Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomesta on tullut näin kamala paikka asua?

Pettynyt
08.05.2016 |

Miksei kansa oikeasti sano vastaan?? Koska on seuraavat vaalit että porvarit eivät ole enään johdossa? Luitteko että 2018 tienkäytöstä aletaan periä 350€ maksua per autoilija!?
Mikä tätä kansaa vaivaa että jaksamme kaiken kyykytyksen? Eikö tuota hallitusta saada kaadettua?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo ei ainakaan enää tunnu britannialta ensinkään. Täynnä pakistanilaisia ja haisevia intialaisia. Kävin viimeksi 20 vuotta sitten ja nyt kävin uudelleen.

Lontoohan on ollut pullollaan intialaisia ja pakistanilaisia jo iätajat. Ei asiassa suurta muutosta ole tapahtunut.

Vierailija
42/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja luokkaerot on ihan samanlaisia kuin Suomessa.

Jos näin väität, et ole ikinä Englannissa käynytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minua hirvittää vihreiden gallub-kannatus. Ovatko ihmiset seonneet lopullisesti? Onhan tässä vielä muutama vuosi aikaa tulla järkiinsä... onneksi.

Mikä siinä niin kovasti hirvittää? Vihreiden kannatus pyörii tasaisesti noin 10 %:n liepeillä. Ei asiassa ole tapahtunut mitään isoja muutoksia, ja tuskin tapahtuukaan.

Vierailija
44/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin hetki sitten radiota ja siellä oli joku keskustelu uuvuttajista, huokailijoita jne. En kuullut koko ohjelmaa, mutta siinä jotenkin käsiteltiin ikäviä/väsyttäviä/masentavia ihmisiä esim. työkavereina. Vaihdoin kanavaa. Nousi vaan yhtäkkiä verenpaine. Kertoo kaiken nykyisestä Suomesta. Kauhea mässytys ja narina kanssaihmisistä ja kehitellään ongelmia joka asiasta. Toinen ei saisi olla, elää, olla persoonansa jne. Sitten lähdetään miettimään, että "se aiheuttaa esimerkiksi mulle.." No, ehkä se aiheuttaa sille toiselle sitten jotain, jos ei saa olla huokailija.

Tässä on suvaitsemattomuuden ydin. Se ei ole typerästi siinä, että onko joku tumma vai vaalea vaan nämä supersuvaitsevaiset samaan aikaan koko ajan määrittelevä, millainen toinen ihminen saisi olla ja millainen ei. Ja se on ihan hyväksyttyä kiljua mielipiteitään ja perustella niitä sillä, että "mua masentaa", "aiheuttaa väsymystä", "mä joudun maksamaan "jne.

Vierailija
45/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junttimamma taas kauhistelee. Luuletko että tienkäyttö on kaikkialla muualla ilmaista? Ri todellakaan ole, päinvastoin. Matkusteleppa euroopassa ja sivisty.

Sun kaltaiset on noloimpia :D

Vierailija
46/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosi paha paikka asua kun oikeuksien lisäksi on vielä velvollisuuksia!

Musta Arman saisi tehdä dokumentin kolmilapsisessa perheestä, jotka näyttävät miten Suomessa eletään ja maksetaan veroja yhteisen yhteiskuntamme pyörittämiseksi.

Suomi ottaa, Suomi antaa.

Tienaan itse alle 2000 euroa kuukaudessa. Suhteitaan elintasoni tuloihini ja olen tyytyväinen siihen mitä minulla on.

Ottakaa ihmiset päät pois perseestä ja lopettakaa tuo iänikuinen valittaminen!

Vierailija
47/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on byrokraattinen takapajula eikä ikinä muuksi muutu.

Vierailija
48/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi maamme Suomi..missä

Ennen kaikki sai pullaa ja pillua.

Ennen kaikilla oli töitä mitä tehdä ja elättää itsensä.

Nykyään porukka jonottaa lannistuneen oloisina kilometrien mittaisissa leipäjonoissa,

kun kansanedustajat ajaa kiiltävissä ilmastoiduissa verorahoin kustannetuissa edustusautoissaan ohi.

Kaikilla voisi olla asiat hyvin, mutta eivät ole koska ....arvatkaapa miksi.

Vierailija
49/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos vertaat jotain kuninkaallisia alkoholisteihin niin sitten on luokkaerot suuria. Ihan samalla tavalla englannissa hyvätuloiset saa rahalla parempaa, kuin Suomessakin. Isoin ero on ehkä siinä että jos tarvitset tukea asumiseen jne niin et saa itse valita paikkaa mihin muutat vaan on taloja joihin kaupunki laittaa näitä tyyppejä.

Vierailija
50/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä huomannut täällä asumisessa mitään kamalaa.

Aina on tyhjän valittajia jotka ei ole koskaan mihinkään tyytyväisiä.

Vierailija
51/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim mielenterveyshoito on aivan retuperällä. Oikeaa psykoterapiaa on vaikea saada.

Vierailija
52/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis vaan tuttuja vastaan kirjoitti:

Saisi olla 500e / kk maksu tienkäytöstä niin ei tarttis varoa köyhiä juoppoja ja vakuutushuijareita.

Kyllä niitä verottomia autoja ja juoppoja nytkin ajaa niin miten muka yhtään paremmin valvottaisiin jos tulisi lisää maksuja... Meidänkin kylän lehdessä oli että joku sälli on jäänyt kortitta ajosta kiinni jo melki 10 krt parin vuoden aikana. Ei siis ikinä ole ajanut korttia ja kuinka monta kertaa on ajanut ilman että kiinni on jäänyt?

Vierailija
53/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos vertaat jotain kuninkaallisia alkoholisteihin niin sitten on luokkaerot suuria. Ihan samalla tavalla englannissa hyvätuloiset saa rahalla parempaa, kuin Suomessakin. Isoin ero on ehkä siinä että jos tarvitset tukea asumiseen jne niin et saa itse valita paikkaa mihin muutat vaan on taloja joihin kaupunki laittaa näitä tyyppejä.

Englannissa on ihan tajuttomat luokkaerot... Yksi isoimpia syitä, miksi tuntemani Britti muutti Suomeen. Täällä ei ole luokkeroja nimeksikään siihen verrattuna, vielä.

Vierailija
54/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se just pitää ollakin, että autoilijat maksavat teiden kunnossapidon. Ihan samalla tavalla kuin televisionkatsojat maksavat YLEn toiminnan. Ehkä tässä vielä tulee joku logiikkakin typeriin maksuihin lopulta. Ja kun polttoaineverosta on ajan kanssa pakko luopua Suomessakin (koska ei ole mahdollista olla ottamatta sähköautoja käyttöön kun kaikki muut maat niin tekevät), autoilijoille on pakko keksiä uusia rahastustapoja. Hyvä näin. Vastaavasti he tulevat säästämään siirtyessään sähköautoihin, koska sähkölle tuskin voidaan laittaa samanlaista veroa kuin bensalle.

Vierailija
55/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maahan verrattuna Suomi on kauhea paikka asua? Mihin ap. vertaat?

Vierailija
56/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim mielenterveyshoito on aivan retuperällä. Oikeaa psykoterapiaa on vaikea saada.

Minkä helvetin takia jollekin tavalliselle ihmiselle pitäisi tarjota kallista psykoterapiaa jonka toimiminen on erittäin kyseenalaista ja ihan osan asiantuntijoidenkin mielestä täyttä huuhaata. Ainoa varma juttu on että lääkäri rikastuu. Joku raja on pakko vetää ja on hyvä, että tässä se on vedetty näin.

Vierailija
57/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Lähdetään miehen kotimaahan jos täällä käy elo tukalaksi. Onneksi opetettiin lapset kaksikielisiksi.

Minne lähdette? Mieheni kotimaa on Englanti, eikä tosiaan kiinnosta sinne lähteä, mieheni ei tunnista kotimaataan enää.

Englanti myöskin. Pieni kylä 20 min isosta kaupungista. Mies saisi sieltä heti hyväpalkkaista alansa työtä isänsä firmasta. Ainoa syy miksi Suomi aikanaan valittiin asuinpaikaksi oli se että minulla oli koulut kesken vielä ja halusin ne saattaa loppuun. Toki suomi itsessään on ihana maa asua jos ei hintatasoa, terveydenhuoltoa ja nyt näitä uusia kiristyksiä lasketa.

Miehen kotikylässä lapset saisi turvallisen ja rauhallisen lapsuuden ja samalla pienellä ajomatkalla pääsee kaikkiin kaupungin huvituksiin.

Sovittiin kuitenkin että katsotaan nyt vielä muutetaanko vai jäädäänkö tänne. Lapsia lähinnä ajateltu nyt ettei tarvitse jättää kavereita tänne. Jos kuitenkin elämänlaatu heikkenee niin mielummin sitten muutto.

Ei kannata katsoa ja valittaa, vaan hankkia omakohtaista kokemusta esim.lasten koulutus- päivähoito. Terv.hoito, ruuan hinta, luokkaerot

Sillä palkalla mitä mies kotimaassaan saisi voisin jäädä kotiäidiksi jos haluaisin. Ja mikäli laitan lapset nurseryyn niin helposti maksetaan nekin laskut jos vielä minä menen töihin.

Ollaan myös keskusteltu lapsien laittamiseta yksityiskouluun missä mies oli aikanaan. Mies helposti veisi lapset sinne aamulla ennen töihinlähtöä ja hakisi töiden jälkeen. Mikäli pääsevät aikaisemmin koulusta niin miehen sisar lapsineen asuu tämän koulun lähellä ja lapset pääsisi helposti heidän luokseen leikkimään serkkujen kanssa.

Terveydenhuolto julkisella puolella on täysin ilmaista englannissa mikäli et tahdo maksaa itse yksityistä. Sielä saa ajan samalle päivälle kiireettömänkin asian kanssa. Suomessa ei toivoakaan tästä.

Ruoka myös on halvempaa englannissa kun Suomessa. Se järkyttää minua joka kerta kun sielä käydään. Samoin käyn aina esim kampaajalla, kosmetologilla ja laitattamassa kynnet samalla reissulla. Maksaa murto-osan suomen hinnoista.

Ja luokkaerot on ihan samanlaisia kuin Suomessa. Tosin itse olen tottunut "rikkaaseen" elämäntyyliin. Vanhempani ovat aina olleet hyväpalkkaista ja itse kouluttauduin myös alalle joka maksaa hyvin. Mies myös hyväpalkkaisessa ammatissa ja hänen vanhempansa omistavat ison firman, joten sitäkään ei ole koskaan pennejä jouduttu laskemaan.

Sun mies, sun mies, joka voisi kustantaa korkean elintason ja huolettoman elämän missä maailman kolkassa tahansa, kun rahaa on. Mutta keskiverto englantilainen on todella tiukoilla ja kaikki on kallista, jos aikoon vastaavaan elintasoon kuin Suomeasa.

Vierailija
58/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minua hirvittää vihreiden gallub-kannatus. Ovatko ihmiset seonneet lopullisesti? Onhan tässä vielä muutama vuosi aikaa tulla järkiinsä... onneksi.

Mikä siinä niin kovasti hirvittää? Vihreiden kannatus pyörii tasaisesti noin 10 %:n liepeillä. Ei asiassa ole tapahtunut mitään isoja muutoksia, ja tuskin tapahtuukaan.

Viimeisimmän gallupin mukaan kannatus on jo yli 13%. Huolestuttaa kun tämä tauti leviää yliopistokahviloiden ulkopuolelle.

Vierailija
59/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussyy on se ettei yrittäminen enää ole kannattanut vuosiin. Tämä tarkoittaa sekä yrityksiä että yksittäisiä ihmisiä. Täällä maksetaan liikaa mitääntekemättömyydestä verrattuna työntekoon. Syypäät tähän ovat vasemmistopuolueet.

Kylmä fakta on ettei ilman tehokasta yritystoimintaa ole työpaikkoja. Jos ei suomessa olosuhteet yrityksille ole sopivat eivät ne tänne jää. Työpaikkoja syntyy, mutt ulkomaille.

Suomen tukiaispolitiikkaan tavitaan todellakin täysremontti. Ennen, eson 1960-1980 luvulla tavallinen ihminen pystyi elämään ja hankkimaan asuntonsa jos kovasti töitä teki. Tosin silloin vaatinustaso olo matalampi kuin nykyään. Silloin puhuttiin sosiaalituella eläjistä, joiden korvausten taso oli pienempi kuin nykyään. Jos sosiaalituella ei elä pitää mennä vaikka hyvin huonosti palkattuun työhön. Nykytilanteessa suht pieni työssäkäyvien joukko elättää laumaa joka ei muuta tee kuin ruikuttaa.

esim. Asumistuki pitäisi olla koko maassa samaa tasoa. Jos jollakulla ei ole varaa asua helsingissa ei veronmaksjien ole järkevää maksaa jonkun yhteiskunnan varoilla elävän elämää kalliissa asunnossa. Muuttakooon hlavempaa ts, jonnekin muualle. Myös maaahan tulleidensiirtolaisten asutaminen pääkaupunkiseudulle on mieletöntä rahan tuhlausta.

Ehkäpä joku kokkomuslainen ministeri lähipiireineen hyötyy tuosta muuttoliilleestä.

Vierailija
60/85 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi maamme Suomi..missä

Ennen kaikki sai pullaa ja pillua.

Ennen kaikilla oli töitä mitä tehdä ja elättää itsensä.

Sanopa muuta. Kyllä ennen oli paremmin. Töitä oli, koska kaikki Suomen sadattuhannet työttömät ymmärsivät muuttaa milloin Amerikkaan, milloin Ruotsiin. Pillukin oli puoli-ilmaista. Sitä saattoi peruspäivärahalainenkin käydä ostamassa Baltiasta.