Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!
Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:
- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.
- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.
Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.
Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?
Kommentit (3465)
Viestin 2609 kirjoittajalle ja kaikille:
Miten saada uskottomasta kumppanista uskollinen? Onko tähän mitään keinoja edes teoriassa?
Vierailija kirjoitti:
Viestin 2609 kirjoittajalle ja kaikille:
Miten saada uskottomasta kumppanista uskollinen? Onko tähän mitään keinoja edes teoriassa?
Ei ole. Vaihtamalla paranee.
Pitäisikö ensin nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi? Sitten analysoida mitä tapahtui ja miksi? Sitten korjaavia toimenpiteitä kuten esimerkiksi korkin sulkeminen, jos se provosoiva tekijä? Ja sitten kohti uutta uljaampaa elämää ja parisuhdetta?
2625:
Entäs, jos ei paranekaan tai sillä vain pelaa aikaa kunnes suhde taas välistyisi ja sama meno jatkuisi? Eikö ihminen tosiaan muutu? Kerran pettäjä aina pettäjä???
Vierailija kirjoitti:
2625:
Entäs, jos ei paranekaan tai sillä vain pelaa aikaa kunnes suhde taas välistyisi ja sama meno jatkuisi? Eikö ihminen tosiaan muutu? Kerran pettäjä aina pettäjä???
En osaa sanoa. On varmasti olemassa ihmisiä jotka pettävät kerran ja oppivat sitten virheestään. Itse en jäisi odottamaan sitä toista kertaa, tuleeko se vai ei. Jokainen tekee omat ratkaisunsa, mutta kuten sanottua, kumppanin kyttäävä ja kontrolloiva mustasukkaisuus ei tee kenestäkään uskollista. Ehkä jopa päinvastoin.
Etsi ystäväni-sovellus, jonka kautta seurasi minua hetki hetkeltä ja aina tivalsi tarkat tiedot mitä olin tehnyt ja kenen kanssa.
-Repi minulta vaikka väkivaltaisesti väkisin kädestä puhelimeni, ja halusi tarkistaa kenen kanssa olen jutellut.
-Saattoi epäillä melkeinpä mistä vain minua, ja lopulta selvisikin että petti itse minua.
Pitkälti samaa mieltä, että epäily vain triggeröi pettäjää. Kaipa se turhauttaa, jos kumppani ei luota ja sitten ajattelee, että ihan sama vaikka pettäisinkin, kun toinen ei kerran luota. Jännä ilmiö sinällään. Pystyisittekö seurustelemaan kumppanin kanssa, joka aiemmissa suhteissa lukuisiakertoja eri kumppaneja pettänyt, mutta nyttemmin kertonut muuttuneensa siten ettei enää olisi tarvetta syrjähypyille? Vai uskooko tässä samoja fairy taleseja, mitä ehkä muillekin syöttönyt pajunköyteni since ages...?
sori typot, mutta kysymys tiivistettynä, että onko pettäjä petettävä aina yksi yksikkö vai siis olisiko niin, että kerran jotain kumppania pettänyt pettää uuttakin kumppania tai ainakin siihen on krooninen kasvanut alttius? saatteko kiinni mitä ajan takaa?
Vierailija kirjoitti:
Pitkälti samaa mieltä, että epäily vain triggeröi pettäjää. Kaipa se turhauttaa, jos kumppani ei luota ja sitten ajattelee, että ihan sama vaikka pettäisinkin, kun toinen ei kerran luota. Jännä ilmiö sinällään. Pystyisittekö seurustelemaan kumppanin kanssa, joka aiemmissa suhteissa lukuisiakertoja eri kumppaneja pettänyt, mutta nyttemmin kertonut muuttuneensa siten ettei enää olisi tarvetta syrjähypyille? Vai uskooko tässä samoja fairy taleseja, mitä ehkä muillekin syöttönyt pajunköyteni since ages...?
Omalla kohdallani tuo piti paikkansa. Kun tapailemani mies epäili minua milloin mistäkin, ilmestyi öisin ovelle koputtelemaan tarkistusmielessä, suuttui kun luuli että pidin jotain elokuvan mieshahmoa hyvännäköisenä, hajotti tavaroitaan kun en opiskelijabileissä ollessani vastannut puhelimeen 15 minuuttiin, seurasi minua kaupungilla ja kahviloissa yms, tuli tunne että aivan sama. Voin raahata jonkun kivan miehen kotiin ja pitää hauskaa, kun saan joka tapauksessa sontaa niskaani koko seuraavan päivän ja sitä seuraavankin. Tein sen tai en. Toki päätin suhteen ennen kuin siirryin tasapainoisempaan seuraan.
Itse en koskisi sarjapettäjään. En uskoisi mihinkään ihmeparantumisiin.
Onko näkemystä siihen, että missä iässä pettämisentarve yleensä naisilla vähenisi? En tiedä, kun itse olen mies. Itsellä tarve syrjähyppyihin häipyi kyllä 35 ikävuoden paikkeilla eli korreloi kait myös testosteronitasoja. Onkos naisilla tuo ikä vs pettämisen tarve samansuuntainen?
Vierailija kirjoitti:
Onko näkemystä siihen, että missä iässä pettämisentarve yleensä naisilla vähenisi? En tiedä, kun itse olen mies. Itsellä tarve syrjähyppyihin häipyi kyllä 35 ikävuoden paikkeilla eli korreloi kait myös testosteronitasoja. Onkos naisilla tuo ikä vs pettämisen tarve samansuuntainen?
Tuskin se niillä iän mukaa vähenee keillä moista tarvetta esiintyy. Onneksi isolla osalla ei esiinny, pätee miehiin ja naisiin.
2632:
Kiitos "hyvästä" tarinastasi. Ymmärrän kyllä miksi toimit kuten toimit. Onhan tuo sarjapettäjän kanssa seurustelu kieltämättä aika arveluttavaa. Tuntuu toisinaan siltä ikäänkuin istuisi miinan päällä eikä koskaan tietäisi millä reissulla räjähtää. Jos toisaalta on väärin sekin, että toista aiheetta epäilisi. Kyllä entinen miesystäväsi vaikutti minusta olleen kertomasi mukaan jo sen verran mustasukkainen, että tuo jo varmasti ahdistikin jo. Mahtavaa, että sinä pääsit hänestä eroon ja sait uuden kivan kaverin.
Vierailija kirjoitti:
2632:
Kiitos "hyvästä" tarinastasi. Ymmärrän kyllä miksi toimit kuten toimit. Onhan tuo sarjapettäjän kanssa seurustelu kieltämättä aika arveluttavaa. Tuntuu toisinaan siltä ikäänkuin istuisi miinan päällä eikä koskaan tietäisi millä reissulla räjähtää. Jos toisaalta on väärin sekin, että toista aiheetta epäilisi. Kyllä entinen miesystäväsi vaikutti minusta olleen kertomasi mukaan jo sen verran mustasukkainen, että tuo jo varmasti ahdistikin jo. Mahtavaa, että sinä pääsit hänestä eroon ja sait uuden kivan kaverin.
Kyllä se ahdisti ja vi t utti, ja varmasti olisin päätynyt sen ukkelin kanssa hautaan. Liian usein sairaalloinen mustasukkaisuus päätyy Alibin etusivun jutuksi. Täytyy osata lähteä ajoissa, siksi näitä kertomuksia pitäisi pakkosyöttää nuorille naisille. Älä odota, ei se parane, se pahenee. Pian tulee turpaan ja sitten pääset jo multiin.
Itse petin aikaisemmissa suhteissani. Etsin jatkuvasti ihastumisen tunnetta ja ihailua. Nyt tässä nykyisessä suhteessa ei ole tullut kertaakaan edes mieleen moinen ja ällöttääkin ajatus jonkun muun kanssa olemisesta. En edes flirttaile enää muille, eikä kukaan herätä minussa minkään näköistä kiinnostusta. Olemme olleet yhdessä jo useita vuosia.
Syy ei ole ollut aiemmissa suhteissa, eikä varsinkaan niissä miehissä, vaan minun omissa lapsuudesta juontuvissa ongelmissa. Olen noiden kahden suhteen jälkeen käynnyt terapiassa ja käsitellyt paljon todella rankkoja juttuja.
Onneksi sain silti vielä mahdollisuuden rakkaudelle. Kovaa työtä se vaatikin.
N37
2634:
Vähän myös pelkään näin, ettei ikäkään ihmistä täysin rauhoita. Toisaalta eikös naisilla viimeistään nuo "menopaussitouhut" sitten jo hieman rauhottaisi vai onko niin, että sitten niiden helpotettua homma jatkuisi taas entiseen malliin tai jopa villimmin?
Vierailija kirjoitti:
2634:
Vähän myös pelkään näin, ettei ikäkään ihmistä täysin rauhoita. Toisaalta eikös naisilla viimeistään nuo "menopaussitouhut" sitten jo hieman rauhottaisi vai onko niin, että sitten niiden helpotettua homma jatkuisi taas entiseen malliin tai jopa villimmin?
En tiedä. Kai hormonit vaikuttavat alttiuteen pettää, mutta pääasiassa kyse on muista asioista.
2637:
Kaunis tarina! Eli kyllä olet elävä esimerkki siitä, että ihminen voi muuttua läpikäydessään asioita.
2639:
Niin...kyllä se miten suhteessa voidaan on varmasti isoin asia näissä?
En minä ole edes suhteessa jos en olisi hyvin kiintynyt ja rakastaisi. Mutta uskottoman puolison jättäisin järkisyistä. Varmaan kyllä sydänkin sanoisi niin.