Miksei suomalainen nainen näytä koskaan tältä
Mikä siinä on? Liikakilot, halvat vaatteet, ryhdittömyys? http://chicandglamorous.com/wp-content/uploads/2014/05/finders-keepers-…
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Miks mun suomalaisena naisena pitäis näyttää tuolta? Olen naimisissa ja elämä tasapainossa, joten ei mua kiinnosta miltä mä muiden mielestä näytän, pääasia että olo on rento ja huoleton ja arki rullaa ja on hyvää mieltä ja huumoria.
Sit jos toisinaan tulee sellanen puuska, jotta pitää kokeilla saako sitä huomiota, niin sit pynttäytyy ja lähtee illanviettoon ja toteaa, että saahan sitä huomiota, mutta aika vähän on liikkeellä sellasia miehiä, joiden huomiota erityisemmin haluais. Sit tulee kotiin ja on tytyväinen omaan mieheensä ja vetää taas rennolla arkiotteella.
Eli tällä otteella mä saan syödä mitä haluan ja niin paljon kuin haluan, mulla ei mene aamulla kuin 2min itseni laittamiseen, ei mene rahaa juurikaan vaatteisiin tai meikkeihin, ei tartte silittää muutaku sukujuhliin juhlavaatteet, jalat ei kipeydy korkkareista ja tennareissa voin kulkea yhtä hyvin kaupungissa kuin metsäpolulla, eli olen joustava siirtymään "tuosta vaan, mihin vaan". Rento, mutta puhdas (pesen siis hiuksia :))ulkomuoto tekee minusta helposti lähestyttävän, joten tulen helposti ihmisten kanssa toimeen ja minulla on paljon ystäviä ja tuttavia. Niin ja jos lapset vaikka klähmäävät farkut ja t-paidan, ei se ole ongelma, koneeseen vaan ja seuraava samantapainen vaatekerta päälle.
Tämä tietysti edellyttää, että on tullut valittua järkevä, mukava mies, jota ei niinkään kiinnosta barbie-naiset tms. Toki hänkin mielellään katsoo ohi kulkevaa pynttäytynyttä naista, kuten itsekin katson huippuunsa sliipattua fitnesmiestä joka kävelee ohitse tukka asentoon liimattuna kaunis valokuvahymy kasvoillaan, mutta oon ihan täysin eri asia asua ja elää elämää sellaisen tai rennon ihmisen kanssa.
Ennekuin joku sanoo suohirviöksi minua tai mistäni, todettakoon, että on olemassa myös ns. luonnonkauniita tavallisia rentoja ihmisiä. Toisekseen meikki ja tälläytyminenkään ei tee rumasta kaunista.
Tuo yksi kappale vähän tökkäsi - me olemme rentoja, mies hassuttelevakin vielä 50v:nä, seurallisia ja pidettyjä ystäväpiirissämme. Pukeudumme asiallisesti bisnestyyliin töissä (miehellä puku tai vähintään pikkutakki), miehellä aina siistit farkut ja paita (ei mikään kesäinen lyhythihainen kuviopaita) kun lähdetään kauppaan tai omille asioille. Ei koskaan lähde lökäreissä oman pihan ulkopuolelle vaikka niitä voi kotona käyttääkin.
Silti ei tosiaankaan voi kukaan sanoa etteikö olisi ihana, järkevä ja mukava! Ja kyllä, molemmat nautimme kun näemme toisemme siististi pukeutuneina. Miestä jopa kiihottaa mun pukeutuminen;D
Nehän on vain vaatteita - ei ne määrittele meidän persoonallisuutta!!??
14
Mun suomalaisessa kaveripiirissä on ihan normaalia näyttää tuolta, eikä kaveripiirissäni ole muita kuin hoikkia ja ulkonäöstään huolta pitäviä naisia.
Lähes kaikilla meillä on tosin ulkomaiset miehet (italiaanox2, juutalainen ja britti) ja niilläkin, kenen mies on suomalainen, se suomalainen mies on suomenruotsalainen.
Osa toki sinkkuja.
Helsingissä asutaan, iät 24-35v.
Vierailija kirjoitti:
Itse seuraan instassa mm. Men with class -nimistä tiliä ( https://www.instagram.com/menwithclass/ ) ja mietin, että tällaisia miehiä kun olisi Suomessakin. On totta, että suomalaiset naiset ovat usein aika homssuisia, mutta kyllä naisten joukossa silti on varmasti enemmän ulkomuotoonsa panostavia kuin miehissä.
Hep! Tämä on niin totta! Perussuominaiset ovat tosiaan vähän homssuisia legginseineen, farkkuineen ja väljähtäneine t-painoinen ja tunikoineen. Mutta: silti huolimatta suomalaiset naiset hakkaavat sekä tyylissä että ulkonäössä suomimiehet. Suomalaiset miehet ovat valjuja, epämiehekäitä ylipainoisia, epämääräisen näköisiä möhkäleitä! Vähän toki kärjistän, mutta varmaan ymmärrätte kyllä ;)
Tappelette tyylistä. Tosiasia on se että harvalla suomalaisella naismöhkäleellä on tuollaista vartaloa. Lyhyet jalat kaikilla. Tuolla kuvan naisella kaikki näyttää varmasti hyvältä.
Suomen ilmasto mahdollistaa noin pukeutumisen kolmena päivänä vuodessa. Ja jos satut noina päivinä olemaan töissä sairaalan seinien sisäpuolella, niin ei siinä paljon korkkareihin ja spagettiolkaintoppeihin pukeuduta.
Ja ikävä kyllä elämän ykkösprioriteetit ovat monilla hieman muualla kuin ulkonäön jatkuvassa ehostuksessa ja epäkäytännöllisiin merkkivaatteisiin tuhlaamisessa.
Tyypilliseen tapaan av-mammat tarttuivat epäolennaiseen: että onko juuri nuo vaatteet nyt niin tyylikkäät ja hienot ja käytännölliset. Ehkäpä pointti oli tuoda esiin yleisellä tasolla tällainen naisellinen, itsestään huolehtiva, hyväkroppainen nainen? Versus suomi-maatuska mammafarkuissa, kananpersetukassa ja miehen vanhassa t-paidassa?
Onneksi jokaisella mahdollisuus näyttää siltä miltä haluaa. Jos on tyytyväinen itseensä, miksi arvostella muita. Jokainen nainen haluaisi näyttää tuolta ja jokainen mies haluaisi tuollaisen naisen. Piste. Voitte väittää muuta paikataksenne omaa mieltänne. :D
Minä, KTM, pidän lookista kovasti. :)
Miksi te ihmiset annoitte ilmiselvälle provolle näin paljon vastauksia? Ei koko maan ihmisiä voi lokeroida yhden kuvan perusteella. Suomalaisia naisia on jotka näyttävät juuri tuolta ja vielä aivan helvetisti paremmilta. Sama jokaisen muun maan kohdalla. Yrittäkää edes.
Miksi monet suomalaiset ovat siinä luulossa, että kauniisti pukeutuminen on kallista? Kun ostaa muutaman laadukkaan perusvaatteen, joita voi käyttää vuodesta toiseen (esim. kesä- ja talvitakit, farkut, parit suorat housut, kotelomekko, pukeutumispaitoja ja pari, kolme villapaitaa), ei pukeutuminen tule kovinkaan kalliiksi. Vaatekaappia voi sitten trendien mukaan täydentää halutessaan vaikkapa ostamalla kivan kesätopin.
Vaatteita ostaessa pitää olla itsekriittinen ja ostaa vain itselle kunnolla istuvia tuotteita. Turha ostaa mitään "mä laihdutan pari kiloa" -vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Kun ostaa muutaman laadukkaan perusvaatteen, joita voi käyttää vuodesta toiseen (esim. ... pukeutumispaitoja ...)
Mikä ihme on pukeutumispaita? :D
Vierailija kirjoitti:
Miksei suomalainen mies näytä ihmiseltä vaan lihapullalta
Miksi haukut miehiä naisen tekemän provon takia? Ssss on linkittänyt tuota kuvaa muihinkin ketjuihin.
Hyvin valittu asu! Useasta suomalaisesta naisesta saisi vastaavan vaaleana versiona. Ohut tukka, pienet tissit, laiha, muodoton, aika lyhyt. Korkkareilla ei ihan persjalkainen. Mutta asu on hyvä, perusrunkoon saa muokattua vaikka kuinka glamöröösin donnan.
Minä pukeutuisin noin, jos olisin sellaisessa työssä mikä mahdollistaisi sen. Työpaikassa jossa olen, on pukukoodi. Arkena tuollainen look ei oikein toimi. Mutta siis pidän tuosta tyylistä;)
Muuten asu ihan tyylikäs, mutta toi spagettiolkaintoppi teinimäinen ja vähän halvan näköinen. Lisäksi kukaan ei pidä jakkuaan/takkiaan tuolla tavalla olkapäillä roikkumassa, johan se putoaisi pienestäkin liikkeestä :D
Itselläni on yksi kiva kynähame ja yhdet laadukkaat korkkarit, joita käytän aika paljon. Kuitenkin pukeudun usein myös ihan farkkuihin ja mataliin kenkiin: mun mielestä voi olla todella tyylikäs rennommissakin vaatteissa, kunhan pitää itsestään huolta: hyvä ryhti, normaali paino, puhtaat vaatteet ja pestyt hiukset vievät jo pitkälle. Ja tyylin saa edullisestikin ostamalla vaatteita, jotka kestävät ja ovat ajattoman tyylikkäitä, ei niitä sen hetken trendikkäimpiä rytkyjä. Lisäksi laadukkaat kengät ja laukku tekevät paljon (en tarkoita merkkilaukkuja, vaan laadukkaita laukkuja jotka pysyvät muodossaan ja joiden pinta säilyy pitkään ehjänä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ostaa muutaman laadukkaan perusvaatteen, joita voi käyttää vuodesta toiseen (esim. ... pukeutumispaitoja ...)
Mikä ihme on pukeutumispaita? :D
Pukeutumispaidaksi kutsutaan sellaista peruskivaa puuvillatrikoopaitaa, jota voi käyttää sellaisenaan tai neuleen tai jakun alla.
Vierailija kirjoitti:
No just eilen ajattelin yhdessä ABC-taukopaikkahelvetissä asioidessani, että oikeasti suomalaiset ovat ihan helvetin rumaa ja huonosti pukeutuvaa kansaa. Niin miehet kuin naisetkin. Toki tuossa paikassa kuului olevan myös itänaapureitamme, eivätkä he erottuneet edukseen joukosta...
Nuoret naiset pilaavat ulkonäkönsä virittämällä naamaansa lävistyksiä, korvat täynnä niitä kammottavia jättireiät venyttäviä koruja, mitä lie nimeltään, ja hiuksissa epämääräinen leikkaus + kulahtaneita sateenkaaren värejä. Vaatteet tyyliä collegehousut, virttynyt T-paita, huppari ja ehkä farkkutakki. Kenkinä likaiset tennarit. Aikuisista naisista en jaksa edes kirjoittaa - tiedätte kyllä. Ja nuoret miehet sitten... epäsiistiä parrantuheroa lähes kaikilla. Veltto olemus, huonosti istuvat vaatteet, rumat hiukset. Vanhemmat miehet taas ihan erikseen, vatsakkaita epäsiistejä ja tyylittömiä rumiluksia kaikki.
Kyllä kävi mielessä, että tätäkö tämä nyt on? Suomen kansan habitus vuonna 2016?
Varmaan tuonne ABC-taukopaikkahelvettiin oli kokoontunut lähiseudun nuorta väkeä ja sitten meitä matkalla pysähtyviä. Eli ei tietenkään mikään läpileikkaus koko kansasta.
EN ITSE EROTTUNUT JOUKOSTA eli tämä ei ollut pelkästään moite muita kohtaan, vaan yleistä ihmettelyä. Miksi me emme jaksa / viitsi laittautua? Tarvitseeko meidän laittautua? Aloituksen kuvalla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, kuten täällä on jo todettu, mutta onko "laittautuminen" todellakin vain asianajajien ja bisnesmiesten juttu?
Voi voi. Että pitäisi poseerata huoltoasemallakin bisnes- tyyliin? On olemassa myös käsite "ylipukeutuminen", joka tarkoittaa nimenomaan sitä, että pukeudutaan tilanteeseen nähden liian hyvin. Huoltoasemalla pysähdytään jaloittelemaan pitkän ajomatkan jälkeen, pitämään taukoa, käymään vessassa jne. Ei se ole mikään lapsen kastetilaisuus tai bisneslobbaus paikka ymv. Jotain tilannetajua nyt. Mutta se, joka haluaa laittautua ABC varten - siitä vaan! Mutta ei pidä ihmetellä, jos oma "tyyli" siellä erottuu ikävällä tavalla vähintään omituisena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet suomalaiset ovat siinä luulossa, että kauniisti pukeutuminen on kallista? Kun ostaa muutaman laadukkaan perusvaatteen, joita voi käyttää vuodesta toiseen (esim. kesä- ja talvitakit, farkut, parit suorat housut, kotelomekko, pukeutumispaitoja ja pari, kolme villapaitaa), ei pukeutuminen tule kovinkaan kalliiksi. Vaatekaappia voi sitten trendien mukaan täydentää halutessaan vaikkapa ostamalla kivan kesätopin..
En käytä farkkuja, en "suoria housuja" en "pukeutumispaitoja" enkä ikinä villapaitoja. Garderoobisi kuulostaa just sellaiselta pankkineidin vaatevarastolta, josta en laittaisi päälleni mitään, paitsi trenssin ja sekään ei taatusti olisi musta, vaan se maailman ankein nude.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Että pitäisi poseerata huoltoasemallakin bisnes- tyyliin? On olemassa myös käsite "ylipukeutuminen".
Suomessa ei kyllä näe ylipukeutuneita ihmisiä oikeastaan ikinä.
Itsetunto? On kyllä ihan kohdallaan kiitos vaan, sen takia en korkkareita käytä.
Vaan kun olen tällainen 163 senttinen tumppi niin hameet ja mekot näyttäisi typeriltä matalien tossujen kanssa. Jonkun kellohameen kanssa voisin käyttää ballerinoja mutta niissä kipenee jalat. Ja hyvin harvoin näkee kauniita ja siroja matalia kenkiä. Mun käyttämät peruskorot on 4-5 cm, juhlissa sentin pari korkeammat.
14