Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?
Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.
Kommentit (2309)
Morjens, oltiin häissä, joissa meni moni juttu ihan pieleen, mm. hääparia jouduttiin odottamaan yli tunti kuumalla kentturalla liki kiehuva skunmppa kädessä ja kun he lopulta tulivat alkoi eka typerä ohjelma jo siellä ulkona!
Sisällä "juhlapaikalla"( lue = kuselta haisevalla tanssilavalla) morsiamen isä yritti johtaa ohjelmaa ja joka lauseessa kehui omaa pankkiaan, joka oli sponsorointi häitä!
No kun ruokailu alkoi, niin sama äijä neuvoi hutisevien kertakäyttöisten astioiden käyttöä, joita olisi pitänyt syödä juhlaruokaa, joka oli harmaata, tiskiveden näköistä lohisoppaa ja joka loppui tietty kesken!
Silloin äänestimme jaloillamme ja lähdimme syömään paikalliseen ravintolaan!
Häiden jälkeen emme ole olleet missään kontaktissa tähän pariskuntaa.. joka on kuulemma jo eronnutkin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla vain lukemaan ketjua, mutta kerronpa oman mielipiteeni tänne samalla.
Se oli suoraan sanottuna p*rseestä, kun saimme kutsun lapsettomiin häihin. Kyse oli vieläpä siskoni häistä, hän (silloin vielä) lapsettomana halusi lapsettomat häät ja ne myös sai - ilman perheeni osallistumista. Itsekästä ja lapsellista juurikin, jos ajattelee lasten "pilaavan" häät. Tuskinpa jäimme mistään välistä.
Onneksi voi äänestää jaloin!
Oletpa tosi itsekäs. Mahdoitko huomata, että kyseessä oli sisaresi häät ja morsiuspari ihan itse määrittelee, minkälaiset ne ovat. Sinä olisit voinut niellä närkästyksesi, vaikka Keiju-Helinää tai Pikku-Paavoa ei kutsuttu.
Olen ollut parissa kirkkohäissä, jossa pääosaa esitti kiljuvat lapset.
Tuskin jäitte mistään välistä? No tuskin hääparikaan.Minua ei yllätä sinunkaan lapsivihamielinen kommenttisi. Oma lapseni osaa käyttäytyä, ja liian väsyneen lapsen luonnollisesti veisin pois juhlista, kuten yleensä lapsiperheet toimivat. :) Jotkut eivät ajattele kuin omaa napaansa.
Omissa häissään saa taatusti ajatella omaa napaansa enemmän kuin vieraiden lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääleikit. Oli niitä sitten yksi tai useampi. Tai osallistuu niihin sitten vain morsiuspari taikka vieraat. Aina se on yhtä junttimaista, eikä enää yhtään tätä päivää. Tulee vain valtava myötähäpeä.
Parhaat häät joissa olen ollut, mennyt seuraavalla kaavalla: kirkko, juhlapaikalle, alkumaljat. Ruokapöytään, muutama puhe, kahvittelu, HYVIN pienimuotoinen morsiamen ryöstö, ja loppuillasta musiikkia ja maltillinen alkoholitarjoilu. Iltapala. Siinä sivussa kimpun ja sukkanauhan heitto.
Lisäksi sellaisissa häissä tullut oltua, jotka olivat kaksipäiväiset. Ensimmäisenä päivänä juhlat sukulaisille (eli juhlat maksatettiin) ruokana voileipäkakkua. Ja lisukkeena ruisleipää ja graavilohta. Eli ei lämmintä ruokaa lainkaan. Seuraavana päivänä sittem paremmat, ryyppybileet kavereille. Jes. Olen ollut 1vee synttäreilläkin, jossa oli paremmat tarjoilut! Oli jälkeenpäin vähän semmoiset fiilikset, että hyvimpä olisin voinut jättää välistä.
Kuinka yleistä on ettei häissä tarjoilla lämmintä ruokaa? En ole tällaisesta "tarjoilusta" kuullutkaan. Tää voisi olla mun kaltaiselle kulinaristille yksi pahimmista häämokista.
Mua ihmetytti suuresti yhden sukulaisen syntymäpäivä juhlat jonne ajettiin parin muun sukulaisen kanssa 300km . Paikalla oli kahvia ja kakkua mutta ei ollenkaan mitään ruokaa.
Pahinta olisi
Ei lämmintä ruokaa
Ei suolaista syötävää
Huonoa ruokaa
Ei riittävästi ruokaa
Ei ruokaa ollenkaanSitten
Kutsu, josta ruokailut, kellonajat ja etäisyydet eivät ilmene
Typeriä leikkejä
Pikku huoneet, joihin ventovieraat sullotaan keskenään, eikä näköyhteyttä päähuoneeseen
Odotuttaminen ilman ruokaa ja juomaa
Pitkät matkat korpeen
Hääpaikka kaukana kirkosta
Ryypiskely, liika juominen siis
Hääpari kännissä
Meluavat kakarat
Lapsettomat häät silloin, kun lapsia kuitenkin esim. sukulaisilla on
Nuukailtu, köyhäily, jos pitää isot häätKaikkein pahimmat mokat liittyvät kuitenkin riittämättömään tarjoiluun
Oliks tää Kiira Korven runo?
Vihkikirkossa villejä vekaroita.
Sääkin sateinen.
Julmetun juhlapaikka !
Ruokaa riitti.
Siitä kiitti.
Miehet kännissä.
Satoi kuin rännissä.
Liian pitkiä puheita.
Ukki veti jo sikeitä.
Hääleikit vesitty.
Vessaan ei ehitty.
Ukko oksensi pihalle.
Miehet kaato pöydän.
Jonkun rintsikat löydän.
Kura ojasta.
Kaikki oli tylsää pojasta.
Saatiin pari vihkastua.
Ehti sääkin jo kirkastua.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen morsian, joka on pynttäytynyt kuin kermakakku aivan liian pieneen pukuun. Sääliksi käy suhlasta.
Näissä häissä ei ilmeisesti mennyt pieleen mikään muu kuin kutsuvieraslista...
Odottelu. Varsinkin pihalla ulkona odottelu. Mummot ja papat sään armoilla. Milloin tämä olisi ok? Kutsun tällaiset hääparit kylään ja pistän odottamaan tunniksi meidän pihalle ennen kuin otan sisään vieraaksi. Kaikki ei oo jaksaneet odottaa sitten itse??
Jos haluaa odotuttaa niin antaa siihen katon pään päälle, istumapaikat ja jotain tekemistä vaikka valokuvien katsomista.
Tulee mieleen yhdet häät, jossa tila oli kahdessa eri huoneessa; käytävä välissä ja puheita ei toisessa huoneessa tietenkään kuullut. Lisäksi kesti iäisyys, että sai syötävää, tarjoilu pelasi vähän huonosti. Talo oli jokin vanha maalaistalo, joka oli oudosti jaettu kahteen osaan. Hääpari taisi olla eri huoneessa kuin itse olin, oli vähän orpo olo, kun kuuli puheista noin kolmanneksen. Sinällään kiva paikka, piha oli upea, kukat kukkivat ja kaunis kesäsää, mutta tuo tilojen jakautuminen oli vähän outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla vain lukemaan ketjua, mutta kerronpa oman mielipiteeni tänne samalla.
Se oli suoraan sanottuna p*rseestä, kun saimme kutsun lapsettomiin häihin. Kyse oli vieläpä siskoni häistä, hän (silloin vielä) lapsettomana halusi lapsettomat häät ja ne myös sai - ilman perheeni osallistumista. Itsekästä ja lapsellista juurikin, jos ajattelee lasten "pilaavan" häät. Tuskinpa jäimme mistään välistä.
Onneksi voi äänestää jaloin!
Oletpa tosi itsekäs. Mahdoitko huomata, että kyseessä oli sisaresi häät ja morsiuspari ihan itse määrittelee, minkälaiset ne ovat. Sinä olisit voinut niellä närkästyksesi, vaikka Keiju-Helinää tai Pikku-Paavoa ei kutsuttu.
Olen ollut parissa kirkkohäissä, jossa pääosaa esitti kiljuvat lapset.
Tuskin jäitte mistään välistä? No tuskin hääparikaan.Minua ei yllätä sinunkaan lapsivihamielinen kommenttisi. Oma lapseni osaa käyttäytyä, ja liian väsyneen lapsen luonnollisesti veisin pois juhlista, kuten yleensä lapsiperheet toimivat. :) Jotkut eivät ajattele kuin omaa napaansa.
Nimenomaan, jotkut ei ajattele kuin omaa napaansa! Tässä tapauksessa vanhemmat, jotka eivät halua ymmärtää, että hääkutsu on vain aikuisille!
Ja jos sitä "kutsu vain aikuisille" haluaa noudatettavan, on heti lapsivihamielinen.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että hääpari järjestää juhlat sellaisiksi kuin haluaa.
Omia kokemuksia
Yksissä häissä bändi joi takakonttibaarin tyhjäksi, laulaja oli erittäin humalassa ja riiteli morsiamen kanssa
Odoteltiin hääparia yli kaksi tuntia kauheassa paahteessa juhlapaikan pihalla kun menivät vihkimisen jälkeen kuvaukseen. Varjoa ei ollut eikä vettä, ja vasta puolentoista tunnin jälkeen vanhemmalle väelle tuotiin penkit, jotta pääsivät istumaan
Tutustumisleikki: vieraita 250+ ja kaikki käytiin läpi ryhmä kerrallaan tyyliin ”nouskaa ylös ja vilkuttakaa ketkä oli morsiamen kanssa samaan aikaan päiväkodissa/eskarissa/ekalla/tokalla/kolmannella jne” ja sama sulhasen puolelta
Ruoan jonottaminen kun vieraita on 250+, hääpari leikkasi jo kakkua kun pääsin viimeisten joukossa ottamaan ruokaa
Bändi soitti nuorten ihmisten häissä pelkkää humppaa (hääpari kävi kyllä pyytämässä muuta musiikkia, eivät ilmeisesti osanneet), tanssilattia oli autio koko juhlan ajan
Istuminen kuin sillit suolassa työväentalon pitkien pöytien ääressä kun ei ole suhteutettu juhlapaikan kokoa kutsuttavien vieraiden määrään
Hääjuhla pidettiin isommalle kaveriporukalle ravintolassa.
Parin kaverien bändi soitti, viinat maksettiin itse.
Niin tuohon tilaisuuteen oli pääsymaksu.
Ei ollut "oikeat" häät, ja omien juomien maksu, hienossa ravintolassa, oli ok. Mutta se pakollinen pääsymaksu, että pääsi tapaamaan kavereita, tuntui oudolta.
No ainakin oudointa ja tietyllä tapaa huvittavinta oli yksissä häissä sulhasen ja bestmanin äärimmäisen humaltunut yhteispuhe, joka kesti valehtelematta ainakin 20 minuuttia ja keskittyi yksinomaan heidän yrityksensä strategiaan.
Morsiamen kasvoilta pystyi lukemaan puheen aikana monenlaisia tunteita, joista yksikään ei tainnut olla pohjaton rakkaus. Yhdessä ovat kyllä vieläkin, mutta veikkaan, että jonkinlainen kehityskeskustelu käytiin seuraavana päivänä.
Häissä ryhdyttiin veisaamaan virsiä. Hääpari vietti sellaiset häät kuin halusi, mutta hiukan yllättävänä seikkana tuli parin uskonnollisuus.
Ihmiset nyt saa pitää sellaiset häät kuin haluaa eivätkä nämä sinänsä olleet huonot häät, mutta aika ankeat ja tylsät minun näkökulmastani kuitenkin.
Vihkiminen oli maistraatissa ja vieraina oli kaksi ystäväpariskuntaa ja toisen sulhasen sisarus puolisoineen. Pari valitsi ensin lyhyimmän kaavan, jossa sanotaan käytännössä vain "tahdon", mutta maistraatin virkailija puhui heidät ympäri 3 minuutin kaavaan. Sulhaset olivat pukeutuneet farkkuihin ja villapaitoihin, vieraita oli ohjeistettu pukeutumaan samalla tavalla.
Vihkimisen jälkeen mentiin läheiseen kuppilaan, jossa kaikki saivat valita annoksen. Ihan hyvää italialaista pastaa, mutta annokset olivat todella pieniä. Jälkiruoka ravintolassa oli loppu, joten aloimme kiertää kaupunkia hyisessä tammikuisessa tuulessa, jotta löytäisimme kahvilan, josta saisi kakkua. Meidät käännytettiin ovelta kahdesta paikasta ja tällöin sulhasen sisarus puolisoineen päätti lähteä kotiin.
Loppuporukalla pääsimme lopulta ketjukahvilaan, jossa kaikille tarjottiin kuiva muffini ja kahvi. Tunnin istuskelun jälkeen kaikki lähtivät kotiin.
Sulhaset vaikuttivat oikein tyytyväisiltä päivään, joten se oli siis onnistunut, mutta minä jäin vieraana kaipaamaan jotain vähän spesiaalimpaa kun kerran häät oli kyseessä. Nyt fiilis oli kuin perustapaamisella kavereiden kanssa kaupungilla.
Mieleen ovat jääneet häät, joissa nuorehko hääpari itse oli to-del-la vaivautuneen ja suorastaan ahdistuneen näköinen. Vannon, etten nähnyt kummankaan naamalla hymyn häivähdystä koko päivänä. Pari on aika ujo, eikä millään lailla nauttinut ns. keskipisteenä olemisesta, mutta olivat silti jostakin syystä päättäneet järjestää isot perinteiset häät, joissa leikkejä, tansseja ja puheita. Voi sanoa, että melkein kävi paria sääliksi.
En ole onneksi koskaan ollut häissä, joissa ruoka olisi loppunut kesken tai olisi odoteltu tuntikaupalla jotain.
Ehkä ikävimmät juhlat ovat olleet sellaiset, joissa vieraalle tulee sellainen olo, että on joutunut johonkin sisäpiirin bileisiin ulkopuolisena. Olen ollut parikin kertaa hääjuhlassa, jossa hääpari ja heidän oma kaveriporukkansa leikkivät keskenään muka hauskoja leikkejä, ja puheet, ohjelmanumerot ja juonnot ovat täynnä sisäpiirin vitsejä joita 90% vieraista ei tajua... Yksissä häissä muut vieraat jätettiin nuorisoseuran talolle humppabändin kanssa jo alkuillasta, kun hääpari ja heidän kaveriporukkansa pakkautui taksiin ja lähti juhlimaan ihan omiin juhliinsa. Sellaisissa juhlissa lähinnä miettii, että koska kehtaa lähteä pois...
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset nyt saa pitää sellaiset häät kuin haluaa eivätkä nämä sinänsä olleet huonot häät, mutta aika ankeat ja tylsät minun näkökulmastani kuitenkin.
Vihkiminen oli maistraatissa ja vieraina oli kaksi ystäväpariskuntaa ja toisen sulhasen sisarus puolisoineen. Pari valitsi ensin lyhyimmän kaavan, jossa sanotaan käytännössä vain "tahdon", mutta maistraatin virkailija puhui heidät ympäri 3 minuutin kaavaan. Sulhaset olivat pukeutuneet farkkuihin ja villapaitoihin, vieraita oli ohjeistettu pukeutumaan samalla tavalla.
Vihkimisen jälkeen mentiin läheiseen kuppilaan, jossa kaikki saivat valita annoksen. Ihan hyvää italialaista pastaa, mutta annokset olivat todella pieniä. Jälkiruoka ravintolassa oli loppu, joten aloimme kiertää kaupunkia hyisessä tammikuisessa tuulessa, jotta löytäisimme kahvilan, josta saisi kakkua. Meidät käännytettiin ovelta kahdesta paikasta ja tällöin sulhasen sisarus puolisoineen päätti lähteä kotiin.Loppuporukalla pääsimme lopulta ketjukahvilaan, jossa kaikille tarjottiin kuiva muffini ja kahvi. Tunnin istuskelun jälkeen kaikki lähtivät kotiin.
Sulhaset vaikuttivat oikein tyytyväisiltä päivään, joten se oli siis onnistunut, mutta minä jäin vieraana kaipaamaan jotain vähän spesiaalimpaa kun kerran häät oli kyseessä. Nyt fiilis oli kuin perustapaamisella kavereiden kanssa kaupungilla.
Mä olen ollut vähän samanlaisissa häissä joskus, kun opiskeluaikojen kaveripari järjesti hääjuhlan ihan vain kotonaan. Olivat menneet virallisesti naimisiin muutama päivä sitten jo. Siellä sitten istuskeltiin sohvalla ja juotiin pussikaljaa, ei kyllä eronnut millään lailla aivan tavallisista illanistujaisista. Kukin tavallaan, mutta itse en tuossa tilanteessa ehkä järjestäisi sitten mitään.
Huono vegaani ruoka, ei kasviksia eikä hedelmiä, vaan tekolihaa ja riisiä. Kaukaa rahdattua soijaa, jota on kasvatettu metsiä hakkaamalla.
Yksissä häissä sulhanen oli tosi vaivaantunut ja katosi pitkiksi ajoiksi johonkin takaportaille röökille. Tuntui, kun oltaisi oltu morsiamen ja hänen isänsä häissä ja sulhanen oli joku roudariksi verrattavissa oleva hahmo.
Vieraita oli vissiin 400(!) ja ruuhkat sen mukaiset. Tarjoiluja oli riittävästi, mutta se logistiikka ontui. Nälkään en kuitenkaan jäänyt, mutta käytännössä söin jossain seurantalon rappusilla, koska istumapaikkoja ei ollutkaan tarpeeksi.
Olut oli lämmintä, koska varmaan koko pitäjässä ei olisi riittänyt kylmätilat sille määrälle.
Häissä meni aivan liikaa aikaa, koska ihmisiä oli aivan liikaa. Ohjelmasta en kuullut paljon mitään. Ikkunan läpi seurasin, kun sisään ei mahtunut ja lipittelin sitä lämmintä olutta.
Toiste jos tulee vastaan tommoset vierailijamäärät, jätän menemättä.
Anna rahhaa häät. Joka leikki oli höystetty kerjuulla. Kenkä täyteen tai sulhanen ei tule takaisin. Kulho täyteen rahaa tai ei tule kahvia. Miekka täyteen seteliä tai kakku jää leikkaamatta. Kippo täyteen rahaa tai ruoka jää saamatta koko pöydältä. Tähän possuun matkarahaa tähän possuun lapsille rahaa tähän lahjat ja lusää rahaa , kahvi maksu olut maksu maksu morsiammen rintaliivit täyteen rahaa .oli muuten ok mut muijalla on f-kupi...
Vauvalle joka kastettiin samalla omat lahjat ja rahaa, tanssi lippuja myytiin morsiuspaein kansssa tai yhtäaikaa heidän kanssa kalliimpi lippu. Jne. Vieraita oli yli 200... Rahaa pari kääräisi höissään itselleen yli 200000€ ja lahjat päälle. Häöt maksoi kuulemma 3000€ kaikkineensa. Että rapeat 17000€ tiennistit kuudentunnin kerjuusta. Ps. Saunat, yöpyminen jne kaikki maksoi erikseen.
Minua ei yllätä sinunkaan lapsivihamielinen kommenttisi. Oma lapseni osaa käyttäytyä, ja liian väsyneen lapsen luonnollisesti veisin pois juhlista, kuten yleensä lapsiperheet toimivat. :) Jotkut eivät ajattele kuin omaa napaansa.