Miksi Suomesta on tullut näin kamala paikka asua?
Miksei kansa oikeasti sano vastaan?? Koska on seuraavat vaalit että porvarit eivät ole enään johdossa? Luitteko että 2018 tienkäytöstä aletaan periä 350€ maksua per autoilija!?
Mikä tätä kansaa vaivaa että jaksamme kaiken kyykytyksen? Eikö tuota hallitusta saada kaadettua?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Musta Suomi on just niin ihana paikka asua kuin aina ennenkin. Parempi vaan että on toivoa että talous paranee tulevaisuudessa kun porvarihallitus laittaa kulahtaneita rakenteita uusiksi.
Nykykulahtaneisuutta kaipaa kun näkee tulevan.
"Musta Suomi." Sipilan, Vanhasen, Turskan ym. toteutuvaa unelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Lähdetään miehen kotimaahan jos täällä käy elo tukalaksi. Onneksi opetettiin lapset kaksikielisiksi.
Minne lähdette? Mieheni kotimaa on Englanti, eikä tosiaan kiinnosta sinne lähteä, mieheni ei tunnista kotimaataan enää.
Englanti myöskin. Pieni kylä 20 min isosta kaupungista. Mies saisi sieltä heti hyväpalkkaista alansa työtä isänsä firmasta. Ainoa syy miksi Suomi aikanaan valittiin asuinpaikaksi oli se että minulla oli koulut kesken vielä ja halusin ne saattaa loppuun. Toki suomi itsessään on ihana maa asua jos ei hintatasoa, terveydenhuoltoa ja nyt näitä uusia kiristyksiä lasketa.
Miehen kotikylässä lapset saisi turvallisen ja rauhallisen lapsuuden ja samalla pienellä ajomatkalla pääsee kaikkiin kaupungin huvituksiin.
Sovittiin kuitenkin että katsotaan nyt vielä muutetaanko vai jäädäänkö tänne. Lapsia lähinnä ajateltu nyt ettei tarvitse jättää kavereita tänne. Jos kuitenkin elämänlaatu heikkenee niin mielummin sitten muutto.
Ei kannata katsoa ja valittaa, vaan hankkia omakohtaista kokemusta esim.lasten koulutus- päivähoito. Terv.hoito, ruuan hinta, luokkaerot
Sillä palkalla mitä mies kotimaassaan saisi voisin jäädä kotiäidiksi jos haluaisin. Ja mikäli laitan lapset nurseryyn niin helposti maksetaan nekin laskut jos vielä minä menen töihin.
Ollaan myös keskusteltu lapsien laittamiseta yksityiskouluun missä mies oli aikanaan. Mies helposti veisi lapset sinne aamulla ennen töihinlähtöä ja hakisi töiden jälkeen. Mikäli pääsevät aikaisemmin koulusta niin miehen sisar lapsineen asuu tämän koulun lähellä ja lapset pääsisi helposti heidän luokseen leikkimään serkkujen kanssa.
Terveydenhuolto julkisella puolella on täysin ilmaista englannissa mikäli et tahdo maksaa itse yksityistä. Sielä saa ajan samalle päivälle kiireettömänkin asian kanssa. Suomessa ei toivoakaan tästä.
Ruoka myös on halvempaa englannissa kun Suomessa. Se järkyttää minua joka kerta kun sielä käydään. Samoin käyn aina esim kampaajalla, kosmetologilla ja laitattamassa kynnet samalla reissulla. Maksaa murto-osan suomen hinnoista.
Ja luokkaerot on ihan samanlaisia kuin Suomessa. Tosin itse olen tottunut "rikkaaseen" elämäntyyliin. Vanhempani ovat aina olleet hyväpalkkaista ja itse kouluttauduin myös alalle joka maksaa hyvin. Mies myös hyväpalkkaisessa ammatissa ja hänen vanhempansa omistavat ison firman, joten sitäkään ei ole koskaan pennejä jouduttu laskemaan.
Sun mies, sun mies, joka voisi kustantaa korkean elintason ja huolettoman elämän missä maailman kolkassa tahansa, kun rahaa on. Mutta keskiverto englantilainen on todella tiukoilla ja kaikki on kallista, jos aikoon vastaavaan elintasoon kuin Suomeasa.
Englannissa on halpaa jos vertaa suomeen. Tuttavaperheen molemmat vanhemmat ovat opettajia. Neljä lasta. Heillä on täysin maksettu omakotitalo ja huvila turkissa. Kaksi autoa. Kuinka monta opettajaa tiedät suomesta joilla on näin? Minä en yhtäkään.
Mistäköhän päin englantia tämä opettajapariskunta asustaa? Lontoossa ei ainakaan. Ovatko kenties johtavassa asemassa tai yksityiskoulussa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Koska kokoomus.
on ollut paholaisen asialla jo vuodesta 1918 ...jep
70-luku oli hyvä ja 80-luku ok sitten olisi pitäny tulla uusi sota. Kun sotakorvauksia maksettiin kaikilla riitti palkka elämään kun yrityspalkkioita ja osinkoja maksetaan ei enää
No ihan rauhallista täällä on, päivähoito toimii, terveydenhuoltokin, jos olet oikeasti kipeä❤️