyssä. Niin se käsittääkseni toimii ainakin postissa. Oma pakettini postissa oli aika kauan kadoksissa juuri siksi, että joku kesätyöntekijä oli laittanut paketit miten sattui. Kuukauden jälkeen se onneksi löytyi.

Vierailija
32/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, että mistä ap kimpaantui. Tottahan tuo on, että jos jokaisella asiakkaalla on kuusi pakettia noutamatta, niin tilat eivät riitä. Itse olen saanut pakettiautomaatista kehoituksen hakea ruuhkan takia paketin mahdollisimman pian, enkä siitä järkyttynyt. Myyjät eivät myöskään niitä pakettipalveluita ahnehdi, juurikin koska tietävät ja ymmärtävät käytännön ongelmat.

Vierailija
33/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tilaatte noita paketteja?

Ostakaa paikanpäältä tai olkaa ilman.

Vierailija
34/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko tosissasi johtoa kiinnostavan, millaisia kiukunpuuskia palstalaiset kohdistavat kassalla seisoviin opiskelijoihin ja välivuoden viettäjiin? Johtoa kiinnostaa liiketoiminnan tuottavuus. Liiketoiminta pysyy tuottavana, sillä nämä ruudinkeksijät palaavat aina ostamaan palveluita, joihin he ovat tyytymättömiä.

Vierailija
35/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärräl on kyl tosi huono palvelun laatu. Samanlaista pyörittelyä ja puhinaa oon iteki saanu osakseni pakettia hakiessaki ja palauttaessa.

Vierailija
36/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mulle ärrän myyjä pyöritteli silmiään kun mun paketti oli ALIMMAISENA. Ja viikko sitten ostin konserttilipun, vaihtoehtona hakea se lippu ärrältä tai lippumyymälästä. tietenkin valitsin ärrän kun vähän lähempänä. Mies otti sen koodin ja haki mun puolesta kun liikkui siitä ohi. Myyjä oli kiukutellut kun mies ei tiennyt mistä se lippu oli ostettu. Ois kuulemma vähän helpompi etsiä!? Annoin siis vain sen koodin miehelle mukaan, en tajunnut edes että lipunmyyntipaikka ois pitänyt kertoa. Löytyi se sillä koodillakin ihan helposti..

Tää silmien pyörittely on vähän sama kuin "katto kua SILLEEN". Ai miten? No silleen, en osaa selittää, mut musta vaan tuntu että se katto silleen yhellä tavalla. Okei, jos vaikka yrittää sitten hymyillä ystävällisesti, niin aasiakas tulkitsee sen sellaiseksi VITTUILEVAKSI TEKOHYMYKSI. Miten näitä prinsessoja voi kohdella oikein? Ostopaikan kysyminen nopeuttaa etsimistä, mutta ei saa kysyä, jolloin etsiminen kestää, ja sitten asiakas on vihainen koska mikä siellä nyt muka kestää!

Tuon silmien pyörittelyn jälkeen tuo myyjä kertoi minulle, edelleen silmiä pyöritellen, että se mun paketti oli alimmaisena.

Vierailija
37/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko tosissasi johtoa kiinnostavan, millaisia kiukunpuuskia palstalaiset kohdistavat kassalla seisoviin opiskelijoihin ja välivuoden viettäjiin? Johtoa kiinnostaa liiketoiminnan tuottavuus. Liiketoiminta pysyy tuottavana, sillä nämä ruudinkeksijät palaavat aina ostamaan palveluita, joihin he ovat tyytymättömiä.

Totta kyllä tämäkin, myönnän.

Vierailija
38/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiketoiminta ei tuota, jos asiakkaat äänestävät jaloillaan ulos. Jos yritys lisää palveluitaan, tulee sillä olla siihen kuuluvat tilat. Ja työntekijöillä koulutus palveluun. Myyjä/ asikaspalvelija on mainos ja jos mainos kaikottaa asiakkaat pois yhdestä palvelusta, ei asiakkaat siellä kaupassa halua käydä, koska nalkuttava mainos. Nalkuttava mainos on kuitenkin vain väline, syvin ongelma on liikkeenjohdolla, jonne se kritiikki pitäisi kohdistaa, jotta voisivat parantaa palveluitaan.

Vierailija
39/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas voi helpottaa myyjän työtä kertomalla, mistä paketti on tilattu. Myyjän tulee tuolloin asiallisesti kehoittaa kertomaan tieto, ei syyllistää asiakasta tapaan "no kuule helpottais vähän etsimistä". Mikäli asiakkaalle jää kuva, että myyjä käyttäytyi asiattomasti ja töykeästi, myyjä on epäonnistunut viestinnässään. Myyjän tehtävä on varmistaa, että hänen tapansa palvella asiakkaita ei ole asiakkaan näkökulmasta loukkaavaa. Mahdollisesti toki asiakaskin on ammattiloukkaantuja, mutta heitä on harvemmassa. Kaikki yrityksen tokikaan eivät välitä niinkään toimivasta asiakaspalvelusta, yrityksillä on omat bisnesstrategiansa.

Vierailija
40/119 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun on pakko palata ostamaan "palvelua" ärrältä kun monet nettikaupat antaa ainoaksi vaihtoehdoksi ärrältä haun. Mielelläni hakisin edelleen ihan vanhanaikaisesti postista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän