milloin veloja juhlitaan?
Eikö me velat ansaittaisi oma juhlapäivä? Perheellisille on muutenkin kaikkea..
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Varsinaista juhlapäivää en tarvitse, mutta mielelläni ottaisin 3 vuoden hoitovapaan jaksotettuna vaikkapa 2kk vuosi. T. Koko aikuisikänsä töissä käynyt ja korkeita veroja maksanut vela
Saathan sä hoitovapaata, jos teet lapsen ja hoidat sitä. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Varsinaista juhlapäivää en tarvitse, mutta mielelläni ottaisin 3 vuoden hoitovapaan jaksotettuna vaikkapa 2kk vuosi. T. Koko aikuisikänsä töissä käynyt ja korkeita veroja maksanut vela
Mistä syystä sulle pitäisi tuota lomaa myöntää?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ajatelkaa miten paljon hauskempaa elämä olisi jos vaikkapa aina tietyn nimipäivän aattona kaikki ei-sen-nimiset voisivat juhlia?
Eli kaikki juhlisivat joka päivä, koska nimipäivää lukuunottamatta kaikkina muina päivinä on ei-jonkun-niminen?
Korkki auki! Mun nimi ei ole Outi!
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan totta. Mäkin haluaisin ilmaiseksi meidän uimahalliin, vaikken ole sotaveteraani. Sitten mä haluaisin myös ajaa auton lähemmäksi S-Marketin pääovia, niille invapaikoille. Ihan tyhmää, että ne saa ajaa siihen, vaikkei niiden pyörätuolia käyttävien ihmisten tarvitse edes kävellä! Ja miksi mun pitää :(
Mäkin haluaisin ateriapalvelun kotiin, kuten mun mummo. Ihan epäreilua, että mä joudun tekemään ruokaa meidän koko perheelle. Haluaisin myös pitää 10 vuoden ajalta pitämättömiä sairaslomia, koska mä olen ollut liian terve ja kollega on joka toinen kuukausi ainakin viikon jossain flunssassa. Epistä.
Mä haluaisin mun tytölle oman avustajan kouluun, joka auttaisi sitä tunneilla.
Sit mä haluaisin myös joskus niitä miljoonaosinkoja, koska mäkin kuulun samaan firmaan kuin meidän toimitusjohtaja.
Sitte olis kiva, että mäkin saisin ilmaiseksi nenäleikkauksen, niinkuin yksi nainen, jonka koti paloi ja se melkein siinä mukana. Se oli Amerikassa, mutta kyllä mäkin haluan.
Et kyllä mä tosi hyvin ymmärrän sua, ap ja miksi sun vapaaehtoista lapsettomuutta pitäisi juhlia. Mäkin haluaisin itselleni ja läheisilleni kaikkea, mitä mä en ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan totta. Mäkin haluaisin ilmaiseksi meidän uimahalliin, vaikken ole sotaveteraani. Sitten mä haluaisin myös ajaa auton lähemmäksi S-Marketin pääovia, niille invapaikoille. Ihan tyhmää, että ne saa ajaa siihen, vaikkei niiden pyörätuolia käyttävien ihmisten tarvitse edes kävellä! Ja miksi mun pitää :(
Mäkin haluaisin ateriapalvelun kotiin, kuten mun mummo. Ihan epäreilua, että mä joudun tekemään ruokaa meidän koko perheelle. Haluaisin myös pitää 10 vuoden ajalta pitämättömiä sairaslomia, koska mä olen ollut liian terve ja kollega on joka toinen kuukausi ainakin viikon jossain flunssassa. Epistä.
Mä haluaisin mun tytölle oman avustajan kouluun, joka auttaisi sitä tunneilla.
Sit mä haluaisin myös joskus niitä miljoonaosinkoja, koska mäkin kuulun samaan firmaan kuin meidän toimitusjohtaja.
Sitte olis kiva, että mäkin saisin ilmaiseksi nenäleikkauksen, niinkuin yksi nainen, jonka koti paloi ja se melkein siinä mukana. Se oli Amerikassa, mutta kyllä mäkin haluan.
Et kyllä mä tosi hyvin ymmärrän sua, ap ja miksi sun vapaaehtoista lapsettomuutta pitäisi juhlia. Mäkin haluaisin itselleni ja läheisilleni kaikkea, mitä mä en ansaitse.
Komppi tälle. Myös työttömyys- ja toimeentulotuki olis ihan kiva bonus normaalin palkan päälle, ja sen lisäksi sitten opiskelija-alennukset kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä ottaa vaikka opintovapaata. Vai meinasitko, että sun pitää saada ihan vain lomailla?
Vihaan sanontaa ''tehdä lapsi'' hyi v*ttu! Saada lapsi kuulostaa ok:lta, mutta tehdä lapsi.... siis tekis mieli oksentaa!
Ps. maapallo ainakin juhlii ja kiittää veloja joka päivä :)
Vierailija kirjoitti:
Vihaan sanontaa ''tehdä lapsi'' hyi v*ttu! Saada lapsi kuulostaa ok:lta, mutta tehdä lapsi.... siis tekis mieli oksentaa!
Ps. maapallo ainakin juhlii ja kiittää veloja joka päivä :)
Niin. Sinäkin teet tästä maailmasta joka päivä vähän paremman paikan. :)
Kaikkina muina päivinä paitsi isänpäivänä ja äitienpäivänä.
Voimia!
:D
No äitien ja isien päivänä lapset antaa itse tekemiään kortteja.. kuka teille vapaaehtoisesti lapsettomille ne kortit tekis?? Teidän oma päätös olla lisääntymättä.. Kai te silti juhlistatte omia vanhempianne kun on teidät tähän maailmaan tuoneet ja kasvattaneet, sekä ehdoitta rakastanut teitä..??
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse sitä lomaa kun olet vapaaehtoisesti tekemättä uusia veronmaksajia tähän maailmaan..
Kyllähän se niin on että velojen juhlapäivä on melkeinpä joka päivä. Aina kun lähtee ex-tempore festareille, päättää lomansa ajankohdat ja kohteet ilman että tarvitsee miettiä lasten lomia koulusta, lasten hoitoa tai lasten roudaamista mukaan, aina kun molemmat aikuiset ottavat lasin viiniä keskellä kesäpäivää, aina kun ei tarvitse seisoa vesisateessa futiskentän laidalla tai jäätyä jäähalliin.. Niin, velojen juhlapäivä on oikeastaan aina kun tekee ihan mitä vaan haluaa ja nauttii elämästä :) Että vaihdan kyllä ihan mieluusti äitienpäivän tähän :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse sitä lomaa kun olet vapaaehtoisesti tekemättä uusia veronmaksajia tähän maailmaan..
Hoitovapaahan on silkkaa lomanviettoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se niin on että velojen juhlapäivä on melkeinpä joka päivä. Aina kun lähtee ex-tempore festareille, päättää lomansa ajankohdat ja kohteet ilman että tarvitsee miettiä lasten lomia koulusta, lasten hoitoa tai lasten roudaamista mukaan, aina kun molemmat aikuiset ottavat lasin viiniä keskellä kesäpäivää, aina kun ei tarvitse seisoa vesisateessa futiskentän laidalla tai jäätyä jäähalliin.. Niin, velojen juhlapäivä on oikeastaan aina kun tekee ihan mitä vaan haluaa ja nauttii elämästä :) Että vaihdan kyllä ihan mieluusti äitienpäivän tähän :D
En vaihtaisi äitienpäivää tuohon.. rakastan pikku mussukoitani. Ihana katsoa kehitystä ja huomata kuinka ihania ihmisiä heistä kasvaa. Ihana herätä aamulla kun on pikkuinen kömpinyt viereen ja ottanut mun sormesta tiukan otteen. Satoi tai paistoi katson mielelläni lasteni fudis harkkoja.. mikään ei ole ihanampi tunne kuin ehdoton rakkaus lapsiani kohtaan. Nautin elämästäni tällaisena kuin se on. Mun ei tarvii juoda viiniä keskellä päivää täyttääkseen kolon joka johtuu lapsettomuudesta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitovapaahan on silkkaa lomanviettoa.
Olis se lapsettomalle lomaa kun ei oo sitä vauvaa jota hoitaa..
Jokaisena sellaisena päivänä, kun lapsiperhearjen seassa vierailleena palaa kotiin, on juhlava olo. Älkää ymmärtäkö vanhemmat väärin, tarkoitus ei ole halventaa perhe-elämää, se vain tuntuu minun silmiini tosi raskaalta. Mikä on ymmärrettävää, koska siinä ei ole sitä mitä haluan. Arvostan hyviä vanhempia, etenkin kun se minun silmiini niin raskaalta tuntuu :) Olette jo sen pohjalta minun mielestäni äitien- ja isänpäivänne ansainneet! T: Vela-84
Hahhah! Ihan itse olet osasi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaihtaisi äitienpäivää tuohon.. rakastan pikku mussukoitani. Ihana katsoa kehitystä ja huomata kuinka ihania ihmisiä heistä kasvaa. Ihana herätä aamulla kun on pikkuinen kömpinyt viereen ja ottanut mun sormesta tiukan otteen. Satoi tai paistoi katson mielelläni lasteni fudis harkkoja.. mikään ei ole ihanampi tunne kuin ehdoton rakkaus lapsiani kohtaan. Nautin elämästäni tällaisena kuin se on. Mun ei tarvii juoda viiniä keskellä päivää täyttääkseen kolon joka johtuu lapsettomuudesta..
Sinä et vaikuta hyvältä vanhemmalta, vaan lapsiesi kautta elävältä tyhjiöltä itse. Ja miten voisitkaan olla, hyvän vanhemman kuuluu kasvattaa lapsestaan hyvä ihminen. Hyvän kasvattajan ajatusmaailmassa vapaaehtoisesti lapsettomalla ei ole sen enemmän elämässään tyhjiä koloja, kuin vanhemmallakaan. Ei voi olla hyvä ihminen eikä varsinkaan hyvä vanhempi, ellei ymmärrä ollenkaan muiden ihmisten erilaisia haluja ja haaveita.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla hyvä ihminen eikä varsinkaan hyvä vanhempi, ellei ymmärrä ollenkaan muiden ihmisten erilaisia haluja ja haaveita.
Suurin osa palstan veloista ei siis ole hyviä ihmisiä. Onneksi tuli tämä tunnustus viimein julki.