Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri suuttui, kun kerroin juoksevani 6km 20 minuuttiin!

Vierailija
04.05.2016 |

Homma meni siis niin, että tämä työkaveri harrastaa lenkkeilyä ja minä en. Hän aina kehuskelee juoksutaidoillaan. Minä en harrasta mitään sen kummempaa liikuntaa, mitä nyt joskus pyöräilen. Olen myös vähän pyöreä (160/78), joten hän antaa aina minulle laihdutus ja kuntoiluvinkkejä. No minäpä lähdin töiden jälkeen kävelylle ja kävelin reippaasti sen 6km ja AIKAA MENI PUOLI TUNTIA! Arvioin, että jos olisin juossut, niin se olisi mennyt noin 20 minuuttiin. Kerroin tämän tuolle kollegalle, niin hän alkoi mäkättämään, että ei pidä paikkaansa! Vaikka minä sen juuri eilen testasin!

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoossa on vähän lyhyemmät kilometrit.

Vierailija
2/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on suht hyvä kunto, ja peruslenkkini jonka teen vaihtelevassa (metsäisessä)maastossa on vähän päälle 6 km, ja kyllä siihen menee lähemmäs tunti vaikka melko rivakasti menee. Sää vissiin vedit olympiatason pikakävelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee pyöräillenkin 20 min tuohon 6km matkaan joten vähän vaikea uskoa. Toki en ole mikään huippukuntoinen. Oletko tarkistanu sen matkan esim kartasta että todella on sen 6km?

Vierailija
4/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sun auta muu kuin ladata joku juoksuäppi ja hilpaista se matka. Samalla kannattaa ilmoittautua ja alkaa treenata paikallisiin kisoihin. Sulla on lahjoja!

Vierailija
5/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti kävellen 6km tuntiin on harjoittelemattomalle ihan hyvä nopeus. Puoleen tuntiin 6 km ei ole uskottavaa.

Vierailija
6/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän kuuluu, että jaksatko juosta kuuden kilsan matkan? Kävely ja juoksu on hieman eri asia..

Vierailija
7/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioit? Mitäpä jos oikeasti juoksisit sen 6km matkan jonkun juoksutrackerin kanssa niin saat oikean tuloksen.

Vierailija
8/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on klassikkoprovo. Tästähän oli joskus vuosia sitten pitkä ketju jossa mammat väitti kävelevänsä 10km tunnissa ja haukkuivat lenkkeilijät jotka ei juoksemallakaan saanut sitä tuntiin.

Vierailija
9/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa 6km/h vauhti on jo suhteellisen nopea ja rivakka tahti, jos tuosta kiristää niin menee melkein juoksemiseksi jo. Tuolla kävelytahdilla voisit varmaan pyrkiä suorilta johonkin edustusmaajoukkueeseen. Mieti kun viä vähän treenaisit, niin olisit kyllä lyömätön. ;)

Vierailija
10/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menis siis cooperin testissä 2,5 kilsaa kävellen..hah!

Vierailija
11/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioin matkan itse, osa matkasta on mitattu kyllä autolla ja osan matkaa laskin valotolppia, jotka ovat 50m välein. Aina epäillään provoksi joo. En ole huippu-urheilija, mutta kyllä minä hikipäässä kävelin.

Vierailija
12/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma meni siis niin, että tämä työkaveri harrastaa lenkkeilyä ja minä en. Hän aina kehuskelee juoksutaidoillaan. Minä en harrasta mitään sen kummempaa liikuntaa, mitä nyt joskus pyöräilen. Olen myös vähän pyöreä (160/78), joten hän antaa aina minulle laihdutus ja kuntoiluvinkkejä. No minäpä lähdin töiden jälkeen kävelylle ja kävelin reippaasti sen 6km ja AIKAA MENI PUOLI TUNTIA! Arvioin, että jos olisin juossut, niin se olisi mennyt noin 20 minuuttiin. Kerroin tämän tuolle kollegalle, niin hän alkoi mäkättämään, että ei pidä paikkaansa! Vaikka minä sen juuri eilen testasin!

Vaikka suorituksesi ei pidäkään paikkaansa, pidä tuo, ja aja asioihisi puuttuva työkaverisi hulluuden partaalle!

Perjantaina kerrot hänelle, että helatorstain kunniaksi päätit kokeilla maratonia, kun siitä niin kohkataan. Kolme tuntia vartti meni, ja olisi varmaan mennyt alle kolmen tunnin, kun olisit vähän nopeammin lähtenyt alkuun, etkä käynyt katsomassa korvasieniä metsässä välillä. 

Vierailija
13/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että ap.n 6 km oli 3 km...

Vierailija
14/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes ole palstaillut kauaa, kun vasta aloitin!

Vierailija
15/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kävelen 20 metriä 6 minuutissa. Aika kova kunto on pakko olla jos pystyy tommoisiin lukemiin kuin tämä neito. itsekin olen kävellyt 8kilometrin matkoja vähän toista tuntia joten en kyllä pidä mahdollisena

Vierailija
16/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvioin matkan itse, osa matkasta on mitattu kyllä autolla ja osan matkaa laskin valotolppia, jotka ovat 50m välein. Aina epäillään provoksi joo. En ole huippu-urheilija, mutta kyllä minä hikipäässä kävelin.

Luulen, että arvioitsijanlahjasi ovat painottuneet muihin mittayksiköihin kuin metreihin.

Vierailija
17/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinä melkoinen tyttö kävelemäänkin eli jos reipas kävelysi on jo 12 km/h, niin eihän sinua uskalla päästää juoksemaan kuin moottoritielle, muualla tulee jo nopeusrajoitukset vastaan....

Vierailija
18/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on klassikkoprovo. Tästähän oli joskus vuosia sitten pitkä ketju jossa mammat väitti kävelevänsä 10km tunnissa ja haukkuivat lenkkeilijät jotka ei juoksemallakaan saanut sitä tuntiin.

Jep. Ja näin väittää vain tyyppi, joka ei kävele koskaan, joten ei ole yhtään hajulla, mikä on normaalikuntoilijan aika. 20 km kävelyn miesten maailmanennätys taitaa olla jotain 1 h 16 min luokkaa, jos löytämäni tieto on ajantasainen. Naisten on jo lähes puolitoista tuntia, joten voisivat provoilla vähän uskottavammin. Epärealistisia lukemia heittävät ne, jotka eivät kävele ikinä. 

Vierailija
19/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että arvioitsijanlahjasi ovat painottuneet muihin mittayksiköihin kuin metreihin.

Meinaatsä että se ajattelee imperiaalisina?

Vierailija
20/69 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt varmaan oli provo muutenkin, mutta jos BMI on 30, ei ole enää "vähän pyöreä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi