Työkaveri suuttui, kun kerroin juoksevani 6km 20 minuuttiin!
Homma meni siis niin, että tämä työkaveri harrastaa lenkkeilyä ja minä en. Hän aina kehuskelee juoksutaidoillaan. Minä en harrasta mitään sen kummempaa liikuntaa, mitä nyt joskus pyöräilen. Olen myös vähän pyöreä (160/78), joten hän antaa aina minulle laihdutus ja kuntoiluvinkkejä. No minäpä lähdin töiden jälkeen kävelylle ja kävelin reippaasti sen 6km ja AIKAA MENI PUOLI TUNTIA! Arvioin, että jos olisin juossut, niin se olisi mennyt noin 20 minuuttiin. Kerroin tämän tuolle kollegalle, niin hän alkoi mäkättämään, että ei pidä paikkaansa! Vaikka minä sen juuri eilen testasin!
Kommentit (69)
No mulla on suht hyvä kunto, ja peruslenkkini jonka teen vaihtelevassa (metsäisessä)maastossa on vähän päälle 6 km, ja kyllä siihen menee lähemmäs tunti vaikka melko rivakasti menee. Sää vissiin vedit olympiatason pikakävelyä.
Mulla menee pyöräillenkin 20 min tuohon 6km matkaan joten vähän vaikea uskoa. Toki en ole mikään huippukuntoinen. Oletko tarkistanu sen matkan esim kartasta että todella on sen 6km?
No ei sun auta muu kuin ladata joku juoksuäppi ja hilpaista se matka. Samalla kannattaa ilmoittautua ja alkaa treenata paikallisiin kisoihin. Sulla on lahjoja!
Reippaasti kävellen 6km tuntiin on harjoittelemattomalle ihan hyvä nopeus. Puoleen tuntiin 6 km ei ole uskottavaa.
Kysymyshän kuuluu, että jaksatko juosta kuuden kilsan matkan? Kävely ja juoksu on hieman eri asia..
Arvioit? Mitäpä jos oikeasti juoksisit sen 6km matkan jonkun juoksutrackerin kanssa niin saat oikean tuloksen.
Tämä on klassikkoprovo. Tästähän oli joskus vuosia sitten pitkä ketju jossa mammat väitti kävelevänsä 10km tunnissa ja haukkuivat lenkkeilijät jotka ei juoksemallakaan saanut sitä tuntiin.
Itseasiassa 6km/h vauhti on jo suhteellisen nopea ja rivakka tahti, jos tuosta kiristää niin menee melkein juoksemiseksi jo. Tuolla kävelytahdilla voisit varmaan pyrkiä suorilta johonkin edustusmaajoukkueeseen. Mieti kun viä vähän treenaisit, niin olisit kyllä lyömätön. ;)
Hyvin menis siis cooperin testissä 2,5 kilsaa kävellen..hah!
Arvioin matkan itse, osa matkasta on mitattu kyllä autolla ja osan matkaa laskin valotolppia, jotka ovat 50m välein. Aina epäillään provoksi joo. En ole huippu-urheilija, mutta kyllä minä hikipäässä kävelin.
Vierailija kirjoitti:
Homma meni siis niin, että tämä työkaveri harrastaa lenkkeilyä ja minä en. Hän aina kehuskelee juoksutaidoillaan. Minä en harrasta mitään sen kummempaa liikuntaa, mitä nyt joskus pyöräilen. Olen myös vähän pyöreä (160/78), joten hän antaa aina minulle laihdutus ja kuntoiluvinkkejä. No minäpä lähdin töiden jälkeen kävelylle ja kävelin reippaasti sen 6km ja AIKAA MENI PUOLI TUNTIA! Arvioin, että jos olisin juossut, niin se olisi mennyt noin 20 minuuttiin. Kerroin tämän tuolle kollegalle, niin hän alkoi mäkättämään, että ei pidä paikkaansa! Vaikka minä sen juuri eilen testasin!
Vaikka suorituksesi ei pidäkään paikkaansa, pidä tuo, ja aja asioihisi puuttuva työkaverisi hulluuden partaalle!
Perjantaina kerrot hänelle, että helatorstain kunniaksi päätit kokeilla maratonia, kun siitä niin kohkataan. Kolme tuntia vartti meni, ja olisi varmaan mennyt alle kolmen tunnin, kun olisit vähän nopeammin lähtenyt alkuun, etkä käynyt katsomassa korvasieniä metsässä välillä.
Veikkaan että ap.n 6 km oli 3 km...
Enkä edes ole palstaillut kauaa, kun vasta aloitin!
Minä ainakin kävelen 20 metriä 6 minuutissa. Aika kova kunto on pakko olla jos pystyy tommoisiin lukemiin kuin tämä neito. itsekin olen kävellyt 8kilometrin matkoja vähän toista tuntia joten en kyllä pidä mahdollisena
Vierailija kirjoitti:
Arvioin matkan itse, osa matkasta on mitattu kyllä autolla ja osan matkaa laskin valotolppia, jotka ovat 50m välein. Aina epäillään provoksi joo. En ole huippu-urheilija, mutta kyllä minä hikipäässä kävelin.
Luulen, että arvioitsijanlahjasi ovat painottuneet muihin mittayksiköihin kuin metreihin.
Olet sinä melkoinen tyttö kävelemäänkin eli jos reipas kävelysi on jo 12 km/h, niin eihän sinua uskalla päästää juoksemaan kuin moottoritielle, muualla tulee jo nopeusrajoitukset vastaan....
Vierailija kirjoitti:
Tämä on klassikkoprovo. Tästähän oli joskus vuosia sitten pitkä ketju jossa mammat väitti kävelevänsä 10km tunnissa ja haukkuivat lenkkeilijät jotka ei juoksemallakaan saanut sitä tuntiin.
Jep. Ja näin väittää vain tyyppi, joka ei kävele koskaan, joten ei ole yhtään hajulla, mikä on normaalikuntoilijan aika. 20 km kävelyn miesten maailmanennätys taitaa olla jotain 1 h 16 min luokkaa, jos löytämäni tieto on ajantasainen. Naisten on jo lähes puolitoista tuntia, joten voisivat provoilla vähän uskottavammin. Epärealistisia lukemia heittävät ne, jotka eivät kävele ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että arvioitsijanlahjasi ovat painottuneet muihin mittayksiköihin kuin metreihin.
Meinaatsä että se ajattelee imperiaalisina?
Tää nyt varmaan oli provo muutenkin, mutta jos BMI on 30, ei ole enää "vähän pyöreä".
Provoossa on vähän lyhyemmät kilometrit.