Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
1541/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi takuuvarmaa tapaa järjestää hirveät häät: Järjestää erilaisia leikkejä, joihin vieraat pakotetaan osallistumaan tai joita heidät pakotetaan katsomaan, sekä odotuttaa/jonotuttaa vieraita eli lähteä esimerkiksi hääkuvaukseen vihkimisen jälkeen tai järjestää juhlat vierasmäärään nähden liian pienessä tilassa, jolloin joka paikkaan jonotetaan.

Vierailija
1542/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mikäpä estää näitä hurmaavia tapoja vaalimasta vielä nykyäänkin. Sopivat mielenkiintoisesti lapsivihan ja kasvisruuan kaveriksi.

Just meinasin tulla vastaaman ketjuun:

1) Lapsilta kielletyt häät

2) Vain kasvisruokaa tarjolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöydät sekoitettiin osittain ja jouduin eri pöytää kuin omat sukulaiset, en tuntenut ketään. Oli aika yksinäinen olo.

Hyvänen aika, kyse on yhdistä juhlista, ei loppuelämästä. Olen ollut häissä ulkomailla ja istumajärjestys oltiin toteutettu juurikin sekoittamalla ihmisiä, ei ollut ongelma jutella ihmisille ja tutustua. Suomessa ei välttämättä edes esittäydytä.

Ei kiinnosta pätkääkään jutella koko iltaa jollekin kaverin miehen tädille, jota en tule tapaamaan enää koskaan. Haluan vaihtaa kuulumisia omien tuttujeni kanssa. 

Kuulostat siltä, että haluat ehdoin tahdoin tehdä juhlavieraasi olosta epämukavan, koska "yhdet juhlathan ne vain ovat". En tulisi juhliisi. 

Hyvä niin, vaikutat epäystävälliseltä ihmiseltä. Minusta on ihan normaalia jutella ja tutustua tuntemattomiin.

Vierailija
1544/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruoka

Tämä. Olen aina ajatellut että vegaaniruokahan on sama kuin kasvisruoka josta pidän äärettömän paljon, mutta vegaaniruoka onkin ilmeisesti teko ja leikkiruokaa, kuten jotain mifuja, tofuja, ja härkäpapuvalmisteita. Vatsani ei todellakaan kestänyt tuollaista valmiste-ruokaa, vaan olin jo tunnin päädtä ruokailusta niin vatsakivuissa ja kaasuuntunut että lähdin majapaikkaan. Siellä sitten myös ripuloin. Myöskään kahviin ei saanut maitoa. No join mustana. 

Mifu ei ole vegaanista. Kasvisruuasta saa yleensä hyvin pienillä muokkauksilla vegaanista.

Vierailija
1545/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mikäpä estää näitä hurmaavia tapoja vaalimasta vielä nykyäänkin. Sopivat mielenkiintoisesti lapsivihan ja kasvisruuan kaveriksi.

Jos morsiuspari haluaa kutsua vain aikuiset se on heidän asiansa. Heidän häänsä

Olen ollut häissä, joissa Keiju-Lumihiutale ja John-Pekka huusivat ettei papin puhetta kuulunut.

Joskus lapsoset ovat ensimmäisenä sotkemassa kahvipöydän.

Huutoa, mekastusta...

Ja olen nähnyt senkin ihmeen, että Keiju-Lumihiutale istui suihkualtaassa.

Vikahan ei tosin ole lasten vaan vanhempien.

Jos pitäisi lapselliset häät järjestää itse, varmaan yksi huone olisi heille juhlien ajaksi, jos pitkästyttää. Herkkupöytä, elokuvia askartelutarvikkeita jne. Ja lapsenvahti.

Mutta kukin tyylillään.

Ja vegaaniruoka on hyvää jos se on hyvin tehty.

Vierailija
1546/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kaverin häissä ja sulhasen, eli kaverini sisko oli todella ylipainoinen ja jottei tämä tyttö näkyisi kuvissa ym, tämä morsian oli päättänyt että sisko pistetään kauimmaiseen nurkkaan ja vietiin ruoka sinne ettei kukaan vain näkisi häntä morsiamen "hienoissa" häissä. Ihmiset olivat järkyttyneitä tästä, kuten myös minä ja ihmettelin että miksi kutsua jos aikoo kohdella oman miehensä sisarta noin. Sulhasta alkoi selvästi ärsyttämään tuo ja muistan kun hän sanoi että hänen sisartaan ei nurkkaan pistetä vaan sen vuoksi että ei sovi morsiamen muottiin/heidän häihin ja haki sisarensa lähemmäksi sukulaisia, niin tuo morsian kirkui "MINUN HÄISSÄ EI LÄSKIT NÄYTTÄYDY!!!" ja iski kauhea myötähäpeä minulle (ja varmasti muillekin) kun kaikki ketkä olivat vähänkään ylipainoisia, lähtivät paikalta, myös kaverini sisko. Ei ollut ollenkaan yllättävää että pari erosi kaksi kuukautta häistä.

TOIVON että tämä on keksitty tarina.

En tiedä onko keksitty tarina, mutta mulla oli tapaus jossa mun ollessa serkun häissä, tää serkun mies ajoi serkkuni toiset serkut häistä pois vain siksi että näillä 2 serkulla oli toisella downin syndrooma ja toinen oli autistinen, ei sentään raivonnut, mutta totesi ilkeään sävyyn että ei suvaitse noita serkkuja..

Itse olin aikoinaan se ihminen joka totesi suht koht asiallisesti sisarelleni jolla tuossa vaiheessa oli merkittävä obesiteetti, että haluaisin että hän on sukukuvissa takana. Syynä ei ollut paino, vaan se että hän käytti räikeitä vaatteita, lyhyitä mekkoja jossa alla oli vain pikkarit...olisi pohkeet ja muut "paikat" kirjaimmellisesti loistaneet kuvissa. Muuten en todellakaan huutanut myöskään itse hääjuhlassa tai pistänyt nurkkaan häntä kuten tuo tekstin ihminen. Jos mun mies olisi esimerkiksi kohdellut mun omaa sisarta kuin sontaa niin hän olisi kirjaimmellisesti saanut minulta huutia.

Vaikutat kiusaajalta...

Vierailija
1547/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruoka

Tämä. Olen aina ajatellut että vegaaniruokahan on sama kuin kasvisruoka josta pidän äärettömän paljon, mutta vegaaniruoka onkin ilmeisesti teko ja leikkiruokaa, kuten jotain mifuja, tofuja, ja härkäpapuvalmisteita. Vatsani ei todellakaan kestänyt tuollaista valmiste-ruokaa, vaan olin jo tunnin päädtä ruokailusta niin vatsakivuissa ja kaasuuntunut että lähdin majapaikkaan. Siellä sitten myös ripuloin. Myöskään kahviin ei saanut maitoa. No join mustana. 

Mifu ei ole vegaanista. Kasvisruuasta saa yleensä hyvin pienillä muokkauksilla vegaanista.

Ei varmaan eivegaani tiedä mitä ne kaikki valmisteet oikein ovatkaan. Olen eri, mutta mitä on mifu? Törmäsin nyt ekaa keraa moiseen sanaan!?

Noin muuten, vegaanius vaatii niin paljon ruuan prosessointia että en sitä periaatteesta syö.

Vierailija
1548/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se helekkarin leikki,että pitää luvata tehdä jotakin hääparille.Heinäkuussa 2050 kudon sukat kummallekin...

Vierailija
1549/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mifu on maitoproteiinivalmiste, joten se ei todellakaan ole vegaanista. Vertautuu lähinnä hyvin niukkarasvaiseen juustoon. Ei kannatakaan syödä.

Vierailija
1550/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, meille tulee just sellaiset!

Ravintolaillallinen, jossa kutsuttuina vain aikuisia (30 vierasta). Kasvisruokaa, 5:n ruokalajin maistelumenu ja viinipaketti.

Kuitenkin usk9n, että kaikki viihtyvät ja nauttivat myös pöydänantimista.

Vierailija
1551/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo hääpari tahtoi pitää isot häät (kuvat ja lahjat) ja kutsui juhliin koko suvun, mutta ei vaivautunut edes tervehtimään juuri ketään (ymmärrän jos välttelee pidempiä keskusteluja joidenkin tiettyjen kanssa, mutta edes "moi! kiva kun pääsitte!" olisi kiva). Hääpari eristäytyi muista vieraista paitsi parista ystävästään kauas sijoitettuun omaan pöytäänsä ja kökötti siellä aina vieraiden saapumisesta huonojen ajo-ohjeiden jälkeen, tunti kahvin odottamisen jälkeen ja pari tuntia ruoan odottamisen jälkeen ujon ja kömpelön hääparin häävalssiin saakka. Pari pyöri ympäri lattiaa noin minuutin, minkä jälkeen puolen tunnin ohjeistus saippuakuplakujaksi muodostumisesta ja jäisen hääparin saippuakuplasaattelu vanhaan mersuun, heippa hei hei!

Vierailija
1552/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä, jotka valittavat lapsettomia häitä. Mulla ei edes ole niitä lapsia joita hoitoon laittaa, mutta voisin kyllä itse mielelläni hoitaa jonkun toisen lapsia, jotta vanhemmat pääsisivät häihin. Tiedän kuinka ärsyttävää on, kun joku lapsi kitisee häissä. Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että hääpari haluaisi ehkä tänä yhtenä päivänä huomion olevan jossain muualla kuin mekastavissa lapsukaisissa?

Vierailija
1553/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruoka

Ei varmaan eivegaani tiedä mitä ne kaikki valmisteet oikein ovatkaan. Olen eri, mutta mitä on mifu? Törmäsin nyt ekaa keraa moiseen sanaan!?

Noin muuten, vegaanius vaatii niin paljon ruuan prosessointia että en sitä periaatteesta syö.

Et taida tietää vegaanisesta ruuasta paljon muutakaan. Itse käytän paljon kuivattuja linssejä, papuja yms. proteiinina, tuoreita tai kuivattuja mausteita ja sitten tietenkin tuoreita kasviksia ja vaikka kylmäpuristettua rypsiöljyä rasvana. Mikä tuossa on pahinta prosessointia? Papujen kuivaus? Taitaa liharuuat viedä voiton prosessoinnissa.

Vierailija
1554/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä, jotka valittavat lapsettomia häitä. Mulla ei edes ole niitä lapsia joita hoitoon laittaa, mutta voisin kyllä itse mielelläni hoitaa jonkun toisen lapsia, jotta vanhemmat pääsisivät häihin. Tiedän kuinka ärsyttävää on, kun joku lapsi kitisee häissä. Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että hääpari haluaisi ehkä tänä yhtenä päivänä huomion olevan jossain muualla kuin mekastavissa lapsukaisissa?

Osan mielestä ne lapset nyt vaan kuuluvat kaikkialle. Osan mielestä on tilanteita, paikkoja ja tunnelmia, joissa lapsia ei paikalle kaivata. Harvoin kai kukaan hääpari huomionhalunsa takia jättää lapset vieraslistan ulkopuolelle. Ennemminkin tilanteen, harmonian ja juhlavuoden vuoksi.

Ystävä piti lapsettomat häät, joissa kuitenkin oli yksi muutaman viikon ikäinen vauva (kutsumatta) mukana. Ainoassa naisten vessassa (ei hoitopöytää tai muitakaan tarvikkeita) oli lavuaari paskassa ja haju sen mukainen. Ei mennyt ihan niinkuin piti. Olisi edes pessyt jälkensä.

Vierailija
1555/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osan mielestä ne lapset nyt vaan kuuluvat kaikkialle. Osan mielestä on tilanteita, paikkoja ja tunnelmia, joissa lapsia ei paikalle kaivata. Harvoin kai kukaan hääpari huomionhalunsa takia jättää lapset vieraslistan ulkopuolelle. Ennemminkin tilanteen, harmonian ja juhlavuoden vuoksi.

Ystävä piti lapsettomat häät, joissa kuitenkin oli yksi muutaman viikon ikäinen vauva (kutsumatta) mukana. Ainoassa naisten vessassa (ei hoitopöytää tai muitakaan tarvikkeita) oli lavuaari paskassa ja haju sen mukainen. Ei mennyt ihan niinkuin piti. Olisi edes pessyt jälkensä.

Ootko varma, ettei joku aikuisista ollut purjonnut sinne tai joku syömishäiriöinen morsiusneito tyhjentänyt peräsuoltaan. Kuulostaa aika uskomattomalta sattumalta, että just se ainoa vauva olis ton saanut aikaan ja mamma jättänyt sen yhden ainoan kerran elämässään pskat siivoamatta... niinhän se varmasti meni. eri

Vierailija
1556/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, ettei joku aikuisista ollut purjonnut sinne tai joku syömishäiriöinen morsiusneito tyhjentänyt peräsuoltaan. Kuulostaa aika uskomattomalta sattumalta, että just se ainoa vauva olis ton saanut aikaan ja mamma jättänyt sen yhden ainoan kerran elämässään pskat siivoamatta... niinhän se varmasti meni. eri

Kyllä se siitä ovelta katsoessa vahvasti siltä vaikutti, kun vauvaa vaipoitta siinä hanan alla yritti huljutella. Käännyn pois ja menin hetken päästä uudestaan. Ei ollut äitiä, ei vauvaa, vain paskaa lavuaarissa. Ja haju tietysti.

Vierailija
1557/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä ovelta katsoessa vahvasti siltä vaikutti, kun vauvaa vaipoitta siinä hanan alla yritti huljutella. Käännyn pois ja menin hetken päästä uudestaan. Ei ollut äitiä, ei vauvaa, vain paskaa lavuaarissa. Ja haju tietysti.

Okei, aika kumma, että muutaman viikon ikäisen kakka sotki koko mestan niin, että ei sitä saanut edes saippualla pestyä. Vielä kummempi, ettei ollut mitään kosteuspyyhkeitä mukana. Sekin on kumma, että ihan vaan yllärinä toi vauvan lapsettomiin häihin "tää syntyikin vähän etuajassa" tyyliin?

Mulla ei oo mitään lapsettomia häitä vastaan, mutta ihmetyttää oletettavasti aikuisen ihmisen jääminen tuollaiselle pissa-kakka-juttu-asteelle, että pitää keksimällä keksiä jotain noin huonoa.

Vierailija
1558/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolaillallinen, jossa kutsuttuina vain aikuisia (30 vierasta). Kasvisruokaa, 5:n ruokalajin maistelumenu ja viinipaketti.

Siis menettet ravintolaan syömään eikä vieraat saa itse valita ruokaansa? Kaikkea sitä :D

Vierailija
1559/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruoka

Et taida tietää vegaanisesta ruuasta paljon muutakaan. Itse käytän paljon kuivattuja linssejä, papuja yms. proteiinina, tuoreita tai kuivattuja mausteita ja sitten tietenkin tuoreita kasviksia ja vaikka kylmäpuristettua rypsiöljyä rasvana. Mikä tuossa on pahinta prosessointia? Papujen kuivaus? Taitaa liharuuat viedä voiton prosessoinnissa.

Kaikki korvikkeet. Maidon korvikkeet, lihan korvikkeet, kananmunan korvikkeet jne. Pavut nyt ei todellakaan sovi monenkaan vatsalle. Vai syötkö vain linssejä tomaattikastikkeessa, tai vaihtoehtoisesti papuja siinä samassa soosissa? Ja rinnalle salaatteja joissa ei ole kuin tuoreita kasviksia? Eika köyhältä kuulostaa, eikä ihme että mon valittaa jos häissä tarjotaan vain tuollaista.

Vierailija
1560/2309 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis menettet ravintolaan syömään eikä vieraat saa itse valita ruokaansa? Kaikkea sitä :D

On ihan normaali käytäntö, että koko seurueelle on tilattu sama menu.