HS: Yksin jääneet – kymmenissä Suomen kunnissa miehille ei riitä naisia
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1463020455700
Ihan kiva, että Hesarikin asiasta kirjoittaa. Tilanne on ikävä etenkin nuorten miesten kannalta, kuten artikkelin perhetutkijatkin toteavat.
Kommentit (765)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hullu nainen saa olla jos vauvafoorumille kirjoittavan miehen kanssa lähtisi treffeille. Miettikääpä hetki millaisen kuvan te palstamiehet olette täällä itsestänne antaneet.
"Me palstamiehet" emme ole mikään homogeeninen ryhmä jonka määrittelevät ne muutamat kaikista äänekkäimmät ja naisvihamielisimmät kuten implikoit.
Eipä teitä juurikaan näy tällä palstalla fiksusti edustamassa. Satunnaisesti teette omia ketjuja tai vastailette joihinkin, mutta pääasiallisesti palstan miehet jättävät negatiivisia kommentteja ja antavat kollektiivisesti itsestään erittäin epämiellyttävän ja kyseenalaisen kuvan.
Joten toistan, hullu nainen voisi toki lähteä av:lle kirjoittavan miehen kanssa treffeille.
Voi herranjestas. Anonyymi palsta jne.. Missäs meidän pitäisi näkyä ja millä tavalla? Minä muuten en ole tuo ketä lainasit vaan toinen mies. Nyt on kyllä usko taas vähän koetuksilla ihmisiin. Anteeksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hullu nainen saa olla jos vauvafoorumille kirjoittavan miehen kanssa lähtisi treffeille. Miettikääpä hetki millaisen kuvan te palstamiehet olette täällä itsestänne antaneet.
No missäpä miehet eivät näille naisille olisi antaneet huonoa kuvaa. Baarista ei löydy tai löytyy vaan lipeviä seksiä haluavia pleijereitä, nettideiteillä on vaan setämiehiä jne, palstalla on vaan lassukoita...
Oikeastaan mikään muu ei kelpaa kuin sellainen once in a million välikohtaus jossa sattumalta kaikki toiveet täyttävä mies vaikka tiputtaa ostoksensa lattialle kassin revetessä ja sinä sitten siinä nauraen auttamaan. Näitä odottelemaan.
Viisas päivystääkin supermarketissa kaiket päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Me palstamiehet" emme ole mikään homogeeninen ryhmä jonka määrittelevät ne muutamat kaikista äänekkäimmät ja naisvihamielisimmät kuten implikoit.
Eipä teitä juurikaan näy tällä palstalla fiksusti edustamassa. Satunnaisesti teette omia ketjuja tai vastailette joihinkin, mutta pääasiallisesti palstan miehet jättävät negatiivisia kommentteja ja antavat kollektiivisesti itsestään erittäin epämiellyttävän ja kyseenalaisen kuvan.
Joten toistan, hullu nainen voisi toki lähteä av:lle kirjoittavan miehen kanssa treffeille.
Voi herranjestas. Anonyymi palsta jne.. Missäs meidän pitäisi näkyä ja millä tavalla? Minä muuten en ole tuo ketä lainasit vaan toinen mies. Nyt on kyllä usko taas vähän koetuksilla ihmisiin. Anteeksi vaan.
Sekin on muuten hauska yksityiskohta tällä palstalla, että aina kun joku ottaa esille palstaprovoilijoiden (oletettavasti miehiä) karmaiseva käytös, vastapuolella vedotaankin heti anonymiteettiin ja siihen, että "ei voi tietää ovatko kirjoittajat mitä sukupuolta, yhyy".
Vierailija kirjoitti:
No "hylkiö" -naiset. Jos käyn kesällä Helsingissä niin uskallatteko lähteä kahville / jäätelöllä tms., tuskin niin hirveitä olette mitä kirjoitatte...
Kysyinkin vain kahville tms. :) ei siis treffeille. Itse nyt pyrin välttämään ennakkoluuloja, muutaman olen tavannut netin kautta ihan mukavia tapauksia olleet, muutama sana tietty vaihdettu sitä ennen.
Mut mietin kyl tota Helsingin vierailua tosissaan, joku aurinkoinen päivä. Hieman tylsää yksin kierrellä mut kai se menee niinkin. Ehdotuksia missä kannattais käydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on muuten hauska yksityiskohta tällä palstalla, että aina kun joku ottaa esille palstaprovoilijoiden (oletettavasti miehiä) karmaiseva käytös, vastapuolella vedotaankin heti anonymiteettiin ja siihen, että "ei voi tietää ovatko kirjoittajat mitä sukupuolta, yhyy".
Totta helvetissä 90% noista palstaprovoilijoista on miehiä kait sen nyt jokainen tajuaa. Mutta vissiin täällä on myös jotain älyn jättiläisiä, joiden mielestä täällä ei muita olekkaan kuin miehiä jotka tekevät noita jännämies/kilttimies ketjuja. Kun tosiasiassa täällä on miehiä jotka kirjoittelevat lähes ketjuun mihin tahansa, eikä tosiaankaan kukaan huomaa onko kirjoittaja mies vai nainen. Varmaan samat tyypit harhoissaan keskustelevat aina useamman tyypin kanssa ja inttävät, kun eivät voi ymmärtää, että monta eri ihmistä voi olla hänen mielipidettään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tämä mikään varsinainen edustustehtävä olekaan missä pitäisi erityisesti erottua yksilönä tai edes miehenä. Mielenkiintoisiin ketjuihin vastaillaan yleensä sen kummemmin omaa sukupuolta korostamatta jos se ei aiheen kannalta ole oleellista (todella harvoin on) joten ehkä siksi kuvittelet että tuo palstalla päivästä toiseen mekastava keskenkasvuinen apinalauma on jotenkin edustava otos kaikista palstalla vierailevista miehistä.
Tietysti itsellänikin olisi aika mielenkiintoinen kuva "palstanaisista" tai naisista ylipäätään jos muodostaisin sen pelkästään vaikkapa Hennan, kivikissahullun, ammattivalittajan ja näiden muutaman vakituisen vaahtosuisen radikaalifeministin kirjoitusten pohjalta.
Niin siis tuon jutun oli kirjoittanut Katja Kuokkanen -niminen toimittaja. Onko hän siis joku odiinipersulassukka vai mitä kautta te näette että juttu olisi jotenkin naisia syyllistävä?
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel. Nainen ei olekaan hyödyke, johon jokaisella on oikeus.
Mistä on peräisin uskomus, että riittää-verbi olisi jotenkin negatiivisesti arvolatautunut tai koskisi vain materiaalisia hyödykkeitä?
Äänitearkiston tietokannasta löytyy 58 laulua, joiden nimessä on riittää-verbi. Esimerkiksi "Sinun rakkautesi riittää", "Läheisyys riittää" ja "Jo riittää rock'n'roll". Vaikuttaisi olevan melko neutraali suomen kielen verbi.
Pakko olla rehellinen. Olen sinkkunainen, en koskaan lähtisi jonkin junttiukon vaimoksi maatilalle homehtumaan. Rakastan eläimiä sekä luontoa, mutta jos ehtona olisi joku peräkammarinpoika-ei kiitos. Jos saisin rahaa ostaakseni paikan ilman ukkoa, tottakai. Eläimet,luonto, se riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1463020455700
Ihan kiva, että Hesarikin asiasta kirjoittaa. Tilanne on ikävä etenkin nuorten miesten kannalta, kuten artikkelin perhetutkijatkin toteavat.
Alkakaa maahanmuuttokriitikoiksi
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla rehellinen. Olen sinkkunainen, en koskaan lähtisi jonkin junttiukon vaimoksi maatilalle homehtumaan. Rakastan eläimiä sekä luontoa, mutta jos ehtona olisi joku peräkammarinpoika-ei kiitos. Jos saisin rahaa ostaakseni paikan ilman ukkoa, tottakai. Eläimet,luonto, se riittäisi.
Niin no, naisistakin vain 10% kuuluu parhaaseen 10%:iin, joten ei suuri osa sinkkumiehistäkään halua jotain alimpaan 30%:iin kuuluvaa möhköfanttia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei uskalla lähestyä naisia Suomessa,paitsi vaan ne tosi itsevarmat,jotka on yleensä jotain pelimiehiä. Suomessa ei miehet tule juttelemaan naisille,ainoastaan ulkomaalaiset.
En halua saada niitä "hyivittulähdejomeneen"-katseita, niin en tule juttelemaan. Toivottavasti ulkkikset kelpaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, naisistakin vain 10% kuuluu parhaaseen 10%:iin, joten ei suuri osa sinkkumiehistäkään halua jotain alimpaan 30%:iin kuuluvaa möhköfanttia.
No,en sanonut olevani möhköfantti. Olen valitettavan lyhyt , 164cm ja aamulla painoin 54 kg. Aika mitäänsanomaton ilman meikkiä.Meikin kanssa siedettävä. ( En Miss Suomi). Mutta kuitenkin suurin haaveeni elämässäni olisi saada pieni mökki maalta, jossa voisin kasvattaa kukkia ja vihanneksia, parin kissan kanssa, mahdollisimman kaukana kaikista naapureista.
Hauskaa huomata että kun asiaa katsotaan tästä näkökulmasta äärifeministit älähtävät ja unohtavat empatian. Näiden miesten oma vika, muuttakaa kaupunkiin, hankkikaa parempi koulutus..
Netti on täynnä kymmeniä artikkeleja joissa länsimaiset koulutetut sinkkunaiset valittavat ettei kaupungissa "oikeanlaisia" sitoutumishalusia miehiä. Miehet ovat sitä sitoutumishaluttomattomampia mitä enemmän naisia on vapaina. Naisille tehdyissä feelgood-artikkeleissa tietysti sanotaan ettei vika ole teissä tai teidän valinnoissa vaan miehissä
Luonnollisena tuloksena länsimaiden syntyvyys on romahtanut alle väestön uusiutumisen ja "viisaimmat" naiset saavat vähiten lapsia. Maailman historian läpi on nähty että naisettomat miehet ovat väkivaltaisempia kuin miehettömät naiset. Näiden faktorjen toteaminen on melkein vihapuhetta vaikka on yhteiskunnan kannalta selvää
Tulen keskusteluun vähän jälkijunassa mutta tuon oman kokemukseni muiden mietittäväksi.
Olen 29-vuotias ikisinkkumies (poislukien parin kuukauden seurustelu vuosien takaa joka on ainoa kerta kun tapailin naista). Kaikilta osin olen varmaan tässä ketjussa useasti heitetyn "pikkukylän peräkammarijuntin" vastakohta. Olen valmistunut AMK:sta, olen perusjärkevä mies, liberaali arvoiltani, kiltti ja empaattinen, seuraan uutisia, käyn tapahtumissa, valokuvailen ja tapaan ihmisiä. Huolehdin tietysti myös hygieniasta ja ulkonäöstäni. Olen toisaalta todella hoikka mies mistä muutama nainen on hieman valittanut. Hoikkuus tosin lienee perinnöllistä kun lähes kaikki suvun miehet ovat laihoja :D
Muutin siis pieneltä paikkakunnalta Tampereelle töiden perässä sekä sen takia koska arvelin isommalla paikkakunnalla löytäväni helpommin naisen. Kohta vuosi takana Tampereella eikä meno ole ainakaan minulla muuttunut mihinkään naisten suhteen verrattuna elämään pikkukaupungissa: treffejä on ollut paljon (yhdet treffit per nainen-tahdilla), mutta naisia ei tunnu kiinnostavan edes vähää alusta vaikka minusta monikin treffiseuralainen on ollut mielenkiintoinen ja mukava. Kaveritkin osallistuvat aina toisinaan talkoisiin ja järkkäävät minulle sokkotreffejä sopiviksi kokemiensa naispuolisten ystävien kanssa mutta umpikujaan nekin ovat päättyneet.
Ei, en syytä naisia sinkkuudestani. Ennemmin haluan kysyä että mitä minun pitäisi olla ja mihin minun pitäisi kehittyä ja/tai muuttua että kelpaisin? Ulkonäköä voi tietysti aina kehittää yrittämällä saada lisää massaa mutta haluan uskoa siihen että ihastuminen ja rakastuminen riippuvat ihan muista seikoista...
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa huomata että kun asiaa katsotaan tästä näkökulmasta äärifeministit älähtävät ja unohtavat empatian. Näiden miesten oma vika, muuttakaa kaupunkiin, hankkikaa parempi koulutus..
Netti on täynnä kymmeniä artikkeleja joissa länsimaiset koulutetut sinkkunaiset valittavat ettei kaupungissa "oikeanlaisia" sitoutumishalusia miehiä. Miehet ovat sitä sitoutumishaluttomattomampia mitä enemmän naisia on vapaina. Naisille tehdyissä feelgood-artikkeleissa tietysti sanotaan ettei vika ole teissä tai teidän valinnoissa vaan miehissä
Luonnollisena tuloksena länsimaiden syntyvyys on romahtanut alle väestön uusiutumisen ja "viisaimmat" naiset saavat vähiten lapsia. Maailman historian läpi on nähty että naisettomat miehet ovat väkivaltaisempia kuin miehettömät naiset. Näiden faktorjen toteaminen on melkein vihapuhetta vaikka on yhteiskunnan kannalta selvää
Vaikka sitä vääntelis ja ulisis miten niin ei se muutu siitä että naiset ei muuta paikkoihin joissa heille ei ole töitä. Kenen syy se on? En minä tiedä. Kiinalaisten varmaan jotka vei työt. Empatiaako ne miehet kaipaa? Minä ajattelin että ratkaisuja, muutto on sellainen.
VK kirjoitti:
Tulen keskusteluun vähän jälkijunassa mutta tuon oman kokemukseni muiden mietittäväksi.
Olen 29-vuotias ikisinkkumies (poislukien parin kuukauden seurustelu vuosien takaa joka on ainoa kerta kun tapailin naista). Kaikilta osin olen varmaan tässä ketjussa useasti heitetyn "pikkukylän peräkammarijuntin" vastakohta. Olen valmistunut AMK:sta, olen perusjärkevä mies, liberaali arvoiltani, kiltti ja empaattinen, seuraan uutisia, käyn tapahtumissa, valokuvailen ja tapaan ihmisiä. Huolehdin tietysti myös hygieniasta ja ulkonäöstäni. Olen toisaalta todella hoikka mies mistä muutama nainen on hieman valittanut. Hoikkuus tosin lienee perinnöllistä kun lähes kaikki suvun miehet ovat laihoja :D
Muutin siis pieneltä paikkakunnalta Tampereelle töiden perässä sekä sen takia koska arvelin isommalla paikkakunnalla löytäväni helpommin naisen. Kohta vuosi takana Tampereella eikä meno ole ainakaan minulla muuttunut mihinkään naisten suhteen verrattuna elämään pikkukaupungissa: treffejä on ollut paljon (yhdet treffit per nainen-tahdilla), mutta naisia ei tunnu kiinnostavan edes vähää alusta vaikka minusta monikin treffiseuralainen on ollut mielenkiintoinen ja mukava. Kaveritkin osallistuvat aina toisinaan talkoisiin ja järkkäävät minulle sokkotreffejä sopiviksi kokemiensa naispuolisten ystävien kanssa mutta umpikujaan nekin ovat päättyneet.
Ei, en syytä naisia sinkkuudestani. Ennemmin haluan kysyä että mitä minun pitäisi olla ja mihin minun pitäisi kehittyä ja/tai muuttua että kelpaisin? Ulkonäköä voi tietysti aina kehittää yrittämällä saada lisää massaa mutta haluan uskoa siihen että ihastuminen ja rakastuminen riippuvat ihan muista seikoista...
Vuosi on lyhyt aika. Jatkat vaan samanlain. Sähän oot nuori vielä.
Niinno, emmänyt ihan kenen tahansa matkaan lähde. Tosielämässäkin lähestyn vain niitä jotka mun silmää miellyttää tai huomaan että veikko näyttää hauskalta tapaukselta. Netissä haluan siis vähintään kuvan ja vähän muutakin jutustelua että saa edes jonkinlaisen mielikuvan kyseisestä tyypistä. Sen kerran jälkeen kun menin sokeasti treffeille netissä tapaamani ihmisen kanssa, johon en ollut tutustunut ollenkaan ja hän osoittautui täydeksi sekopääksi, niin en suostuisi tapaamaan livenä suinpäin.