Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
2041/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papinvirassa ollessani vihin satoja pareja. Vaikka halusivat kirkkohäät, useilla olivat paikalla vain todistajat tai vahtimestarit toimivat todistajina. Hääjuhlia ei ollenkaan ollut. Ehkä runsas kolmannes toimi näin. Ajattelivat, että tapahtuma on morsiusparin juhla, joihin muilla ei ollut osaa tai arpaa. Kynis.mies

Vierailija
2042/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää kun hääpari menee suoraan kirkosta valokuvaukseen, typerää odottaa sitten hääpaikalla ilman mitään viihdykettä. Kerran yksissä häissä ei päässyt edes hääjuhlapaikan sisälle odottamaan kun pitopalvelulla oli siellä vielä valmistelut kesken, siellä porukka sitten seisoi ulkona itikoiden syötävänä kylmissään kun ei ollut mitenkään lämmin kesäpäivä. Eikä ollut mitään tekemistä tai virvokkeita. 

Mihin aikaan tuo kuvaus tulisi järjestää?

Ennen vihkimistä, tietysti. 

Siviilivaatteissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoituspaikassa ei ollu wifiä, mutta vaimon pillu tarjosi viihdettä.

Vierailija
2044/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papinvirassa ollessani vihin satoja pareja. Vaikka halusivat kirkkohäät, useilla olivat paikalla vain todistajat tai vahtimestarit toimivat todistajina. Hääjuhlia ei ollenkaan ollut. Ehkä runsas kolmannes toimi näin. Ajattelivat, että tapahtuma on morsiusparin juhla, joihin muilla ei ollut osaa tai arpaa. Kynis.mies

Anoppi ja appi oli todistajina vihkiäisissä. Anoppi oli haihtunut kun kävin kioskilla ostamassa filmirullan. Harmi ettei haihtunu ikuisesti. Hiukan outo tunnelma  palatessa.

Vierailija
2045/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmissa suurissa häissä. Pelkkää hyvää sanottavaa kaikissa. En keksimälläkään keksi muuta, kuin kiitoksen aiheita. Hienoja juhlia, joihin harvoin pääsee. 

No ehkä se, että häälahjoihin menee oman budjettini mukaan paljon rahaa. Se vaan on se hinta, ja hyvään tarkoitukseen rahat kuitenkin menevät. 

Vierailija
2046/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se liikuttaa meneekö joku naimisiin vai ei. Juridinen sopimus.  Tai kai samat voisi tehdä ihan siviilisopimuksenakin ilman rekisteröintiä?  Tavisjuhlat on yleensä ikävähköjä, mitä syytä on osallistua?

Vierailija
2047/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun alkupäässä on monta kertaa mainittu hääleikit. Ollaanko me suomalaiset liian vakavamielistä kansaa ku ei leikit kiinnosta? Mä olen aina tykännyt hääleikeistä, enkä muista että koskaan ketään olis pakotettu osallistumaan. Vanhemmat ihmiset yleensä katselleet sivusta nuorten ja leikkimielisten menoa hymyssä suin. Mun mielestä tylsintä olisi häät, joissa ei mitään ohjelmaa. Noista leikeistä vielä sen verran, että kannattaa valita hauskat ja kiinnostavat, eikä leikkiä vaan leikkien vuoksi. Muistan, että monesti häissä on leikkien paljastettu uusia asioita sulhasesta, morsiamesta ja heidän suhteesta, joita ainakaan mä en tiennyt aiemmin. Kiva lisä häihin. Muukin ohjelma voi olla hauskaa pilke silmäkulmassa tehtyä ja hyvin organisoitua tai vastaavasti väkisin väännettyä kaaosta. Välillä puheita, välillä ohjelmaa, välillä tanssia, valillä tauko, ruokaa ja romantiikkaa.

Vierailija
2048/2309 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin oli kutsuttu paljon vieraita, myös kaukaisempia sukulaisia ja tuttavia. Mutta selvästi näki, että vain ne kaikki lähimmät sukulaiset ja hääparin kaverit olivat ne tärkeimmät vieraat, jotka kiinnostivat hääparia. Esimerkiksi minä sulhasen serkku olin heille kuin ilmaa. Kun yritin puhua heidän kanssaan, niin heitä ei selvästikään voinut vähempää kiinnostaa. Kai minut oli siksi kutsuttu, että toin lahjan kun serkkua ja hänen tuoretta vaimoa ei todellakaan kiinnostanut minun kanssani keskustelu edes lyhyttä aikaa.

Vierailija
2049/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hääpari halusi isot häät mutta samalla säästää kustannuksissa tekemällä mahdollisimman paljon itse. Seuraus oli, että morsian oli liiasta taakasta ja stressistä hermoromahduksen partaalla koko hääpäivän ja lähti dramaattisesti taksilla juhlapaikalta kaikkien nähden jo alkuillasta, koska juhlat oli hänen mielestä menneet täysin pieleen. Oikeasti juhlat oli olleet morsiamen käytöstä lukuun ottamatta oikein kivat. Mutta hänen poistuminen sai aikaan hämmennyksen, ja juhlat hiipuivat aika nopeasti sen jälkeen kun vieras toisensa jälkeen katsoi paremmaksi lähteä kotiin.

Tuommoisissa tilanteissa on hyvä haukata ja happea ennen kuin tekee mitään päätöksiä ja yrittää miettiä loogisesti että onko koko tapahtuma pilalla koska jonkun Joni-Petteri 7v kaatui kokis-lasin kanssa, vai koetko tilanteen kenties hieman vääristynein linssein

Vierailija
2050/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä, joissa ruoka loppui kesken. Sain yhden kauhallisen pastasalaattia ja pienen siivun hääkakkua. Nälkä oli melkoinen illan kuluessa.

Häiden tarjoilusta vastaamaan oli hommattu hyvän ravintolan ammattikokki. Varmaankin hän osasi kokata, mutta laskutaito oli hukassa.

Turha syyttää kokkia, eiköhän se syyllinen löydy morsiusparista. Tyhjästä on paha nyhjäistä, katsos

Vierailija
2051/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungettu liikaa ihmisiä liian pieneen tilaan.

Vierailija
2052/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakolliset" hääleikit, joiden välissä odottelua. Tulee väkinäinen tunnelma.

Vierailija
2053/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelu, odottelu, odottelu! Seisoen nälkäisenä ja janoisena, yleensä vielä hiki tai jäätyminen.

Vierailija
2054/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset hääleikit. Älkää oletteko että kaikki haluavat osallistua niihin, varsinkin jos tarkoituksena on mukahauska nöyryyttäminen. 

Vierailija
2055/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan tuo kuvaus tulisi järjestää?

Meidät vihittiin kotona pienimuotoisesti ja kävin ensin kosmetilogilla meikissä sekä kampaajalla jonka jälkeen menin kuvaamoon jonne mieheni tuli myös. Juhlavaatteet kassissa mukana. Hääkuvien jälkeenkotiin johon vieraat olivat alkaneet saapua ja kohta tuli pappikin.

Vierailija
2056/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa tulevia tai raskaanaolevia ei ollut huomioitu mitenkään, kaikki tehty heille mahdollisimman hankalaksi ja epäsopivaksi, melkein vihamieliseen tyyliin

Jäi mieleen näky kun äiti imettää itkua pidätellen vessan lattialla 

Vierailija
2057/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden kahtiajako ärsyttää eli kaverit on ne VIP-vieraat ja sukulaiset ne pakolliset, joilla häät maksatetaan. Siksi kutsutaan serkkuja, joiden kanssa ei olla koskaan tekemisissä, koska tiedetään, että ne ei kehtaa olla antamatta häälahjarahaa. Tietty pitää alusta alkaen tehdä selväksi, että kaverit tietää koko ajan, mitä on tulossa ja on yhteisiä sisäpiirijuttuja morsiamen kanssa. Sukulaisille kerrotaan, että kakun jälkeen voi lähteä kotiin.

Olet aika pahansuovasti tulkinnut. Tuskin ne "taide-esineet" ja leivänpaahtimet kattaa isojen häiden kustannuksia. On selvää että ne pitkänmatkan serkut tulee tapaamaan myös toisiaan ja iloitsemaan uudesta liitosta mutta ei ne nyt mitenkään keskiössä voi olla. On selvää että morsiusparin lähimmät sukulaiset ja lähimmät kaverit ovat sekä olleet seuraamassa parin tapailua että  puuhaamassa häitä - ja onhan se iso juhla myös perheenjäsenille. Tuntuu ääliömäiseltä jonkun peräkylän serkun pahoittaa mielensä siitä että hän ei nyt ollutkaan juhlien keskipiste. Häpeä.

Minä olen ollut monissa häissä ja iloinnut morsiusparin puolesta ja ainoa mikä vähän rasittaa näin kuuskymppisenö on se että jostain navetan vintistä ei pääse lipeämaan ajoissa koska kuljetukset ei toimi. Kerran oltiin nuoren sukulaisen kerrassaan ihanissa häissä mutta siellä nuoriso pani jalalla koreasti niin ei korvat kestänyt. Ulkona taas hyttyset riesana. Eka kyyti kotiin n. Klo 2 yöllä. Mutta ei se mitään - ihana pari.

Vierailija
2058/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden kahtiajako ärsyttää eli kaverit on ne VIP-vieraat ja sukulaiset ne pakolliset, joilla häät maksatetaan. Siksi kutsutaan serkkuja, joiden kanssa ei olla koskaan tekemisissä, koska tiedetään, että ne ei kehtaa olla antamatta häälahjarahaa. Tietty pitää alusta alkaen tehdä selväksi, että kaverit tietää koko ajan, mitä on tulossa ja on yhteisiä sisäpiirijuttuja morsiamen kanssa. Sukulaisille kerrotaan, että kakun jälkeen voi lähteä kotiin.

Olet aika pahansuovasti tulkinnut. Tuskin ne "taide-esineet" ja leivänpaahtimet kattaa isojen häiden kustannuksia. On selvää että ne pitkänmatkan serkut tulee tapaamaan myös toisiaan ja iloitsemaan uudesta liitosta mutta ei ne nyt mitenkään keskiössä voi olla. On selvää että morsiusparin lähimmät sukulaiset ja lähimmät kaverit ovat sekä olleet seuraamassa parin tapailua että  puuhaamassa häitä - ja onhan se iso juh

Hyvä systeemi. Ei pääse vieraat pilaamaan juhlaa lähtemällä liian aikaisin. 

Jotkut voi tosin tulla autolla. Tämän vuoksi kannattaisi järjestää sisämaan suuren järven saaressa, jonne olisi vuokrannut vesibussin viemään ja hakemaan. 

Vierailija
2059/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeimpia ovat 'itsensäkaltaiset' häät, kuin toistensa kopiot, moneen kertaan vatvotut pitkästyttävät hääleikit, viheliäisin morsiamen ryöstö. Jos ei ymmärretä jo etukäteen kieltää, aina löytyy muutamia, ainakin morsiamen isä, joka tuntee tehtäväkseen antaa 'hyviä neuvoja'. 

Oikeasti parhaat häät ovat ilman väkisin väännettyä ohjelmaa ja kökköjä rituaaleja. Useat häävieraat eivät edes tunne toisiaan, tai ovat viimeksi tavanneet kauan sitten. Mielellään juttelevat keskenään, mutta ohjelmalla kuormitetut häät eivät anna siihen mahdollisuutta. Kynis.mies 

Mun mielestä häissä pitää olla nimenomaan ohjelmaa.

Tylsää, jos ei ole ohjelmaa. 

Vierailija
2060/2309 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä, joissa ruoka loppui kesken. Sain yhden kauhallisen pastasalaattia ja pienen siivun hääkakkua. Nälkä oli melkoinen illan kuluessa.

Häiden tarjoilusta vastaamaan oli hommattu hyvän ravintolan ammattikokki. Varmaankin hän osasi kokata, mutta laskutaito oli hukassa.

Turha syyttää kokkia, eiköhän se syyllinen löydy morsiusparista. Tyhjästä on paha nyhjäistä, katsos

Mun kaverin häissä Turun Samppalinnassa ruuat loppui kesken. 

Olin viimeisten ottajien joukossa ja esim kalasta oli ruodot jäljellä. 

Ei tietenkään ole morsiamen vika, jos ravintola varaa liian vähän ruokaa.