Ottaisitko työttömänä vastaan tällaisen työn:
Muuten normaalia alasi työtä, palkka ihan ok/normaali. Viihtyisä työ. Työmatka 30 min / suunta autolla. MUTTA!!! Työaika päivittäin ma - pe kahdessa erässä klo 8.00 - 13.30 ja 16.00 - 18.30. Eikä oo kökköä? Työmatkakin sellanen et siinä ja siinä kannattaisko tossa iltapäivällä käydä kotona vai ei. Omaa palkatonta vapaa-aikaa on siis toi väli 13.30 - 16.00 ja autolla matka kotiin 30 min / suunta...
Kommentit (138)
Miksi ihmeessä kieltäytyisin? Tauon voisi hyödyntää esim. paremman työpaikan hakemiseen.
Opiskelijana oli aikoinaan itsellekin tuttua, että päivä alkoi kahdeksalta ja saattoi päättyä iltakahdeksalta, niin että välissä oli parikin pitkää taukoa. Mutta siellä oli koulun kirjasto ja opiskeluaikana oli niitä tehtäviä tehtäväksi sekä tentteihin lukua. Eikä se ollut säännöllistä, vaan noita päiviä oli jaksossa toisinaan, eikä joka päivä.
Itse muutoin jo vastasinkin aiemmin, että luultavasti, kommentoin vain tätä opiskeluasiaa, kun joku siellä tuntui epäilevän. Mutta tositilanteen tullen, vaikea sanoa.
En todellakaan ottaisi. Tuollainen työ tekisi minut todella onnettomaksi, varmasti heräisin joka arkiaamu jo valmiiksi huonolla mielellä sen takia, että koko päivä menee taas töissä ja väliaikakin jossain vain aikaa kuluttaen. Minulle työn tekeminen ei todellakaan ole niin tärkeää, että haluaisin sen takia laittaa kaiken muun elämässäni seis.
Vierailija kirjoitti:
Muuten normaalia alasi työtä, palkka ihan ok/normaali. Viihtyisä työ. Työmatka 30 min / suunta autolla. MUTTA!!! Työaika päivittäin ma - pe kahdessa erässä klo 8.00 - 13.30 ja 16.00 - 18.30. Eikä oo kökköä? Työmatkakin sellanen et siinä ja siinä kannattaisko tossa iltapäivällä käydä kotona vai ei. Omaa palkatonta vapaa-aikaa on siis toi väli 13.30 - 16.00 ja autolla matka kotiin 30 min / suunta...
Jos olisi ajokortti ja auto,niin ottaisin.Saahan sen väliajan jossain kulumaan(itse esimerkiksi käyn muutenkin paljon kirjastossa,siellä voisin hengailla kun ei noin lyhyeksi aikaa kyllä viitsisi kotiinkaan mennä).
Raitovaunukuskeilla ja bussikuskeilla on tuon tapainen työ mutta se toimii 7 päivänä viikossa ja on kolmivuorotyö.
Viikolle laitetaan päivät jolloin työtä ja niillä mennään aina.[/quote]
Tää nyt saattaa mennä ohi aiheesta, ellei ap oo bussikuski, mutta miksi heillä menee vuorot noin? Eli onko niin, että samalle päivälle tulee kaksi lyhyttä vuoroa, esim.aamu ja yö? Sinä vai välillä? Onko joku säädös, kauanko saa ajaa vuorossa? Olen siis ihan utelias vaan,
aikaihminen, ja ekaa kertaa tajuan, että
tuollaistakin työelämää toiset elävät.
Aika rankalta vaikuttaa.[/quote]
4,5 tunnin jälkeen on EU-direktiivin vuoksi oltava 45 min ajamatta ennen kuin saa ajaa toiset 4,5 tuntia.
Ottaisin, kävisin siinä välissä lenkillä/salilla :-)
Oman alan työn ottaisin vastaan. Jos olisin ollut työtön vasta jonkun viikon, ja olisi vaikka kutsuja haastatteluun tms. sitten ehkä miettisin, mutta jos työttömyys tuntuisi jäävän pitemmäksi niin toki.
En kuitenkaan lopettaisi työnhakua, vaan vaihtaisin työpaikkaa heti kun löytäisin kivan työn.
Ja olen sinkku, joka asuu yksin. Tuo kuitenkin tekee työpäivistä todella pitkiä vaikka siinä voisikin käydä vaikka salilla välissä.
Monissa teattereissakin tehdään kaksiosaista päivää. Aikataulu voi olla esim. sellainen, että klo 10-14 on päiväharjoitukset ja klo 18-22 iltaharjoitukset/esitys. Jokainen päivä, kuutena päivänä viikossa. Olen monesti ihmetellyt, miten näyttelijöillä voi olla perhettä...
Velvollisuudentunto ei varmaan antaisi periksi kieltäytyä. Toisaalta mielenterveys ei oikein kestäisi sitä, ettei iltaisin ole kunnon lepoaikaa, ehtisi vain nukkua eikä muuta. Eri asia, jos tuota olisi vaikka neljä päivää viikossa, niin sitä lepoaikaa saisi jostakin. Tai jos työpaikka olisi kodin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin työn. Parempi työn kanssa kuin ilman.
Tuossa välissä ehtii käydä esim. Jumpassa tms. Mutta jos aikataulu olisi huono ja aiheuttaa ongelmia, niin etsisin samalla muita hommia.Et sinä kyllä missään jumpassa ehtisi käydä. Ellei nyt jostain ihme onnesta se jumppapaikka ole ihan vieressä.
Sinä joudut kuitenkin matkustamaan edestakaisin sekä mm. syömään välillä. Aika lyhyt toi tauko kuitenkin on.
Sinun pitäisi myös olla skarppina sen lopputyöpäivän joten kovin kummoisia treenejä et voi vetää.
Ongelmat on tehty ratkaistavaksi. Jos muuta työtä ei ole tarjolla, niin ottaisin kyllä työ vaikka väliaikaisedti ja hakisin samalla muita töitä? Työ on kuitenkin työt. Siitä saa palkkaa, maksaa laskut ja sen voi lisätä cv:hen. Uutta työtä on helpompi saada kun on töissä.
Minusta 30 minuuttia ei ole työmatkana pitkä. Tuo aika menee helposti kun siirtyy kaupungissa paikasta toiseen
Onko työ määräaikainen? Siitä irtisanoutuminen ei ole ihan helppoa, jos vaikka sattuisit löytämään paremman työn tilalle...
En ottaisi koska olen perheellinen. Sinkkuna ehkä väliaikaisesti, että sais cv:hen jotain laitettavaa...
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuossa. Väliajalla vois käydä lenkillä tai salilla ja saunassa. Tai syömässä ja elokuvissa ja kylässä.
Mikäs tuossa, hetken aikaa. Jossain vaiheessa voisi alkaa tuntua puuduttavalta.
Ja kotiinkaan ei välttämättä kannata mennä joka päivä, itselläkin on puolen tunnin työmatka ja kyllä ihan sekin vie kuukaudessa bensaa ihan riittävästi, saati sitten että sen ajaisi kaksi kertaa päivässä.
Jos väliajan voi viettää halutessaan työpaikalla (tekemättä töitä), niin ottaisin. Yrittäjähenkiselle olisi ideaalitilanne, voisi vaikka perustaa nettifirman ja hoitaa sen asiat päivällä jossain nurkassa tietokoneella ja puhelimessa. Eli taatusti ottaisin vastaan. Nytkin vaikka teen virallisesti 7,5 tunnin päivää, olen usein vasta klo 19 kotona.
Kaverin mies teki tuollaista bussikuskin työtä. Eipä siinä ollut vaihtoehtoja hänellä, kun piti perhe elättää. Oli kyllä tosi väsynyt ja helpottunut kun jäi eläkkeelle.
En ottais. Haluan tehdä työt putkeen ja sitten selkeesti urakka ohi. Tai, että voin omalla ajalla jatkaa kotona ja tulos katsotaan, ei käytetyt tunnit.
Perheellisenä en, muuten ehkä väliaikaiseksi, riippuen olosuhteista. Ei kovin kohtuullista kyllä :/
Siinä väliajalla ehtii tekemään paperityöt. Kätevää.