Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
1561/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruoka

Tämä. Olen aina ajatellut että vegaaniruokahan on sama kuin kasvisruoka josta pidän äärettömän paljon, mutta vegaaniruoka onkin ilmeisesti teko ja leikkiruokaa, kuten jotain mifuja, tofuja, ja härkäpapuvalmisteita. Vatsani ei todellakaan kestänyt tuollaista valmiste-ruokaa, vaan olin jo tunnin päädtä ruokailusta niin vatsakivuissa ja kaasuuntunut että lähdin majapaikkaan. Siellä sitten myös ripuloin. Myöskään kahviin ei saanut maitoa. No join mustana. 

Mifu ei ole vegaanista. Kasvisruuasta saa yleensä hyvin pienillä muokkauksilla vegaanista.

Ei varmaan eivegaani tiedä mitä ne kaikki valmisteet oikein ovatkaan. Olen eri, mutta mitä on mifu? Törmäsin nyt ekaa keraa moiseen sanaan!?

Noin muuten, vegaanius vaatii niin paljon ruuan prosessointia että en sitä periaatteesta syö.

Et taida tietää vegaanisesta ruuasta paljon muutakaan. Itse käytän paljon kuivattuja linssejä, papuja yms. proteiinina, tuoreita tai kuivattuja mausteita ja sitten tietenkin tuoreita kasviksia ja vaikka kylmäpuristettua rypsiöljyä rasvana. Mikä tuossa on pahinta prosessointia? Papujen kuivaus? Taitaa liharuuat viedä voiton prosessoinnissa.

Kaikki korvikkeet. Maidon korvikkeet, lihan korvikkeet, kananmunan korvikkeet jne. Pavut nyt ei todellakaan sovi monenkaan vatsalle. Vai syötkö vain linssejä tomaattikastikkeessa, tai vaihtoehtoisesti papuja siinä samassa soosissa? Ja rinnalle salaatteja joissa ei ole kuin tuoreita kasviksia? Eika köyhältä kuulostaa, eikä ihme että mon valittaa jos häissä tarjotaan vain tuollaista.

:) Tutustu aiheeseen enemmän, saatat yllättyä.

Vierailija
1562/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mikäpä estää näitä hurmaavia tapoja vaalimasta vielä nykyäänkin. Sopivat mielenkiintoisesti lapsivihan ja kasvisruuan kaveriksi.

Just meinasin tulla vastaaman ketjuun:

1) Lapsilta kielletyt häät

2) Vain kasvisruokaa tarjolla

Katsos, meille tulee just sellaiset!

Ravintolaillallinen, jossa kutsuttuina vain aikuisia (30 vierasta). Kasvisruokaa, 5:n ruokalajin maistelumenu ja viinipaketti.

Kuitenkin usk9n, että kaikki viihtyvät ja nauttivat myös pöydänantimista.

Siis menettet ravintolaan syömään eikä vieraat saa itse valita ruokaansa? Kaikkea sitä :D

Maistelumenu viineineen ei taida olla tuttu konsepti? Kannattaa tutustua! Jokainen ruokalaji esitellään ja sommelier on valinnut siihen soveltuvan viinin. Tarkoitus on luoda yhteinen kokemus ja elämyksiä. Kyllähän siellä syödään, mutta ei sinne mennä syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruoka

Tämä. Olen aina ajatellut että vegaaniruokahan on sama kuin kasvisruoka josta pidän äärettömän paljon, mutta vegaaniruoka onkin ilmeisesti teko ja leikkiruokaa, kuten jotain mifuja, tofuja, ja härkäpapuvalmisteita. Vatsani ei todellakaan kestänyt tuollaista valmiste-ruokaa, vaan olin jo tunnin päädtä ruokailusta niin vatsakivuissa ja kaasuuntunut että lähdin majapaikkaan. Siellä sitten myös ripuloin. Myöskään kahviin ei saanut maitoa. No join mustana. 

Mifu ei ole vegaanista. Kasvisruuasta saa yleensä hyvin pienillä muokkauksilla vegaanista.

Ei varmaan eivegaani tiedä mitä ne kaikki valmisteet oikein ovatkaan. Olen eri, mutta mitä on mifu? Törmäsin nyt ekaa keraa moiseen sanaan!?

Noin muuten, vegaanius vaatii niin paljon ruuan prosessointia että en sitä periaatteesta syö.

Et taida tietää vegaanisesta ruuasta paljon muutakaan. Itse käytän paljon kuivattuja linssejä, papuja yms. proteiinina, tuoreita tai kuivattuja mausteita ja sitten tietenkin tuoreita kasviksia ja vaikka kylmäpuristettua rypsiöljyä rasvana. Mikä tuossa on pahinta prosessointia? Papujen kuivaus? Taitaa liharuuat viedä voiton prosessoinnissa.

Kaikki korvikkeet. Maidon korvikkeet, lihan korvikkeet, kananmunan korvikkeet jne. Pavut nyt ei todellakaan sovi monenkaan vatsalle. Vai syötkö vain linssejä tomaattikastikkeessa, tai vaihtoehtoisesti papuja siinä samassa soosissa? Ja rinnalle salaatteja joissa ei ole kuin tuoreita kasviksia? Eika köyhältä kuulostaa, eikä ihme että mon valittaa jos häissä tarjotaan vain tuollaista.

Vastauksestasi tulee selkeästi ilmi ettet tiedä kasvisruoasta tai kasvis-tai vegaaniruokavalioista mitään. Vastauksellasi on yhtä paljon painoarvoa kuin harrastelijalääkärin tekemällä terveystarkastuksella. 

Vierailija
1564/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ht mitkä oli täynnä hääparin ja näiden kaverien inside juttuja, muuta eivät juuri tajunneet ohjelmasta mitään kun se perustui niihin.

2. Huono äänen toisto, vaikka istuin lähellä hääparia en silti meinannut kuulla lainkaan mitä sanoivat

3. Sulhasen/morsiamen yletön kehuminen tämän vanhempien taholta

4. Häät missä piti olla kasvissyöjillekkin paljon syötävää, ainut mitä pystyi syödä oli uunijuurekset, koska ruokana oli tyyliin kinkkukiusaus ja salaateissakin oli lihaa/kalaa (ja salaatteja oli sentään kolme!)

5. Liian pitkä odotus ihan minkä tahansa jutun välissä, paras oli kun kirkosta häipynisen ja ruoan välissä oli 4h kun hääpari kävi kuvailemassa

6. Häät mistä ei pääse pois silloin kun haluaa (esim. saaressa mistä pääsee vain lautalla, ja lauttakin lähtee vain kerran häiden jälkeen pois myöhään illalla)

Vierailija
1565/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kireys, määräily, säätäminen ja lapselliset ohjelmat pois, niin aina viihtyy.

Vierailija
1566/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomien kanssa istuminen. Ymmärrän, että on tarkoitus tutustuttaa ihmisiä toisiinsa, mutta kun samaan pöytään kuntapolitikon tai ääriuskovaisen kanssa, juhlat ovat tuskaa. Myös trauman jakajat ovat ikäviä (kerroin käyneeni kesällä Kajaanissa, vierustoveri - aikuinen mies - parahti, että hänen isänsä asuu siellä uuden perheensä kanssa ja alkoi tilittää lapsuudenperheensä asioita kovaan ääneen). Tuntemattomien kanssa tikusta asiaa, loputonta small talkia ruokailun ja ohjelmanumeroiden välissä. Painajaista.

Vierailija
1567/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on myös siitä, kun hääpari järjesti häänsä pihviravintolassa, jossa oli kolme eri menu-vaihtoehtoa, mutta yksikään ei, luonnollisestikaan, ollut kasvisruoka, koska se oli pihviravintola. Tilanne oli kiusallinen. Annokset piti myös maksaa itse, mikä on minusta ihan ok, mut ei mua varsinaisesti kiinnosta maksaa ruoasta, jota en voi syödä.

Vierailija
1568/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meno tanssilattialla oli puolenyön aikaan parhaimmillaan, tuli kaaso ilmoittamaan, että häntä väsyttää ja kaikkien täytyy lähteä. Hän siis otti itselleen vastuun siitä, että juhlapaikan ovi tulee lopuksi lukkoon eli käytännössä häät loppui siihen kun hän ei enää jaksanut juhlia.

Vierailija
1569/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä, jotka valittavat lapsettomia häitä. Mulla ei edes ole niitä lapsia joita hoitoon laittaa, mutta voisin kyllä itse mielelläni hoitaa jonkun toisen lapsia, jotta vanhemmat pääsisivät häihin. Tiedän kuinka ärsyttävää on, kun joku lapsi kitisee häissä. Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että hääpari haluaisi ehkä tänä yhtenä päivänä huomion olevan jossain muualla kuin mekastavissa lapsukaisissa?

Osan mielestä ne lapset nyt vaan kuuluvat kaikkialle. Osan mielestä on tilanteita, paikkoja ja tunnelmia, joissa lapsia ei paikalle kaivata. Harvoin kai kukaan hääpari huomionhalunsa takia jättää lapset vieraslistan ulkopuolelle. Ennemminkin tilanteen, harmonian ja juhlavuoden vuoksi.

Ystävä piti lapsettomat häät, joissa kuitenkin oli yksi muutaman viikon ikäinen vauva (kutsumatta) mukana. Ainoassa naisten vessassa (ei hoitopöytää tai muitakaan tarvikkeita) oli lavuaari paskassa ja haju sen mukainen. Ei mennyt ihan niinkuin piti. Olisi edes pessyt jälkensä.

Ootko varma, ettei joku aikuisista ollut purjonnut sinne tai joku syömishäiriöinen morsiusneito tyhjentänyt peräsuoltaan. Kuulostaa aika uskomattomalta sattumalta, että just se ainoa vauva olis ton saanut aikaan ja mamma jättänyt sen yhden ainoan kerran elämässään pskat siivoamatta... niinhän se varmasti meni. eri

Kyllä se siitä ovelta katsoessa vahvasti siltä vaikutti, kun vauvaa vaipoitta siinä hanan alla yritti huljutella. Käännyn pois ja menin hetken päästä uudestaan. Ei ollut äitiä, ei vauvaa, vain paskaa lavuaarissa. Ja haju tietysti.

Okei, aika kumma, että muutaman viikon ikäisen kakka sotki koko mestan niin, että ei sitä saanut edes saippualla pestyä. Vielä kummempi, ettei ollut mitään kosteuspyyhkeitä mukana. Sekin on kumma, että ihan vaan yllärinä toi vauvan lapsettomiin häihin "tää syntyikin vähän etuajassa" tyyliin?

Mulla ei oo mitään lapsettomia häitä vastaan, mutta ihmetyttää oletettavasti aikuisen ihmisen jääminen tuollaiselle pissa-kakka-juttu-asteelle, että pitää keksimällä keksiä jotain noin huonoa.

Olen eri, mutta vaikka minulla itsellänikin on lapsi, niin en minä kyllä muiden lasten sotkuja siivota halua, etenkään kakkoja lavuaarista. Se on vanhempien tehtävä. Mutta itsekin olen sitä mieltä, että mikäli oikeasti oli kyseessä vain muutaman viikon ikäinen vauva, niin sellainen luonnollisesti kulkee vielä vanhempiensa mukana ja tämä pitäisi kyllä kaikkien ymmärtää. Täysin toinen asia sitten on, kannattaako niin pienen kanssa oikeasti mihinkään juhliin lähteä, itse en todellakaan olisi lähtenyt.

Vierailija
1570/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ihaninta ovat ne hauskat ja ehkä vähän pikkutuhmatkin hääleikit!

Vierailija
1571/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin häissä, joissa en tuntenut ketään ja häät olivat alkoholittomat. Ei minusta ole mitään pahaa siinä, että ei ole alkoholia, voin hyvin olla juomattakin, mutta olen ujo ja tuntui hyvin vaikealta istua täysin vieraassa (kaverin sukulaisten) seurassa, jotka kaikki tunsivat toisensa mutta eivät minua. Pieni määrä alkoholia olisi varmasti vapauttanut tilannetta. Mutta kauniit häät ne oli ja hääpari itse nautti, ja sehän on tärkeintä. Sululaisillakin oli varmasti kivaa. Itse haihduin vaihvihkaa paikalta heti ruuan jälkeen (se oli oikein hyvää) ja jälkeen päin kiittelin juhlista, en ylitsevuotavasti mutta en myöskään sanonut, että oli tosi tylsää. Mutta kuten jo aiemmin mainitsin, ei ne häät minua varten olleetkaan enkä sitä edes odottanut, jokainen järjstäköön itsensä näköiset häät.

Olisi ollut paljon mukavampaa olla aineissa ja tanssia villin riehakkaasti!

Vierailija
1572/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkonarkit mökeltämässä ja kaatuilemassa juhlatilassa. Sukuriitoja ja huutoa.

Vierailija
1573/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetee-väen häät on ihan parhaita. Sikarealityä livenä.

Vierailija
1574/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli, kun ruoka/hääkakku/juomat loppuivat kesken ja toisista pahinta, kun ruokatarjoilu oli tietyn ideologian mukaista eli aika moni ei saanut häissä toivomaansa makuelämystä ja vatsaansa täyteen.

Vierailija
1575/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häävieras kirjoitti:

Minut oli kutsuttu eräisiin lähisuvun häihin. Meillä oli tuntien matka hääkaupunkiin ja juttelimme niitä näitä. Menomatkalla alkoi morsiamen äiti ivata minua, kun oli ollut puhetta työpaikan vaihtamisista. En kuulemma voi olla muuta kuin kädettömien kusettajana torilla, vaikka minulla on hyvä ammatti ja työpaikka. Silloin tuntui että lähden seuraavalla pysäkillä takaisin kotiin. 

Mikset sanonut sille lehmälle suoria sanoja?

Vierailija
1576/2309 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä, jotka valittavat lapsettomia häitä. Mulla ei edes ole niitä lapsia joita hoitoon laittaa, mutta voisin kyllä itse mielelläni hoitaa jonkun toisen lapsia, jotta vanhemmat pääsisivät häihin. Tiedän kuinka ärsyttävää on, kun joku lapsi kitisee häissä. Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että hääpari haluaisi ehkä tänä yhtenä päivänä huomion olevan jossain muualla kuin mekastavissa lapsukaisissa?

Osan mielestä ne lapset nyt vaan kuuluvat kaikkialle. Osan mielestä on tilanteita, paikkoja ja tunnelmia, joissa lapsia ei paikalle kaivata. Harvoin kai kukaan hääpari huomionhalunsa takia jättää lapset vieraslistan ulkopuolelle. Ennemminkin tilanteen, harmonian ja juhlavuoden vuoksi.

Ystävä piti lapsettomat häät, joissa kuitenkin oli yksi muutaman viikon ikäinen vauva (kutsumatta) mukana. Ainoassa naisten vessassa (ei hoitopöytää tai muitakaan tarvikkeita) oli lavuaari paskassa ja haju sen mukainen. Ei mennyt ihan niinkuin piti. Olisi edes pessyt jälkensä.

Muutaman viikon ikäisellä vauvalla ei ole haisevaa p*skaa, vaan lirua vastasyntyneen kakkaa. Aivan päättömiä juttuja täällä.

Vierailija
1577/2309 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman viikon ikäisellä vauvalla ei ole haisevaa p*skaa, vaan lirua vastasyntyneen kakkaa. Aivan päättömiä juttuja täällä.

Haisee ihan rehelliseltä paskalta jos lapselle syötetään korviketta eikä rintamaitoa.

Vierailija
1578/2309 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä keskusteluita lukeneena, en ottaisi viinaa tarjolle omiin häihini. Tai edes nelosolutta. Jos haluaa lipittää kunnon räyhäkännit, niin ainakin se käy paljon hitaammin keskioluella kuin "ota tästä itse viinaa niin paljon kuin haluat"-baarista. 12 oluen juomiseen menee kuitenkin aikansa, 2dl viinamukeja saa alkoholisti juotua puolessa tunnissa helposti useamman.

Vierailija
1579/2309 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruoka

Vastauksestasi tulee selkeästi ilmi ettet tiedä kasvisruoasta tai kasvis-tai vegaaniruokavalioista mitään. Vastauksellasi on yhtä paljon painoarvoa kuin harrastelijalääkärin tekemällä terveystarkastuksella. 

Noinhan kirjoittaja kirjoitti. Jos haluaa kertoa niin sitten kertoo, eikä selittele ja pyörittele silmiä. Millainen oli sinun vegaaninen häämenusi? 

Vierailija
1580/2309 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemattomien kanssa istuminen. Ymmärrän, että on tarkoitus tutustuttaa ihmisiä toisiinsa, mutta kun samaan pöytään kuntapolitikon tai ääriuskovaisen kanssa, juhlat ovat tuskaa. Myös trauman jakajat ovat ikäviä (kerroin käyneeni kesällä Kajaanissa, vierustoveri - aikuinen mies - parahti, että hänen isänsä asuu siellä uuden perheensä kanssa ja alkoi tilittää lapsuudenperheensä asioita kovaan ääneen). Tuntemattomien kanssa tikusta asiaa, loputonta small talkia ruokailun ja ohjelmanumeroiden välissä. Painajaista.

Joo ja kun ne häät voisi olal sitä hääparia varten, ei heidän tarvitsisi väkisin yrittää naittaa toisia kavereiksi.