R-kioskin myyjä valitti mulle paketeista! :O
Kävin hakemassa 6 pakettia. Ensimmäinen tuli reilu viikko sitten. Ajattelin että haen kaikki kerralla autolla kun tiesin että 6 pakettia tulossa. Lapuissa vielä lukee että säilytysaika 2 täyttä kalenteriviikkoa. Täällä siis posti R-kioskissa. Myyjä valitti että paketit pitäis noutaa mahdollisimman pian kun heillä on matkahuollon ja schenkerin paketit ja ärräpaketit että ei ole tilaa säilyttää. VMP! Mitäs ottivat postin siihen! Ei se mun vika ole!
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Mulle alkoi Siwan kassa valittaa, kun olin tilannut perheelle yhteistä pelkällä sukunimellä. Jotta kuka tahansa voi hakea. Myyjä (keski-ikäinen ukko) alkoi nenä pystyssä valittaa, että "hän ei kuules saisi luovuttaa tätä" (kun ei ole koko nimellä).
Jos kännyssä on saapumisilmoitus ja henkkareissa sama sukunimi, varmaan olen joku huijari, kun kysymys on itselle tilatusta ja maksetusta asiasta.
Holhoaminen vain pahenee ja joka paikkaan pitäisi antaa sotut. Ennen paketin sai noutaa postista pelkällä saapumisilmoituksella ja oli luotto aikuisten kykyyn hoitaa asiansa.
Nyt kaupan kassat pätee tällaisella, niin kuin olisi kysymys oikeasti äärimmäisen vakavasta asiasta (tosi arvokkaat lähetykset kuitenkin lähetetään kirjattuina). Ja jos nyt ON ne henkkarit ja sukunimi mätsää ja paketti lähetetty pelkällä sukunimellä tyyliin "Vuorelat" ja saapumisilmoitus kännykässä, eikö ole silkkaa pätemisentarvetta ja kontrollintarvetta ja vähäistä tervettä arkijärkeä myyjältä huomautella asiasta (niin kuin olisi oikeasti suuri riski siihen, että asiaton henkilö yrittää huijata jotain tiettyä arvotavaraa itselleen).
Nykyinen postisysteemi on ihan pyllystä ja epälooginen. Onneksi pakettiautomaateista voi hakea paketit ilman tarpeetonta holhousta.
Kohta varmaan joku keksii, että noutovaltakirjat eivät käy, "koska mistä sitä tietää, onko tämän oikeasti kirjoittanut oikea henkilö".
Kysymys on asenteesta toisia ihmisiä kohtaan.
Ei se kuule ole myyjien paskantärkeää holhoamista, vaan ihan annetut ohjeet, joiden mukaan toimia. Ennen oli ehkä ennen, mutta nykyään kun kaiken tuntui saavan luotolla ja laskulla niin toisen nimiin tilaaminen on tehty aika helpoksi. Eli älä syytä sitä myyjää, vaan niitä epärehellisiä joita ilman ei näitä sääntöjä tarvittaisi. Meilläkin oli tuossa taannoin yhtä aikaa neljä eri tapausta, joissa paketteja oli tilattu toisen nimiin. Ja viimeisin tapaus oli eilen, tai ainakin tuli sellainen olo, koska lähettäjäfirma oli laittanut pyynnön, että ko. Paketti on heti saapuessaan palautettava takaisin heille eikä sitä missään tapauksessa saa luovuttaa kenellekään.
Toki valtakirjat voi väärentää ja toisen henkkarit pölliä omaan käyttöön, mutta jääpähän jotain infoa ylös ja toisekseen paketin luovuttaja välttyy mahdolliselta henkilökohtaiselta korvausvelvollisuudelta toimimalla sääntöjen mukaan, koska jos kyseessä on rikostapaus niin aivan varmasti se jossain vaiheessa selviää, että luovutusta ei ole tehty ohjeiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös mulle ärrän myyjä pyöritteli silmiään kun mun paketti oli ALIMMAISENA. Ja viikko sitten ostin konserttilipun, vaihtoehtona hakea se lippu ärrältä tai lippumyymälästä. tietenkin valitsin ärrän kun vähän lähempänä. Mies otti sen koodin ja haki mun puolesta kun liikkui siitä ohi. Myyjä oli kiukutellut kun mies ei tiennyt mistä se lippu oli ostettu. Ois kuulemma vähän helpompi etsiä!? Annoin siis vain sen koodin miehelle mukaan, en tajunnut edes että lipunmyyntipaikka ois pitänyt kertoa. Löytyi se sillä koodillakin ihan helposti..
Tää silmien pyörittely on vähän sama kuin "katto kua SILLEEN". Ai miten? No silleen, en osaa selittää, mut musta vaan tuntu että se katto silleen yhellä tavalla. Okei, jos vaikka yrittää sitten hymyillä ystävällisesti, niin aasiakas tulkitsee sen sellaiseksi VITTUILEVAKSI TEKOHYMYKSI. Miten näitä prinsessoja voi kohdella oikein? Ostopaikan kysyminen nopeuttaa etsimistä, mutta ei saa kysyä, jolloin etsiminen kestää, ja sitten asiakas on vihainen koska mikä siellä nyt muka kestää!
Tuon silmien pyörittelyn jälkeen tuo myyjä kertoi minulle, edelleen silmiä pyöritellen, että se mun paketti oli alimmaisena.
Olisin hymyillyt kuin haljennut nauris ja todennut, että sinnekö minä sen laitoin...
En epäile ap:n kertomaa yhtään. Itse tilailen melko usein paketteja H&M:ltä lähi-Ärrälle, ja nykyisin yksi tietty myyjä on alkanut tuhahtelemaan aina pakettia hakiessani tai viedessäni. Kerran avautui, että heillä on niin vähän tilaa ja valitti että kun ihmiset eivät tule heti ilmoituksen saatua hakemaan pakettejaan. En tuohon osannut oikein mitään sanoa, kuin pahoitella, mutta en ole enää kyllä tuon myyjän vuorossa ollessa (ikkunasta näkee) pakettia hakenut. On todella töykeää asiakaspalvelua kyllä mielestäni.
Hei kaikki Vauva.fi -sivun ystävät!
Mukavaa, että palvelumme herättävät keskustelua. Harmillista, että osalla teistä on postissa asioinnista huonoja kokemuksia. Otamme palautteita mielellämme vastaan tarkemmilla lähetysten tiedoilla esim. posti.fi/palaute- sivujen kautta.
Henkilöllisyyden todistamisesta haluamme täsmentää, että Posti ( oli se oma postikonttori tai asiamiesposti ) ei saa luovuttaa lähetyksiä ilman virallista kuvallista henkilötodistusta. Toteamme vastaanottajan henkilöllisyyden aina ja lähetyslajista riippuen tarvitaan joissain tapauksissa myös valtakirja alkuperäiseltä vastaanottajalta.
Ystävällisin terveisin
Mirva
Asiakaspalvelu | Posti Oy
PL 6, 00011 POSTI
Puh. 0200 71000 (pvm/mpm)
ma-pe klo 8-16
Chat-palvelu ma-pe klo 8-18 www.posti.fi
Posti palvelee myös Facebookissa www.facebook.com/Posti ja Twitterissä @Postigroup
Tiesitkö, että lähetyksen seuranta ja monet muut palvelumme ovat saatavilla älypuhelimeesi?
Maksuton Posti-sovellus antaa myös arvion lähetyksesi saapumisajasta!
Lataa Posti puhelimeesi sovelluskaupastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle alkoi Siwan kassa valittaa, kun olin tilannut perheelle yhteistä pelkällä sukunimellä. Jotta kuka tahansa voi hakea. Myyjä (keski-ikäinen ukko) alkoi nenä pystyssä valittaa, että "hän ei kuules saisi luovuttaa tätä" (kun ei ole koko nimellä).
Jos kännyssä on saapumisilmoitus ja henkkareissa sama sukunimi, varmaan olen joku huijari, kun kysymys on itselle tilatusta ja maksetusta asiasta.
Holhoaminen vain pahenee ja joka paikkaan pitäisi antaa sotut. Ennen paketin sai noutaa postista pelkällä saapumisilmoituksella ja oli luotto aikuisten kykyyn hoitaa asiansa.
Nyt kaupan kassat pätee tällaisella, niin kuin olisi kysymys oikeasti äärimmäisen vakavasta asiasta (tosi arvokkaat lähetykset kuitenkin lähetetään kirjattuina). Ja jos nyt ON ne henkkarit ja sukunimi mätsää ja paketti lähetetty pelkällä sukunimellä tyyliin "Vuorelat" ja saapumisilmoitus kännykässä, eikö ole silkkaa pätemisentarvetta ja kontrollintarvetta ja vähäistä tervettä arkijärkeä myyjältä huomautella asiasta (niin kuin olisi oikeasti suuri riski siihen, että asiaton henkilö yrittää huijata jotain tiettyä arvotavaraa itselleen).
Nykyinen postisysteemi on ihan pyllystä ja epälooginen. Onneksi pakettiautomaateista voi hakea paketit ilman tarpeetonta holhousta.
Kohta varmaan joku keksii, että noutovaltakirjat eivät käy, "koska mistä sitä tietää, onko tämän oikeasti kirjoittanut oikea henkilö".
Kysymys on asenteesta toisia ihmisiä kohtaan.
Ai että. Olin yliopisto-opiskelujen ohessa osa-aikaisena siwassa, kun tämä zalando-buumi alkoi. Voin kertoa sinulle hyvin seikkaperäisesti ne moninaiset tavat, joilla tossa paketinnoutovaiheessa yritettiin kusettaa, jos haluat.
Mm. utelias ja mustasukkainen aviomies: haki juurikin sukunimellä vaimonsa paketin, ja 3 päivän päästä kun vaimo tulee hakemaan pakettia, niin se oli haettu. Sitä raporttia olikin kiva kirjotella...
Joku ulkkari keksi, että voi ottaa kuvan niistä asikastiedoista, jotka olivat näkyvillä hyllyssä. Sitten teki asianmukaisen näköisen saapumistekstiviestin, mutta kun henkkareita ei koskaan löytynyt, niin pakettia ei annettu. (ihan vaan tää, että joka toinen "tärkeä" Lissu itkee että miten niin ei voi antaa ilman henkkareita, miten niin ei voi!!)
Lisäksi identiteettivarkauksilla on saatu monta pakettitilausta tehtyä, ja hakijalla ei joko ole henkkareita tai sitten on joku merimiespassi tai muu epäilyttävä.
Se pakettiralli on niin uskomattoman vittumaista puuhaa muutenkin, niin mua ei enää paljoa kiinnostanut jäädä setvimään, että mitä pakettia uskaltaa antaa ja mitä ei. Ja sitten kun meni väärin niin selostaa duunin jälkeen ummet ja lammet. Ja kun siwat vaan ylläpitää sitä palvelua, niin on aika pakko seurata niitä Matkahuollon pilkuntarkkoja ohjeita, koska väärinkäytöksiä on niin paljon ja ohjeet on niin selkeät, että joudut niistä korvausvastuuseen jos ryssit.
Ja ei millään pahalla, mutta kun olen jotain omalla luottokortillani maksanut, niin en tajua miten kukaan voi olla oman oikeusturvansa kanssa niin holtiton, että antaisi hakea omia pakettejaan ilman asiallisia tietoja. Ihan hauska, että loukkaannuit jonkun paskantärkeydestä niinkin herkästi.. Ajatteleppa jos sulla olisi peliongelmainen mies, joka tilais sun kortilla, sun sukunimellä sun tilisi tyhjäksi, ja kukaan ei huomaisi mitään kun ei ees paskantärkeä siwan myyjä ole paskantärkeillyt sitä, että ketä Vuorinen sitä kamaa oikeasti tilaa ja onko sillä siihen lupa.
Kumma kun nuo pikavuoropysäkkien huoltisyrittäjät eivät välitä seurata niitä Matkahuollon ohjeita. Eikä asiamiespostien työntekijät Postin ohjeistuksia. Terveisin nimimerkki "kymmeniä miehen nimellä tulleita paketteja ilman henkkareita noutanut".
Jälleen; en tajua miten joku voi olla oman oikeusturvansa kanssa noin holtiton.
Tuli passeista mieleen, että luulin että niitä pitää säilyttää jossain aikaviiveellä suojatussa kassakaapissa. Meidän lähi-Ärrällä ne on kassan takana ihan sellaisessa lukottomassa laatikossa..
Sain kerran saapumisilmoituksen, jossa lähettäjänä oli vain firman nimi. Näytin tekstarin myyjälle, joka kysyi onko kysessä schenkerin paketti. Vastasin, etten yhtään tiedä, koska viestissä ei lue kuin pelkkä lähettäjä. Myyjä rupesi muiden asiakkaiden kuullen kiukkuiseen sävyyn paasaamaan, miten _mun kuuluisi tietää_ asia ja marssi takahuoneeseen, palasi sieltä paketti käsissään ja totesi kuuluvasti "Kyllä se vaan oli shenkerin!". Tuli kyllä todella urpo olo asiakkaana, enkä hetkeen tilannutkaan mitään, ettei tarvitse mennä enää kyseiselle (kaupungin ainoalle) ärrälle. Tuon jälkeen olen kyllä saanut ihan hyvää palvelua, eikä kukaan myyjistä ole pakettien vaikeasti löytyvyyttä mun syyksi pistänyt. :)
taavetissa on ärrä usein kiinni.paketteja hakee pitkästäkin matkasta henkilöitä.aukioloaikoja ei noudateta.on muutakin mitä en tässä kirjoita.ettei tule itselle hankaluuksia.
Ymmärrettävää että ei ole tilaa. Sinulla kun auto niin voisit hakea paketit kun ne tulee.
Menin joskus hakemaan pakettia ärrältä, niin myyjä katsoi mua kuin tyhmää ja huudahti ettei tämä ole mikään posti 😂 no kummasti se heidän takahuone oli täynnä paketteja, ja se munkin sieltä löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain myös kerran huudot, kun hain paketin ärrältä. Myyjä tivasi, että kuka sen paketin on lähettänyt. Helpottaisi kuulemma huomattavasti etsimistä, jos tietää onko paketti ellokselta vai onko kyseessä ärräpaketti vai mikä..? Mun mielestä ei ole asiakkaan tehtävä huudella myyjälle, mistä on pakettinsa tilannut. Onneksi ei ollut tällä kertaa tilattu kaalimadosta!
No onhan se helpompi etsiä, jos tietää etsiäkö ärräpakettia, ellospakettia, hennespakettia, minkä kokoista... verrattuna siihen, että käy kaikki kymmenet paketit läpi etsien nimeäsi pienellä präntillä.
Ei ole asiakkaan velvollisuus nopeuttaa paketin etsimistä, mutta on asiakkaas oikeus kiukutella kun paketin etsimisessä kestää 💩
Niin!! Koska MINULLA on vain oikeuksia, eikä lainkaan velvollisuuksia!!1
En ymmärrä miten näihin kioskeihin palkataan surkealla asiakaspalvelutaidoilla olevia myyjiä. Oon päättänyt että en mun lähi ärrälle tilaa edes yhtän pakettia enää. Tuntuu että asiakkaana saa anteeks pyydellä kun vahingossa sattuu paketin tai ostoksen sieltä tekemään. Ja kokemusta on useemmasta ärrästä.
Mulla on 55 kilometriä lähimmälle R-kioskille. Todellakaan en lähde varta vasten yhtä pakettia hakemaan. Sori.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten näihin kioskeihin palkataan surkealla asiakaspalvelutaidoilla olevia myyjiä. Oon päättänyt että en mun lähi ärrälle tilaa edes yhtän pakettia enää. Tuntuu että asiakkaana saa anteeks pyydellä kun vahingossa sattuu paketin tai ostoksen sieltä tekemään. Ja kokemusta on useemmasta ärrästä.
Sama täällä. Mieluummin laitan jonkun muun noutopaikaksi. Siellä on mukava ja palvelualtis työntekijä mutta sen päälle pari todella kiukkuisen oloista työntekijää.
Ei mikään ihme. Tässä mun kahden viime viikon paketit, toki osa kuten Amazon ja zooplus tuli kotiovelle
Zalando paketti nro 1 - teinin joululahja
Zalando paketti nro 2 - kuopuksen joululahja
Zalando paketti nro 3 - isälleni joululahja ja äidille neulepusero
Nordic Nest - pihasaunan remonttiin liittyen kangasta verhoon ja penkin pehmusteeseen
Jotex - kynttilöitä jouluksi alesta
Qwertee - miehelle joululahja
Fiksuruoka - ruokaa ja juomaa
Zooplus 2 pakettia eri päivinä kotiin - kissan ruokaa ja -hiekkaa
Amazon - 2 pakettia samalla käynnillä kotiin - lahja teinille
Wish paketti nro 1 - lahja teinille
Wish paketti nro 2 - lahjalle kuopukselle
Kappahl - toppahousut kuopukselle
Tuossa on 10 pakettia noudettuna ja 4 pakettia kotiin toimitettuna.
Tähän päälle Kaukokiito toi remonttitavaraa kahtena päivänä ja Posti yhtenä päivänä.
Lisäksi postilaatikkoon Posti toimitti Vaatelaastaritilauksen.
Ei toki koko ajan ole tällaista mutta kyllä varmasti 1-2 kuukaudessa tulee paketti esim. just Fiksuruoalta tai Matsmartilta ja Zooplussalta.
Itsellä samaa kokemusta Ärrästä. Ilmeisesti samaa hommaa muillakin paikkunnilla. En viitsi kyseistä ärrää tässä mainita myyjiä tylyttääkseni, vaikka ehkä pitäisi
Kehnoa asiakaspalvelua kaikin puolin. Kaksi eri myyjää ollut ärrällä. Joka kerta kun menen, tulee myyjän elekielestä itselleni sellainen olo, että pitäisikö pyytää anteeksi, että haen paketin.
Myyjä ei tervehdi tai jos tervehtii niin katsoo toiseen suuntaan.
Vaikka myyjä huomaa, että asiakas on tullut kassalle, hän hääräilee muita juttuja pari minuuttia ennen kuin palvelee asiakasta.
Minulle on myös huomautettu tuosta, että heillä ei ole tilaa säilyttää näitä paketteja, että voisitko hakea aikaisemmin. Tulee lisää taas tänään näitä paketteja tänne...
Ihan kuin se myyjä ei sitä tajua, että olen maksava asiakas, vaikka en konkreettisesti siinä kassalla maksa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran jouduin hakemaan ärrältä paketin ja se myyjä alkoi pakettia noudettaessa huokailemaan ja pyörittelemään silmiään O.o Vähän sama homma kun jouduin hakemaan passin toiselta ärrältä.
Se on sitä asiakaspalvelua
Juu. Henkilökunnan suosikkiasiakas. Ystävällinen, fiksu ja epäitsekäs. Kuin maanpäällinen enkeli. Palkittiin vuoden asiakkaaksi viime vuonna.