Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joutuu piilolasit päässä onnettomuuteen ja on tajuton

Vierailija
14.05.2016 |

Jääkö piilolasit päähän siihen asti kun potilas joskus herää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä sillä on?

Vierailija
2/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä väliä sillä on?

No jos joutuu vaikka koomaan ja herää kuukauden päästä niin saattaa herätä sokeana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä väliä sillä on?

No jos on kertakäyttöpiilolasit ja potilas on tajuton monta päivää. Ei varmaan kovin hyvä juttu silmille.

Vierailija
4/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää. Jos herää. Jos ei, menevät hautaan eivätkä maadu 😏

Vierailija
5/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne joku jossain vaiheessa huomaa ottaa pois. Tai omaiset kertovat niistä. T. Teho-osaston sh

Vierailija
6/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on piilolinssit eikä piilolasit

piilolasit on alkoholistilla...

Vierailija
7/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Siinä tapauksessa suoli tyhjenee housuihin ja asia huomataan.

Vierailija
8/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut iWear piilarit silmissä kuukausia ilman ongelmia. Tietty se on yksilöllistä miten mikäkin sopii omaan silmään.

Vierailija
9/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen miettinyt usein. Samoin jos on tamponi niin jääkö se muhimaan. Toki jos lanka roikkuu niin näkyy, vakavasti sairaat kun ruukataan katetroida kuiteskin. Mutta entäs jos langan on työntänyt emättimeen (esim. rannalla uikkareissa esiintyessä tulee varalta piilotettua), niin löytyykö tamponi ikinä? No ehkä jos tulehdusarvot huitelee taivaissa antibiooteista huolimatta ja infektiofokusta ei vaan löydy niin tehtäiskö lopulta joku kuvaus jossa tuurilla mätä tamponi lopulta löytyy.

Vierailija
10/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuttomilta tutkitaan silmät todella tarkasti, kyllä ne huomataan. T. Sh

Vierailija
11/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuttomalta katsotaan yleensä pupillirefleksi. Eli luomea nostetaan ja taskulampulla katsotaan reagoiko pupilli valoon, voisko  olla että tässä vaiheessa huomataan, jos potilaalla on piilarit?

Vierailija
12/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tamponi mätii sisuksissa, niin kyllä sen jo hajusta huomaa, missä päin ongelma saattais olla. Yök.

Entäs jos joutuu koomaan kun on täydessä tällingissä vaikka ravintolassa? Liimatut muutaman sentin tekoripset, vedenkestävä hutsumeikki, lisäkkeistä veivattu umpeen lakattu nuttura jne?

Vierailija
13/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensähän lääkäri katsoo tajuttomien potilaiden silmiin lampulla, että laajeeko pupillit normaalisti ettei ole aivovammaa tms. Että luulisi siinä vaiheessa lääkärin huomaavan, että linssit on silmissä :)

Vierailija
14/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletteko että sairaanhoito keksittiin eilen?

Vierailija
15/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tamponi mätii sisuksissa, niin kyllä sen jo hajusta huomaa, missä päin ongelma saattais olla. Yök.

Entäs jos joutuu koomaan kun on täydessä tällingissä vaikka ravintolassa? Liimatut muutaman sentin tekoripset, vedenkestävä hutsumeikki, lisäkkeistä veivattu umpeen lakattu nuttura jne?

Mä jouduin yökerhosta sairaalaan ja olin koomassa vajaa 2vrk. Kukaan ei pessyt meikkejä pois, ei oltu keritty katetroimaan olin kussut sänkyyn ja omat vaatteet oli virtsassa ja muovipussissa kun pääsin kotiin.

Vierailija
16/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Lainaismerkkimuija'' kirjoitti:

ne on piilolinssit eikä piilolasit

piilolasit on alkoholistilla...

Piilolinssit ovat ne itse linssit, jotka laitetaan silmiin. Kun käytetään silmissä piilolinssejä, henkilö käyttää silloin piilolaseja. Päteminen on hauskaa, mutta silloin kannattaa pitää huoli, että itse on oikeassa... ;)

T: Optikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi