Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
1381/2309 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat häät olivat sellaiset, joissa oli kaikki ihan liian vapaata. Ei mitään rakennetta, vaan vain kellonaika tyyliin "häät välillä 10-22. Tulkaa ja olkaa sen aikaa kuin haluatte." Ihmisiä tuli ja meni ja osa söi ja osa oli jo kahvivaiheessa. Ei muodostunut mitään kokonaiskuvaa siitä, kuka kukin oli ja miten kauan olivat olleet. Loppuillasta ruoat jo kärsivät siitä, että olivat olleet esillä pitkään. Samoin pukeutuminen oli vapaata ja osalla oli juhlavaatteet, osa oli kuin suoraan navetalta tulleita, vain haju puuttui. Ei ollut yhtään juhlan tuntua.

Outoa, miten paljon tykkäyksiä tämä sai! Tuollaiset häät eivät ole huonot, vaan juuri sellaiset, kun häät tulee olla - jokainen voi poiketa omien aikataulujensa mukaan onnittelemassa ja ei ole stressiä pynttäytymisestä. Voi myös syödä ja juoda omaan tahtiin, ei kukaan ole hoputtamassa, kun ohjelma alkaa. Riittää aikaa jutella tuttujen ja hääpärin kanssa. Toivottavasti moni muukin ottaisi tästä vaarin ja toimisi näin.

Vierailija
1382/2309 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään, mutta netistä olen lukenut, että on ollut liikaa odottelua, epätietoisuutta ja nälässä ja janossa jouduttu olemaan, ei ole mietitty siirtymisiä juhlapaikkojen välillä ja kaikki vieraat eivät päässeet vaikka syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksissä häissä oli kahdenlaista kutsuvierasta, parempaa ja huonompaa. Siis "huonommalla" väellä oli istumapaikat perällä ja laidoissa, tarjoilu oli vain se minimaalinen, kun toinen puolisko eli yltäkylläisyydessä. Se tuntui tylsältä, vaikka olinkin "paremman" väen puolella.

Tuo  kuulostaa aika ikävälle tavalle kohdella vieraita. Miksi ei sitten kutsuta vähemmän, olisi varaa tarjota kaikkille samaa

Tämä koskee myös muita juhlia. Olin kerran 50-juhlissa, joissa parempi väki sai kalliimpia juomia.

Luulin olevani noiden ihmisten ystävä, mutta en ollutkaan. Saan kyllä itsekin hankittua juomat, mutta juhlissa luulisi, että kaikille on samat tarjottavat.

Vierailija
1384/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavat dominoivat sukulaiset pilaavat hääilon.

Vierailija
1385/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on niin turhaa sontaa. Nykyään tuntuu olevan trendinä, että kumminkin erotaan hyvin nopeasti, niin miksi vaivautua järjestämään jotain niin ylikallista ja yli-imelää?

Vierailija
1386/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on kyllä yksi tylsimmistä tapahtumista minkä tiedän. Olen ollut useissa häissä, ja kaikki on käytännössä toistensa klooneja.

Omia inhokkeja:

- uskonnoton pari pitää kirkkohäät, vaikka kaikki tietää että mikään kirkkoon liittyvä ei kiinnosta. Halutaan vaan ”nätti” paikka vihkimiselle.

- kaikki ”hassut” leikit. Poikkeuksetta syvää myötähäpeää aiheuttavia.

- teennäiset puheet. Joku sukulainen ylistää ääni väristen ja leuka väpättäen miten täydellinen ihminen morsian/sulhanen on aina ollut ja pelkkää iloa ja onnea on aina tuottanut. Kun itse tuntee tyypin, niin ei voi kuin ihmetellä kenestä satuolennosta oikein puhutaan.

Jos hääpari ei ole perheenjäsen tai erittäin läheinen ystävä, niin tuntuu aivan turhalta osallistua, en tunne ketään joita ihan aidosti kiinnostaa yhtään etäisempien ihmisten häät, mukaan mennään koska ei kehdata olla poiskaan. Ihmiset on toisilleen usein vieraita, jos ei itse ole jotain lähisukua tai kaveripiiriä, jolloin paikalla on muitakin omia sukulaisia tai kavereita.

Vierailija
1387/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1388/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveuusintana se tuntien odottelu lukitussa juhlapaikalla, kun hääpari suhaa kuvauksiin ja pikkudrinksuille. Pahimmillaan helle tai sade eikä suojaa tai juotavaa. Iäkkäimmät taistelevat pyörtymistä vastaan ja lapsia kiukuttaa. Vessaakaan ei ole.

Älkää tehkö tätä kenellekään! En enää osallistu häihin, jos vain mitenkään voin välttää.

Kaukana kakkossijalla hirveydessä tulevat liian täyteen ahdettu juhlapaikka ja ylipitkä, tylsä pakollinen ohjelma.

Vierailija
1389/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikit. En halua osallistua tai katsoa toisten osallistumista. Tätä mieltä on valtaosa suomalaisista. Miksi ihmeessä niitä kuitenkin järjestetään häistä toiseen?

Yltäkylläinen karkkibuffa jos se tarkoittaa sitä että kunnollisesta ruoasta on säästelty tai illalla / yöllä ei tarjota mitään suolaista

Vaivaannuttavat, morsianta tai sulhasta nolaavat puheet.

Kaikenlainen ”pikkutuhma”

Henkkoht en tykkää pöytiin tarjoilusta ruoasta vaan tykkään seisovasta pöydästä, josta saa valita itse, mitä ottaa. Sama juttu juomien kanssa. Ennemmin haen itse laatikkoviiniä tai jotain perusboolia kuin otan ”kaksi kaatoa viiniä”.

Ylipäätään ravintolassa järjestetyt häät on aina vähän plääh, jos siis pöytiin tarjoiltujen ruokien ja juomien jälkeen pitää rahalla ostaa tiskiltä. Illan antikliimaksi on, kun morsian jonottaa baaritiskillä olutta ja humalassa huutelee, että hei kuka teistä tarjoaa morsiamelle oluen.

Vierailija
1390/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pienen kaveripiirin inside-läpät kaasojen ja bestmanien pitämissä puheissa ja leikeissä, kun paikalla on sata inside-piiriin kuulumatonta henkilöä.

Vierailija
1391/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat häät olivat sellaiset, joissa oli kaikki ihan liian vapaata. Ei mitään rakennetta, vaan vain kellonaika tyyliin "häät välillä 10-22. Tulkaa ja olkaa sen aikaa kuin haluatte." Ihmisiä tuli ja meni ja osa söi ja osa oli jo kahvivaiheessa. Ei muodostunut mitään kokonaiskuvaa siitä, kuka kukin oli ja miten kauan olivat olleet. Loppuillasta ruoat jo kärsivät siitä, että olivat olleet esillä pitkään. Samoin pukeutuminen oli vapaata ja osalla oli juhlavaatteet, osa oli kuin suoraan navetalta tulleita, vain haju puuttui. Ei ollut yhtään juhlan tuntua.

Outoa, miten paljon tykkäyksiä tämä sai! Tuollaiset häät eivät ole huonot, vaan juuri sellaiset, kun häät tulee olla - jokainen voi poiketa omien aikataulujensa mukaan onnittelemassa ja ei ole stressiä pynttäytymisestä. Voi myös syödä ja juoda omaan tahtiin, ei kukaan ole hoputtamassa, kun ohjelma alkaa. Riittää aikaa jutella tuttujen ja hääpärin kanssa. Toivottavasti moni muukin ottaisi tästä vaarin ja toimisi näin.

Eli kaikki se, mistä sinä et pidä, on outoa?

Vierailija
1392/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä, joissa minut käskettiin keittiöön. Morsian kysyi etukäteen voinko auttaa keittiössä. Vastasin en.

Kaaso kertoi häiisä minua odotetaan keittiössä. Etsi minut.

Kerroin olin satuttanut käteni, en voinut mennä, enkä ollut luvannutkaan.

Morsian on nuuka, minulla oli kädessä side.

Ruokana oli lohukeittoa, josta lohi ja perunat loppuivat ennen, kun oli meidän vuoro.

Kävimme pizzalla yhden pariskunnan kanssa ja terasilla siiderillä. Meidän poissaolo oli huomattu ja sitä paheksuttiin.

Yhdet häät olivat samaan aikaan, kun oli jalkapallo-ottelu. Yli puolet miehistä menivät läheiseen baariin katsomaan matsia. Morsian kihisi.

Häät ulkomailla. Vanhempieni naapurin tytär meni naimisiin Santorinilla, elokuussa. Heillä ei ole mitään sidettä maahan.

Häät alkoivat lauantaina päivällä. Ainoa, miten sinne olisi päässyt, ilman reittilentoa, oli ottaa 2 vkon paketti.

Hyvä ystävä piti häät Pori Jazzin aikaan.

Vuokrasimme bussin Turku - Pori - Turku, jäimme Turkuun yöksi. Pori on tyhjä 350 yötä vuodessa. Miksi piti olla samaan aikaan, kuin silloin, kun hotellien hinnta ovat yli 300 e

Vierailija
1393/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista kauheimmat häät on niitä, joihin joutuu morsiusneidoksi. Kaasoksi en suostuisikaan kuin muutamalle ystävälle. Ketä kiinnostaa minkälaisia tuikkukippoja pilttipurkeista tehdään, teemavärit, pöytäkattaukset tai koristeet. Iltatolkulla morsian vaatii askartelua, huomiota, mielipiteen vahvistamista tai keskustelua aiheesta, joka ei voisi kiinnostaa pätkääkään. Kiva jos näyttää kivalle, mutta järjestäkää mieluummin HYVÄÄ LAADUKASTA OHJELMAA JA VIIHDETTÄ, kuin jonninjoutavia tilpehöörejä.

Meidän häät pidettiin kartanossa. Oli kynttilöitä ja kukkia. Se riitti. Ohjelmana oli improa, standuppia, bändi ja hyvin mietittyjä LYHYITÄ PUHEITA. Järjestimme taidenäyttelyn, jossa oli kuvia meistä lapsena, piirrustuksia ala-asteelta, artikkeleita meistä, tanssia, laulua jne. Kuvat otettiin edellisenä päivänä, joten sitäkään ei tarvinnut odotella.  

😱 Ai tuoko on laadukasta viihdettä?

Herra meitä varjelkoon laaduttomalta siinä tapauksessa.

Vierailija
1394/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalla läträily. Hetken mietin, että minne ryyppäjäisiin olen tullut, kun alkumaljoista aamuyöhön saakka suurin osa juhlaväestä oli aivan kaatokännissä.

Vierailija
1395/2309 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on piirrustus?

Vierailija
1396/2309 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1397/2309 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikit. En halua osallistua tai katsoa toisten osallistumista. Tätä mieltä on valtaosa suomalaisista. Miksi ihmeessä niitä kuitenkin järjestetään häistä toiseen?

Yltäkylläinen karkkibuffa jos se tarkoittaa sitä että kunnollisesta ruoasta on säästelty tai illalla / yöllä ei tarjota mitään suolaista

Vaivaannuttavat, morsianta tai sulhasta nolaavat puheet.

Kaikenlainen pikkutuhma

Henkkoht en tykkää pöytiin tarjoilusta ruoasta vaan tykkään seisovasta pöydästä, josta saa valita itse, mitä ottaa. Sama juttu juomien kanssa. Ennemmin haen itse laatikkoviiniä tai jotain perusboolia kuin otan kaksi kaatoa viiniä.

Ylipäätään ravintolassa järjestetyt häät on aina vähän plääh, jos siis pöytiin tarjoiltujen ruokien ja juomien jälkeen pitää rahalla ostaa tiskiltä. Illan antikliimaksi on, kun morsian jonottaa baaritiskillä olutta ja humalassa huutelee, että hei kuka teistä tarjoaa morsiamelle oluen.

Huippu analyysi!

Vierailija
1398/2309 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaminen, aina!

Saa mennä kuvaan vihkimisen jälkeen, mutta vieraille pitää olla siksi ajaksi tekemistä.

Erikoinen tai huono ruoka.

Häät eivät ole se paikka, missä loistetaan ruualla, etenkään säästöbudjetilla. Mieluummin jotain perushyvää ruokaa halvalla tarpeeksi kuin jotain thaimaalaista tulista currykalaa siksi, että morsiuspari on thaikkufaneja ja lähtevät sinne häämatkallekin.

Seremoniamestarin ja aikataulun puute, siitä syntyy sitä turhaa odottamista.

Minua ei haittaa katsoa paria leikkiä, mutta fiksumpaa olisi ostaa jotain oikeaa ohjelmaa. Hyvin valituilla leikeillä, joissa ei kuitenkaan pakko-osallisteta vieraita, saa jotain kahvinkattamisaikoja peitettyä.

Koristelut ja askartelut, niitä ei isoissa määrin tarvita. Kutsu, paikkakortit ja menukolmio riittävät, ei tarvita mitään karkkeja, saippuakuplia, paperikukkia vessan ovenkahvassa jne.

Vierailija
1399/2309 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät on kyllä yksi tylsimmistä tapahtumista minkä tiedän. Olen ollut useissa häissä, ja kaikki on käytännössä toistensa klooneja.

Omia inhokkeja:

- uskonnoton pari pitää kirkkohäät, vaikka kaikki tietää että mikään kirkkoon liittyvä ei kiinnosta. Halutaan vaan nätti paikka vihkimiselle.

- kaikki hassut leikit. Poikkeuksetta syvää myötähäpeää aiheuttavia.

- teennäiset puheet. Joku sukulainen ylistää ääni väristen ja leuka väpättäen miten täydellinen ihminen morsian/sulhanen on aina ollut ja pelkkää iloa ja onnea on aina tuottanut. Kun itse tuntee tyypin, niin ei voi kuin ihmetellä kenestä satuolennosta oikein puhutaan.

Jos hääpari ei ole perheenjäsen tai erittäin läheinen ystävä, niin tuntuu aivan turhalta osallistua, en tunne ketään joita ihan aidosti kiinnostaa yhtään etäisempien ihmisten häät, mukaan mennään koska ei kehdata olla poiskaan. Ihmiset on toisilleen usein vieraita, jos ei itse ole jotain lähisukua tai kaveripiiriä, jolloin paikalla on muitakin omia sukulaisia tai kavereita.

Häät ovat kaikkista parhaimmat juhlat, mutta epäonnistuneet jos juhlien kulkua ei ole mietitty tarkkaan etukäteen. Vieraita ei kiinnosta tuntitolkulla tehdyt koristeet, mutta hyvä ruoka ja hyvä ohjelma kiinnostaa :)

Vierailija
1400/2309 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät mukahauskat hääleikit on aina ollut ikävintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän