Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei suomalainen nainen näytä koskaan tältä

Vierailija
08.05.2016 |

Mikä siinä on? Liikakilot, halvat vaatteet, ryhdittömyys? http://chicandglamorous.com/wp-content/uploads/2014/05/finders-keepers-…

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Että pitäisi poseerata huoltoasemallakin bisnes- tyyliin? On olemassa myös käsite "ylipukeutuminen".

Suomessa ei kyllä näe ylipukeutuneita ihmisiä oikeastaan ikinä.

Kyllä näkee. Iltapäivähäissä paljetti-iltapukuun verhoutuneita daameja, lipunkannossa airuena piukkaan minimekkoon, korkkareihin ja tyllihattuun pukeutunut teini muiden kansallispukuisten rinnalla..

Vierailija
102/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri joka näyttää suht, tuolta. Itse en tykkää tyylistä, onneksi ei miehenikään.

Niinhän sä luulet...

En ole tuo kommentoija, mutta vaikka mies tykkäisikin tuollaisesta pyntätystä tyylistä, niin viimeistään siinä vaiheessa kun minne tahansa lähteminen kestää tuntikausia, niin alkaa se rennompi tyyli viehättää. Puhumattakaan siitä ettei esimerkiksi tuollaisilla vetimillä kipsutella kaduilla kovaa vauhtia, eli aika paljon tuollainen pukeutuminen rajoittaa. Sitten alkaisi haikailu sen "rennon Reetan" perään joka on aina valmiina hauskanpitoon ilman tuntikausien pynttäytymistä.

Et kai tosissasi väitä, että tämä Look on jotenkin erityisen pyntätty? Itselläni menee tunti aamusta, johon kuuluu hiusten pesu, föönaus ja laitto sekä meikki, jossa on hyvä pohja, luomiväri, huulipuna jne. Pukeutuminen on ihan parin minuutin homma. Ja kuinka usein sitä on todellinen tarve päästä kulkemaan kaduilla niin kovaa? Korkokengillä kävely on kuitenkin tottumiskysymys, mitä enemmän kävelee, sitä vähemmän se sattuu ja eroaa muista kengistä.  Ei tämä ole mitenkään "pyntätty" - hyvä tyylitaju on naisella kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Että pitäisi poseerata huoltoasemallakin bisnes- tyyliin? On olemassa myös käsite "ylipukeutuminen".

Suomessa ei kyllä näe ylipukeutuneita ihmisiä oikeastaan ikinä.

En ole Suomessa kyllä ikinä törmännyt ylipukeutumiseen missään tilanteissa

Vierailija
104/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri joka näyttää suht, tuolta. Itse en tykkää tyylistä, onneksi ei miehenikään.

Niinhän sä luulet...

En ole tuo kommentoija, mutta vaikka mies tykkäisikin tuollaisesta pyntätystä tyylistä, niin viimeistään siinä vaiheessa kun minne tahansa lähteminen kestää tuntikausia, niin alkaa se rennompi tyyli viehättää. Puhumattakaan siitä ettei esimerkiksi tuollaisilla vetimillä kipsutella kaduilla kovaa vauhtia, eli aika paljon tuollainen pukeutuminen rajoittaa. Sitten alkaisi haikailu sen "rennon Reetan" perään joka on aina valmiina hauskanpitoon ilman tuntikausien pynttäytymistä.

Et kai tosissasi väitä, että tämä Look on jotenkin erityisen pyntätty? Itselläni menee tunti aamusta, johon kuuluu hiusten pesu, föönaus ja laitto sekä meikki, jossa on hyvä pohja, luomiväri, huulipuna jne. Pukeutuminen on ihan parin minuutin homma. Ja kuinka usein sitä on todellinen tarve päästä kulkemaan kaduilla niin kovaa? Korkokengillä kävely on kuitenkin tottumiskysymys, mitä enemmän kävelee, sitä vähemmän se sattuu ja eroaa muista kengistä.  Ei tämä ole mitenkään "pyntätty" - hyvä tyylitaju on naisella kuitenkin.

Tunti aamusta? Juuei, mieluummin nukun sen tunnin. Korkokengät on helvetistä, miksi kenkien pitäisi sattua ollenkaan. Mieluummin mukavat ja kivuttomat kengät.

Vierailija
105/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kas, ssss taas siellä kirjoittelee "vierailijana". Postasit tän kuvan eilen johonkin toiseen ketjuun :) Miksi kukaan edes vaivautuu vastaamaan hänelle?

Vierailija
106/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet suomalaiset ovat siinä luulossa, että kauniisti pukeutuminen on kallista? Kun ostaa muutaman laadukkaan perusvaatteen, joita voi käyttää vuodesta toiseen (esim. kesä- ja talvitakit, farkut, parit suorat housut, kotelomekko, pukeutumispaitoja ja pari, kolme villapaitaa), ei pukeutuminen tule kovinkaan kalliiksi. Vaatekaappia voi sitten trendien mukaan täydentää halutessaan vaikkapa ostamalla kivan kesätopin..

En käytä farkkuja, en "suoria housuja" en "pukeutumispaitoja" enkä ikinä villapaitoja. Garderoobisi kuulostaa just sellaiselta pankkineidin vaatevarastolta, josta en laittaisi päälleni mitään, paitsi trenssin ja sekään ei taatusti olisi musta, vaan se maailman ankein nude.

Luettelemani vaatekappaleiden ei ole tarkoituskaan olla ainoita, joita garderobista saa löytyä, vaan jokainen hankkii omaan elämäänsä ja tyyliinsä parhaiten sopivia vaatteita. Pointtina oli se, että kannattaa panostaa hyvälaatuseen peruspuvustoon, joka kestää käytössä pitkään. Kun vaatetta voi käyttää jopa vuosia, tulee yhden käyttökerran hinta pienemmäksi, kuin heikkolaatuisella vaatteella. Eli jos maksan hyvin istuvasta takista 500 euroa ja käytän sitä seuraavat 10 vuotta, se tulee suhteellisesti halvemmaksi kuin ostaa 70 euroa maksava yhden kauden trendipusakka.

Olen myös itse kokenut, miltä tuntuu olla köyhä, joten ymmärrän, että kaikki eivät voi edes kirpputoreilta vapaasti ostaa mitä haluavat. Jos kuitenkin on edes kohtuullinen toimeentulo, on mahdollista pukeutua edullisesti ja hyvin, kun vain ostaa harkiten.

Vierailija
107/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan nainen on kaunis. Vaatteet on vaan hemmetin tylsät ja persoonattomat.

Vierailija
108/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän tuolta mutta täällä junttilassa saan kuulla olevani väärän näköinen! Kuitenkin minusta ihmisellä pitää olla vaatteet ja huolehtia itsestään! Ei ole ketään miestä joka kiinnostuisi vain harmaat uskovaishiiret niitä kiinnostaa.

Vierailija
109/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä luulet...

Tunti aamusta? Juuei, mieluummin nukun sen tunnin. Korkokengät on helvetistä, miksi kenkien pitäisi sattua ollenkaan. Mieluummin mukavat ja kivuttomat kengät.

Yksi tunti suihkuun ja itsestähuolehtimiseen päivässä ei ole mitään. Korkokengät ovat seksikkäät. Onhan toki ihmisiä, jotka aina laittavat mukavuuden kaiken edelle, mutta he harvoin ovatkaan erityisen seksikkäitä.

Vierailija
110/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten kaunis nainen.

Minulle tärkeintä ei ole se, kuinka upean naisellinen ja tyylikäs olen, vaan haluan olla hurmaava persoonaltani. Toki kiinnitän hieman huomiota siihen, miltä näytän, mutta se ei tarkoita viimeisen päälle harkittua, naisellista ja tyylikästä pukeutumista. Pukeudun siten että se sopii omaan persoonaani, eli hieman lapsekkaastikin.

Minusta tärkeintä ei ole se miltä näyttää, vaan että vaatteissa on helppo olla sellainen kuin on ja tuntee olonsa kivannäköiseksi, omana itsenään. Toiset tuntevat olonsa ihanaksi korkokengissä, toiset armeijan maihareissa, eikä kummassakaan ole mitään väärää.

Ei tuomita toisiamme pukeutumisen perusteella. Tärkeintä on se, mitä jokainen tuntee sisällään. Jos joku tuntee olonsa hyväksi mustaan jätesäkkiin pukeutuneena, hän todennäköisesti säteilee ympärilleen positiivista energiaa (musta jätesäkki päällään) pelkästään mahtavalla olemuksellaan, joka on paljon enemmän kuin pelkkä ulkokuori.

Vierailija
111/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
112/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei suomalainen mies näytä ihmiseltä vaan lihapullalta

naiset ne useammin muistuttaa lihapullaa ;:D

Vierailija
113/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vaan tolta näytän.

Vierailija
114/140 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kauaa näyttäisi tuolta jos lähtisin noissa kuteissa lasten ja koiran kans metsään. Tietysti voisin myös kusettaa koiran takapihalla, iskeä lapsille pelikoneet eteen ja keskittyä omaan ulkonäkööni. En vaan usko että meistä kukaan olisi silloin onnellisempi.

Vierailija
115/140 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin meikkaamisen ja pukeutumisen koska mieheni oli aina mustasukkainen ja kärsin siitä kun miehet katselivat. Nyt kun olen tavallinen niin kukaan ei katso.

Vierailija
116/140 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmasto mahdollistaa noin pukeutumisen kolmena päivänä vuodessa. Ja jos satut noina päivinä olemaan töissä sairaalan seinien sisäpuolella, niin ei siinä paljon korkkareihin ja spagettiolkaintoppeihin pukeuduta. 

Ja ikävä kyllä elämän ykkösprioriteetit ovat monilla hieman muualla kuin ulkonäön jatkuvassa ehostuksessa ja epäkäytännöllisiin merkkivaatteisiin tuhlaamisessa. 

Mä pukeudun töihin noin (ilman toppia siis) ympäri vuoden. Kesällä voi jakun jättää pois ja talvella laittaa ulsterin vielä jakun päälle ja saappaat jalkaan. Mun mielestä jopa lämpimämpää kuin housuissa ja nilkkureissa!

14

Vierailija
117/140 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet suomalaiset ovat siinä luulossa, että kauniisti pukeutuminen on kallista? Kun ostaa muutaman laadukkaan perusvaatteen, joita voi käyttää vuodesta toiseen (esim. kesä- ja talvitakit, farkut, parit suorat housut, kotelomekko, pukeutumispaitoja ja pari, kolme villapaitaa), ei pukeutuminen tule kovinkaan kalliiksi. Vaatekaappia voi sitten trendien mukaan täydentää halutessaan vaikkapa ostamalla kivan kesätopin..

En käytä farkkuja, en "suoria housuja" en "pukeutumispaitoja" enkä ikinä villapaitoja. Garderoobisi kuulostaa just sellaiselta pankkineidin vaatevarastolta, josta en laittaisi päälleni mitään, paitsi trenssin ja sekään ei taatusti olisi musta, vaan se maailman ankein nude.

Luettelemani vaatekappaleiden ei ole tarkoituskaan olla ainoita, joita garderobista saa löytyä, vaan jokainen hankkii omaan elämäänsä ja tyyliinsä parhaiten sopivia vaatteita. Pointtina oli se, että kannattaa panostaa hyvälaatuseen peruspuvustoon, joka kestää käytössä pitkään. Kun vaatetta voi käyttää jopa vuosia, tulee yhden käyttökerran hinta pienemmäksi, kuin heikkolaatuisella vaatteella. Eli jos maksan hyvin istuvasta takista 500 euroa ja käytän sitä seuraavat 10 vuotta, se tulee suhteellisesti halvemmaksi kuin ostaa 70 euroa maksava yhden kauden trendipusakka.

Olen myös itse kokenut, miltä tuntuu olla köyhä, joten ymmärrän, että kaikki eivät voi edes kirpputoreilta vapaasti ostaa mitä haluavat. Jos kuitenkin on edes kohtuullinen toimeentulo, on mahdollista pukeutua edullisesti ja hyvin, kun vain ostaa harkiten.

Juuri näin. Muutama perusvaate on hyvä olla, vaikka vähän kalliimpikin (vaikka itse ostan nämäkin alesta aina)

Mulla oli muuten eilen äitienpäivälounaalla kesäinen kotelomekko joka on ostettu kuopuksen ristiäisiin 14v sitten.... Eikä ole mennyt miksikään vaikka on käytetty vuosien mittaan useamman kerran.

14

Vierailija
118/140 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näytä tolta, koska: jalkani ovat lyhyet, selkä pitkä. Perseeni on leveä ja vatsa roikkuu synnytettyäni 3kk sitten. Liikun usein lonkkarilla tai pyörällä ja muutenkin rakastan tennareita. Muistutan ulkonäöltäni lähinnä rekkalesboa. Elämässä tärkeää minulle on musiikki ja kirjat, ulkonäkö ei juurikaan kiinnosta. Mitäs vielä. Töissä hoidan todella sairaita, heitä kiinnostaa aivan muu kuin ulkonäköni. Hmm, tuossapa se. Eli minun ei olisi ikinä mahdollista näyttää tuolta ja ulkonäkö ei ole minulle erityisen tärkeä juttu.

Vierailija
119/140 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo vaatteet toimivat vain kuivalla ja lämpimällä säällä, jota Suomessa tosiaankin on noin kolme kuukautta vuodesta.

Totta, mutta mikä estää vetäisemästä kylmällä säällä päälle pitkän takin. Niinhän täällä muutenkin tehdään.

Sittenhän se vaatekerta ei kuitenkaan, kun takki on päällä. Vai ajattelitko, että takkia pidetään nätisti auki kuten muotikuvissa? Eihän se silloin mitään lämmitä.

Vierailija
120/140 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä klassisesta tyylistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän