Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Yksin jääneet – kymmenissä Suomen kunnissa miehille ei riitä naisia

Vierailija
15.05.2016 |

http://www.hs.fi/sunnuntai/a1463020455700

Ihan kiva, että Hesarikin asiasta kirjoittaa. Tilanne on ikävä etenkin nuorten miesten kannalta, kuten artikkelin perhetutkijatkin toteavat.

Kommentit (765)

Vierailija
721/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikien sisäänottomäärät on yliopistossa tasaisessa laskussa korkeakouluissa, joillain aloilla on jo enemmän naisia kuin miehiä.  Oikiksessa 60% aloittaneista on naisia Helsingissä. Lääkiksessä aloittavista vain 35% on miehiä. Matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa 53 % naisia.

Tekniikan alallakaan ei olla enää kauhean kaukana tästä tilanteesta, vaikka se on perinteisesti nähty miesten viimeisenä linnakkeena. Vuoden 2014 sisäänpääsykiintiöt Aalto-yliopistossa:

Aalto-yliopisto, osuus naisista:

>Bioinformaatioteknologia 50,0 %

>Rakennettu ympäristö 46,7 %

>Informaatioverkostot 44,4 %

>Kemian, bio- ja materiaalitekniikka 38,7 %

>Energia- ja ympäristötekniikka 25,3 %

>Tuotantotalous 17,0 %

>Kone- ja rakennustekniikka 11,2 %

>Teknillinen fysiikka ja matematiikka 11,1 %

>Automatio- ja informaatioteknologia 8,9 %

>Elektroniikka ja sähkötekniikka 8,6 %

>Tietotekniikka 4,3 %

"Tilastokeskuksen mukaan yliopistosta valmistui vuosina 2006–2010 yhteensä 111 000 suomalaisista. Heistä 62 prosenttia on naisia ja 38 prosenttia miehiä. Miehet suorittavat naisia useammin keskiasteen koulutuksen, eli esimerkiksi ammattikoulun tai lukion. Erot sukupuolten välillä näkyvät erityisesti 30–40-vuotiaissa. Tilastokeskuksen mukaan heistä pelkän peruskoulun varassa on lähes joka viides mies, mutta vain noin joka kymmenes nainen."

Tässä on kyse aikapaljon naisten osuudesta ajan funktiona; naiset eivät ole päässeet korkeakouluihin kuin vasta noin 100 vuoden ajan. Pikkuhiljaa perheet, tuttavat ja yhteiskunta ovat alkaneet tarjota esimerkkejä ja hyväksyntää naisten koulutukselle. Omassa suvussani mummoa ei koulutettu, mutta mummon veljet kyllä. Koska naisten koulutus oli silloin vielä "turhaa". Tekniikan aloilla ollaan edelleen hyvin nihkeitä naisia kohtaan joillain aloilla, esimerkiksi viime vuonna Metson rekrytoija oli sanonut suoraan tyttöteekkarille että "meille ei ole naisia nähin hommiin palkattu".

Luulen, että 20v aikana naisten todellinen potentiaali tekniikassa, lääketieteessä ja liike-elämässä saadaan esille ja sitä ennen ei voida oikein keskustella mistään naisten ja miesten paremmuudesta, koska rakenteet vääristää arviointia.

Itsekkin odotan innolla näitä tulevia vuosikymmeniä voisiko sanoa "Naisten valtakautta". Jos esim. katsotaan Suomen politiikkaa niin kaikki pinnalla olevat nuoret (alle 35v) politikot ovat suurimmalta osalta naisia ja kuten mainitsit tieteen ja sivistyksen osalta ala naismaistuu koko ajan. Toivottavsti kuitenkaan miehet ei tipu täysin kärryiltä, mut pahoin pelkään, että miesten syrjäytymistrendi sen kun jatkuu. Sitä en sitten osaa sanoa mistä se johtuu ja mitä sille vois tehdä.

Mitään hyvää ei seuraa siitä, että heiluri heilahtaa tasa-arvon kannalta toiseen äärilaitaan, optimi on kuitenkin keskellä. On todella naivia kuvitella, että naiset hoitaisivat asiat yksinään yhtään sen paremmin kuin miehetkään. Sellainen ajatusmalli kertoo vain ja ainoastaan karua kieltään siitä, että valta maistuu naisille ihan yhtä hyvin kuin miehillekin ja käytännössä todistaa mallin harhaiseksi.

Vierailija
722/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Engineer kirjoitti:

"Koko koulujärjestelmä on kehitetty pojille, tytöt on käyneet vasta vähän aikaa koulua.

Tytöt on vain yksinkertaisesti älykkäämpiä, jos katsoo isoina joukkoina, miesten älyllinen hajonta näkyy juuri tuossa, eli vajaaälyiset on miehiä melkolailla kaikki, ja siihen vielä päälle pojat on poikia asenne.

Itse esim. kirjoitin laudaturin paperit, kun saman ikäiset pojat oli vaan niiiin poikia, sitten itketään miten poikia syjitään kouluissa, vaikka ne ei vaan ole valmiita tekemään mitään minkään eteen.

Jos naiset ei saisi lapsia ja sitä kautta olisi heikoilla, niin naiset menisi kaikessa ohi. Esim. usein stem alojen miehet pariutuu saman alan naise kanssa, ja se nainen keskeyttää uransa, juuri eräs tuttu ei lähtenyt cerniin, koska sen saman alan mies halusi perheen heti, se mies on pärjännyt huonommin sillä alalla, mutta se nainen keskeyttää nyt uransa."

Heitäs ilmoille joitain naisten keksimiä suurkeksintöjä tai brändejä ? :D Ei tuu ihan heti mieleen mitään :)

Miesten keksimiä ovat mm.näin tyhmät ja tylsät asiat kuin: Autot,lentokoneet,Apple,Nokia,Sähkö,suhteellisuusteoria,Virgin Group,trigonometria,integraali laskenta  : D Kannattaa pitää ne mölyt mahassa,kun niille ei ole mitään fakta pohjaa.

Naisten keksintöjä ovat muun muassa sellaiset, jokapäiväistä elämää aika paljon helpottavat asiat, kuten Kevlar-luotiliivit, talojen keskuslämmitys, jääkaappi, astianpesukone, aurinkovoimalla toimiva lämmitysjärjestelmä taloihin, autojen lämmitysjärjestelmä, sukellusveneen kaukoputki, tuulilasinpyyhkijät, silitysrauta, ja sitten tällaisia hieman vähäpätöisempiä juttuja kuten DNA, kantasolututkimus, (ydin)fissio, radioaktiiviset metallit ja tietokone.

Ja tämä naisten teknologian ym. kehittäminen on onnistunut vasta muutaman sata vuotta. Sitä aikaisemmin oli hieman hankalaa päästä edes opiskelemaan, jos olisi pimpillinen. Me emme kerta kaikkiaan voi tietää, millainen potentiaali patriarkaalisessa yhteiskunnassa on ajan saatossa heitetty hukkaan. 

Saattaisimme asuttaa muita planeettoja jo tässä vaiheessa, jos molemmat sukupuolet yhdessä olisivat muokanneet ja muuttaneet maailmaa. 

Juuri näin. Eihän siitä ole kuin alle 150 v kun Suomessakin naiset vasta luvan edes päästä ylioppilaaksi! V. 1870 kirjoitti ensimmäinen nainen Suomessa ylioppilaaksi ja siihenkin hänellä piti olla keisarin myöntämä erivapaus, koska sukupuoli katsottiin hänelle haitaksi. Että kyllä on naisten kehittyminen opiskelussa ja tieteessä ollut aivan hurjaa. Harmi, että naisten älykkyys on menetetty maailmaa rakennettaessa ja ehkä ongelmia onkin siksi niin paljon, että vain toinen sukupuoli sitä pitkään rakensi. Miesasiamiehillä ei taida olla alkeellisintakaan tietoa naisten historiasta.

Niinpä. Satatuhatta vuotta ihmisen keski-ikä oli 20-40 vuotta ja elämä äärimmäisen alkeellista. Sitten naiset sai tulla mukaan yhteiskunnalliseen toimintaan ja päätöksentekoon ja kaboom! Muutama vuosikymmen ja kaikki muuttui. Sitähän se on kehitysavussakin että varmin tapa parantaa yhteisön hyvinvointia on antaa tytöille ja naisille mahdollisuus työhön ja päättää omasta kehostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monen suomalaisen miehen osa nykyään. Eli ainoastaan maksumiehen osa. Turvispolitiikalla pahennetaan tilannetta vielä entisestään.

Vierailija
724/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tässäkin keskustelussa on se, että miehiä syytetään heidän tilanteestaan ja sitä ei pidetä mitenkää vääränä. Jos naisten raiskauksia kommentoitaisiin samalla tavoin, olisi se sovinismia ja huutava vääryys.

Vierailija
725/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä, mutta naiset pariutuvat omaa tasoaan ylemmäksi, joten miehiä tulee aina olemaan sinkkuina enemmän kuin naisia. Sitten nämä samat naiset ihmettelevät 4-kymppisinä, että miksi hyö eivät ole parisuhteessa ja kaikki hyvät miehet on varattu. :)

Vierailija
726/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

audimies kirjoitti:

jos yksi mies pitää kylän naiset tyydytettyinä, ei niitä muita tarvitakkaan.

Juuri tästä on kyse kaupungeissakin. Koska vain pieni osa miehistä kelpaa naisille, nämä halutut miehet eivät sitoudu keneenkään. Ulkopuolisin silmin näyttää siis siltä, että kaupungeissa olisi miesten markkinat, vaikka tosiasiassa siellä on vain pienen miesjoukon kulta-apajat. 

Sori, en voi mennä parisuhteeseen ulkomaalaisen tai alkoholistimiehen kanssa. Noita on vain tarjolla isossa kaupungissa tällä hetkellä minun tasoiselleni naiselle. Ei voi mitään!

Kun mies jää yksin, vika on miehessä. Kun nainen jää yksin, vika on miehessä. Ainakin tämän palstan mukaan.

Juuri toisinpäinhän se on. Minun tasoani en voi enää nostaa (liian vanha: 26, hoikka, akateeminen koulutus, liian tavalliset kasvot), joten en kelpaa kenellekään normaalille miehelle.

Älä nyt viitsi. Laitapa profiili mille tahansa deittisivustolle, niin pääset treffeille jo, jossei nyt ihan tänään, niin huomenna viimeistään.

En ole tuo aikaisempi kommentoija, mutta hänen kirjoituksessaa oli avainsana: normaalille miehelle. Minä olen samanlainen, 27, hoikka, ja korkeasti koulutettu, mutta veikkaan että koska olen lyhyt, pienirintainen, isonenäinen, minulla on koulutus pilipalialalta ja olen työtön, niin siksi en kelpaa kenellekään. Olen laittanut itseni monelle deittisivustolle ja sieltä tulee kyllä ehdotuksia, mutta kaikki ehdottelijat on enemmän tai vähemmän pelottavia: kertovat joko omasta masentuneisuudestaan ja kuinka he niin kovasti haluaisivat tyttöystävän tai sitten ehdotukset on luokkaa: hei seksikäs, miten ois, pannaanko. Jostain kumman syystä nämä yksilöt eivät houkuttele... Niitä normaaleja miehiä EI OLE, koska he ovat jo VARATTUJA. Siksi minäkin olen epänormaali hylkiö, koska en ole onnistunut saamaan normaalia miestä rinnalleni.

Vierailija
727/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Normaalit ihmiset eroavat ja menevät yhteen jatkuvasti. Olet varmaan koittanut itse lähestyä miehiä?

ps: voin lähteä vaikka samantien treffeille mutta asut kuitenkin Uudellamaalla ja minä täällä "korvessa" :D Olen työtön ei-pilipalialan puolikorkeakoulutettu joten meillä on paljon yhteistä.

Vierailija
728/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Normaalit ihmiset eroavat ja menevät yhteen jatkuvasti. Olet varmaan koittanut itse lähestyä miehiä?

ps: voin lähteä vaikka samantien treffeille mutta asut kuitenkin Uudellamaalla ja minä täällä "korvessa" :D Olen työtön ei-pilipalialan puolikorkeakoulutettu joten meillä on paljon yhteistä.

Kyllä, olen lähestynyt miehiä, hymyilen ja kun saan katsekontaktin, kysyn miehen nimeä, kuulumisia tai murjaisen jotain hauskaa esim. kun molemmat odotellaan sitä että baarimikko huomaa jommankumman. Vastaukseksi saan vain vaivaantuneita katseita ja lauseita tyyliin "sori, mä en nyt valitettavasti etsi ketään". En pääse edes sen pitemmälle! Eihän siinä mitään, että ei etsi ketään tai jos on jo tyttöystävä, enkä minä luonnollisestikaan voi miellyttää kaikkia, mutta kyllä tuo lyttää omantunnon aika tehokkaasti kun pöyrittelen tilanteita päässäni ja mietin että miksi olen näin vastenmielinen kun KAIKKI kohtaamani "normaalit" miehet suhtautuvat minuun noin. Ehkä minun pitäisi tyytyä niihin masentuineisiin deittipalveluiden hylkiöihin, kun en parempaakaan saa. Noh, onneksi vielä olen mieluummin sinkku kuin suhteessa jossa tunnen lähinnä inhoa sitä toista kohtaan.

Ja kyllä, asun pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
729/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikien sisäänottomäärät on yliopistossa tasaisessa laskussa korkeakouluissa, joillain aloilla on jo enemmän naisia kuin miehiä.  Oikiksessa 60% aloittaneista on naisia Helsingissä. Lääkiksessä aloittavista vain 35% on miehiä. Matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa 53 % naisia.

Tekniikan alallakaan ei olla enää kauhean kaukana tästä tilanteesta, vaikka se on perinteisesti nähty miesten viimeisenä linnakkeena. Vuoden 2014 sisäänpääsykiintiöt Aalto-yliopistossa:

Aalto-yliopisto, osuus naisista:

>Bioinformaatioteknologia 50,0 %

>Rakennettu ympäristö 46,7 %

>Informaatioverkostot 44,4 %

>Kemian, bio- ja materiaalitekniikka 38,7 %

>Energia- ja ympäristötekniikka 25,3 %

>Tuotantotalous 17,0 %

>Kone- ja rakennustekniikka 11,2 %

>Teknillinen fysiikka ja matematiikka 11,1 %

>Automatio- ja informaatioteknologia 8,9 %

>Elektroniikka ja sähkötekniikka 8,6 %

>Tietotekniikka 4,3 %

"Tilastokeskuksen mukaan yliopistosta valmistui vuosina 2006–2010 yhteensä 111 000 suomalaisista. Heistä 62 prosenttia on naisia ja 38 prosenttia miehiä. Miehet suorittavat naisia useammin keskiasteen koulutuksen, eli esimerkiksi ammattikoulun tai lukion. Erot sukupuolten välillä näkyvät erityisesti 30–40-vuotiaissa. Tilastokeskuksen mukaan heistä pelkän peruskoulun varassa on lähes joka viides mies, mutta vain noin joka kymmenes nainen."

Tässä on kyse aikapaljon naisten osuudesta ajan funktiona; naiset eivät ole päässeet korkeakouluihin kuin vasta noin 100 vuoden ajan. Pikkuhiljaa perheet, tuttavat ja yhteiskunta ovat alkaneet tarjota esimerkkejä ja hyväksyntää naisten koulutukselle. Omassa suvussani mummoa ei koulutettu, mutta mummon veljet kyllä. Koska naisten koulutus oli silloin vielä "turhaa". Tekniikan aloilla ollaan edelleen hyvin nihkeitä naisia kohtaan joillain aloilla, esimerkiksi viime vuonna Metson rekrytoija oli sanonut suoraan tyttöteekkarille että "meille ei ole naisia nähin hommiin palkattu".

Luulen, että 20v aikana naisten todellinen potentiaali tekniikassa, lääketieteessä ja liike-elämässä saadaan esille ja sitä ennen ei voida oikein keskustella mistään naisten ja miesten paremmuudesta, koska rakenteet vääristää arviointia.

Itsekkin odotan innolla näitä tulevia vuosikymmeniä voisiko sanoa "Naisten valtakautta". Jos esim. katsotaan Suomen politiikkaa niin kaikki pinnalla olevat nuoret (alle 35v) politikot ovat suurimmalta osalta naisia ja kuten mainitsit tieteen ja sivistyksen osalta ala naismaistuu koko ajan. Toivottavsti kuitenkaan miehet ei tipu täysin kärryiltä, mut pahoin pelkään, että miesten syrjäytymistrendi sen kun jatkuu. Sitä en sitten osaa sanoa mistä se johtuu ja mitä sille vois tehdä.

Mitään hyvää ei seuraa siitä, että heiluri heilahtaa tasa-arvon kannalta toiseen äärilaitaan, optimi on kuitenkin keskellä. On todella naivia kuvitella, että naiset hoitaisivat asiat yksinään yhtään sen paremmin kuin miehetkään. Sellainen ajatusmalli kertoo vain ja ainoastaan karua kieltään siitä, että valta maistuu naisille ihan yhtä hyvin kuin miehillekin ja käytännössä todistaa mallin harhaiseksi.

Tasa-arvovaltuutetun toimistossa oli vuosia ja vuosia töissä vain ja ainoastaan miehiä. Yliopiston feministien valtaaman Naistutkimuksen puolelta annettiin tasa-arvo-ohjeistusta lainsäätäjille. Sellaista tasa-arvoa Suomessa...

Vierailija
730/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen lähestynyt miehiä, hymyilen ja kun saan katsekontaktin, kysyn miehen nimeä, kuulumisia tai murjaisen jotain hauskaa esim. kun molemmat odotellaan sitä että baarimikko huomaa jommankumman. Vastaukseksi saan vain vaivaantuneita katseita ja lauseita tyyliin "sori, mä en nyt valitettavasti etsi ketään". En pääse edes sen pitemmälle! Eihän siinä mitään, että ei etsi ketään tai jos on jo tyttöystävä, enkä minä luonnollisestikaan voi miellyttää kaikkia, mutta kyllä tuo lyttää omantunnon aika tehokkaasti kun pöyrittelen tilanteita päässäni ja mietin että miksi olen näin vastenmielinen kun KAIKKI kohtaamani "normaalit" miehet suhtautuvat minuun noin. Ehkä minun pitäisi tyytyä niihin masentuineisiin deittipalveluiden hylkiöihin, kun en parempaakaan saa. Noh, onneksi vielä olen mieluummin sinkku kuin suhteessa jossa tunnen lähinnä inhoa sitä toista kohtaan.

Ja kyllä, asun pääkaupunkiseudulla.

Pöh. Harmi juttu kannaltasi. Vaikutat kuitenkin fiksulta ja aloitteelliselta naiselta joka on yrittänyt parhaansa. Ei vaan istunut perseellään ja odotellut sitä normaalia miestä. 

Kaikkea hyvää! 

-

Vierailija
731/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html

Tilastot suomalaisesta väestöjakaumasta. Näköjään miesvoittoisuus tasoittuu siinä viisissäkymmenissä eli siitä lähtien on sitten miesten markkinat. Minullapa onkin siis oiva lääke. Miehet voisivat alkaa etsiä nuoremman puolison sijaan niitä vanhempia naisia. Olen itse 28 ja saan jatkuvasti pokailuyrityksiä isäni ikäisiltä uroksilta. Heidän kannaltaan olisi tilastollisesti paljon suotuisampaa koittaa etsiä viisi vuotta vanhempaa naista, ja oikeastaan neliikymppiset ikisinkutkin hyötyisivät ikähaitarin leventämisestä.

Kannattaa myös muistaa, että PK-seudulla, Turussa ja Tampereella väestö on nimellisesti vain hiukan enemmän naisia, mutta sinne muuttaa paljon perheellisiä työmiehiä esim. Virosta ja ympäriinsä, jonka perhe on kotona. Tai sitten sinkkuja, jotka eivät kuitenkaan samalla tavalla ole täällä vuoden työpaikan aikana etsimässä naista.

Pakolaisista ja perheenyhdistämisestäkin joku puhui, mutta ainakin tämän hetkisten tilastojen mukaan perheenyhdistämisiä on myönnetty lähes yhtä paljon kuin oleskelulupia ja turvapaikkapäätöksiä. Se ei siis vielä suuresti pitäisi vaakaa heilauttaa.

Ei kai siihen biologiseen ongelmaan (naisia syntyy vähemmän) loppujen lopuksi ole sen parempaa ratkaisua kuin matkustelu ja osalle vaimon löytäminen ulkomailta. Itse olen vain ollut osana rakentamassa puutostilaa, koska löysin ruotsalaisen miehen. Toisaalta myös Ruotsissa on kova naispula.

Tässä lista maista, joissa on enemmän naisia kuin miehiä:

1. Viro

2. Latvia

3. Venäjä

4. Ukraina

5. Valko-Venäjä

6. Armenia

7. Liettua

Osaltaan selittyy työntekijöiden kovalla liikkuvuudella ja vaimo jää kotiin, mutta toki myös muilla tekijöille. Monet lokaatiot lähellä koto-Suomea eli tarvitsee lähteä vain merta edemmäs kalaan. Happy hunting!

Heti otetaan se viisi vuotta vanhempi, jos vaan keksit miten sellainen tiinehtii.

m40+5

Ei sullakaan ole mitään asiaa enää lisääntyä, jos yhtään välität sen lapsen terveydestä.

Vanhat isät on erittäin suuri terveysriski lapselle, miesten kivesten dna menee pilalle siinä 35v eteenpäin, ja se tarkoittaa sitä, että jokainen siittiö on viallinen (vs. naiset, joilla jotkut munasolut on vanhana ok ja jotkut viallisia, vanhoilla miehillä kaikki siittiöt on viallisia), ja altistaa lapsen mm. alhaiselle äo:lle, skitsofrenialle, autismille jne.

Jos et ole lisääntynyt alle 35v ikäisenä, sun kuuluu jättää lapset kokonaan tekemättä, tai käyttää naisen kanssa spermanluovutusta nuoremmalta mieheltä. Teidän vanhojen isien vammaiset lapset on valtava yhteiskunnallinen taakka.

Isäni oli viisikymppinen kun synnyin. Olen pitkä hoikka kaunis ja älykäs lähes tuplamaisteri. Ja hyvin terve.

Melkein tuplamaisteri ei kuitenkaan ymmärrä yksittäistapauksen ja tilastollisten todennäköisyyksien eroa?

Luepas niitä tilastoja uudestaan. Ei "vanhan" isän lapsi mitenkään suuressa riskissä ole sairastua mihinkään, vaikka hieman suuremmassa nuoreen isään verrattuna onkin.

Vierailija
732/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No "hylkiö" -naiset. Jos käyn kesällä Helsingissä niin uskallatteko lähteä kahville / jäätelöllä tms., tuskin niin hirveitä olette mitä kirjoitatte...

Vierailija
733/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No "hylkiö" -naiset. Jos käyn kesällä Helsingissä niin uskallatteko lähteä kahville / jäätelöllä tms., tuskin niin hirveitä olette mitä kirjoitatte...

Tässä vaiheessa yleensä tulee hiljaisuus. Monesta itkuketjusta huomattu sama juttu. Mistään ei löydy miestä, ei sitten millään.. sitten joku ukko sanoo, että lähdetkö treffeille niin häivytään kuin pieru saharaan. 

Vierailija
734/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullu nainen saa olla jos vauvafoorumille kirjoittavan miehen kanssa lähtisi treffeille. Miettikääpä hetki millaisen kuvan te palstamiehet olette täällä itsestänne antaneet.

Vierailija
735/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa yleensä tulee hiljaisuus. Monesta itkuketjusta huomattu sama juttu. Mistään ei löydy miestä, ei sitten millään.. sitten joku ukko sanoo, että lähdetkö treffeille niin häivytään kuin pieru saharaan. 

Juuri näin. Kaikki ikisinkkunaiset pelkäävät seurustelun tuomaa elämänmuutosta ja siksi luikkivat piiloon, jos pienikin mahdollisuus poistua omalta mukavuusalueelta tulee eteen.

Vierailija
736/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hullu nainen saa olla jos vauvafoorumille kirjoittavan miehen kanssa lähtisi treffeille. Miettikääpä hetki millaisen kuvan te palstamiehet olette täällä itsestänne antaneet.

No missäpä miehet eivät näille naisille olisi antaneet huonoa kuvaa. Baarista ei löydy tai löytyy vaan lipeviä seksiä haluavia pleijereitä, nettideiteillä on vaan setämiehiä jne, palstalla on vaan lassukoita... 

Oikeastaan mikään muu ei kelpaa kuin sellainen once in a million välikohtaus jossa sattumalta kaikki toiveet täyttävä mies vaikka tiputtaa ostoksensa lattialle kassin revetessä ja sinä sitten siinä nauraen auttamaan. Näitä odottelemaan. 

Vierailija
737/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missäpä miehet eivät näille naisille olisi antaneet huonoa kuvaa. Baarista ei löydy tai löytyy vaan lipeviä seksiä haluavia pleijereitä, nettideiteillä on vaan setämiehiä jne, palstalla on vaan lassukoita... 

Oikeastaan mikään muu ei kelpaa kuin sellainen once in a million välikohtaus jossa sattumalta kaikki toiveet täyttävä mies vaikka tiputtaa ostoksensa lattialle kassin revetessä ja sinä sitten siinä nauraen auttamaan. Näitä odottelemaan. 

Minulle on aina kelvannut mies, joka on mukava ja luotettava. Sellaisia olen itse lähestynyt ja pyytänyt treffeille (ei ole toiminut).

Tällä palstalla saa päivittäin lukea naisten haukkumista aivan kaikesta. Teidän tulisi itse ottaa vastuu naisvihastanne sovinismistanne ja alatyylisestä kielenkäytöstä sen sijaan, että yrittäisitte vaihtaa puheenaihetta naisten liiallisiin vaatimuksiin. Se, että pitää naista tavallisena arvokkaana ihmisenä ei ole suuri vaatimus normaaleille miehille.

Vierailija
738/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aina kelvannut mies, joka on mukava ja luotettava. Sellaisia olen itse lähestynyt ja pyytänyt treffeille (ei ole toiminut).

Tällä palstalla saa päivittäin lukea naisten haukkumista aivan kaikesta. Teidän tulisi itse ottaa vastuu naisvihastanne sovinismistanne ja alatyylisestä kielenkäytöstä sen sijaan, että yrittäisitte vaihtaa puheenaihetta naisten liiallisiin vaatimuksiin. Se, että pitää naista tavallisena arvokkaana ihmisenä ei ole suuri vaatimus normaaleille miehille.

Minä olen parisuhteessa, eikä kiinnosta paskaakaan mitä miehistä tällä palstalla luullaan. Eikä tämä palsta kovin imartelevaa kuvaa suomalaisista naisistakaan anna, mutta ei nyt tulisi mieleenkään tuomiota kaikkia palstalaisia femakko elämäm koululaisiksi. Ketään ei kyllä tosiaankaan löydy mistään jos otetaan se palvelun/yhteisön mädin 10% ja yleistetään heidän ongelmat koko käyttäjäjoukkoon.

Vierailija
739/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Me palstamiehet" emme ole mikään homogeeninen ryhmä jonka määrittelevät ne muutamat kaikista äänekkäimmät ja naisvihamielisimmät kuten implikoit. 

Vierailija
740/765 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Me palstamiehet" emme ole mikään homogeeninen ryhmä jonka määrittelevät ne muutamat kaikista äänekkäimmät ja naisvihamielisimmät kuten implikoit. 

Eipä teitä juurikaan näy tällä palstalla fiksusti edustamassa. Satunnaisesti teette omia ketjuja tai vastailette joihinkin, mutta pääasiallisesti palstan miehet jättävät negatiivisia kommentteja ja antavat kollektiivisesti itsestään erittäin epämiellyttävän ja kyseenalaisen kuvan.

Joten toistan, hullu nainen voisi toki lähteä av:lle kirjoittavan miehen kanssa treffeille.