Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennuslääkitys ja parisuhde

Parempia aikoja odotellessa
14.05.2016 |

Minulla aloitettiin keskivaikean masennuksen hoitoon Cipralex-lääkitys. Alkuannos oli 10 mg josta nostettiin kuukauden kuluttua 15 mg. Viime aikoina parisuhteemme on voinut huonosti, sillä en juuri koe enää tunteita miestäni kohtaan. Voiko se johtua tästä lääkityksestä, onko muilla kokemuksia? Seksihalut se kyllä vei, seksi ei kiinnosta enää yhtään.

Kuulisin mielelläni kokemuksia muilta, joilla joku masennuslääkitys on ollut :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en seurustellut enää kun lääkityksen alotin, mutta tunnemaailma tasaantui kyllä todella että voisin kuvitella ton käyneen lääkkeen takia.

Pystyn itkemään ja nauramaan, en ihan tunnekylmä ole. Mutta semmonen pieni välinpitämättömyys jollain tasolla on tullut mullekkin :) käytän 100mg sertralinia

Vierailija
2/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi turruttaa tunteet ja seksihalut. Ja kun parisuhde kaatuu siihen niin siitähän siitä masennuksesta paranee. Not.

En siis ole lääkevastainen, mutta ei tuo mielialaa parannakaan kun elämä menee vain huonommaksi jonkun lääkkeen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni vei kanssa kaikki tunteet. Hyvät ja pahat. Kaikki oli harmaata paskaa. Kannattaa vaihtaa lääke johonkin muuhun. Jos sulla ei ole kaksisuuntaista niin suosittelen mielialaa nostavaa lääkettä, itselläni voxra. Venlafaxin ja citalopram enemmänkin mielialaa tasaavia lääkkeitä. Ja nehän sitten tasasi ihan kaiken ainakin itselleni.

Että aika varmasti johtuu tunteettomuus lääkkeestä. Tsemppiä <3

Vierailija
4/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen juuri tänä keväänä lopettanut masennuslääkkeet ja olen ihan riemuissani, kun tunnen taas seksuaalista halua ja pystyn saamaan kunnollisen orgasmin. Lääke tasoitti tunnetiloja, teki orgasmin saamisest hirveän vaikeaa, ja halujakaan ei oikein ollut. N44

Vierailija
5/9 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaista välinpitämättömyyttä tämä on aiheuttanut myös. Ja jos mies vaikka halaa, niin ei tunnu mitenkään "hyvältä", vain neutraalilta kuin kädenpuristus. Toivottavasti olisi siis lääkkeestä johtuvaa, eikä vain rakkauden loppumista..

AP

Vierailija
6/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö seksinkin puuttuminen aiheuta vähän tuota, koska seksi auttaa saamaan suhteeseen läheisyyttä.

Vierailija
7/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaista välinpitämättömyyttä tämä on aiheuttanut myös. Ja jos mies vaikka halaa, niin ei tunnu mitenkään "hyvältä", vain neutraalilta kuin kädenpuristus. Toivottavasti olisi siis lääkkeestä johtuvaa, eikä vain rakkauden loppumista..

AP

Joo, tollanen mustakin on tullut. Ja näin sinkkuna se nyt ei haittaa ettei tee mieli seksiä ollenkaan. En edes osaa ajatella itseäni parisuhteessa, libido on laskenut huomattavasti.

Mutta ihan kavereistakin on tullut mulle vieraampia kuin ennen, ja perheestä. Ennen olin todella läheinen kaikkien kanssa fyysisesti ja henkisesti. Nyt se on jotenkin "hävinnyt" :D he tosin tietävät että käytän lääkettä joka vaikuttaa tähän niin ei ole ihmetelleet pientä erakoitumista. Tykkään viettää aikaa perheen ja kavereiden kanssa mutta joku palo niitä läheisiä kohtaan on kadonnut, en enää halaa tms toisia. Ennen olin ihan toisenlainen.

-2

Vierailija
8/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kohtalotoveri. Lääke turruttaa ne huonot mielialat, mutta valitettavasti myös hyvät. Ystävistä ja seurustelukumppanista tulee etäämpiä, eikä enää kiinnosta fyysinen läheisyys.

Hassua sinänsä, ettei masennuslääkkeiden haittavaikutuksissa mainita tätä. Libidon heikkeneminen on mainittu, mutta tällaista välinpitämättömyyttä muita kohtaan ei ole kerrottu.

Vierailija
9/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai tässä sitten muu auta kuin odotella masennuksen loppumista ja lääkkeen pois jättämistä. Täytyy kertoa miehellenikin tästä, niin tietää syyn miksi en halua läheisyyttä.

-AP