Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laudan hitsaamisesta

Vierailija
15.05.2016 |

Hei olen 16-vuotias poika ja mulla olis semmonen ongelma että olen tekemässä koirankoppia, vaikka meillä ei ole koiraakaan. Vanhemmat eivät anna ottaa, koska luulevat etten saisi sitä itse hoidettua. Kuitenkin uskon, että jos teen koirankopin, vanhemmat eivät voi olla ostamatta koiraa koska muutenhan koppi menisi hukkaan. Mutta nyt varsinaiseen ongelmaan, en ole erityisen taitava teknisissä töissä, sillä kun alan sahaamaan, tulee sahauksesta vinoa eikä saha oikein tahdo tarttua puuhun kun meikäläisellä ei tuota voimaa ole kauheasti. Naulaaminenkaan ei onnistu, koska siihenkin tarvitaan sitä kuuluisaa minulta puuttuvaa hauista, naulat menevät helposti vinoon ja osumatarkkuuteni on simppelisti sanottuna heikko ja riskialttiina ovat erityisesti kaikki viisi sormeani. Muistaakseni seiskalla katkoimme metalliputkea leikkurilla, mutta kun kokeilin sitä kotonamme omalla leikkurillamme, ei lauta tahdo mennä millään poikki, onko tämä taas merkki kuuluisasta haban puutteestani. Naulaamisen sijasta olen päättänyt hitsata laudat kiinni toisiinsa autotallista löytyvällä mic-mac-hitsauslaitteella, mutta teräs kun ei tahdo ottaa yhtään kiinni vaikka lankaa ulos tuleekin. Mitä siis teen väärin? Ja johtuuko tämä kaikki vain tietämättömyydestäni vai onko minulla vai olenko vain voimaton? Voitte kertoa minulle jotain lihasharjoitteluliikkeitä jos vaikka ne puutyöt alkaisi taas rulaamaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kikkeli lautojen väliin ja lyö vasaralla naula siitä läpi. roblem solved.

Vierailija
2/8 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naula nakutetaan ensin pienillä iskuilla vähän kiinni puuhun ja sitten lyödään se kiinni.

"Naulaamisen sijasta olen päättänyt hitsata laudat kiinni toisiinsa autotallista löytyvällä mic-mac-hitsauslaitteella, mutta teräs kun ei tahdo ottaa yhtään kiinni vaikka lankaa ulos tuleekin."

Hitsaatko puuta vai terästä?

Ei puuhun tartu hitsauslanka.

Se tarttuu vain metalliin.

Ja mihin sä tarvitset metalliosia koirankopis?

Mulla on varmaan yli 20 vanhan koirankoppi.

Se on tehty ihan vaan puusta.

Ei teknisiintöihin niin paljon voimaa tartte.

Vähän taitoa vaan.

Kokemus tuo varmuutta ja kokemus tekemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei puuhun tartu hitsauslanka" jaaha ylläoleva vastaaja olikin sitten täysi burgeri

Vierailija
4/8 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kultakala.

Vierailija
5/8 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus löytyy puusta. Tarkemmin siis puun lajista. Toiset puut ovat toisia vahvempia, joten jos yrität tehdä katajasta, niin et saa siihen edes lommoa. Kokeile mäntyä tai kuusta. Mutta toisaalta jos hankit karvaisen koiran niin ei kannata kuusta, koska siitä tulee pihkaa. Mutta tuohon hitsaamiseen, kaupasta saa erilaisia hiukkasmuuntimia, joilla saat muutettua haluamasi kohdan puusta metalliksi. Näin voit hitsata saumat kiinni. Muista suojalasit.

Minkä rotuista koiraa meinasit ja mikä tulee nimeksi?

Vierailija
6/8 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista käyttää oikeaa puulajia. Vain rauta pajua tai rauduskoivua voi hitsata.

Vierailija
7/8 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi puu vaatii hitsautuakseen korkeamman lämpötilan kuin metalli. Hitsattavaa puuta kannattaa liottaa bensiinissa tunti-pari ja vasta sitten ryhtyä hitsauspuuhiin. Hieno koppi siitä tulee :)  Pistäpäs ap meille kuvaa sitten kun olet saanut kopin valmiiksi.

Vierailija
8/8 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki kultakala.

Ai miksi? Se on liian pieni, ei siitä voi tehdä koirankoppia. Sitä tosin voi varmaankin hitsata, kultahan on metallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi