Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?
Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.
Kommentit (2309)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos järjestetään alkoholitarjoilu niin se kannattaa sitten tehdä kunnolla. Olin häissä joissa oli olutta ja viinejä monia eri sortteja, mutta ei ollenkaan lonkeroa ja siideriä vain yhtä laatua. Parin jälkeen alkoi kaduttaa että en ottanut piilopulloa.
Samalla tavalla paljon erilaisia alkoholittomia vaihtoehtoja. Ei pelkkää mehua ja vettä. Pieniä vichypulloja, limsapulloja; colaa, fantaa jne.
Itse toivoisin alkoholittomia drinkkejä, tai itsetehtyjä sokeroimattomia limonadeja, vaikkapa sitruuna-inkivääri, tai vadelma-mustikka. Jääkylmänä tietenkin.
Näitä itse tehtyjä limonadeja voisi toki käyttää myös pohjana alkoholipitoisiin drinkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos järjestetään alkoholitarjoilu niin se kannattaa sitten tehdä kunnolla. Olin häissä joissa oli olutta ja viinejä monia eri sortteja, mutta ei ollenkaan lonkeroa ja siideriä vain yhtä laatua. Parin jälkeen alkoi kaduttaa että en ottanut piilopulloa.
Samalla tavalla paljon erilaisia alkoholittomia vaihtoehtoja. Ei pelkkää mehua ja vettä. Pieniä vichypulloja, limsapulloja; colaa, fantaa jne.
Itse toivoisin alkoholittomia drinkkejä, tai itsetehtyjä sokeroimattomia limonadeja, vaikkapa sitruuna-inkivääri, tai vadelma-mustikka. Jääkylmänä tietenkin.
Näitä itse tehtyjä limonadeja voisi toki käyttää myös pohjana alkoholipitoisiin drinkkeihin.
Tästäpä tuli myös mieleen, että alkoholitonta boolia ei kannattaisi unohtaa silloin kun booli halutaan juhliin.
Aika on kullannut monet häämuistoni, sen huomaa selvästi, kun edellisistä häistä on vierähtänyt jo useampi vuosi, kaikki ennen koronaa. Epäonnistumiset ovat tuttuja jo monien muiden kommenteista: odottelua vihkimisen jälkeen, säätä ei huomioitu, hääpaikka valittu huonosti, vieraita oli aivan liikaa.
Häitä muistellessa nousee mieleen yhden serkkuni häät, joissa morsiamen eno päätti pitää pitkän, monotoonisen ja kerrassaan oudon höpötyksen, jossa kyllä käsiteltiin hieman rakkauttakin, muttei häitä, eikä todellakaan kyseistä hääparia, jonka tämä herra kyllä tunsi hyvin, sillä morsiamen suku on läheisiä keskenään. Kun puhe oli kestänyt yli puoli tuntia, hääpari alkoi olla jo aika epätoivoisen oloinen ja muu hääväkikin jo pohti, että eikö tämä ole jo tässä ja koska tyyppi tajuaa lopettaa? Onneksi bestman keksi ohjata morsiamen ja sulhasen isät tämän puheripulisen enon luokse ja nostattaa "hääparin läheisten miesten kesken" maljan hääparille ja päästiin juhlassa eteenpäin. Kuulin myöhemmin, että siinä missä muut puhujat oli tarkasti etukäteen sovittu, tämä eno ei ollut vihjaissut ollenkaan sanovansa mitään. Kaikkien kannalta hyvä, että puheet pidettiin kahvien jälkeen, joten kaikilla oli masut täynnä. Hullukaan ei olisi sitä "saarnaa" nälkäisenä kuunnellut!
Mieheni kaveripiiri on pariutunut aika vauhtia viime vuosina ja yhden kaverin häissä bestman kokosi porukkaa kokoon bussikuljetusta varten - hääpari ja "nuoriso" eli kaverit ja nuoremmat sukulaiset vietäisiin saunaan ja uimaan! Olimme miehen kanssa, että niin kuin mitä? Kesken häitä uimapuvut päälle ja saunaan? Ja sen jälkeen olisi kuulma pitänyt vetää uudelleen ykköset ylle ja bilettämään hääparille tuttuun yökerhoon. Tuossa vaiheessa kello läheni jo puolta yötä ja hää olivat alkaneet klo 14 (jota ennen olimme ajaneet häiden paikkakunnalle ja majoittuneet hotelliin), joten totesimme, että pitäkää hauskaa ja poistuimme rauhassa hotellille nukkumaan. Aamulla kävi ilmi, että moni, joka vaikutti lähtevän saunomaan, olikin itse asiassa hipsinyt samaan hotelliin nukkumaan. En sitten tiedä, että kuinka moni lopulta lähti kesken juhlien uimaan ja saunomaan, mutta veikkaisin, ettei kovin moni. Aika outoa tavallaan "keskeyttää" häät ja sitten pukeutua uudelleen juhlapukuihin ja jatkaa yökerhoon. Loogisempaa olisi ollut mennä suoraan jatkoille yökerhoon.
Olen vieraillut vain yksissä kaverin häissä, mutta av-palstaa luettuani en todellakaan lähde enää minnekään :)
Häiden pukukoodin luulisi olevan aika yksinkertainen asia, mutta ei ole. Olin häissä, joissa oli mukana hääparin kansainvälisiä sukulaisia ja ystäviä isolla joukolla. Sulhasen isä on toisesta maasta kotoisin ja tämä voi kivaa sävyä esim. ruokalistaan. Mutta hääpari oli unohtanut selvästi kertoa, että häät pidetään kesämökkimäisessä ympäristössä, koko juhlapaikka oli periaatteessa iso mökki. Suuri osa juhlasta oli ulkona.
Miksi tämä oli epäonnistuminen? No, koska näillä vierailla oli pitkähelmaiset paljettiunelmat, korkeat korot ja niin edelleen. Siellä he väistelivät oksia, muurahaisia ja koittivat pysyä pystyssä sangen epätasaisessa maastossa, kun olimme paljon ulkona. Sää suosi, kun häät alkoivat, mutta vihkimisen aikana paarmat olivat vauhdissa. Aurinkoinen keli vaihtui koleuteen, tuuleen ja pian satoi. Maasto olikin aika kuravelliä nopeasti.
Sisällä olikin sitten aikas ahdasta, kun oli varmasti laskettu paljon hyvän sään varaan ja osan vieraista tunnelma laski märkien ja likaisten asujen myötä ja ymmärtäähän sen. Olisi ollut hääparilta reilua kertoa vieraille tarkemmin hääpaikasta, sen ympäristöstä ja ehkä pohtia juhlaa uudelleen. Kauniilla kelillä paikka olisikin ollut sellainen "mökki järvimaisemalla", mutta maasto oli sellaista kumpuilevaa, epätasaista metsää mustikanvarpuineen joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Yksissä häissä oli kahdenlaista kutsuvierasta, parempaa ja huonompaa. Siis "huonommalla" väellä oli istumapaikat perällä ja laidoissa, tarjoilu oli vain se minimaalinen, kun toinen puolisko eli yltäkylläisyydessä. Se tuntui tylsältä, vaikka olinkin "paremman" väen puolella.
Olen ollut kaksissa tällaisissa häissä, joissa oli samanlaisia A- ja B - luokan paikkoja eri ihmisillle sillä erotuksella, että kaikki saivat nauttia samaa häämenua.
Tuntui silti tosi ilkeältä tällainen ihmisten jaottelu ja häpäisy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tällaisissa häissä tai saatu kutsu
Häät olivat Turussa samaan aikaan, kun oli Ruisrock. Halvin majoitus maksoi yli 300 e.
Ei ollut mitään mahdollisuutta majoittua. Olimme mieheni kanssa loppuun asti ja kävelimme rautatieasemalle, lähdettiin su ekalla junalla.Saatiin kutsu Kreikkaan. Vihkiminen oli lauantaina päivällä .
Kaikki pakettimatkat olivat perillä liian myöhään. Olisi pitänyt ottaa 2 vkon matka. Ei menty, ei mennyt moni muukaan. Morsian veti pinnat. Heillä ei ole mitään suhteita Kreikkaan.Vuosien varrella ollaan saatu kutsu myös sinne, missä Räikkönen meni naimisiin. Kuljetus piti itse järjestää, maja kallis.
Saatu kutsu, varattu kaikki, junat, majoitus, vaatteet jne lahja ostettu. Morsian soittaa ja kertoo miehen kutsu on peruutettu, koska jne jne. Kaikki ostettu heti sitovana, mistään ei oltaisi saatu rahaa takaisin.
Ruuan loppuminen, niitä on tapahtunut, mutta myös se, että olet ihan huoneen perällä, tai toisessa huoneessa. Et tunne ketään, et kuule mitään.
Jossain häissä oli maksullinen baari, josta kuultiin perillä häissä.
Onhan näitä
Onko tuossa Kreikkaa käsittelevässä kohdassa jokin virhe vai miksi olisi pitänyt ottaa 2 viikon matka? En ymmärrä miksei olisi ollut mahdollistaa ostaa erikseen lentoja ja sitten pari yötä (häitä edeltävä ja häiden jälkeinen yö) jostain hääpaikkaa lähellä olevasta majapaikasta. Siis toki tuokin on kallista enkä ehkä itsekään lähtisi mutten ymmärrä miksi 2 viikon reissu olisi ollut ainoa mahdollisuus.
Olin tuolloin matkatoimistossa töissä. Kreikan monille saarille ei noin vaan mennä.
Selvittelin tätä hyvinkin pitkään ja homma ei toiminut.
Muistaakseni olisi kannattanut lentää juuri Ateenaan, silloin ei mennyt sinnekään suoria lentoja ja sieltä sitten jonnekin saarelle ja sieltä toiselle ja ehkä kolmannelle.
Pomppimalla matka olisi kestänyt vajaa viikon, yhteen suuntaan, kun niitä laivojakaan ei mennyt joku päivä.
Pakettimatkat ovat helppoja. Suora lento Helsingistä ja bussikuljetus kentältä hotelliin.
Hääpari ajatteli kaikki vieraat ottavat saman 2 viikon pakettimatkan, kuin he. Mutta eivät ottaneet huomioon lomia, tai haluaako kaikki viettää puolet lomasta samassa paikassa.
Olen myös saanut kutsun häihin Miamiin.
Tuttavani kummit, muistaakseen, asui siellä ja he majoittuivat heidän luo.
Samaan aikaan Miamissa oli muukin ja majoitus maksoi aivan liikaa. Morsian ei ymmärtänyt tätä lainkaan ja ehdotti katso nyt uudestaan, kyllä sieltä jotain löytyy.
Meidän kutsu tuli B listassa, vajaa kk ennen h hetkeä. Lennot olivat liian arvokkaat siinä vaiheessa ja talvilomakin oli pidetty.
Morsian kuittasi tämän kuivasti jos sinua ei kiinnosta -tyylillä.
Itselläni pn ollut vaikeuksia ymmärtää miksi joku haluaa välttämättä mennä ulkomailla naimisiin ja sitten loukkaantuu, kun vieraat eivät halua lähteä häihin. Tai ei ole varaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häät olivat Turussa samaan aikaan, kun oli Ruisrock. Halvin majoitus maksoi yli 300 e.
Ei ollut mitään mahdollisuutta majoittua. Olimme mieheni kanssa loppuun asti ja kävelimme rautatieasemalle, lähdettiin su ekalla junalla.Saatiin kutsu Kreikkaan. Vihkiminen oli lauantaina päivällä .
Kaikki pakettimatkat olivat perillä liian myöhään. Olisi pitänyt ottaa 2 vkon matka. Ei menty, ei mennyt moni muukaan. Morsian veti pinnat. Heillä ei ole mitään suhteita Kreikkaan.Vuosien varrella ollaan saatu kutsu myös sinne, missä Räikkönen meni naimisiin. Kuljetus piti itse järjestää, maja kallis.
Saatu kutsu, varattu kaikki, junat, majoitus, vaatteet jne lahja ostettu. Morsian soittaa ja kertoo miehen kutsu on peruutettu, koska jne jne. Kaikki ostettu heti sitovana, mistään ei oltaisi saatu rahaa takaisin.
Ruuan loppuminen, niitä on tapahtunut, mutta myös se, että olet ihan huoneen perällä, tai toisessa huoneessa. Et tunne ketään, et kuule mitään.
Onhan näitä
Onko tuossa Kreikkaa käsittelevässä kohdassa jokin virhe vai miksi olisi pitänyt ottaa 2 viikon matka? En ymmärrä miksei olisi ollut mahdollistaa ostaa erikseen lentoja ja sitten pari yötä (häitä edeltävä ja häiden jälkeinen yö) jostain hääpaikkaa lähellä olevasta majapaikasta. Siis toki tuokin on kallista enkä ehkä itsekään lähtisi mutten ymmärrä miksi 2 viikon reissu olisi ollut ainoa mahdollisuus.
Olin tuolloin matkatoimistossa töissä. Kreikan monille saarille ei noin vaan mennä.
Muistaakseni olisi kannattanut lentää juuri Ateenaan, silloin ei mennyt sinnekään suoria lentoja ja sieltä sitten jonnekin saarelle ja sieltä toiselle ja ehkä kolmannelle.Pomppimalla matka olisi kestänyt vajaa viikon, yhteen suuntaan, kun niitä laivojakaan ei mennyt joku päivä.
Pakettimatkat ovat helppoja. Suora lento Helsingistä ja bussikuljetus kentältä hotelliin.
Hääpari ajatteli kaikki vieraat ottavat saman 2 viikon pakettimatkan, kuin he. Mutta eivät ottaneet huomioon lomia, tai haluaako kaikki viettää puolet lomasta samassa paikassa.
Samaan aikaan Miamissa oli muukin ja majoitus maksoi aivan liikaa. Morsian ei ymmärtänyt tätä lainkaan ja ehdotti katso nyt uudestaan, kyllä sieltä jotain löytyy.
Meidän kutsu tuli B listassa, vajaa kk ennen h hetkeä. Lennot olivat liian arvokkaat siinä vaiheessa ja talvilomakin oli pidetty.Morsian kuittasi tämän kuivasti jos sinua ei kiinnosta -tyylillä.
Itselläni pn ollut vaikeuksia ymmärtää miksi joku haluaa välttämättä mennä ulkomailla naimisiin ja sitten loukkaantuu, kun vieraat eivät halua lähteä häihin. Tai ei ole varaa
No tuo selittääkin Kreikka-tapauksen. Hullua järjestää häät noin hankalassa paikassa (vieraan näkökulmasta). Itse olen ollut ulkomailla häissä mutta silloin hääpari oli onneksi miettinyt etukäteen että vieraiden on mahdollisimman helppo tulla paikalle. Ja sulhanen oli kotoisin kyseisestä maasta joten syy pitää häät siellä oli täysin ymmärrettävä. Hullua pitää ihan muuten vaan häät jossain syrjäisellä kreikkalaisella saarella ja olettaa että kyllä vieraat hankkiutuvat paikalle.
Häissä oli vaimoni ex miehen paras kaveri vaimonsa kanssa. Kysyin vastavihityltä vaimoltani, että kuka on toi pari, joka näyttää olevan naama norsunv*tulla? Tähän vaimoni, se on Jussin (vaimon ex) paras kaveri ja hänen vaimo.
Tuli jännä tunne, ettei tämä liitto kestä pitkään ja oikeassa olin.
Vierailija kirjoitti:
Auton takakontissa perinteisesti on kyllä pullo. Sieltä käydään yhdessä napsimassa. Yleensä jollakulla on.
Exän kaveritkin häissä kirjoitti:
Häissä oli vaimoni ex miehen paras kaveri vaimonsa kanssa. Kysyin vastavihityltä vaimoltani, että kuka on toi pari, joka näyttää olevan naama norsunv*tulla? Tähän vaimoni, se on Jussin (vaimon ex) paras kaveri ja hänen vaimo.
Tuli jännä tunne, ettei tämä liitto kestä pitkään ja oikeassa olin.
👀🙄
Me kävimme hääkuvaajalla ennen häitä, toki saman päivän aamupäivällä. Inhoan sitä, kun hääpari kirkon jälkeen ilmoittaa menevänsä kuvaajalle ja häävieraat odottelevat ulkona autoissaan jopa kolme tuntia. Tunnelma on todella latistunut, kun ensin onnitellaan janoisena väkinäinen hymy kasvoillaan ja sitten etsitään itselle merkattu paikka, jossa ei tietenkään ole raikasta vettä.
Siinä sitten kärvistellään kimpun heitot ja puheet ennenkuin saa sitä pahuksen vettä. Alkoholista en välitä, mutta etenkin helteisellä ilmalla on pyörtyminen herkässä nestehukan takia. Tietty itse voisi varata autoon vaikka vissyä, mutta se on teeveden lämpöistä.
Sitten, kun saa eteensä kauan kaivattua juomaa, niin kilikili joku haluaa pitää hah hah hauskan ja pitkän muistelon sulhasesta tai morsiamesta syntymästä hääpäivään asti. Heko heko, kun on hauskaa. Kyllä niiiin tekisi mielin häippäistä himaan, jos kehtais. Pelkästään veskiin nousu saa jonkun vitsiniekan kiinnittämään huomion vessaan menijään ja häpäisemään hänet. Hah hah haaa
Yleinen moka on odotuttaa vihkimisen jälkeen vieraita juhlapaikan pihalla kun hääpari on kuvattavana jossain, pahimmillaan usean tunnin ajan. Mikäli se valokuvaaminen on aivan pakko järjestää vihkimisen jälkeiseen aikaan, voisiko silloin myös järjestää jonkun avaamaan juhlapaikan ovet. Tarjolla juhlapaikassa olisi syytä olla myös runsaasti juotavaa sekä pientä suolaista syötävää. Vihkiminen tapahtuu yleensä joskus 12-15 välisenä aikana ja silloin ovat monet vieraat potentiaalisesti saapuneet kirkkoon pitkän matkan takaa ja syöneet viimeksi kotonaan aamupalan ennen lähtöä. Aivan kidutusta seisottaa vieraita vailla syötävää ja juotavaa juhlapaikan pihamaalla tunteja kestävän valokuvauksen ajan, todella ajattelematonta. Valitettavan usein olen todistanut tätä samaa mokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä
Muistaakseni olisi kannattanut lentää juuri Ateenaan, silloin ei mennyt sinnekään suoria lentoja ja sieltä sitten jonnekin saarelle ja sieltä toiselle ja ehkä kolmannelle.Pomppimalla matka olisi kestänyt vajaa viikon, yhteen suuntaan, kun niitä laivojakaan ei mennyt joku päivä.
Meidän kutsu tuli B listassa, vajaa kk ennen h hetkeä. Lennot olivat liian arvokkaat siinä vaiheessa ja talvilomakin oli pidetty.Morsian kuittasi tämän kuivasti jos sinua ei kiinnosta -tyylillä.
No tuo selittääkin Kreikka-tapauksen. Hullua järjestää häät noin hankalassa paikassa (vieraan näkökulmasta). Itse olen ollut ulkomailla häissä mutta silloin hääpari oli onneksi miettinyt etukäteen että vieraiden on mahdollisimman helppo tulla paikalle. Ja sulhanen oli kotoisin kyseisestä maasta joten syy pitää häät siellä oli täysin ymmärrettävä. Hullua pitää ihan muuten vaan häät jossain syrjäisellä kreikkalaisella saarella ja olettaa että kyllä vieraat hankkiutuvat paikalle.
1 hölmöimmistä jutuista tässä Kreikan jutussa oli se, että häät alkoivat tiettyyn aikaan.
Pari oli käynyy monta krt Kreikassa ja he halusivat aluksi tehdään jotain, en muista aamulla.
Ja siitä sitten olisi ollut vihkiminen jonkun mäen päällä, sieltä siirtyminen juhlapaikalle.
Kone olisi saapunut päivällä, aamulla aikaisin lähtö, mutta ihmiset menevät ensiksi hotelliin, huoneet saa klo 15 jne.
Myös häät olisi voinut pitää sunnuntaina, mutta morsian sanoi häät pitää olla lauantaina.
Ainoa järkevä vaihtoehto olisi ollut ottaa 2 viikon paketti
Vierailija kirjoitti:
Jo monen mainitsema odottelu. Kaikkia se ketuttaa, ja silti siihen aina joudutaan.
Yksissä häissä tuli yllätyksenä, että vieraiden (perhekunnittain) piti nostaa purkista lappu, jossa oli joku kuukausi. Saamassaan kuussa piti sitten järjestää hääparin kanssa joku yhteinen tekeminen. Hippasen kiusallista, enkä usko että vähiten sille hääparille.
Minulle osui tuollainen typerä kaason tai bestmanin askartelema lappu mutta kas kummaa, miten unohdinkin koko asian.
Sori nyt vaan jälkikäteen, Tiina, kun en järjestänyt teille syyskuussa ihanaa brunssia metsässä.
No, ehkä oot jo itsekin unohtanut sen. Liittohan päättyi vain muutaman vuoden jälkeen ja sen jälkeen sinulla on ehtinyt olla jo toinenkin vihitty puoliso + ainakin 2 tai 3 pidempiaikaisempaa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka loppui ennen kuin kaikki ehtivät ottaa.
Hääpari valokuvatti itseään kirkossa vihkimisen jälkeen reilu 2 tuntia, vieraiden odotellessa juhlatalon pihamaalla ulkona juhlatamineissaan ilman vessaa ja vettä ja istuinpaikkoja.
Häissä osa vieraista joi paljon ja käytös oli sen mukaista. Sulhanen sammui ennen hääyötään, kerrottiin hääväelle seuraavana päivänä.
Tarjolla oli vain vegaania ruokaa, mutta ei kasviksia nimeksikään, vaan soijaa eri muodoissaan.
Toi ruuan loppuminen on aika noloa ja joka kerta mukana on myös kauempaa tulleita vieraita. Ajatteleva emäntä tarjoaa kaukaisimmille vieraille erillisen ruuan jo ennen seremonian lakua jos vain mahdollista tai kaikille iltapalaa juhlien venyessä pitkälle iltaan.
Olin itsekin kerran häissä, ihanat ja rennot puutarhassa juhlitut häät. Ruokakin oli itse tehtyä, tavallista kotiruokaa, mutta se loppui ennen kuin kaikki saivat ruokaa ja sitten tuotiin tarjolle jotain muuta (en muista mitä), mutta sekin loppui. Loppuaika häistä meni vähän heikossa hapessa alkuraskaudenkin vuoksi. Jos lähellä olisi ollut mikä tahansa kioski / kauppa / grilli, olisin livahtanut syömään. Lapsiperheille juhlat olivat raskaat lasten nälän takia ja moni lähtikin ajoissa pois, vaikka illemmalla oli tiedossa hääparin musiikkiesityksiä. Mutta kun se nälkä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla pieniä pulloja ?
Eihän viinejäkään ole.
Avoimia kokispulloja löytyy aina, puoliksi juotuja.
Itse tykkään isoista, kukaan ei ota niitä mukaan ja pullot juodaan kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetehtyjä limuja ?
Niin kun morsian tekee niitä vai mitä tarkoitat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla vain lukemaan ketjua, mutta kerronpa oman mielipiteeni tänne samalla.
Se oli suoraan sanottuna p*rseestä, kun saimme kutsun lapsettomiin häihin. Kyse oli vieläpä siskoni häistä, hän (silloin vielä) lapsettomana halusi lapsettomat häät ja ne myös sai - ilman perheeni osallistumista. Itsekästä ja lapsellista juurikin, jos ajattelee lasten "pilaavan" häät. Tuskinpa jäimme mistään välistä.
Onneksi voi äänestää jaloin!
Oletpa tosi itsekäs. Mahdoitko huomata, että kyseessä oli sisaresi häät ja morsiuspari ihan itse määrittelee, minkälaiset ne ovat. Sinä olisit voinut niellä närkästyksesi, vaikka Keiju-Helinää tai Pikku-Paavoa ei kutsuttu.
Olen ollut parissa kirkkohäissä, jossa pääosaa esitti kiljuvat lapset.
Tuskin jäitte mistään välistä? No tuskin hääparikaan.Minua ei yllätä sinunkaan lapsivihamielinen kommenttisi. Oma lapseni osaa käyttäytyä, ja liian väsyneen lapsen luonnollisesti veisin pois juhlista, kuten yleensä lapsiperheet toimivat. :) Jotkut eivät ajattele kuin omaa napaansa.
Ei meidän Eemi-Elegia ja Nysper-Kasper ole ikinä olleet kamalia. Mitä nyt juoksevat ja kirkuvat niinkuin paviaanit ja ronkkivat kaikkea tarjottavaa ennenkuin kukaan on ehtinyt mitään ottaa.