Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin veloja juhlitaan?

Vierailija
03.05.2016 |

Eikö me velat ansaittaisi oma juhlapäivä? Perheellisille on muutenkin kaikkea..

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aika jättää vapaaehtoisesti lapsettoman.. kenelle jätätte perintönne? Kuka jatkaa sukuanne? Kenelle opetatte elämän viisaudet joita keräätte elämän ajan..? Kuka teitä muistaa sitten kun olette poissa?

Ja kenekä lapset teitä hoitaa vanhoina hoitokodissa?

Perintö tuskin tulee suuren suuri olemaan, mutta kai se ihan miehelleni menee, jos hän on vielä elossa minun kuollessani. Jollei ole, toivon että sisarukseni ja heidän jälkeläisensä ovat elossa. Sukuani ovat sisarukseni jatkaneet ja heidän lapsensa jatkanevat sitä edelleen, jos niin haluavat. Se on (toivottavasti) heidän oma päätöksensä ja valintansa.

Elämäni aikana keräämiäni elämänviisauksia voin toki opettaa läheisteni lapsille, ja nykyaikana niitä on helppo levittää internetin välityksellä suuremmallekin kuulijakunnalle. Mun tätini esim. pitää pientä blogia, jonne kirjoittelee ajatelmiaan. Hän on kyllä kolmen lapsen äiti ja neljän isoäitikin, mutta eihän blogin perustaminen lapsilukua kysy ;)

"Kuka teitä muistaa sitten kun olette poissa?"

Tämä on minusta, kaikella kunnioituksella, tyhmä kysymys, sillä se sisältää oletuksen, että ihmistä ei hänen kuolemansa jälkeen muut muistelisi kuin omat lapset ja lapsenlapset. Joko et ajatellut asiaa ihan loppuun asti, tai sitten epäilet ettei sinulle muita muistelijoita löytyisi. Toivon ja oletan, että kyse on siitä ajattelemattomuudesta, sillä minusta olisi surullista, ettei jollakulla ketään muita tärkeitä ihmisiä elämässään olisi kuin omat jälkeläiset. Jokaisella niistä minun läheisistäni, joista aika on jo jättänyt, on ollut paljon kaipaamaan jääneitä sen oman lähiperheen ulkopuoleltakin. Uskon ja toivon, etten minä tee poikkeusta tässä asiassa ja toivon ettet sinäkään tee.

Sitä en tiedä, keiden lapset minua vanhainkodissa tulevat hoitamaan. Toisaalta, tuskin sitä tiedät sinäkään.

Vierailija
62/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se niin on että velojen juhlapäivä on melkeinpä joka päivä. Aina kun lähtee ex-tempore festareille, päättää lomansa ajankohdat ja kohteet ilman että tarvitsee miettiä lasten lomia koulusta, lasten hoitoa tai lasten roudaamista mukaan, aina kun molemmat aikuiset ottavat lasin viiniä keskellä kesäpäivää, aina kun ei tarvitse seisoa vesisateessa futiskentän laidalla tai jäätyä jäähalliin.. Niin, velojen juhlapäivä on oikeastaan aina kun tekee ihan mitä vaan haluaa ja nauttii elämästä :) Että vaihdan kyllä ihan mieluusti äitienpäivän tähän :D

En vaihtaisi äitienpäivää tuohon.. rakastan pikku mussukoitani. Ihana katsoa kehitystä ja huomata kuinka ihania ihmisiä heistä kasvaa. Ihana herätä aamulla kun on pikkuinen kömpinyt viereen ja ottanut mun sormesta tiukan otteen. Satoi tai paistoi katson mielelläni lasteni fudis harkkoja.. mikään ei ole ihanampi tunne kuin ehdoton rakkaus lapsiani kohtaan. Nautin elämästäni tällaisena kuin se on. Mun ei tarvii juoda viiniä keskellä päivää täyttääkseen kolon joka johtuu lapsettomuudesta..

Sinä et vaikuta hyvältä vanhemmalta, vaan lapsiesi kautta elävältä tyhjiöltä itse. Ja miten voisitkaan olla, hyvän vanhemman kuuluu kasvattaa lapsestaan hyvä ihminen. Hyvän kasvattajan ajatusmaailmassa vapaaehtoisesti lapsettomalla ei ole sen enemmän elämässään tyhjiä koloja, kuin vanhemmallakaan. Ei voi olla hyvä ihminen eikä varsinkaan hyvä vanhempi, ellei ymmärrä ollenkaan muiden ihmisten erilaisia haluja ja haaveita.

Kiitos kun haukuit minut Huonoksi vanhemmaksi ja Huonoksi ihmiseksi. olet varmasti täydellinen itse. Ja mikäli olet vela niin vanhemmuudesta tiedät varmasti enemmän kuin minä kolmen lapsen äitinä.

Hyvää päivän jatkoa vaan teille kaikkialle lapsellisille ja lapsettomille.. mä lähden hakee vesi ilmapalloja täytettäväksi jotta voidaan lasten kanssa käydä vesisotaa pihalla.

Olen pahoillani. Kirjoitin aivan liian kärkkäästi. Ja muista ettei kukaan voi päätellä yhdestä viestistä yhtään mitään toisen hyvyydestä vanhempana tai ihmisenä. Täten minä olen se typerys tässä, tuollaista kirjoitettuani. Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi. Toivotan mukavaa vesisotaa, ja hautaan av-sotakirveen nyt heti. Ei täälläkään pitäisi kirjoitella ihan mitä sattuu, hävettää. Lämmintä kesän odotusta sinulle ja perheellesi. *Tuon ilkeän viestin kirjoittaja*

Saat anteeksi. Kiitos. Ja hyvää kesän odotusta sinullekkin. ☺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi