Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!

Vierailija
15.05.2016 |

Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:

- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.

- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.

Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.

Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?

Kommentit (3463)

Vierailija
121/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoittuuko nämä mustasukkaisten miesten kontrollointiyritykset vain mustasukkaisuuteen?

Meillä se alkoi mustasukkaisuutena, mutta on kehittynyt muunlaiseksi. Aluksi mies mm. soitti joka päivä ja uteli, mitä teen. Luulin hänen olevan tosi kiinnostunut minusta. Nykyään hän ikäänkuin kuulustelee joka päivä kotiin tullessaan, mitä olen tehnyt. Tuntuu että pitäisi olla oikeanlaista kerrottavaa ja stressaan aina etkäteen, että onko. Hänellä on tarkkoja mielipiteitä siitä, mitä minun pitäisi tehdä, jotta käyttäisin aikani oikein ja tunnen huonommuutta ja syyllisyyttä, jos en ole tehnyt niitä juttuja.

Älytöntä, koska hän ei elätä minua vaan tienaan omat rahani ja hän pikemminkin hyötyy minusta taloudellisesti eli ei pitäisi kuulua hälle yhtäön, mitä teen. Yrittää myös kieltää surffailemasta tietyillä sivuilla netissä eli täällä av:lla, koska tämä vertaistuki on hänen kontrollilleen ilmeisesti uhka.

Mustasukkaisuus on nykyisin siis pienempi paha, isoin on hänen jatkuva tyytymättömyytensä minuun ja tuo stressaava jokapäiväinen tekemisteni kuulustelu.

Vierailija
122/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja, upeaa jos pyrit varoittamaan nuoria. Yksi ryhmä, joka joutuu tämmöisen uhriksi, ovat hyvien, tasapainoisten perheiden lapset, sillä he eivät  voi kuvitella, kuinka vinoutuneita ja ilkeitä jotkut ihmiset voivat olla. He tulkitsevat kumppaninsa sanat ja teot myönteisesti, kuten ovat tottuneet perhesuhteissaankin tekemään. He myös ehkä sitoutuvat nopeasti ja voimakkaasti.

Tämä on muuten täysin totta!! Kiltti, kunnollinen, tunnollinen ihminen ei osaa edes kuvitella miten sairaita ajatuksia ja tekoja toinen voi tehdä, koska sellaisesta ei ole mitään kokemusta. Tuntuu lähinnä hirveältä, että jotenkin itse olisi syypää toisen pahaan oloon ja sitä yrittää helpottaa vääntymällä vaikka tuhannen solmuun. Yhä edelleen omaa rakasta ahdistaa, yhä enemmän yrität häntä hyvitellä.

Ei sellainen nujerrettu ja kiltti puoliso osaa edes sanoa toiselle, että painu jätkä helvettiin, mun ei tuommoista tarvitse kestää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pahimmat onnistunut karsimaan heti ensitapaamisella.

Yksi oli ihan yliveto. Tuli juttelemaan minulle baarissa. Istui samaan pöytään ja alkoi keskustelemaan. Koskaan aikaisemmin en ollut edes nähnyt tätä tyyppiä.

No, hän veti mustasukkaisuuskohtauksen kun joku ohi kävelevä mies hymyili minulle. Alkoi tenttaamaan kuka tämä mies on ja onko minulla suhde hänen kanssaan ja miksi tämä oli hymyillyt minulle. Oli todella tuohtunut ja jopa suuttui minulle tästä yhdestä hymystä.

Todella pelottava tyyppi.

Yksi seurustelukumppani alkoi jossakin vaiheessa osoittaa mustasukkaisuuden merkkejä. Hyvin lieviä jos vertaa niihin joita täällä monella on. Tämä mies suuttui jos kävin ystävän luona kylässä, ja vittuili loppupäivän. Joskus teki tarkistuskäyntejä ystävieni luona varmistaaksee että olen siellä missä väitän olevani. Jos osallistuin sellaisiin opiskelijoiden rientoihin joihin mies ei päässyt  mukaan, niin epäili heti pettämisestä ja vittuili seuraavan päivän yrittäen saada minut itkemään. Oltiin kumpikin opiskelijoita, ja kummallakin oli välillä omia bileitä ja välillä yhteisiä.

Tämän suhteen lopetin kun huomasin ettei kaikki ole ihan kohdillaan suhteessa.

Vierailija
124/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroinkin jo aikaisemmin muutaman jutun, mutta nyt tuli mieleen yksi lisää.

Oltiin iltaa viettämässä meillä mieheni ja hänen kaveripariskunnan kanssa. Mies oli jatkuvasti naama nutturalla ja poistui jatkuvasti johonkin. Kolmistaankin oli kivaa,mutta jouduin käydä jatkuvasti kyselemässä mieheltä että tulisiko hänkin? Lopulta hän poistui pitkäki aikaa, enkä viitsinyt enää mennä kyselemään. Viimein lähdettiin sisälle ja mies mökötti tietokoneella ja halusi minut käymään kahden ulkona. Hän alkoi huutamaan minulle niin että varmasti koko tienoo raikasi, että olen selvästi ihastunut hänen kaveriinsa koska olen niin iloinen ja naureskelen vain heidän seurassa ja vähät välitän hänestä ja ettei takuulla tule enää kutsumaan heitä meille!

Samantyyppinen käsikirjoitus oli minunkin entisellä miesystävälläni eräissä hänen luonaan pidetyissä illanistujaisissa, jossa oli muutama hänen tuttavansa ja minä. Koska olin saanut aiemmin moitteet siitä, etten osallistunut tarpeeksi enkä ollut hänen toiveidensa mukainen hurmaava seuralainen, yritin nyt parantaa tapani. Onnistuin oikein hyvin ainakin seurueen viihtymisestä päätellen. Ilmapiiri oli erinomainen, vaikka isäntä itse katosikin silloin tällöin ja palasi naama rusinana. Kun häntä ei sitten enää kuulunut ollenkaan takaisin, lähdin etsimään ja löysin hänet sängystä, peiton alta, vaatteet yllä. Hän sähisi silmät kiinni minulle, että minun pitää mennä takaisin muiden seuraan, kun kerran viihdyn siellä niin hyvin. Kävin vielä kerran pyytämässä häntä takaisin seuraan, mutta hän ei enää kommunikoinut. Lopulta vieraat lähtivät hilpeinä mutta hieman hämmennyksissään; selitin heille, että isännällä oli kova migreeni.

Kun ovi sulkeutui, mies loikkasi sängystä ja alkoi rähistä. Minä olin kuulemma nöyryyttänyt häntä pahemmin kuin kukaan koskaan ja käyttäytynyt hänen tuttaviensa edessä kuin idiootti. Yritin selittää, että kyllä kaikilla ainakin näytti olleen mukavaa, mutta miehen selitys oli se, että koko porukka oli teeskennellyt ollakseen kohteliaita hänelle. Olin sitä mieltä, että minusta ja jutuistani oli pidetty, mutta hänen mielipiteensä (eli Totuus) oli se, että minä juttuineni olin typerä ja miehen kaverit olivat joutuneet tuntemaan myötähäpeää.

Tuota aikaisemmin oli käynyt niin, että kun vieraat olivat lähteneet, mies kääntyi puoleeni ja kertoi minun olevan kaunis ja upea. Ja että en saisi koskaan enää nöyryyttää häntä muiden nähden kuten juuri olin tehnyt. En tajunnut koko asiasta yhtään mitään, ja mies selitti, että kun kerran olin niin typerä ja vajaa, etten edes ymmärtänyt, mitä olin tehnyt, hän ei takuulla kertoisi minulle, mitä olin tehnyt. En vieläkään tiedä, mitä olin tehnyt. Tuo mies muuten oli tuolloin ihan aikuinen, yli viisikymppinen, alallaan menestyvä ja fiksuna tunnettu mies. Eipä sitä pinnan alle usein näe, ennenkuin on myöhäistä.

Vierailija
125/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tähän ketjuun nykyisestä kumppanistaan kertonut ottaa ja eroaa tästä kumppanista mahdollisimman pian. Te olette kuitenkin löytäneet tienne ketjuun, jossa puhutaan sairaista aivoituksista, joten ymmärrätte selvästi itsekin, että kumppaninne ei ole terve eikä tee hyvää teille. Ne hyvät puolet eivät riitä kompensoimaan sairaalloista mustasukkaisuutta, eikä se mustasukkaisuus helpota. Tilanne vain pahenee, kunnes olette täysin alistettuja ja menettäneet kaikki läheisenne. Nyt on erinomainen aika erota, kesällä on kivaa olla sinkkuna ja asuntojakin vapautuu hyvin.

Hmm. Ehkä isoin osa näistä naisista (tai miehistä) on sellaisia, joille kumppanin mustasukkaisuuden syvyys avautuu vasta vähitellen. Mut uskoisin, et aika monessa tapauksessa on käynyt näin: mun äijä on niiiiiin mustis, et nytkin se kyttää tuolla, khihihiii. Ja tiäksä mitä se hullu teki eilen, khihiii, vaati kuitteja nähtäväksi, et varmasti olin käyny kaupassa, enkä ollu nussimassa naapurin Pekkaa, khihiii. Jossain vaiheessa sitten kyseisestä moodista kasvaa ulos.

Mutta jotkut eivät kasva koskaan. Aina heidän partnereiksi ilmaantuu sairaalloisen mustasukkaisia kumppaneita, joita sitten tämä 'uhri' itkee ja päivittelee kaikille, jotka viitsivät vain kuunnella. Ja sitten soidetaan ja huovataan, ollaan yhdessä, ei olla yhdessä, ollaan sittenkin yhdessä, aina on kuitenkin banksit päällä. Ja sitten voi käydä niin, et se hullu käy tappamassa pari sun duunikaveria, kun sä oot kuitenkin nussinut niitä ja ollut muutenkin tottelematon ja voihan se olla, et ittekin menetät siinä henkesi. Mut ainakin sulla oli jännämies, joka oli niiiiiiin tajuttoman mustasukkainen susta, khihihiii.

Vierailija
126/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Paljon on mieleltään sairaita ihmisiä maailmassa. Enemmän kokemusta, kun kavereilla on ollut mustasukkaisia miehiä.

Toisen mustasukkaisuus alkoi näkyi vasta, kun muuttivat yhteen. Mies alkoi kahlita kaveria käsiraudoilla patteriin työpäivänsä ajaksi. Sitä ennen siis naisen piti sanoa itsensä töistään, koska miehellä on rahaa ja nainen saa mitä ikinä haluaa.. Se oli älytöntä aikaa. Naapuri pääsi jyvälle, kun kolas patteriin. Sitä kautta kaveri sai soitettua meille kavereilleen, eikun jätesäkkien kanssa hakemaan hänen kamansa ja piiloon.

Toinen lähti sitten vastaavan miehen matkaan, koska hän tykkää, että parisuhteessa on jännitettä. Tämä saa kyllä töissä käydä, mutta siinä se sitten olikin.. Tuosta on kymmenen vuotta, että onkohan vielä yhdessä. Lapsia niille tuli ainakin kaksi.

Vierailija
127/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa välittää enää, yritän elää elämääni normaalisti. Esim. hengailin spontaanisti yhtenä iltapäivänä kaksistaan yhden kaveripojan kanssa. En kertonut miehelle, sillä en jaksa yhtään enempää draamaa. Olen kyllästynyt todistelemaan ja selittelemään, täysin aiheetta.

Varoitan, olet vaarallisella tiellä. Sanon tämän siksi, koska tunnistan siitä itseni.

Siis olet oikeassa siinä, että et suostu elämään miehesi kontrollin alla, etkä menetä itseäsi. Niin minäkin tein. Mutta samalla tein itsestäni valehtelijan.

En varsinaisesti tehnyt mitään pahaa mieheni selän takana, mutta saatoin kierrellä kaupassa toista tuntia, koska silloin en ollut kytättävissä. Ja sain kuitit todisteeksi.

Tapailin kavereita salaa. Pimitin ylityövapaitani ja kävin tyttökaverin kanssa kahvilla vapaapäivänä. Pyysin kavereita valehtelemaan puolestani. Kun mies soitti, menin äkkiä takaisin autoon, käynnistin sen ja soitin takaisin - "sori mutta puhelin oli takapenkillä, piti pysähtyä että pystyin soittamaan sulle..."

Lopulta valehtelin käyneeni prismassa vaikka olin käynyt citymarketissa. Ihan vaan sen takia, että koin valehtelun pakoksi. Koko ajan kuitenkin epäiltiin vaikka mistä.

Opin valehtelemaan miehelle mieliksi.

Valhe sukujuhlista: "voi itku kun sinne on vaan pakko vääntäytyä, siellä on ihan tylsää, mutta ei sun ole pakko lähteä ja me tullaan lasten kanssa pois heti kun kehdataan lähteä".

Totuus sukujuhlista: oli hauska jutella serkkujen ja muiden kasvinkumppanien kanssa, tätini on loistava vitsinkertoja ja enoni paistaa parhaat muurinpohjaletut.

Valhe harrastuksesta: "ei millään jaksaisi, mä olisin niin paljon mieluummin täällä kotona, mutta tästä on kuitenkin maksettu".

Totuus: olin ollut ensimmäisenä kysymässä, minne voi ilmoittautua. Harrastus itsessään oli todettu kunnialliseksi ja harrastuskumppanit soveliaiksi.

Ja näitähän riitti. Keksin tekosyitä olla jossain muualla kuin mieheni kanssa. Ajattelin, että olen fiksu kun keksin selviytymiskeinot ja selitykset. Oikeasti olin säälittävä itseään pettävä valehtelija. Ei ollut kiva katsoa peiliin kun jouduin kohtaamaan asian.

Onko kaikilla mustasukkaiset tyypit serurustelukumppaneita tai puolisoita?

Olenko minä ainoa jolla on mustasukkainen lähisukulainen. Harjoittaa täysin samanlaista kontrollointia, kyttäämistä ja tenttaamista kuin edellisen ex-kumppani. 

Ja todellakin, minäkin olen oppinut valehtelemaan ja suunnittelemaan liikkumiseni siten että en törmäisi tähän sukulaiseen, eikä hän näkisi minua missään sattumalta.

Puhelimen 'unohdan' usein äänettömälle käsilaukkuun, ja silloin se on täyttyy vihaisista viesteistä, joissa vaaditaan selityksiä sille miksi en vastaa.

Kavereista ja sukulaisista eristäminen alkoi jo kun olin lapsi.

Nyt olen nelikymppinen ja edelleen tämä sukulainen kyttää ja kontrolloi mustasukkaisena.

Olen jo niin uupunut, että olen joutunut jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle.

Miten ihmeessä tällaisesta pääsee eroon? Jos hän ei saa suoraan minuun yhteyttä niin käyttää muita sukulaisia apureinaan  :(

Vierailija
128/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden väitteiden kanssa elän elämääni päivästä toiseen. Kun kirjoitin näitä ylös, tuli minulle melkein itku silmään kun tilanne on niin masentava.

- Kun olen työmatkalla, panen niillä aina vieraita naisia

- Jos olen työmatkalla samassa kaupungissa useasti, minulla on siellä toinen perhe tai joku vakipano

- Jos taskussani on paperinpala, esimerkiksi kuitti tai muistilappu, on siinä toisen naisen puhelinnumero tai vähintään nimi

- Jos radiosta tulee pettämisestä tai rakkaudesta kertova laulu, johtuu se siitä että vaimolleni viestitetään että olen rakastunut toiseen naiseen

- Jos käyn kavereiden kanssa joskus ravintolassa, käyn niissä siksi että haen sieltä vieraita naisia

- Halusin aloittaa liikuntaharrastuksen. Minulla on pakko olla toinen nainen koska olen kiinnostunut ulkonäöstäni ja kunnostani

- Harkitsin lääkärin apua ihottumaan. Tämäkin on seurausta yllä mainitusta toisesta naisesta

- Jos puhelimeni on äänettömällä, johtuu se siitä ettei vaimoni huomaisi kun vieraat naiset soittaa tai viestittää

- Jos puhelimessani on äänet päällä ja joku soittaa, on se vieras nainen koska en puhu esimerkiksi työasioita samassa huoneessa missä vaimoni katsoo televisiota

- Jos en saa heti unta illalla, mietin toisia naisia

- Jos harrastan jotain, johtuu se siitä että olen kyllästynyt vaimooni ja haen mahdollisuuksia hakeutua toisten naisten seuraan

- Työpaikallani panen kaikkia yrityksen naisia, ainakin niitä jotka vaimoni tietää nimeltä. Osaan olen myös tulisesti rakastunut

- Vaimoni on sanonut ettei jaksa eikä halua miellyttää minua seksuaalisesti koska olemme jo naimisissa. Seksin tulee olla miehen suorittama kiimainen akti. Muita miehiä ennen liittoamme on halunnut palvoa. Tästä johtuen olen osittain masentunut ja olen sulkenut seksin kokonaan mielestäni. Seksin poistaminen mielestä on johtanut seksittömyyteen. Seksittömyys johtuu vaimoni mukaan siitä että minulla on toisia naisia

Vierailija
129/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajoittuuko nämä mustasukkaisten miesten kontrollointiyritykset vain mustasukkaisuuteen?

Meillä se alkoi mustasukkaisuutena, mutta on kehittynyt muunlaiseksi. Aluksi mies mm. soitti joka päivä ja uteli, mitä teen. Luulin hänen olevan tosi kiinnostunut minusta. Nykyään hän ikäänkuin kuulustelee joka päivä kotiin tullessaan, mitä olen tehnyt. Tuntuu että pitäisi olla oikeanlaista kerrottavaa ja stressaan aina etkäteen, että onko. Hänellä on tarkkoja mielipiteitä siitä, mitä minun pitäisi tehdä, jotta käyttäisin aikani oikein ja tunnen huonommuutta ja syyllisyyttä, jos en ole tehnyt niitä juttuja.

Älytöntä, koska hän ei elätä minua vaan tienaan omat rahani ja hän pikemminkin hyötyy minusta taloudellisesti eli ei pitäisi kuulua hälle yhtäön, mitä teen. Yrittää myös kieltää surffailemasta tietyillä sivuilla netissä eli täällä av:lla, koska tämä vertaistuki on hänen kontrollilleen ilmeisesti uhka.

Mustasukkaisuus on nykyisin siis pienempi paha, isoin on hänen jatkuva tyytymättömyytensä minuun ja tuo stressaava jokapäiväinen tekemisteni kuulustelu.

Miten jaksat kävellä narsistin tekemillä lasinsirpaleilla joka päivä? Minä lähtisin kävelemään. Sinua kontrolloidaan ja alistetaan.

Olen ollut 18 vuotta naimisissa, eikä meillä ole tuollaista. Mutta anopilla oli. Hän jaksoi 21 vuotta, ja sitten lähti. Mieheni lähti heti armeijan jälkeen. Et voi etka saa antaa itsesi alistua tuollaiseen!

.....ja appiukko on täysi itsekäs luuseri, jota vituttaa, että me olemme pärjänneet paremmin kuin hän.

Vierailija
130/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden väitteiden kanssa elän elämääni päivästä toiseen. Kun kirjoitin näitä ylös, tuli minulle melkein itku silmään kun tilanne on niin masentava.

- Jos olen työmatkalla samassa kaupungissa useasti, minulla on siellä toinen perhe tai joku vakipano

- Jos taskussani on paperinpala, esimerkiksi kuitti tai muistilappu, on siinä toisen naisen puhelinnumero tai vähintään nimi

- Jos radiosta tulee pettämisestä tai rakkaudesta kertova laulu, johtuu se siitä että vaimolleni viestitetään että olen rakastunut toiseen naiseen

- Jos käyn kavereiden kanssa joskus ravintolassa, käyn niissä siksi että haen sieltä vieraita naisia

- Halusin aloittaa liikuntaharrastuksen. Minulla on pakko olla toinen nainen koska olen kiinnostunut ulkonäöstäni ja kunnostani

- Harkitsin lääkärin apua ihottumaan. Tämäkin on seurausta yllä mainitusta toisesta naisesta

- Jos puhelimeni on äänettömällä, johtuu se siitä ettei vaimoni huomaisi kun vieraat naiset soittaa tai viestittää

- Jos puhelimessani on äänet päällä ja joku soittaa, on se vieras nainen koska en puhu esimerkiksi työasioita samassa huoneessa missä vaimoni katsoo televisiota

- Jos harrastan jotain, johtuu se siitä että olen kyllästynyt vaimooni ja haen mahdollisuuksia hakeutua toisten naisten seuraan

- Työpaikallani panen kaikkia yrityksen naisia, ainakin niitä jotka vaimoni tietää nimeltä. Osaan olen myös tulisesti rakastunut

- Vaimoni on sanonut ettei jaksa eikä halua miellyttää minua seksuaalisesti koska olemme jo naimisissa. Seksin tulee olla miehen suorittama kiimainen akti. Muita miehiä ennen liittoamme on halunnut palvoa. Tästä johtuen olen osittain masentunut ja olen sulkenut seksin kokonaan mielestäni. Seksin poistaminen mielestä on johtanut seksittömyyteen. Seksittömyys johtuu vaimoni mukaan siitä että minulla on toisia naisia

Tee siitä vaimosta entinen. Elät vain kerran.

Vierailija
131/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tähän ketjuun nykyisestä kumppanistaan kertonut ottaa ja eroaa tästä kumppanista mahdollisimman pian. Te olette kuitenkin löytäneet tienne ketjuun, jossa puhutaan sairaista aivoituksista, joten ymmärrätte selvästi itsekin, että kumppaninne ei ole terve eikä tee hyvää teille. Ne hyvät puolet eivät riitä kompensoimaan sairaalloista mustasukkaisuutta, eikä se mustasukkaisuus helpota. Tilanne vain pahenee, kunnes olette täysin alistettuja ja menettäneet kaikki läheisenne. Nyt on erinomainen aika erota, kesällä on kivaa olla sinkkuna ja asuntojakin vapautuu hyvin.

uskoisin, et aika monessa tapauksessa on käynyt näin: mun äijä on niiiiiin mustis, et nytkin se kyttää tuolla, khihihiii. Ja tiäksä mitä se hullu teki eilen, khihiii, vaati kuitteja nähtäväksi, et varmasti olin käyny kaupassa, enkä ollu nussimassa naapurin Pekkaa, khihiii. Jossain vaiheessa sitten kyseisestä moodista kasvaa ulos.

Mutta jotkut eivät kasva koskaan. Aina heidän partnereiksi ilmaantuu sairaalloisen mustasukkaisia kumppaneita, joita sitten tämä 'uhri' itkee ja päivittelee kaikille, jotka viitsivät vain kuunnella. Ja sitten soidetaan ja huovataan, ollaan yhdessä, ei olla yhdessä, ollaan sittenkin yhdessä, aina on kuitenkin banksit päällä. Ja sitten voi käydä niin, et se hullu käy tappamassa pari sun duunikaveria, kun sä oot kuitenkin nussinut niitä ja ollut muutenkin tottelematon ja voihan se olla, et ittekin menetät siinä henkesi. Mut ainakin sulla oli jännämies, joka oli niiiiiiin tajuttoman mustasukkainen susta, khihihiii.

Sä et ymmärrä kyllä ollenkaan.

Kun on sairaassa suhteessa kontrolloivan ja henkisesti ja ehkä muutenkin väkivaltaisen miehen kanssa, niin sitä häpeää eikä kerro kenellekään. Muut luulevat miestä ihanaksi ja totuus on valtava salaisuus. Jos kertoisi tapahtumia muille, niin kukaan ei varmaan uskoisi, kun ne ovat niin normaalille elämälle vieraita juttuja, myös pelkää mitä muut ajattelisivat siitä, etten ole heti eronnut ja miten olen sen kaiken sallinut jäämällä.

Mulla taitaa olla myös lapsuudesta sellainen trauma, että koen huonommuutta ja haen hyväksyntää. Kun huono ja hyvä kohtelu vuorottelevat, niin siihen koukuttuu ja alkaa yrittää miellyttää yhä lisää ja lisää saadakseen sitä hyväksyntää, joka tosin ajan kuluessa vähenee ja vähenee, siihen tulee ihan puhdas riippuvuussuhde, josta ei todellakaan nauti, muttei pysty olemaan ilmankaan.

Vierailija
132/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua. Meillä on jo pitkä liitto ja upeita lapsia. Olen sitoutunut perheeseeni, joten miksi toimisin noin?

Vierailija
133/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset kyylät ovat itse pahimman laatuisia pettureita! Typerimmän kertomuksen kuulin joku aika sitten: Vaimo vei iltahämärissä roskapussin ja viipyi sillä tiellä pari kolme minuuttia. Mustasukkainen ukko kuvitteli, että vamo oli siinä ajassa kerinnyt naida naksauttaa naapurin miehen kanssa! No itsepä tietää, paljonko aikaa kuluu aviorikoksen tekoon!

Vierailija
134/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua. Meillä on jo pitkä liitto ja upeita lapsia. Olen sitoutunut perheeseeni, joten miksi toimisin noin?

Ehkä upeita lapsia, muttei upea liitto. Sen merkitys omaan hyvinvointiin on todella suuri.

Vierailija
135/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että olet sitoutunut. Nyt pitää sitten vielä toimia sen mukaan: menette pariterapiaan välittömästi. Sieltä vaimosi luultavasti ohjataan omaan terapiaan että hän eheytyy ennenkuin voitte alkaa parantaa omaa liittoanne. Nyt mennään vielä täysin vaimon traumojen ehdoilla. 

Kyllä siitä vielä varmaan hyvä saadaan. Töitä se vaatii kyllä, mutta koska olet sitoutunut niin jaksat sen käydä läpi.

Lapset tosin kärsivät ja oppivat hirvittävästi vääriä kommunikointi- ja parisuhdemalleja teiltä. En tiedä, onko se pahempaa tyttölapsille vai pojille kasvaa mieheksi teillä. Toivottavasti saatte liittonne terveeksi ja ihmissuhteenne paremmiksi ennenkuin lapsenne  kasvavat liikaa ja siirrätte omat kipunne heihin täysin!

Vierailija
136/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voinut tykätä miespuolisten kuvista fb:ssa (ihan sama oliko mies 60-v kummisetä vai 15-v serkku, mies suuttui aina). Miehen käskystä poistin ig:n ja whatsapin lopulta, en jaksanut kuunnella sitä syyttelyä :(

Näitä olis vaikka kuinka paljon... lopulta kun ilmoitin että haluan erota, selvis että mies on pettänyt miuta alusta asti, vuosia. Että näin sitten. Nyt ihana vapaa elämä kun pääsi siitä eroon :)

.

Näinhän se monesti menee. Mitä sairaalloisemmin mustasukkainen, sen varmemmin on itse pettäjä.

Vierailija
137/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä upeita lapsia, muttei upea liitto. Sen merkitys omaan hyvinvointiin on todella suuri.

Tiedän. Olen henkisesti loppu ja koko ajan veitsen terällä, mutta en halua erota lapsistani. Vaimoni sanoi että jos lähden toisen naisen takia, en näe enää koskaan lapsiani. Ja mitäs luulet, miksi lähtisin liitosta vaimoni mielestä?

Vierailija
138/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin usein näissä mustasukkaisuusjutuissa pätee sanonta

"itsestään ihminen viat löytää".

Eli tosiaankin nämä mustasukkaiset ovat ITSE niitä pettureita, koska omakohtaisesti todellakin tietävät miten petetään, miten sitä peitellään. Ja se viaton osapuoli on ihan puulla päähän lyöty, kun ei ole käynyt mielessäkään kukaan muu.

Minuakin mies epäili ihan kaikesta mahdolisesta ja vaani ja vaati selittämään kaikki tulemset ja menemiset. Olin hänen valvonnassaan tiukasti, kunnes kävikin ilmi, että mies on palavasti kiinnostunut kaveristani! Fantasioi tästä etenkin seksuaalisesti. Jäi kiinni, kun lähetti vahingossa kännykästään omat valokuvatiedostonsa minun puhelimeeni. Oli salakuvannut tämän kaverini takapuolta, kun olivat meillä kylässä. Myös minua nukkumassa, kun nukun pelkät pikkarit jalassa.

Vierailija
139/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän siinä käytöksen sallijassa olla syytä myös, hän mahdollistaa sen epäterveen mustasukkaisen käytöksen. Käytös ei ole missään nimessä oikeutettua mutta käytökselle on laitettava heti piste. Liika kiltteys, alhainen itsetunto, hitaat hoksottimet, mieltymys kehuihin, vuoroin hakkuihin, päättämättömyys - what ever. Kaikki epäterveet rajoittamiset täytyisi katkaista heti.

Se nainen, joka kirjoitti, että mies oli tullut aamuyöstä kyttäämään ulko-ovelle ja nainen oli ilmoittanut, että hän nukkuu yönsä, puhelin on äänettömällä eikä hänen luokseen ole asiaa keskellä yötä niin hän oli oman elämänsä sankaritar. Suhde ei koskaan edennyt seurusteluksi, onneksi. Miksi venyttää pinnaa kun harvoin tuo käytös kohenee, pahenee vain.

Vierailija
140/3463 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksat kävellä narsistin tekemillä lasinsirpaleilla joka päivä? Minä lähtisin kävelemään. Sinua kontrolloidaan ja alistetaan.

Olen ollut 18 vuotta naimisissa, eikä meillä ole tuollaista. Mutta anopilla oli. Hän jaksoi 21 vuotta, ja sitten lähti. Mieheni lähti heti armeijan jälkeen. Et voi etka saa antaa itsesi alistua tuollaiseen!

.....ja appiukko on täysi itsekäs luuseri, jota vituttaa, että me olemme pärjänneet paremmin kuin hän.

Olen tosiaan tullut siihen tulokseen, että mies on narsisti, ainakin käytös on ihan täysin samanlaista kuin oppikirjoissa kuvataan narsistin käytökseksi. Kirjoitin tuohon äsken selitystä, miksi on vaikea erota, eli kyseessä on riippuvuussuhde. Narsisti tunnistaa toisessa psykologiset heikkoudet ja niihin tähtäämällä osaa manipuloida, välillä antaa palkintoa ja välillä rankaisee.

Eilen käytiin erokeskustelua, koska mies on loukannut mia tosi pahasti edellisenä päivänä ja tuntui, että ehkä haluaisin erota. Mutta se jotenkin päättyi siihen, että myönnyin hänen arvosteluihinsa, myönnyin yrittämään tulla paremmaksi ja myönnyin siihen, että loukkaannuin haukuista perusteettomasti. Meillä oli ollut pitkä seksitön kausi, kun mies on ollut haluton. oletan että siksi kun mies oli kokenut minut liian vahvaksi, eikä siten haluttavaksi ja siksi varmaan piti tuo haukkumishyökkäyskin tehdä.

Nyt siis kun olin itkuinen ja ihan nujerrettu, niin sepä oli varsinainen potenssilääke taas miehelle ja oli sellaista seksiä, että tyyliin kerran elämässä. Mies on ihan jumala sängyssä halutessaan ja lupaili lisää tänään. Oli myös muuten todella ihana ja rakastava mua kohtaan ja nyt taas tunnen olevani hänen silmissään ihana ja kelpaava. Nuo palkinnot ja rangaistukset siis vuorottelevat ja ikäänkuin ehdollistavat mua voimakkaasti toistuessaan.

Eli tunnistan nämä sairaat käyttäytymismallit tässä suhteessa, mutta en vaan tunteen tasolla pysty eroamaan vaikka järki niin sanoo. Vähän kuin huumeidenkäyttäjä ei helposti pääse irti huumekoukusta. Pitäisi saada oma itsetunto kuntoon ensin, jotta ei olisi niin riippuvainen ulkopuolisesta hyväksynnästä, jotta pystyisi eroamaan, mutta sehän juuri ei tällaisessa suhteessa ollessa onnistu. Ehkä itsetuntoa kohottava sivusuhde olisi pakoreitti ja ei varmaan ole yllätys, että miehen joka ikinen aikaisempi suhde on päättynyt siihen, että nainen on alkanut pettää. -> lisäpontta mustasukkaisuudelle...