Mitä järkeä maksaa puhelimesta useita satoja euroja, kun samat ominaisuudet löytyvät halvemmissakin?
Alle parilla sadalla (mikä sekin on jo merkittävä rahasumma) saa varsin laadukkaan puhelimen, jossa kamerakin on laadukas. Kannattaako maksaa esim 500e enemmän puhelimesta vain koska siinä on ehkä hieman parempi kamera tai näyttö? Ymmärtäisi jos ne näytöt olisivat surkeita niissä halvemmissa luureissa, mutta näin ei ole. Silmä tuskin huomaa enää eroa.
Lisäksi kalliiden puhelimien kanssa saa olla jatkuvasti huolissaan, eihän se ole kivaa tiputtaa asfaltille kallista ja helposti särkyvää laitetta. Lisäksi niihin puhelimiin kyllästyy aika nopeasti. Useimmat ihmiset vaihtavat puhelinta vain koska innostuvat uudesta markkinoille tulleessta puhelimesta - jossa ei ole mitään merkittävää parannusta. Järjetöntä kuluttamista nuo kalliiit puhelimet...
Kommentit (104)
Ei sillä lisä rahalla saa edes mitään todellisia ominaisuuksia, vain ompunkuvan saa ja teknisesti huonomman puhelimen.
Muttaa monet ovat valmiit maksamaan.
Mitä järkeä ostaa presidentti-kahvia, kun voi ostaa extran kahvia
Mitä järkeä lähteä Thaimaahan, kun voi lähteä Tallinnaan
Mitä järkeä ostaa sohva, kun voi viskata tyynyn lattialle ja istua sen päällä
Jotkut meistä käyttävät puhelinta muuhunkin kuin kuvien ottamiseen ja silloin tarvitsee prosessorissa ja grafiikkapiirissä tehoa.
Älkää tehkö vertauksia jos älykkyytenne ei riitä siihen. Kalliimpi presidenttikahvi maistuu keskimäärin paremmalta kuin extrakahvi. Androidi ei ole sen huonompi kuin omena vaikka hintaa on usein puolet vähemmän.
Niin, mutta kun kuluttaja haluaa maksaa ja on laatutietoinen. Juurihan oli että halvimmat puhelimet tulevat poistumaan, satasella ei kohta enää puhelinta saa.
Itselläni tämä on 70€ luuri, kyllähän tässä vikoja on, mutta en kyllä halua, enkä voi käyttää satoja euroja puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tehkö vertauksia jos älykkyytenne ei riitä siihen. Kalliimpi presidenttikahvi maistuu keskimäärin paremmalta kuin extrakahvi. Androidi ei ole sen huonompi kuin omena vaikka hintaa on usein puolet vähemmän.
Huutelee köyhä, jolla on android sekä extran kahvia
Terveisin, omenauskollinen ja presidenttiä juova
Vierailija kirjoitti:
Avauksessa ei puhuttu androidista ja omenasta yhtään mitään. Itse esimerkiksi käytän Oneplus 2:sta.
Koska ne halvat näyttävät ja tuntuvat muovisilta, kaikki bugii heti alkuun koska mihinkään ei ole panostettu yhtään ja jos sitä puhelinta käyttää yhtään muuhun kuin soitteluun nikn kyllä se vähän vituttaa jos sovellukset kaatuilee, sisäistä muistia ei ole, ei ole 4g ja kaikin puolin hidas ja pieni luuri.
Ps. Enkä edes käytä iPhonea, se vaan totuus että halvalla ei hyvää saa, toki jos sillä puhelimella ei tee mitään niin mikäs siinä jos satasen kosketusnäyttö riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauksessa ei puhuttu androidista ja omenasta yhtään mitään. Itse esimerkiksi käytän Oneplus 2:sta.
Olet vissiin ns. asian_tuntija. Oneplus2 on nimenomaan android puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan oli että halvimmat puhelimet tulevat poistumaan, satasella ei kohta enää puhelinta saa.
Pitäisiköhän ostaa jemmaan halpa puhelin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vissiin ns. asian_tuntija. Oneplus2 on nimenomaan android puhelin.
Olet vissiin ns. lukemisen osaaja. Tämän ketjun aloituksessa ei ollut puhetta siitä kumpi on parempi apple vai google, vaan siitä tarvitseeko kukaan puhelinta, jossa maksaa hieman enemmän tehokäytön vaatimuksien täyttymisestä.
Olen sen verran asiantuntija, että osasin ostaa tämän hetken hinta-laatusuhteeltaan parhaan puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
omenauskollinen
Ei kyllä voi ottaa ihan tosissaan ihmistä, joka käyttää itsestään tuollaisia termejä.
Aikoinaan, kun osti Nokian, sai oikeasti pudotusta kestävän kotelon ja hyvän akun, nykyisin sellaista ei saa rahallakaan. Ohjelmistot taitaa kaikilla olla samaa tasoa.
Pihtari tuntee olevansa niin hieno + älykäs... Miksi ostaa ruokaa kaupasta kun sitä voi tonkia roskiksesta! Jos kansalainen ei kuluta, kansantalous romahtaa. Jokainen käyttäköön rahansa niinkun tykkää. Toiselle merkityksetön asia on toiselle tärkeä. Ap haluaa, että me kaikki olisimme kuin hän - fiksu ja filmaattinen. (:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne halvat näyttävät ja tuntuvat muovisilta, kaikki bugii heti alkuun koska mihinkään ei ole panostettu yhtään ja jos sitä puhelinta käyttää yhtään muuhun kuin soitteluun nikn kyllä se vähän vituttaa jos sovellukset kaatuilee, sisäistä muistia ei ole, ei ole 4g ja kaikin puolin hidas ja pieni luuri.
Ps. Enkä edes käytä iPhonea, se vaan totuus että halvalla ei hyvää saa, toki jos sillä puhelimella ei tee mitään niin mikäs siinä jos satasen kosketusnäyttö riittää
Paskapuhetta. Mulla on halpisluuri ollut jo yli 2 vuotta. Kaikki toimii kuten ekana päivänäkin. Ei hidastele, ei bugeja, tyylikäs metallikehyksinen. Ota asioista selvää.
Mitä se taas teille kuuluu, mihin muut rahansa käyttää. Ne ostaa ja maksaa, jotka pystyy ja tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut meistä käyttävät puhelinta muuhunkin kuin kuvien ottamiseen ja silloin tarvitsee prosessorissa ja grafiikkapiirissä tehoa.
Silloin nämä älyävät jättää omenat kauppaan, kun se logo ei tuo tehoa.
Samaa mieltä. Yhtä kaveria otti päähän kun se leuhki sen iPhonella ja vähätteli mun luuria ja kun pyysin häntä näyttämään toiminto, jota mun halvasta puhelimesta ei löytyisi, niin ei pystynytkään siihen. Mun halvemmassa on jopa parempi kamera. Eli pitkälti vaan merkki maksaa, ei se itse tuote.