Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
2021/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan kanssa alkoholittomana vaihtoehtona jotain muutakin kuin limsaa. Jos olen autolla liikenteessä eli selvänä, en taatusti syö ruokaani limsan kanssa. Minulle kelpaa tavallinen vesi, mutta moni pitää vichyä/mehua/kotikaljaa parempana. Jotkut voivat haluta myös maitoa ruoan kanssa. Häissä on kuitenkin niin monta sukupolvea, että mukaan mahtuu niitäkin, joille on toitotettu koko ikänsä että maitoa pitää juoda. Esimerkiksi minun mummoni ja isäni eivät voisi kuvitellakaan juovansa ruoan kanssa muuta kuin maitoa. Viiniin he eivät koske pitkällä tikullakaan vaikka muutoin voivat ottaa alkoholia.

Tuo on kyllä luokka-kysymys enemmän kuin pelkästään sukupolvi-kysymys. Vai meinaatko että 72v yläluokkainen Gunnar Björkenheim pyytää kartanon juhlapöydässä hovimestarilta maitoa ruoan kanssa? Vähän epäilen, riippumatta siitä mitä hänelle on nuoruudessa sepitetty maidosta. Pelkän kansakoulun käyneet ja muut maalaiset, alaluokkaiset ja alemman keskiluokan edustajat ovat noita juhla-aterialla maidon juojia.

Vierailija
2022/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne samat hassunhauskat leikit, aina.

Ja aina mainostetaan että meillä tulee olemaan niiiiiin omanlaiset ja erilaiset häät,  justjoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki häät on tylsiä. Menkää maistraatissa naimisiin, älkää kiusatko sukulaisia.

Millä tavalla se hääjuhlaan vaikuttaa, vihitäänkö maistraatissa vai kirkossa?

Vierailija
2024/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen työstö.

Vierailija
2025/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökerösti ja tylysti kutsuun laitettu että kaikkien sietäisi sitten olla pihalla vastaanottamassa paria kun tulevat kuvauksesta.

Olisi voinut ilmaista huomattavasti kohteliaammin tämän.

Vierailija
2026/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeimpia ovat 'itsensäkaltaiset' häät, kuin toistensa kopiot, moneen kertaan vatvotut pitkästyttävät hääleikit, viheliäisin morsiamen ryöstö. Jos ei ymmärretä jo etukäteen kieltää, aina löytyy muutamia, ainakin morsiamen isä, joka tuntee tehtäväkseen antaa 'hyviä neuvoja'. 

Oikeasti parhaat häät ovat ilman väkisin väännettyä ohjelmaa ja kökköjä rituaaleja. Useat häävieraat eivät edes tunne toisiaan, tai ovat viimeksi tavanneet kauan sitten. Mielellään juttelevat keskenään, mutta ohjelmalla kuormitetut häät eivät anna siihen mahdollisuutta. Kynis.mies 

Vierailija
2027/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan häät kauan sitten joihin kaaso oli tehnyt morsmaikusta muka "hauskan" kirjan joka kiersi häävieraiden luettavana, kirjaan oli teipattu yhdelle sivulle käyttämätön kuukautisside! Se ei ollut minusta edes hyvä vitsi.

Vierailija
2028/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kutsutaan serkkuja, joiden kanssa ei olla koskaan tekemisissä, koska tiedetään, että ne ei kehtaa olla antamatta häälahjarahaa.

Minä laitan tällaisille serkuille ja tutuille postissa onnittelukortin enkä edes mene häihin.

Vierailija
2029/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa on ollut hyviä, huonoja muutamia.

Esim bändi soitti liian kovalla, pieni huone, ei päässyt karkuun

Liikaa lapsia, jotka menivät päättömästi, lapsille värikynät, ei muuta

Ruoka loppui, kakku loppui, jälkkörinä oli vain kakku, jossa hallitseva maku, en tykännyt

Ainoat, milloin en tykännyt, olimme toisessa huoneessa. Emme tienneet mitään ohjelmasta, enme kuulleet jne ja ruokapuolelta, emme edes tienneet nyt voi hakea ruokaa.

Lähes yhtä ikävä oli, kun olin yksin pöydässä, josta en tuntenut ketään ja kukaan ei halunnut jutella mun kanssa.

Ehdottomat häviäjät ovat, häät pidettiin ulkomaila ja ei ollut mitään mahdollista osallistua. 

Ei kutsuttu häihin, polttareihin kutsuttiin 3 pv ennen. Onneksi tajusin kysyä mikä on arvio hintaan. Ei osannut sanoa. Kysyin maksaako yli 50 e, minulle naurettiin. Lopulta sain selville minun osuus on väh 300 e, osallistun tai en. En osallistunut ja estin kaason.

Vierailija
2030/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hääleikit"..! Yöks! Todella typeriä ja myötähäpeää aiheuttavia. Kävelen mieluumin ulos, kuin osallistun tai katson. -M58-

Vierailija
2031/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se järjetön odottelu kuivin suin ja nälkäisenä kun hääpari sitä ja hääpari tätä. Kuvaaja oli unohtanu laittaa kameran käyntiin, niinpä kättely toistettiin uudestaan, vähän meni maku enkä toisella kertaa hymyillyt.

Vierailija
2032/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häistä voi lähteä heti pois kun tulee jotain ei niin miellyttävää ohjelmaa tai liikaa odotusta. Itse olen lähtenyt monista kekkereistä menee jos ei ole miellyttänyt, oli häät tai mitkä hyvänsä.

Vierailija
2033/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää kun hääpari menee suoraan kirkosta valokuvaukseen, typerää odottaa sitten hääpaikalla ilman mitään viihdykettä. Kerran yksissä häissä ei päässyt edes hääjuhlapaikan sisälle odottamaan kun pitopalvelulla oli siellä vielä valmistelut kesken, siellä porukka sitten seisoi ulkona itikoiden syötävänä kylmissään kun ei ollut mitenkään lämmin kesäpäivä. Eikä ollut mitään tekemistä tai virvokkeita. 

Vierailija
2034/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "leikit", esittelyt, sulhasen nolaaminen jne. Ei tunnu miltään juhlalta. 

Vierailija
2035/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelut (kirkon jälkeen valokuvaukseen meno tai jollain kaakilla ajellaan ympäri kylää ja vieraat seisoskelevat odottamassa että päästään sisään), typerät leikit (ns. ohjelma) ja ruokatarjoilun hidas eteneminen.

Vierailija
2036/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää kun hääpari menee suoraan kirkosta valokuvaukseen, typerää odottaa sitten hääpaikalla ilman mitään viihdykettä. Kerran yksissä häissä ei päässyt edes hääjuhlapaikan sisälle odottamaan kun pitopalvelulla oli siellä vielä valmistelut kesken, siellä porukka sitten seisoi ulkona itikoiden syötävänä kylmissään kun ei ollut mitenkään lämmin kesäpäivä. Eikä ollut mitään tekemistä tai virvokkeita. 

Mihin aikaan tuo kuvaus tulisi järjestää?

Vierailija
2037/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkät puheet. Niihin ei hääpari tosin voi aina vaikuttaa.

Viisi minuuttia on maksimi, siihen ehtii saada hauskan anekdootin tai muiston, jotain liikuttavaa ja alkuun ja loppuun onnittelut hääparille.

Olen ollut häissä, joissa morsiamen siskon mies (joka ei ollut bestman) piti 20 minuutin puheen juuri kun ruoat oli tarjoiltu pöytään. Puolivälissä puhetta ihmiset alkoivat syödä, koska ruoka alkoi olla jo jäähtynyttä. Hän ei kiirehtinyt yhtään puheensa kanssa vaan polveileva ja melkoisen tylsä jatkui ja jatkui.

Toinen ovat liiat leikit. Plaseeraukseen kannataa panostaa; pöytään vuorotellen vähän hiljaisempia ja puheliaita. Ainakin meidän häissä puheliaat vetivät hiljaisemmatkin mukaan keskusteluun ja häiden tunnelmaa kehuivat kaikki myöhemmin.

Vierailija
2038/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan tuo kuvaus tulisi järjestää?

Ennen vihkimistä, tietysti. 

Vierailija
2039/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan, vaikka häät ovatkin hääparin juhla, jotka he järjestävät mieleisekseen, niin ainakin juhlien musiikkivalikoiman suhteen kannattaa ehkä hieman miettiä, keitä ja minkä ikäistä porukkaa on häihinsä kutsunut, jos haluaa tunnelman pysyvän korkealla myös loppuillasta/tanssin aikana.

En sitten tiedä, oliko syynä hääpari itse vai oliko dj:lle annettu ns. vapaat kädet musiikin suhteen, mutta homma ei ihan toiminut, kun musiikkina pauhasi vain ja ainoastaan jotain nuorten kuuntelemia artisteja ja vieraat koostuivat pääasiassa parin +50v ikäisistä ja sitä vanhemmista sukulaisista. Ja tanssilattia ammotti käytännössä koko illan tyhjyyttään.

Vierailija
2040/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä joissa sekä ruoka että hääkakku loppui kesken. Ja ruoka oli kaikken halvinta mitä mikään pitopalvelu tarjoaa, eineslihapullia jne. Jos on noin tiukalla budjetti niin ehkä olisi jo syytä karsia vierasmäärää.