Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?
Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.
Kommentit (2309)
Liian kovaa kuuluva musiikki. Kyllä tanssipumpun voisi pyytää soittamaan niin, ettei vieraille jää kuulovaurioita.
Jos menee naimisiin ulkomaalaisen kanssa niin pitää miettiä miten toteuttaa hääpuheet, olin kerran semmoisessa jossa oli pitkä puhe ja lause kerrallaan tulkattiin toiselle kielelle, puhuja ja tulkkaaja vuoronperään siis puhuivat ja pitkästä puheesta tuli kaksi kertaa pitempi. Se oli aika puuduttava ja puolessavälissä odotti jo seuraavaa vaihetta.
Kuka nitä nyt jaksaa vuosien jälkeen miettiä. Muutama tunti elämässä. Panostaa sitten siihen avioliittoon.
Mä olen aina ollut kivoissa häissä.
Ruokaa on saanut heti hääpaikalle saavuttua. Hääleikkejä on ollut maksimissaan 2 mutta yleensä 1. On ehtinyt seurustella kivasti pöytäkavereiden kanssa ja bändi esiintynyt ajallaan. Juotavaakin aina riittänyt. Pyrin kyllä elämässäni keskittymään kivoihin juttuihin ja valittamaan vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa on saanut heti hääpaikalle saavuttua. Hääleikkejä on ollut maksimissaan 2 mutta yleensä 1. On ehtinyt seurustella kivasti pöytäkavereiden kanssa ja bändi esiintynyt ajallaan. Juotavaakin aina riittänyt. Pyrin kyllä elämässäni keskittymään kivoihin juttuihin ja valittamaan vähemmän
Hienosti sanottu!
Odottelu. Esim.että hääparia joutuu odottamaan valokuvauksesta, ruuan, kakun älytön odotusaikq
Parhaat häät muistikuvissani olivat perinteiset maalaishäät. Siellä oli menoa ja meininkiä. Vieraita oli paljon kaikista ikä- ja sosiaaliryhmistä. Suurin piirtein koko kylä. Aikuiset melko kännissä. Seurasin salaa useita käynnistyviä ja osin kiellettyjäkin romansseja vieraiden kesken. Morsian oli mielestäni satumaisen kaunis ja sulhanen komea kuin mikä. Ruokaa oli tarjolla paljon ja söin valtavasti. Olin itse kahdeksan vuotias ja käyttäydyin välillä huonosti, mutta silti. Muisto näistä häistä on säilynyt läpi koko elämäni.
Hääleikit, joissa yleisöstä arvotaan joku/jotkut osallistumaan.
Ykkösenä tulee mieleen parit häät joissa alkoholitarjoilu on tökkinyt kunnolla! Kun tullaan juhlapaikalle, niin lasi kuohuvaa käteen ja sen jälkeen juomista pitää olla saatavilla kokoajan. Olen ollut häissä, jossa juhlissa 2 tunnin päästä alkoi vasta alkoholitarjoilu. Ja häissä, jossa ruuan jälkeen ei ollut mitään ja boolia piti odotella pari tuntia, olutta ei ollut ollenkaan.
Noiden päälle sitten vieraita osallistuttavat ohjelmanumerot.
Kunhan ei vaan sitä kengännostoleikkiä!
Meillä oli hauskat häät, vieraat kehuivat ettei olleet koskaan tällaisissa häissä.
- palkkaa pätevät lastenhoitajat, vähintään 2. Lapsille nimilaput rintaan, jos isot häät,
- sulhanen ryöstettiin ja sidottiin puuhun. Lapset vapauttivat sulhasen suorittamalla aarteenetsintätehtävän
- vihkiminen hääpaikalla ulkona. Ei siirtymiä.
- kaverit soitti meille porukalla saxofoneja
- sukkanauhan heitossa multa lähti ensin rintsikat (ylimääräiset kiinni vyötärölla puvun alla)
- meillekin yllätysohjelmaa. Häävalssin aikana kummitäti heitti kahvikupin lattiaan ja siitä laskettuin lapsiluku
- serkku kertoi meillä olevan tanssin aikanakuuma ja heitti päälle jäähdytysvettä ( oikeasti ämpärillinen paperisilppua)
- kaaso eli sisko piti sen muka vironkielisen puheen, joka kuulosti hauskalta
- tarpeeksi ruokaa.
- pitäkää huolta että pitokokki lisää booliin tarpeeksi viinaa. Meillä ei lisännyt
- musavehkeet kun bändi lähtee. Meillä soitettiin tosi vanhaa suomalaista musaa, kun oltiin vanhalla tuyöväentalolla
-olisi pitänyt tehdä istumajärjestys
-pari omaista alkoi eiidellä keskenään ja sekoitti aikataulun. Varautukaa siihen, että ainakin kaksi osaa vetää ohjelmaa, jos toinen joutuu rauhanneuvottelijaksi tai jotain muuta yllättävää
- boolille kertismukeihin tussilla nimet. Alkoholijuomaa ei pahvimukeuhin, se vuotaa,
- ota mukaan varasukat ja varakengät
- tee riskianalyysi, mitä todnäk voi mennä pieleen. Meillä esim keittön tiskarihana alkoi vuotaa ja keityiön lattialle muodostui järvi
- hanki tarpeeksi vessapaeria
Vierailija kirjoitti:
Oot niin ihanan itserakas, että lähetän huomenna sinulle pokaalin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli hauskat häät, vieraat kehuivat ettei olleet koskaan tällaisissa häissä.
- palkkaa pätevät lastenhoitajat, vähintään 2. Lapsille nimilaput rintaan, jos isot häät,
- sulhanen ryöstettiin ja sidottiin puuhun. Lapset vapauttivat sulhasen suorittamalla aarteenetsintätehtävän
- sukkanauhan heitossa multa lähti ensin rintsikat (ylimääräiset kiinni vyötärölla puvun alla)
- meillekin yllätysohjelmaa. Häävalssin aikana kummitäti heitti kahvikupin lattiaan ja siitä laskettuin lapsiluku
- serkku kertoi meillä olevan tanssin aikanakuuma ja heitti päälle jäähdytysvettä ( oikeasti ämpärillinen paperisilppua)
- tarpeeksi ruokaa.
- pitäkää huolta että pitokokki lisää booliin tarpeeksi viinaa. Meillä ei lisännyt
- musavehkeet kun bändi lähtee. Meillä soitettiin tosi vanhaa suomalaista musaa, kun oltiin vanhalla tuyöväentalolla
-pari omaista alkoi eiidellä keskenään ja sekoitti aikataulun. Varautukaa siihen, että ainakin kaksi osaa vetää ohjelmaa, jos toinen joutuu rauhanneuvottelijaksi tai jotain muuta yllättävää
- boolille kertismukeihin tussilla nimet. Alkoholijuomaa ei pahvimukeuhin, se vuotaa,
- tee riskianalyysi, mitä todnäk voi mennä pieleen. Meillä esim keittön tiskarihana alkoi vuotaa ja keityiön lattialle muodostui järvi
- hanki tarpeeksi vessapaeria
Oonkohan ollut sun häissä, ne joissa olin muistutti noita ja oli hirveimmät koskaan. Kaikkia vidutti.
Ikävintä oli syyshäät joissa lato oli jääkylmä.
Tärisin koko illan, kun en tietenkään tajunnut ettei sisätilat ole lämmitetty.
Lapsia ei saa tuoda, vaikka hoitajaa olisi mahdoton saada.
Siskoni tytön häät on jääneet mieleen siksi kun siellä oli paljon häävieraita mutta pitopaikkana oli pieni vanha kyläkoulu.Siellä ei ollut pöytäpaikkoja läheskään kaikille vieraille.Häissä tarjottiin ruokaa mutta kaikille ei ollut sitten sitä pöytäpaikkaa missä syödä.Minä mieheni kanssa ja sisko miehineen jouduttiin syömään puupenkillä lautanen sylissä ja juomat lattialla.Kahville mentiinkin sit jo ihan suoraan ulkorappusille.Siellä oli ne parhaat paikat menneet hääparin kavereille jotka olivat mielestään ns.parempaa väkeä.Paikkoja oli varailtu esim.laittamalla käsilaukku tai takki tuolille ja pöydälle.Yhdelle ns.varatulle paikalle menimme kun siinä ei ollut ketään.Tuli kauhea huuto ja mekkala ettei siihen saa mennä.Oli varmaan vaan mietitty et kaikille paremmille vieraille löytyy hyvät paikat ja muut saavat olla missä hyväänsä.Paikka oli muutenkin huono kun siellä oli niitä pieniä huoneita ja vain pari vähän isompaa joten eipä siellä paljon kuullut eikä nähnyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei saa tuoda, vaikka hoitajaa olisi mahdoton saada.
Ymmärrän, että se raja on vedettävä johonkin. Joku toinen pahoittaa mielensä jos toinen saakin tuoda lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tarpeeksi ruokaa.
- hanki tarpeeksi vessapaeriaOonkohan ollut sun häissä, ne joissa olin muistutti noita ja oli hirveimmät koskaan. Kaikkia vidutti.
Mikä sinua veetutti tässä eniten?
Laiha keitto pääruokana. Hirveä nälkä jäi eli ravintolan kautta kotiin.
Tunkkaisista sukupuoliasetelmista ammentavat "hauskat" leikit ja vitsit. Ja tietysti se "vironkielinen" hääpuhe.