Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
1821/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelu ehdottomasti. Omissa häissäni hoidettiin valokuvaus ennen vihkitilaisuutta. Juhlapaikalla olisi hyvä infota vieraille tapahtuman kulku lappusella tms. Liian tiivis ohjelma puuduttaa mielen ja takapuolen. Sopivasti vapaata seurustelua.

Vierailija
1822/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan keruu...kuka nyt käteistä enää mukana kuljettaa ylipäätään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulhanen alkoi ajaa vanhempaa porukkaa pois että pääsisi nuorten kavereiden kanssa jatkoille. Siitä jäi paska maku. 

Meillä kävi myös näin. Itse olen morsiamen täti ja mun seurueeseen kuului myös sulhasen äiti ja muutama muu vanhempaa ihmistä. Morsiamen äiti on kuollut. Häät olivat pihalla ja me istuimme ihan reunassa, kun vapaampi seurustelu ailkoi,

Kello 22 tuli kaaso ja bestman ilmoittamaan, että meille on tilattu taksi. No sitten kiitimme hääparia ja poistuimme jatkoille muualle. Hääpari kyllä seuraavana päivänä, kun palasimme auttamaan siivoamaan, ihmetteli miksi lähdimme niin aikaisin.

Vierailija
1824/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulhanen alkoi ajaa vanhempaa porukkaa pois että pääsisi nuorten kavereiden kanssa jatkoille. Siitä jäi paska maku. 

Meillä kävi myös näin. Itse olen morsiamen täti ja mun seurueeseen kuului myös sulhasen äiti ja muutama muu vanhempaa ihmistä. Morsiamen äiti on kuollut. Häät olivat pihalla ja me istuimme ihan reunassa, kun vapaampi seurustelu ailkoi,

Kello 22 tuli kaaso ja bestman ilmoittamaan, että meille on tilattu taksi. No sitten kiitimme hääparia ja poistuimme jatkoille muualle. Hääpari kyllä seuraavana päivänä, kun palasimme auttamaan siivoamaan, ihmetteli miksi lähdimme niin aikaisin.

Meidän tapauksessa vihkiminen oli klo 16 ja puoli yhdeksän maissa sulhanen alkoi hermostua. No tuo pari ei tosin pysynyt yhdessä monta vuotta. Lisäksi keittiössä puuhasi mm. morsiamen äiti. Voi olla että juhlapaikan vuokra-aika oli lopussa ja siksi oli kiire. Mutta minusta tuo että morsiamen äiti laitettiin keittiöön oli kyllä aika tökeröä, ellei sitten itse ole tarjoutunut mutta silti. En tuntenut sulhasen porukoita, itsellä puoliso on silloisen morsiamen lähisukua, joten en tiedä oliko ne muut keittiössä sulhasen sukulaisia. Sulhasen vanhemmat tiesin, joten he siellä eivät olleet, mutta en mm. vanhempia sisaruksia. 

Vierailija
1825/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti ikävintä on pitkä odottelu ja tämä usein siksi, että hääpari on järjestellyt valokuvauksen vihkitilaisuuden jälkeen. Vieraat odottelevat tuntitolkulla tumput suorina tämän tapahtuman ajan. Toinen on buffet -ruokailu, jossa ahneimmat ovat jonossa jo santsaamassa ennen kuin toiset ovat saaneet ensimmäistäkään annosta. 

Tähän unohdin vielä lisätä ylipitkät puheet. Yksissä häissä sulhasen isä puhui yli puoli tuntia. Siinä käytiin lävitse sulhasen koko sen hetkinen elinkaari...

Vierailija
1826/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti ikävintä on pitkä odottelu ja tämä usein siksi, että hääpari on järjestellyt valokuvauksen vihkitilaisuuden jälkeen. Vieraat odottelevat tuntitolkulla tumput suorina tämän tapahtuman ajan. Toinen on buffet -ruokailu, jossa ahneimmat ovat jonossa jo santsaamassa ennen kuin toiset ovat saaneet ensimmäistäkään annosta. 

Tähän unohdin vielä lisätä ylipitkät puheet. Yksissä häissä sulhasen isä puhui yli puoli tuntia. Siinä käytiin lävitse sulhasen koko sen hetkinen elinkaari...

Itse olisin noussut puheen aikana röökille tai vessaan ja toivonut että moni muu olisi tehnyt saman ihan vaan merkkinä puhujalle, että nyt menee vähän liiallisuuksiin...

Vierailija
1827/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin on käynyt minulle, kaikki seurustelee vain puolisoidensa ja tuttujensa kanssa. Ahdistavaa mennä yksin häihin.

Vierailija
1828/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä naimisiin. Palaa rahaa turhuuteen. Se on vaan tapa ja harva kuitenkaan on naimisissa enää muutaman vuoden kuluttua. Jos kuitenkin menee naimisiin omat rahat ja tilit kannattaa pitää. Jotain voi tietysti olla myös yhteistä. Kannattaa miettiä etukäteen tosiasiat, ettei kuvitella liikoja avioliitosta. Ei yhteistä velkaa vaan kummallekin omien varojen mukaan. Ei eletä onnen huumassa yli varojen eikä odoteta, että se toinen on tulevaisuudessakin siinä vierellä. Sitten vaan nauttimaan ja parhaansa yrittämään.

Vierailija
1829/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 8 kertaa häissä ja kaikki parit ovat eronneet muutaman vuoden sisään.

Siksi en oikein usko enää häitä rakkauden juhliksi

Vierailija
1830/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelu ulkona että hääpari tulee kuvauksista. Olisi kiva jos olisi edes pääsy sisälle vessaan ja jotain juotavaa ja pientä syötävää, jos joutuu yli tunnin pönöttämään ulkona.

Pelkät insideläpät pienellä porukalla ja käteisen keruu morsiamen ryöstössä.

Ruokarajoitteisten huomioimattomuus (vaikka etukäteen pyydetty ilmoittamaan). Itse ruokarajoitteisena pidin huolta että meidän häissä oli oikeasti syötävää ja juotavaa kaikille, myös heille jotka eivät käytä alkoholia. Saatiin kehuja. Gluteenittomalla sedällä meinas nousta tippa linssiin kun tajusi että hänkin saa kakkua eikä mitään kuivaa keksiä tai viinirypäleitä jälkkäriksi.

Vierailija
1831/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HaaveilijaNinni kirjoitti:

Härregyyd. Uskaltaako tässä häitä edes pitää?

Pitäisikö kutsukorttiin kirjoittaa valmiiks että kyllä, on typeriä hääleikkejä, anteeks käydään ottaa kuvat, et ehkä tunne pöytäseuruettasi, meillä ei oo lohta vaan kuhaa, täti on umpikännissä ja loppuillasta soinee power metallia.

Häiden keskipiste on aviopari. He saavat pitää semmoset häät kuin he haluavat. Harmillista toki, jos vieraat ei viihdy, mutta jos hirveesti jää kismittämään, niin olkaa hyvät ja poistukaa, järkätkää vaikka omat pirskeet.

Miksi sinne sitten pitää kutsua vieraita jossei pätkän vertaa kiinnosta, onko heillä mukavaa? Rahan takia? Ihailemaan sinua?

Osittain olen samaa mieltä, mutta toisaalta on ihmisiä, jotka nostavat kauheat kilarit, jos häissä ei ole joka ikinen sekunti 100% mukavaa ja juuri heitä henkilökohtaisesti viihdyttävää. Normaali ihminen tajuaa, mitä häissä voi tapahtua. Jos sinä odotat häiden olevan sinua, vierasta, varten tehty show, niin jätä tosiaan menemättä. 

Vierailija
1832/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kutsukorttiin kirjoittaa valmiiks että kyllä, on typeriä hääleikkejä, anteeks käydään ottaa kuvat, et ehkä tunne pöytäseuruettasi, meillä ei oo lohta vaan kuhaa, täti on umpikännissä ja loppuillasta soinee power metallia.

Häiden keskipiste on aviopari. He saavat pitää semmoset häät kuin he haluavat. Harmillista toki, jos vieraat ei viihdy, mutta jos hirveesti jää kismittämään, niin olkaa hyvät ja poistukaa, järkätkää vaikka omat pirskeet.

Miksi sinne sitten pitää kutsua vieraita jossei pätkän vertaa kiinnosta, onko heillä mukavaa? Rahan takia? Ihailemaan sinua?

Oikeastaan kyllä. Hääpari on hääjuhlien päätähti. 

- eri

Vierailija
1833/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Ei. Painopiste on kuitenkin sanassa juhla. Jos hääpari ei pysty tuota vierailleen tarjoamaan, niin turha tuhlata vieraiden aikaa kutsumalla heidät koolle jonnekin. Ajatus lienee kuitenkin juhlistaa iloista taphtumaa, eikä aiheuttaa kärsimystä muille. Ja toki juhla voi onnistua pienelläkin budjetilla.

Vierailija
1834/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Olen ollut vieraana häissä joissa hääpari oli päätähtenä, ehdottomasti. Silti oli ajateltu vieraiden, joita riitti joka lähtöön, viihtyvyyttä. Kyllä se onnistuu, kun pitää mielessä, että nyt on häät. Kaikkia hääparin erityisharrastuksia tai mielenkiinnon  kohteita ei  tarvitse tuoda juhlaan.

Vierailija
1835/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jos ei saa ottaa avecia mukaan. Ymmärrän, että häiden järjestäminen on kallista, ja kutsuvieraslistaa on karsittava jotta se ei paisu aivan mahdottomaksi, mutta on vieraan kannalta aika ankeaa, jos ei saa ottaa seuralaista, eikä tunne häistä ketään.

Olin juuri viime kesänä entisen työkaverini häissä. Minut kutsuttiin yksin, koska he eivät olleet ikinä tavanneet avopuolisoani. Hääjuhla alkoi kahdelta päivällä, ja kesti klo 24.00 asti. Minut laitettiin istumaan pöytään, jossa kaikki muut olivat sukulaisia keskenään, ja oli hieman orpo olo kuunneella kun he puhuivat lastensa koulumenestyksestä ja kesälomasuunnitelmista. Kun yritin keskustella jotain, läsnäoloni lähinnä sivuutettiin olankohautuksella. En viitsinyt notkua hääparinkaan seurassa pitkään, sillä heillä riitti luonnollisesti niin paljon puhuttavaa myös muiden kanssa.

Tämä kuulostaa nyt kauhealta marttyyritarinalta, mutta kannattaa tosiaan miettiä vieraiden viihtyvyyttä myös tältä kantilta!

Olen samaa mieltä tästä. Olen myös ollut ilman avecia häissä, joissa tunsin ainoastaan morsiamen. Olen luonteeltani aika ujo, ja kynnys mennä juttelemaan vieraille ihmisille on korkea, joten oli aika pitkä ilta istua yksin jossain nurkassa!

Epäilemättä myös torjuit jokaisen miehen joka yritti jututtaa. Turha valittaa että on yksin jos haluat olla yksin ja kukaan ei kelpaa seuraa pitämään

Vierailija
1836/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain olen samaa mieltä, mutta toisaalta on ihmisiä, jotka nostavat kauheat kilarit, jos häissä ei ole joka ikinen sekunti 100% mukavaa ja juuri heitä henkilökohtaisesti viihdyttävää. Normaali ihminen tajuaa, mitä häissä voi tapahtua. Jos sinä odotat häiden olevan sinua, vierasta, varten tehty show, niin jätä tosiaan menemättä. 

Niin no, voihan sitä miettiä että ketä varten juhlat yleensäkään pidetään. Jos vieraitten viihtymisestä ei tarvi huolehtia, niin miksi kutsua vieraita ollenkaan?

Ja kyllä,häät yleensä on vieraita varten järjestetty show. Kahdestaan juhlimisessa ei oikein sitä showta tarvita.

Vierailija
1837/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkä ihmeen pitkä matka tuo 20 km on? Se on ihan normaali, suorastaan lyhyt. Hankalampia on häät, jotka on Helsingin keskustassa ja jonne joutuu tulemaan junalla täysissä juhlatällingeissä jostain 100 km päästä ja sitten keksimään, miten päästä asemalta kirkolle, kun ainutkaan taksi ei ole ajossa.

Tää on tyhmintä mitä olen vähään aikaan lukenut.

Helsingissä pääset JOKAISEEN KIRKKOON JULKISILLA hyvin halvalla ja kätevästi ja kaiken voit tsekata etukäteen ja myös reaaliajassa netissä. Useimpiin kirkkoihin voit myös kätevästi kävellä rautatieasemalta, älykääpiö. Mikään ei ole 20 km päässä, mikä sivumennen sanoen on jumalattoman pitkä etäisyys.

Maan helpoin kaupunki päästä paikasta toiseen ja juntti valittaa, ettei Helsingissö asuva pari järjestä häitä jonnekin, missä eivät itse asu.

Miten niin Helsinkiin "joutuu tulemaan junalla" ja muualleko ei millään joudu tuemaan jollakin? Muualle eli maalle joutuu hankkimaan sen muuten täysin tarpeettoman auton, kun mihinkään ei nimenomaan päöse yhtään millään muulla tavalla.

Enpä itse lähtisi juhlavaatteissa toiseen kaupunkiin häihin? Et ole kuullut vaatteiden vaihtamisesta perillä? Tai yöpymisestä perillä? Helsingissä on myls helpointa vaihtaa ne vaatteet ilmankin yösijaa. Joka nurkssa on joku kahvila, jonkavessasaa voit vaihtaatsi menevaikka Stockalla sovituskoppiin, joita siellä on varmaan sata.

Ihme ääliö.

Vierailija
1838/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelu

Se, että on jonkinlainen sisäpiiri ja heillä omat bileet ja osa nuoristakin vieraista on survottu nurkkapöytiin tätien ja setien seuraan

Vierailija
1839/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on varmaan jo tänne kommentoitu, mutta ruuan loppuminen ei aina ole hääparista kiinni, vaan surkeasta pitopalvelusta. Ruuan määrä mitoitetaan jossain firmoissa ihan liian naftiksi tai muuten vaan ollaan ammattitaidottomia.

Itse olin järjestämässä kerran juhlia joissa ulkopuolinen catering ja ruuan määrä oli niin hintsu, että just ja just kaikki saivat edes jotain. Tilauksessa oli kuitenkin selvästi keskusteltu tilaisuuden luonteesta ja ruokailijoiden määrästä ja oletin että ammatilaiset osaavat oikean mitoituksen. Eivät osanneet.

Kyllä hääpitopalvelun pitää tietää mikä on riittävä ruokamäärä esim 100 vieraalle ja tilaajan pitää voida siihen luottaa.

Vierailija
1840/2309 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikoin esitys:

Häät, joissa morsian ja toinen kaasoista kihersi ja mölysi keskenään pikku tuiterissa. muut vieraat lähinnä söi hiljaa ruokansa ja seisoskeli vaivaantuneina. Pääosa vieraista poistui heti kun pystyi, noin kahdeksan maissa illalla. Muutamien kanssa tapasimme hotellin aamiaisella ja olivat myös aika pettyneitä. Myöhemmin kaaso ja morsian ovat itse olleet sitä mieltä, että kysymyksessä oli kaikkien aikojen parhaat häät.