Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien häät eivät ole perhejuhla?

Vierailija
12.05.2016 |

Olen huomannut tällä sivustolla suuren vihan ja alapeukkujen tulvan, jos joku ehdottaa ottamaan lapset huomioon häitä suunnitellessa. Sitten sinne tulee iso määrä ihmisiä kiekumaan, että häät ovat aikuisten juhla!!!

Niin mistä lähtien? Itse olen kolmenkymmenen ja kun olin teini, niin vielä häät nähtiin perhejuhlana ja kenelläkään ei tullut mieleenkään tehdä lapsivapaita häitä. Nykyisin vielä useammalla on jo omiakin lapsia siinä vaiheessa, kun alttarille astellaan. Ja vaikka ei olisi, niin häissä juhlitaan kahden ihmisen perheen perustamista. Oli lapsia tiedossa tulevaisuudessa tai ei. Joten eikö juhlien henkeen kuulu lapset myös?

Olen joutunut nyt viimeisen kolmen vuoden aikana jättämään neljät häät välistä, koska lapset ovat olleet kiellettyjä. Ensimmäiset kaksi jäi välistä koska lapsi oli vasta syntynyt ja imetin. Seuraava jäi välistä, koska en tahtonut jättää lasta hoitoon koko viikonlopuksi toiselle paikkakunnalle häihin reissatessa. (Mies olisi tahtonut lähteä myös tämän tuttavapariskunnan häihin, joten ei voinut jäädä kotiin lapsen kanssa) Viimeinen jäi välistä ihan vain siitä periaatteesta, että lapsi on osa minun perhettäni ja jos minä ja mies ollaan kutsuttu niin emme jätä yhtä jälkeen.

Kommentit (187)

Vierailija
101/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella näyttää olevan joku outo idea, että suutuin siitä ettei lastani oltu kutsuttu. Ei, en suuttunut mutta en myöskään jätä lasta kotiin ja mene riemu pihisten häihin johon minun lastani ei ole kutsuttu, jos mies on myös kutsuttu. Meillä on todella paljon yhteisiä ystäviä ja näin kutsut yleensä tulevat sekä minulle että miehelle. Siinä tilanteessa minusta koko perhe pitää kutsua.

Ensimmäisenä vuotena en edes voinut jättää lasta kotiin imetyksen takia. En ala opettamaan hyvin imevää lasta pullolle ja mene itse kärsimään täysin rinnoin häistä. Kolmansiin häihin oli sekä mies että minut kutsuttu ja mies olisi tahtonut myös lähteä niihin, mutta alle 2v lasta ei jätetä koko viikonlopuksi hoitoon kun vanhemmat lähtevät juhlimaan toiselle paikkakunnalle. Ja sitten niissä neljänsissä minun serkkuni meni naimisiin ja niihin oli molemmat kutsuttu ja ne olivat samalla paikkakunnalla mutta perhejuhliin minusta kutsutaan aina koko perhe. Varsinkin jos ollaan sukua.

Ap

Miksi 2 vuotiaita ei voi jättää hoitoon? No jokainen omalla tavalla. Ja, kyllä olet loukkaantunut koska sinun lapsesi ei saanut kutsua. Minkä ikäinen sinun lapsesi on? Saako edes isovanhemmat hoitaa lastasi?

Sinun ei tarvitse osallistua. Sehän on vaan kutsu. Mutta muista että se on hänelle hyvin tärkeä päivä, ja et voi kunnioittaa hänen toivomusta edes yhtenä päivänä. Olet ilmeisesti aika itsekäs, eli koska sinä olet äiti ja sinulla on lapsi, niin kaikki pitää mennä sinun mukaan..

Mun mielestä ap on vastaillut aika asiallisesti, toisin kuin sinun kommenttisi.

Kävikö edes mielessä että kaikilla ei ole paikkaa mihin jättää 2-vuotiasta viikonlopuksi?

Ap kertoi että hän saa lapsensa hoitoon, mutta he eivät mene häihin koska heidät pitää kutsua perheenä. Yksin voi mennä, mutta jos hän ja hänen miehensä saa kutsun, mutta ei laski, niin he eivät mene. Koska häät ovat perhejuhla.

Minä ja mies ollaan perhe ja perheeseen kuuluu myös lapsemme mutta jos kutsut osan perheestä niin sillon kutsutaan kaikki. Jos taas minut kutsutaan yksin niin silloin en ole menossa perheenä ja mies pitää huolta lapsesta.

Ap

Huomaatkohan itse, miten itsekäs olet. Koko ajan vaan minä, minä, minä ja minun perhe. Ystäväsi/sukulaisesi häät on heidän juhla, ei sinun, eikä edes sinun perheesi ellei he halua teitä kaikkia paikalle. Katsos kun, niistä häistä päättää joku aivan muu taho kuin sinä ja sinun perheesi. 

Ja sinä perheinesi varmasti voit olla sieltä pois, jos katsot sen fiksuimmaksi vaihtoehdoksi. Ystäväsi/sukulaisesi häät onnistuvat siitäkin huolimatta. 

Vierailija
102/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap on saanut sen virhekäsityksen, että häät ovat perhejuhla? Hääjuhla on hääjuhla, jota hääpari viettää haluamallaan kokoonpanolla.

Itse mietin tarkkaan, haluanko edes osallistua häihin joihin SAA tuoda lapsia. Pilaavat tunnelman aika lahjakkaasti kitinällään, nostavat stressitasoa. Juhlissa pitää voida kaikkien rentoutua. Lapsettomissa juhlissa myös ne tiukkanutturaisimmat vieraat jäävät yleensä saapumatta, sekin bonus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella näyttää olevan joku outo idea, että suutuin siitä ettei lastani oltu kutsuttu. Ei, en suuttunut mutta en myöskään jätä lasta kotiin ja mene riemu pihisten häihin johon minun lastani ei ole kutsuttu, jos mies on myös kutsuttu. Meillä on todella paljon yhteisiä ystäviä ja näin kutsut yleensä tulevat sekä minulle että miehelle. Siinä tilanteessa minusta koko perhe pitää kutsua.

Ensimmäisenä vuotena en edes voinut jättää lasta kotiin imetyksen takia. En ala opettamaan hyvin imevää lasta pullolle ja mene itse kärsimään täysin rinnoin häistä. Kolmansiin häihin oli sekä mies että minut kutsuttu ja mies olisi tahtonut myös lähteä niihin, mutta alle 2v lasta ei jätetä koko viikonlopuksi hoitoon kun vanhemmat lähtevät juhlimaan toiselle paikkakunnalle. Ja sitten niissä neljänsissä minun serkkuni meni naimisiin ja niihin oli molemmat kutsuttu ja ne olivat samalla paikkakunnalla mutta perhejuhliin minusta kutsutaan aina koko perhe. Varsinkin jos ollaan sukua.

Ap

Miksi 2 vuotiaita ei voi jättää hoitoon? No jokainen omalla tavalla. Ja, kyllä olet loukkaantunut koska sinun lapsesi ei saanut kutsua. Minkä ikäinen sinun lapsesi on? Saako edes isovanhemmat hoitaa lastasi?

Sinun ei tarvitse osallistua. Sehän on vaan kutsu. Mutta muista että se on hänelle hyvin tärkeä päivä, ja et voi kunnioittaa hänen toivomusta edes yhtenä päivänä. Olet ilmeisesti aika itsekäs, eli koska sinä olet äiti ja sinulla on lapsi, niin kaikki pitää mennä sinun mukaan..

Kävikö edes mielessä että kaikilla ei ole paikkaa mihin jättää 2-vuotiasta viikonlopuksi?

Ap kertoi että hän saa lapsensa hoitoon, mutta he eivät mene häihin koska heidät pitää kutsua perheenä. Yksin voi mennä, mutta jos hän ja hänen miehensä saa kutsun, mutta ei laski, niin he eivät mene. Koska häät ovat perhejuhla.

Minä ja mies ollaan perhe ja perheeseen kuuluu myös lapsemme mutta jos kutsut osan perheestä niin sillon kutsutaan kaikki. Jos taas minut kutsutaan yksin niin silloin en ole menossa perheenä ja mies pitää huolta lapsesta.

Ap

Jo, te olette perhe, mutta olette myös aviopari. Entäs jos kutsussa lukisi sinun nimesi + avec. Ottaisitko silloin lapsesi mukaan. Tai jos se on miehesi työkaverin häät. Se joka ei ikinä ole nähnyt lastasi, pitäisikö silloin lapsesi olla mukana?

Vierailija
104/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

minä ja minun lapsi. Kun minulla on lapsi, muut tanssikoot sen pillin mukaan myös. 

Älä ole lapsellinen.

Missä välissä sanoin että muiden pitää tanssia minun pillin mukaan? Olen vain ihmetellyt sitä miksi nykysin perhejuhla kuten häät on niin lapsivihamielisiä. Jään vain pois niistä juhlista mihin minä ja mieheni ollaan kutsuttu mutta yksi perheestä pitäisi jättää pois. Ap

Minun perheeseeni kuuluu 3 koiraa, en silti jaksa nillittää kun ne ei ole tervetulleita joka paikkaan ja joskus olen jopa joutunut etsimään niille viikonloppuhoitajan ystävän häiden takia. 

Mutta loukkaantunut sinä ainakin olet siitä, ettei sinun silmäteräsi olekkaan kaikkien muidenkin silmäterä. Jos et olisi, et jaksaisi siitä täällä vaahdota sivukaupalla. 

Koirat eivät ole lapsia. Oletko vielä tavannut ihmistä joka saisi allergisen reaktion niistä?

Lisäksi lapseni on silmäteräni. Ainokaiseni joka saatiin alueille pitkien lapsettomuushoitojen tuloksena. Silti en ole loukkaantunut siitä, ettei häntä huolittu juhliin. En vain mene sitten minäkään. Ilman loukkaantumisia. En myöskään oleta että kaikki olisivat kiinnostuneita lapsestani.

Ihmettelen vain tätä suomalaista lapsivihamielisyyttä ja tapaa ettei juhlaan joka on aina ollut perhejuhla lapset ole tervetulleita. Muualla maailmassa lapset ovat aina osa häitä. Jos sinusta se, että vastailen muiden kysymyksiin on vaahtoamista niin voi voi. Siirry sitten vaikka toiseen aiheeseen lukemaan jotain muuta.

Ap

Onneksi järjestettiin grillibileet ja kutsuttiin lähmmäiset. Kukaan ei ottanut lapsia mukaan. Yllätettiin vieraat ja sanottiin tahdon laiturilla. Juhlittiin aamuun saakka. Ei haluttu lahjoja, mutta saatiin meidän näköiset häät. Ja kukaan ei kehdannut valittaa, että lapseni ei kutsuttu.

Ap:kin kertoi käyvänsä aikuisten grillibileissä ilman lapsia. Että saattoi olla vaikka sunkin häissä, kääk.

Vierailija
105/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ziizus tuo on niin halpaa ottaa wt-kortti hihasta omaa mielipidettään tukemaan. Minä en käytä kenestäkään ihmisestä wt-nimitystä, se on rumaa ja kertoo käyttäjästään ikäviä asioita.

Vierailija
106/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään, mutta jotenkin lapsettomat häät kuulostaa vähän wt-meiningiltä.

1. Halutaan isot häät, mut oikeastaan ei ole varaa kutsua lapsia kun nekin maksaa ja vie vielä paikan juhlatilasta. Eikä tuo edes lahjoja.

2. Kaikilla tutuilla on hirveästi kakaroita ja ne ei osaa käyttäytyä.

3. Oikeasti halutaan vaan ryypätä rauhassa.

Sori nyt vaan...

Alapeukkujen määrästä arvaan että osui ja upposi?

Vierailija
107/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista ei pidetä, koska ne kirkuu ja ne sotkee ja ne juoksentelee jaloissa. Ne ei ymmärrä puhetta, vastustaa kaikkia ja kaikkea, eikä (välttämättä) osaa olla kunnolla. Lapsilla ei ole tilannetajua vaan toimivat impulsiivisesti ja toisia huomioon ottamatta. Kukapa moisia itsekeskeisiä sosiopaatteja haluaisi häihinsä. On tietysti niitä, jotka tykkää myös ystävän/sukulaisen lapsista ja moni lapsi osaa myös käyttäytyä. Ja sitten on myös niitä aikuisia, jotka käyttäytyy juuri listaamallani tavalla. 

Jokainen kutsukoon häihinsä niitä ihmisiä, joiden haluaa olevan paikalla :) #NoHate

Missä lapset oppivat miten häissä käyttäytyä, jos niitä ei koskaan mukaan oteta? Ja onko ihme jos lapset itkee ja kiljuu nälissään ja juoksee jaloissa, kun heitä ei ole otettu huomioon vieraina. Lapsille ei paljoa tarvi varata sopivaa ruokaa ja jotain pientä tekemistä puheiden ajaksi ja sillä jo selviää ongelmat.

Meidän lasta on opetettu käyttäytymään pöydässä ja julkisilla paikoilla ja kahdet häät joissa ollaan käyty on lapsi toiminut oikeen mallikkaasti ja niissä oltiinkin otettu lapset huomioon. Lapsille oli sopivaa ruokaa tarjolla ja lisäksi värityskirjoja ja matkakokoisia pelejä isommille ja hyvin meni.

Ap

Miksi lapsiperheiden vanhemmat eivät ota mukaan värityskirjoja ja pelejä jos kerran lapsille pitää olla viihdykettä?

Vierailija
108/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Huomaatkohan itse, miten itsekäs olet. Koko ajan vaan minä, minä, minä ja minun perhe. Ystäväsi/sukulaisesi häät on heidän juhla, ei sinun, eikä edes sinun perheesi ellei he halua teitä kaikkia paikalle. Katsos kun, niistä häistä päättää joku aivan muu taho kuin sinä ja sinun perheesi. 

Ja sinä perheinesi varmasti voit olla sieltä pois, jos katsot sen fiksuimmaksi vaihtoehdoksi. Ystäväsi/sukulaisesi häät onnistuvat siitäkin huolimatta. 

No sitähän tässä olen sanonut, että olemme jääneet pois niistä häistä mihin lasta ei ole saanut ottaa mukaan. Ja kahdessa niistä morsian oli naama nutturalla, kun ei tultu. Toinen näistä kahdesta piti häät silloin, kun imetin. En tajua miksi se on hyväksyttävämpää olla kutsumatta kaikkia perheen jäseniä jos osa kutsutaan, kun olla menemättä siinä tapauksessa ettei koko perhettä kutsuttu. Ap

Vierailija
109/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häissä viina on niin tärkeässä roolissa? En juurikaan käytä alkoholia eikä miesystäväni juo ollenkaan. Luultavasti menemme naimisiin maistraatissa.

Vierailija
110/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jo, te olette perhe, mutta olette myös aviopari. Entäs jos kutsussa lukisi sinun nimesi + avec. Ottaisitko silloin lapsesi mukaan. Tai jos se on miehesi työkaverin häät. Se joka ei ikinä ole nähnyt lastasi, pitäisikö silloin lapsesi olla mukana?

Yleensä tämmöisessä tapauksessa meistä jää se avec kotiin lapsen kanssa. Meillä ei montaa ihmistä ole jolle lapsi lykätä juhlimisen ajaksi ja näitä kaikenmaailman juhlia on usean kerran vuodessa. Ne muutamat kerrat, kun lapsi hoitoon laitetaan on sellaiset kertst kun juhlst eivät ole turhaa pönötystä, kuten häät. Esim. En ole mennyt yhteenkään miehen työkaverin häihin vaikka mies kutsuttu. En tunne ketään sieltä häistä, kun mieheni joten ne minua ei edes kiinnosta. Silloin mies menee edustamaan yksin. Ap

Vierailija
111/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien lapsille on pitänyt keksiä ohjelmaa?! Eivätkö ne enää osaa leikkiä keskenään? Jos lapsen sosiaaliset taidot ovat tuolla tasolla olisi todella syytä tehdä asialle jotain ennen kuin on myöhäistä. Oletko ap käynyt lapsesi kanssa terapiassa?

Vierailija
112/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ne kehtasivatkaan pitää häänsä kun sinä imetit, aika pöyristyttävää.

Vierailija
113/187 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No sitähän tässä olen sanonut, että olemme jääneet pois niistä häistä mihin lasta ei ole saanut ottaa mukaan. Ja kahdessa niistä morsian oli naama nutturalla, kun ei tultu. Toinen näistä kahdesta piti häät silloin, kun imetin. En tajua miksi se on hyväksyttävämpää olla kutsumatta kaikkia perheen jäseniä jos osa kutsutaan, kun olla menemättä siinä tapauksessa ettei koko perhettä kutsuttu. Ap

Kuka nyt on sanonut, ettei juhlista poisjäänti olisi hyväksyttyä? Varmasti on. Mutta usko nyt, ettet sinä voi sanella kellekkään miten heidän tulisi järjestää häänsä, jotta sinä ja sinun perheesi voitte osallistua. Joko osallistut tai et. Hääpari varmasti ymmärtää sen. 

Vierailija
114/187 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan mitään tylsinyksiä vuoden bileisiin haluaisikaan?

Niiltä persaukisilta kamuiltako saa suuret rahalahjat?

Kyselee yks kummitäti, jonka kummilapset alkaa olla naimaiässä

P.s. Mulla on rahaa ja mä tykkään antaa isoja lahjoja.

MUTTA

Mulla on myös perhe ja mä en tykkää lapsettomista häistä. Toivottavasti mun kummitytötkään ei tykkää sellaisista ;)

Tuskinpa kummityttöjäsi kämäiaet hilusi kiinnostavat.

Sitä paitsi rahanahne pari jättää juhlat järjestämättä, koska juhlien kustannukset ovat yleensä korkeammat kuin saadut lahjarahat.

Vierailija
115/187 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hullua, että aikoinaan häitä juhlittiin kotona ja kaikille oli tilaa ja löytyi tuoli. Nyt varataan juhlapaikka, jossa on tiukat rajat väkimäärälle. Ennen mummot turisi omiaan salin puolella, nuoriso tanssi vaikka heinäladossa. Nyt pitää järjestää hassunhauskaa ohjelmaa ja häätää mummot kotiin mahdollisimman aikaisin, että päästään ryyppäämään. Morsiuspari ei välttämättä puhu muille kuin kavereilleen, sukulaiset jää vanhempien vastuulle. Naapureita kutsuu tuskin kukaan!

Aikoinaan häät oli paljon vähemmän pönötystä ja paljon enemmän iloa avioliitosta. Nykyhäät (ne lapsettomat) on kuin 50-vuotispäivät joskus 60-luvulla eli pönötystä hienoissa vaatteissa ja lopuksi nuppi tukkoon viinalla.

Niin, onhan se hullua että ihmiset ei vietä sukuhäitään kerrostalo kolmioissaan, yms. Mieheni kanssa asuimme naimisiin mennessä kaksiossa, joten hulluahan se vähän on, ettei jokaiselle vieraalle ollut meidän kotona tilaa ja tuolia, piti varata ihan juhlapaikka sitä lystiä varten, että saatiin kestitä tutut ja vähän tuntemattomammatkin sukulaiset.

Vierailija
116/187 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestä häät ovat perhejuhlat, mutta toisen hääparin mielestä se ei ole. Se on niin yksinkertaista.

Juuri näin. Ap on sitä mieltä että häät ovat lapsiperhejuhla, mutta se on vain MIELIPIDE jonka hän nyt jostain syystä on yleistänyt universaaliksi totuudeksi. Minun mielestäni taas häät ovat kahden aikuisen ihmisen rakkauden juhla, jota juhlitaan näiden kahden aikuisen lähimpien kesken. En silti yleistä tätä mielipidettäni koko maailmaan, vaan ymmärrän että joku muu kokee häät erilailla. Ihan niinkuin joillekin vaikka joulu on rauhoittumisen ja hiljentymisen juhla, mutta toisille riehakas sukukokoontumisen paikka.

Vierailija
117/187 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään, mutta jotenkin lapsettomat häät kuulostaa vähän wt-meiningiltä.

1. Halutaan isot häät, mut oikeastaan ei ole varaa kutsua lapsia kun nekin maksaa ja vie vielä paikan juhlatilasta. Eikä tuo edes lahjoja.

2. Kaikilla tutuilla on hirveästi kakaroita ja ne ei osaa käyttäytyä.

3. Oikeasti halutaan vaan ryypätä rauhassa.

Sori nyt vaan...

Eipä näkynyt lapsia Sofian ja Carl-Philipin wt-häissä.

Vierailija
118/187 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun häissäni oli kutsuttu 70 aikuisvierasta. En kutsunut lapsia. Jos olisi pitänyt kutsua lapset, heitä olisi tullut 40 lasta. Häämme olivat alkoholittomat (kun se paikka oli alkoholiton jostain syystä. Muuten olisi alkumaljat ollut)

Hinta olisi noussut pilviin, haluamaani juhlatilaan ei olisi mahtunut.

Lisäksi lapset vievät (luonnollisesti) vanhempiensa huomion lähes kokonaan. Omassa ohjelmassaan eivöt olisi välttämättä viihtyneet ja jos olisivat, niin sekin olisi maksanut.

Halusin viettää aikaa niiden aikuisten kanssa ilman, että niiden lapset häiritsisivät ja pyörisivät jaloissa.

Nyt on itselläkin lapsia ja tietysti veisin lapset moelelläni tutustumaan häätapoihin, mutta ymmärrän hyvin, jos ei kutsuta.

Vierailija
119/187 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti häiden kustannuksia. Pitopalvelu maksaa, helposti aikuinen maksaa70 e ja lapset 50 e.

Teidän perheen syöttäminen maksaisi 300 e. Ja paljonko antaisitte häälahjaksi ?

Itse menin nuorena naimisiin ja paljon häihin tehtiin talkoina. Ja kutsuttiin kaikki perheineen.

Mieti, säästät pitkään häitäsi varten ja sitten kesken vihkimisen joku pentu alkaa rääkymään, kesken isäsi puheen lisää itkua. Joku imettää tissit pursuen muiden ruokaillen.

Olen ollut n 30 häissä elämäni aikana ja yksikään juoppo ei ole pilannut häitä, mutta kymmeniä huonosti käyttäytyviä lapsia ja heidän väliinpitämättömiä vanhempia, varsinkin isiä olen nähnyt.

Aika posketonta kuvitella toisten häitä pidetään harjoituspaikkoina. Häihin mennään lasten kanssa jotka osaavat käyttäytyä, eikä treenaamaan.

No jo on... En ole ikinä nähnyt kenenkään häissä imettävän pöydässä ja aina jos lapsi alkanut itkeä niin se on viety tilasta pois.

Lisäksi me olemme todella avokätisesti antaneet rahaa aina lahjaksi. Kannattaa myös sekin muistaa, ettei sen lahjan tarkoitus ole korvata kestitsemistä. Pyydätkö sinä aina rahaa jos esim. syntymäpäivillesi tulee vieraita ja he syövät kakkua? Toki jos se rahasta olisi kiinni niin voisin maksaa lapseni syömiset. Mielummin menisin koko perheenä häihin ja juhlistamaan morsiusparia sen sijaan, että kieltäytyisin koska lasta ei saa ottaa mukaan.

Ap

Vaikka te olette antaneet avokätisen lahjan, kaikki eivät tee niin. Viidenkympin lahja 4-5 hengen perheeltä ei ole poikkeus. Todella noloa, vaikka kutsuttujen aiheuttamia kuluja ei suoranaisesti haluaisikaan maksattaa vierailla.

Ap, seuraavaksi kun saat hääkutsun, hommaa lapsille hoitopaikka. Jääkää miehesi kanssa hotelliin yöksi ja naikaa oikein kunnolla. Se tekisi sinulle varmasti hyvää! ;)

Vierailija
120/187 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluat raahata lapset väkisin mukaan vaikkapa ravintolahäihin, jossa syödään pitkän kaavan mukaan? Tai villeihin häihin, joissa viina virtaa? Mitä lapset niistä saavat?

Mikään näistä häistä ei ollut ravintolahäät joihin lapset eivät olleet tervetulleita. Ja mitä tutuilta kuulin, niin booli jne oli laitettu pöytään vasta reilusti illemmalla eli olisi ehtinyt lasten kanssa pois jaloista vallan mainiosti. Ainoa mitä lapset ei ole tervetulleita säännöllä saivat aikaan oli se että usea ei päässyt paikalle, kun ei saanut hoitajaa.

Olen myös ollut kaksissa häissä ulkomailla asuessa ja sielä oli aivan ihanat häät. Lapset osasivat käyttäytyä ja heille oli sivummalla oma pöytä ja sitten omaa ohjelmaa. Kaikki viihtyivät.

Ap

Kuulostat just tyypiltä, joka valittaisi siitäkin, että lapset sai ottaa mukaan, mutta jouduit itse vastaamaan heidän viihtymisestään.

Ja niinhän asian pitäisi mennäkin, että vanhemmat vastaavat omistaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän