Miksei suomalainen nainen näytä koskaan tältä
Mikä siinä on? Liikakilot, halvat vaatteet, ryhdittömyys? http://chicandglamorous.com/wp-content/uploads/2014/05/finders-keepers-…
Kommentit (140)
Aika monet näyttää tuolta Hkin yliopiston oikiksen ja valtsikan luennoilla ja samat tyypit iltamenoissa kotelomekoissa ja korkkareissa vielä paremmilta.Jos menet Pastorin tai Brondan drinkkitiskille löydät juuri tämän näköistä porukkaa.
No sehän olen minä! Nyt vaan on verkkarit ja tukka laittamatta, karvat ajamatta ja viikset nyppimättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meh
Lämpimien tultua huomaa taas eron esim. venäläisten/virolaisten nuorten naisten ja miesten, ja sitten toisaalta suomalaisten nuorten naisten ja miesten pukeutumisen ja olemuksen välillä. Venäläiset ja virolaiset tuppaa olemaan lenkkipolullakin laitellumman näköisiä. Itsestään hyvin huolta pitäneitä ja muutenkin vähän on katsottu mitä kaapista on otettu päälle.
Suomalaiset sitten taas... suomalaisissa on paljon enemmän vaihtelua. Osa on nähnyt vaivaa, osa on sitten taas ottanut sen nuhjuisen verkkarin ja t-paidan. Pesemätön tukka ponnarille ja ulos kävelylle lastenvaunujen ja koiran kanssa. Vierellä ehkä kaveri samanlaisessa uniformussa.
Eipä näy täällä itärajan tuntumassa niitä laitettuja venäläisiä, mutta sitä enemmänkin tasapaksuja tanttamaisia maatuskoja hamstraamassa makkaraa Lidlissä. Kaljamahainen äijä taapertaa perässä ja kantaen halppiskaljaa ja limpparia.
Välillä tietysti sekaan eksyy joku vähän erikoisempi tapaus (ilmeisesti juuri niitä kuvailemiasi laitettuja venäläisiä), kun eräskin päivä tuli vastaan venäjää puhuva nainen korkokengissä, verkkopaidassa ja läpinäkyvissä housuissa, ylipainoa oli reilusti ja päällä kirkkaan vihreät alusvaatteet, jotka iloisesti loistivat asukokonaisuuden läpi.
Ehkäpä suomessa asuvat city-venäläiset ja rajalla vierailevat turistit on sitten erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaa missä katukuva vilisee tuon näköisiä bisneswomaneja?
Helsingin keskustassa - meillä asianajotoimistossa käytännössä joka toinen näyttää about tuolta. Jossain rennommassa paikassa, kuten vaikka viestintätoimistossa, saattavat näyttää tasan tuolta.
Täytyypä siis Helsingissä käydessäni laskea montako tuon näköistä kadulla vastaan kulkee.
Kierrä pari kierrosta kauppakorkean vierestä niin siinähän niitä on aika hyvällä prosentilla.
Kukaan, ei edes kuvan nainen, voi pukeutua noin missään tositilanteessa. Missä voi käyttää kuvan tyylistä löysää valkoista toppia ilman rintaliivejä? Mallikuvassa kokonaisuus näyttää hyvältä, mutta eihän tuossa topissa voi tehdä käytännössä mitään ilman pelkoa tahattomista paljasteluista. Asu on toppia lukuun ottamatta kuitenkin toimistotyylinen. Pitäisin aika epäammattimaisena, jos vaikka lakimies tai pankkivirkailija vilauttelisi työpaikalla rintojaan, enkä sukujuhlissakaan haluaisi ihailla ruokapöydässä kenenkään "sivutissiä". Toisen paidan kanssa asu olisi todella hieno ja toimiva. Aika harvoin sitä pukeutuu vain kaupungilla kävelyä varten ilman, että samalla on tarkoitus hoitaa joitain asioita.
On reuma ja vaivasenluut, niin korkkarit on täysin pois suljetut. Nuo vaatteet on rumat, jos yhdistää lenkkareihin tai ecco-kävelykenkiin, jotka ei paina minunkaan vaivasenluitani.
Vierailija kirjoitti:
Nuo vaatteet toimivat vain kuivalla ja lämpimällä säällä, jota Suomessa tosiaankin on noin kolme kuukautta vuodesta.
Totta, mutta mikä estää vetäisemästä kylmällä säällä päälle pitkän takin. Niinhän täällä muutenkin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset näyttävät ihanilta. Ahkeria, kaunissydämisiä, vilpittömiä, raikkaita. Täällä ei vaatteilla tarvitse yltiöpäisesti koreilla. Suomen karut olot on tehnyt ihmisistä edelleen muihin asioihin suuntautuneita, ja ennen työt oli tulevaisuuden kannalta henkiinjäämisen arvoisia vuodenaikojen mukaan, ei pitkinä päivinä raskaissa töissä paljon puunailtu.
Miellyttävimmät, iloisimmat ihmiset on niitä jotka eivät koreile turhaan ja rakenna sitä kautta minäkuvaansa, se tulee sisältäpäin.
Minä olen ylpeä oman maan naisista, kehittäisit sinäkin pään sisältöäsi niin tarvitsisi tällaisia murehtia.
N21Vieläkö nuorikin sukupolvi uskoo, että sisäinen ja ulkoinen kauneus sulkevat pois toisensa? Jos tykkää panostaa ulkonäköönsä, ei voi olla mitään muita mielenkiinnonkohteita eikä varsinkaan voi olla kiinnostusta itsensä kehittämiseen vaikkapa kulttuuriharrastusten muodossa? Tämä ajattelumalli on aika erikoinen, koska eihän kaunistautumisessa ole lopulta mitään sen ihmeempää kuin vaikka puutarhanhoidossa tai kauniiden kakkujen leipomisessa. Kakun voisi jättää ihan hyvin koristelematta ja lätkiä vain aineet kasaan, samalta se maistuisi. Lahjan voisi kääriä sanomalehteen lahjapaperin sijaan. Kauniiden asioiden katselu saa hyvälle mielelle, enkä ymmärrä, miksi kiinnostusta esteettisyyteen saisi ulottaa myös omaan ulkomuotoon.
Hmm... Koskakohan olin sitä mieltä että ne sulkevat pois toisensa?:) Annoin eri perspektiiviä asiaan, kun av;n provoissa vallitsee se ilmapiiri että naisten kuuluisi painaa 40 kiloa ja olla nyrkin ja hellan välissä. Että tuota.
Lainaus kommentistasi: "Miellyttävimmät, iloisimmat ihmiset on niitä jotka eivät koreile turhaan ja rakenna sitä kautta minäkuvaansa, se tulee sisältäpäin. Minä olen ylpeä oman maan naisista, kehittäisit sinäkin pään sisältöäsi niin tarvitsisi tällaisia murehtia." Kyllä tässä minusta aika selkeää vastakkainasettelua sisäisen ja ulkoisen kauneuden välille rakennetaan.
Hyi helvetti! Miettikää tuo nainen ilman vaatteita, luuta ja nahkaa ja roikkuvat tyhjät pussit tisseinä. Moni hyvin hoikka näyttää vaatteet päällä aika hyvältä, mutta kamalalta ilman vaatteita, jos ei ole oikeissa kohdissa hieman pyöreyttä, harvalla on. Ne siis sopusuhtaisia naisia, ei laihoja.
Tuo ei ole mun tyyliä. Mä elän mun tulojen mukaan.
Mulla on tuollainen kroppa! Kiva että joku tykkää vielä meistä hoikistakin :) Nuo vaatteet, ihan kivat mutta ei omaa tyyliä. Tykkään rennommista; farkut, t-paita ja bleiseri on hyvä arkiasu. Siis kesällä. Talvella taas pitää topata koska muuten tulee kylmä, liukastuu ja katkaisee koipensa. Luulenkin että tämä suomen ilmasto ja luonto vaikuttaa sekin naisten pukeutumiseen täällä. Eihän tollasilla kuteilla oikein pärjää töissä ja kotona lasten kanssa, ellei sitten hoidata lapsiaan jonkun hoitajakaartin avustamana ja ole töissä jossain pikkutoimistossa pikkusihteerinä.
Niin ja se suurin syy on varmaan meidän suomalaisten vaatimattomuus. Itse en käytä liian hienoja tai paljastavia vaatteita, koska kammoksun huomion liiallisena keskipisteenä olemista. Liian hieno pukeutuminen aiheuttaa ärtymystä muissa naisissa etenkin.
Tykkään tuosta tyylistä ihan hirveästi. Minulla on sellainen työ, että voisin hyvin pukeutua sinne noin. Usein pukeudunkin aika räväkästi ja naisellisesti.
Täytyy kyllä myöntää, että Suomi on säittein suhteen aika haasteellinen tyylikkään pukeutumisen kannalta ja kyllä minäkin luovutin kylmän ja pitkän talven ajaksi, halusin vain pysyä lämpimänä, tyylistä viis.
Mutta nyt sain inspistä tuosta kuvasta ja säätkin ovat mitä mainioimmat! Olen jo pitkään kuolannut noita aurinkolasejakin... Ray-Banin Clubmasterit. Jos vaikka aloittaisi hankkimalla ne <3
Tää on ihan hyvä keskustelu, perus aavee-kamaa. Saman aloituksen voisi tehdä nuoren ja tyylikkään miehen kuvasta, joka kävelee kadulla ryhdikkäänä ja bisnespukeutuneena charmi hymy huulilla. Suomalainen mies? Noh sanotaan että suomessa näkee enemmän kauniita ja tyylikkäitä naisia kuin komeita ja tyylikkäitä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi näyttää tuollaiselta laihalta luikulta?
Tuo ei ole laiha vaan aivan normaalipainoinen.
Itse seuraan instassa mm. Men with class -nimistä tiliä ( https://www.instagram.com/menwithclass/ ) ja mietin, että tällaisia miehiä kun olisi Suomessakin. On totta, että suomalaiset naiset ovat usein aika homssuisia, mutta kyllä naisten joukossa silti on varmasti enemmän ulkomuotoonsa panostavia kuin miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti! Miettikää tuo nainen ilman vaatteita, luuta ja nahkaa ja roikkuvat tyhjät pussit tisseinä. Moni hyvin hoikka näyttää vaatteet päällä aika hyvältä, mutta kamalalta ilman vaatteita, jos ei ole oikeissa kohdissa hieman pyöreyttä, harvalla on. Ne siis sopusuhtaisia naisia, ei laihoja.
Tämä on totta. En koskaan haluaisi nähdä erästä äärimmäisen rasvatonta ja kuivanlaihaa työkaveria alasti. Ne luiset ohuet jalat ja valtava reisivako.. hrr.. siinä voisi Melisandren monisatavuotias kuihtunut mummopylly jäädä kakkoseksi.
Ja tuokin nainen näyttää todella kivalta vaatteissa, urheilulliselta jne. Kunnes katsoo vähän tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs viereen kävelemään tavallinen suomalainen mies :)
:D
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs viereen kävelemään tavallinen suomalainen mies :)
Tai sisäisesti kaunis suomalainen, vaatteilla koreilematon, sään mukaan pukeutuva "kelpaan juuri tällaisena" -nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri joka näyttää suht, tuolta. Itse en tykkää tyylistä, onneksi ei miehenikään.
Niinhän sä luulet...
En ole tuo kommentoija, mutta vaikka mies tykkäisikin tuollaisesta pyntätystä tyylistä, niin viimeistään siinä vaiheessa kun minne tahansa lähteminen kestää tuntikausia, niin alkaa se rennompi tyyli viehättää. Puhumattakaan siitä ettei esimerkiksi tuollaisilla vetimillä kipsutella kaduilla kovaa vauhtia, eli aika paljon tuollainen pukeutuminen rajoittaa. Sitten alkaisi haikailu sen "rennon Reetan" perään joka on aina valmiina hauskanpitoon ilman tuntikausien pynttäytymistä.
Sun täytyy olla ihan perseestä revityn näköinen jos tuohon lookiin pääsy vie tuntikausia, varmasti alle 20 minuutin homma pukea nuo vaatteet, laittaa hiukset ponnarille ja meikata. Luonnonkauniiden ihmisten ei juurikaan tarvi naamaansa edes meikata, huulipuna on näkyvin hänelläkin.
Täytyypä siis Helsingissä käydessäni laskea montako tuon näköistä kadulla vastaan kulkee.