Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin veloja juhlitaan?

Vierailija
03.05.2016 |

Eikö me velat ansaittaisi oma juhlapäivä? Perheellisille on muutenkin kaikkea..

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se niin on että velojen juhlapäivä on melkeinpä joka päivä. Aina kun lähtee ex-tempore festareille, päättää lomansa ajankohdat ja kohteet ilman että tarvitsee miettiä lasten lomia koulusta, lasten hoitoa tai lasten roudaamista mukaan, aina kun molemmat aikuiset ottavat lasin viiniä keskellä kesäpäivää, aina kun ei tarvitse seisoa vesisateessa futiskentän laidalla tai jäätyä jäähalliin.. Niin, velojen juhlapäivä on oikeastaan aina kun tekee ihan mitä vaan haluaa ja nauttii elämästä :) Että vaihdan kyllä ihan mieluusti äitienpäivän tähän :D

En vaihtaisi äitienpäivää tuohon.. rakastan pikku mussukoitani. Ihana katsoa kehitystä ja huomata kuinka ihania ihmisiä heistä kasvaa. Ihana herätä aamulla kun on pikkuinen kömpinyt viereen ja ottanut mun sormesta tiukan otteen. Satoi tai paistoi katson mielelläni lasteni fudis harkkoja.. mikään ei ole ihanampi tunne kuin ehdoton rakkaus lapsiani kohtaan. Nautin elämästäni tällaisena kuin se on. Mun ei tarvii juoda viiniä keskellä päivää täyttääkseen kolon joka johtuu lapsettomuudesta..

Tommosen lehmän kanssa sitte joku ääliö mennyt lisääntymään.

Vierailija
42/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla hyvä ihminen eikä varsinkaan hyvä vanhempi, ellei ymmärrä ollenkaan muiden ihmisten erilaisia haluja ja haaveita.

Tämä lause on kyllä niin hävytöntä itsensä korottamista ja muiden mollaamista, etenkin sen jälkeen kun toinen on juuri kertonut rakastavansa lastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommosen lehmän kanssa sitte joku ääliö mennyt lisääntymään.

Tässä "hieno" esimerkki hyvästä ihmisestä, joka ymmärtää toisen toiveita ja elämää.

Vierailija
44/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla hyvä ihminen eikä varsinkaan hyvä vanhempi, ellei ymmärrä ollenkaan muiden ihmisten erilaisia haluja ja haaveita.

Suurin osa palstan veloista ei siis ole hyviä ihmisiä. Onneksi tuli tämä tunnustus viimein julki.

Jos eivät ymmärrä, niin eivät olekaan. Jos pitäisi luetella normaalimmaksi ihmetellä ihmisten halua lisääntyä TAI ihmisten halua olla lisääntymättä, niin todellakin normaalimpaa olisi ihmetellä miksei halua lisääntyä, se on se luontaisempi halu. Mutta useimmat velat (kaikki jotka minä tunnen, mutta en tiedä tästä palstasta, onhan täällä äänekkäitä hulluja muistakin ryhmistä) kyllä ymmärtävät vallan hyvin että jotkut, enemmistö, haluavat lapsia.

Vierailija
45/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun mielestäni vanhemmaksi ryhtyneellä on velvollisuus olla hyvä ihminen, lapsensa vuoksi. Ja hyvä vanhempi tietenkin.

Vierailija
46/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin hyvin juhlia vapaaehtoisesti lapsettomia. Ehkä muistaisin sitten jotakuta vela ystävääni. Lähdettäisiin vaikka päivän kunniaksi juomaan lasilliset tai jotain muuta kivaa. Ei mulla mitään lasten tai lapsiperheiden vihaajia ole ystävinä. Toustemme valintoja kunnioitetaan.

T. Perheellinen

Vierailija
47/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako samanlaista ketjua tästäkin täytyy päivittäin vääntää? Ymmärrän kyllä, että av:lla keskustelunaiheet ovat rajoitettuja (päinvastoin kuin nimestä voisi päätellä) mutta pitääkö joka päivä ne samat kommentit ja persuttelut tänne vääntää? Tehkää lapsia tai älkää tehkö lapsia, ketään muuta ei oikeesti kiinnosta. En tajua miksi niitä omia valintoja kenellekään tarvitsee perustella yhtään mihinkään suuntaan ja itkeä kun toiset ei ymmärrä.

Vierailija
48/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista juhlapäivää en tarvitse, mutta mielelläni ottaisin 3 vuoden hoitovapaan jaksotettuna vaikkapa 2kk vuosi. T. Koko aikuisikänsä töissä käynyt ja korkeita veroja maksanut vela

Et tarvitse sitä lomaa kun olet vapaaehtoisesti tekemättä uusia veronmaksajia tähän maailmaan..

Hoitovapaahan on silkkaa lomanviettoa.

Puhutko nyt siis kokemuksen syvällä rintaäänellä vai :D

Vierailija
49/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat ovat kateellisia siitäkin, kun lapset tuhertaa koulussa kortin äidilleen ja aamulla tuovat isänsä kanssa leivotun kakun äidille sänkyyn kahvin kanssa.

Voi aikoja ja tapoja. Keksikää joku juhlapäivä, jolloin joku teille tuhertaa kieli keskellä suuta innoissaan sen kortin ja täpinöissään koristelee sitä kakkua. En vain oikein tiedä, kuka se voisi olla, joka sen ristipistotyön tai kortin tai muun teille ähertäisi niin innoissaan, kun pienet lapset sitä tekevät äidilleen.

Vierailija
50/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lause on kyllä niin hävytöntä itsensä korottamista ja muiden mollaamista, etenkin sen jälkeen kun toinen on juuri kertonut rakastavansa lastaan.

Sen pitäisi olla itsestään selvää, että rakastaa omaa lastaan, ei siitä saa mitään pisteitä joita voi käyttää muiden haukkumiseen. Hän, joka ei vaihtaisi vapauttaan äitienpäivään, ei sanonut mitään ilkeää vanhemmista. Toisin tämä kuin lastaan rakastava äiti, joka sen tekstin lainasi. Jokainen varmaan kuitenkin myöntää, että lapsettomille on yleisesti ottaen vapaampi mennä ja tulla. Miten se on pois siitä perheellisen elämästä? Eihän se rakkaus omaan lapseenkaan ole pois velalta. En tule koskaan ymmärtämään tätä halveksuntaa toisten valintoja kohtaan.

Vierailija
51/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako samanlaista ketjua tästäkin täytyy päivittäin vääntää? Ymmärrän kyllä, että av:lla keskustelunaiheet ovat rajoitettuja (päinvastoin kuin nimestä voisi päätellä) mutta pitääkö joka päivä ne samat kommentit ja persuttelut tänne vääntää? Tehkää lapsia tai älkää tehkö lapsia, ketään muuta ei oikeesti kiinnosta. En tajua miksi niitä omia valintoja kenellekään tarvitsee perustella yhtään mihinkään suuntaan ja itkeä kun toiset ei ymmärrä.

Tämä on varmasti totta, mutta täällä käy sellaisiakin silloin tällöin vierailijoita kuin minä, joka ei nopeasti vaihtuvien otsikoiden seassa ehdi bongata näitä keskusteluja. Joskus kuukausia sitten viimeksi luin vela-keskustelua täällä, ja se oli ihan eri pohjalta aloitettu. Jatko oli kyllä hyvin samankaltainen.

Vierailija
52/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat kateellisia siitäkin, kun lapset tuhertaa koulussa kortin äidilleen ja aamulla tuovat isänsä kanssa leivotun kakun äidille sänkyyn kahvin kanssa.

Voi aikoja ja tapoja. Keksikää joku juhlapäivä, jolloin joku teille tuhertaa kieli keskellä suuta innoissaan sen kortin ja täpinöissään koristelee sitä kakkua. En vain oikein tiedä, kuka se voisi olla, joka sen ristipistotyön tai kortin tai muun teille ähertäisi niin innoissaan, kun pienet lapset sitä tekevät äidilleen.

Minun veljentyttöni hoitaa tämän puolen :) Syntymäpäivänäni, tädinpäivääkään kun ei ole. Eikä tarvitse, synttärit riittää.

Vierailija
53/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aika jättää vapaaehtoisesti lapsettoman.. kenelle jätätte perintönne? Kuka jatkaa sukuanne? Kenelle opetatte elämän viisaudet joita keräätte elämän ajan..? Kuka teitä muistaa sitten kun olette poissa?

Ja kenekä lapset teitä hoitaa vanhoina hoitokodissa?

Vierailija
54/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se niin on että velojen juhlapäivä on melkeinpä joka päivä. Aina kun lähtee ex-tempore festareille, päättää lomansa ajankohdat ja kohteet ilman että tarvitsee miettiä lasten lomia koulusta, lasten hoitoa tai lasten roudaamista mukaan, aina kun molemmat aikuiset ottavat lasin viiniä keskellä kesäpäivää, aina kun ei tarvitse seisoa vesisateessa futiskentän laidalla tai jäätyä jäähalliin.. Niin, velojen juhlapäivä on oikeastaan aina kun tekee ihan mitä vaan haluaa ja nauttii elämästä :) Että vaihdan kyllä ihan mieluusti äitienpäivän tähän :D

En vaihtaisi äitienpäivää tuohon.. rakastan pikku mussukoitani. Ihana katsoa kehitystä ja huomata kuinka ihania ihmisiä heistä kasvaa. Ihana herätä aamulla kun on pikkuinen kömpinyt viereen ja ottanut mun sormesta tiukan otteen. Satoi tai paistoi katson mielelläni lasteni fudis harkkoja.. mikään ei ole ihanampi tunne kuin ehdoton rakkaus lapsiani kohtaan. Nautin elämästäni tällaisena kuin se on. Mun ei tarvii juoda viiniä keskellä päivää täyttääkseen kolon joka johtuu lapsettomuudesta..

Minä kirjoitin tuon. Ja pyydän nyt anteeksi. En tajunnut osuvani arkaan paikkaan väittäessäni että kun juo viiniä keskellä päivää täyttää lapsettomuudesta johtuvaa koloa. Anteeksi kun loukkasin kaikkia vapaaehtoisesti lapsettomia.

Vierailija
55/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aika jättää vapaaehtoisesti lapsettoman.. kenelle jätätte perintönne? Kuka jatkaa sukuanne? Kenelle opetatte elämän viisaudet joita keräätte elämän ajan..? Kuka teitä muistaa sitten kun olette poissa?

Ei omaisuudellani tuossa vaiheessa ole minulle mitään väliä, luultavasti pois käytetty. Mutta jos jotain on, niin veljentytölle menee. Viisaudetkin samaan osoitteeseen :) Varmaan veljentyttö myös muistaa, mutta silläkään ei ole minulle väliä kuin surulliseen suuntaan, en kaipaa että minua kaivattaisiin.

Teidän lapsia tehneiden lapset minut hoitaa, jos vanhainkotiin asti selviän. Ne, jotka hoiva-alan valitsivat :) Ehkä se veljentyttö joskus käy moikkaamassa sielläkin. Kerroinko jo, miten rakas veljentyttöni minulle on? :D

Vierailija
56/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin tuon. Ja pyydän nyt anteeksi. En tajunnut osuvani arkaan paikkaan väittäessäni että kun juo viiniä keskellä päivää täyttää lapsettomuudesta johtuvaa koloa. Anteeksi kun loukkasin kaikkia vapaaehtoisesti lapsettomia.

Saat anteeksi. Vaikka en minä ainakaan yleensä juokaan viiniä keskellä päivää :D

Vierailija
57/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et vaikuta hyvältä vanhemmalta, vaan lapsiesi kautta elävältä tyhjiöltä itse. Ja miten voisitkaan olla, hyvän vanhemman kuuluu kasvattaa lapsestaan hyvä ihminen. Hyvän kasvattajan ajatusmaailmassa vapaaehtoisesti lapsettomalla ei ole sen enemmän elämässään tyhjiä koloja, kuin vanhemmallakaan. Ei voi olla hyvä ihminen eikä varsinkaan hyvä vanhempi, ellei ymmärrä ollenkaan muiden ihmisten erilaisia haluja ja haaveita.

Kiitos kun haukuit minut Huonoksi vanhemmaksi ja Huonoksi ihmiseksi. olet varmasti täydellinen itse. Ja mikäli olet vela niin vanhemmuudesta tiedät varmasti enemmän kuin minä kolmen lapsen äitinä.

Hyvää päivän jatkoa vaan teille kaikkialle lapsellisille ja lapsettomille.. mä lähden hakee vesi ilmapalloja täytettäväksi jotta voidaan lasten kanssa käydä vesisotaa pihalla.

Vierailija
58/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät ole jääneet mistään paitsi, koska ovat itse päättäneet olla lapsettomia. Mitään traumaa tai tragediaa tähän asiaan ei liity.

Hyvä, että myönnät, että äitienpäivään liittyy traumoja ja tragediaa.

Vierailija
59/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jätä perintöä kellekään, vaan käytän sen itse parhaaksi katsomallani tavalla. Jokin hyväntekeväisyyskohde saakoon sen, mitä vahingossa jää kirstun pohjalle.

Kukaan ei jatka ainakaan minun sukuani. Paitsi jos sisar hankkii lapsia joskus, hän kai tavallaan. En ole miettinyt asiaa, kun se on minulle täysin merkityksetön.

Opetan viisauteni niille sadoille ellei tuhansille oppilaille, joiden elämään pääsen vaikuttamaan työurani aikana. Tuollaisesta vaikutusmahdollisuudesta voi tyypillinen vanhempi vain unelmoida. :D

Minulle on yhdentekevää, kuka minua muistaa, kun olen lakannut olemasta. Nuoremmat ystäväni varmasti jäävät kaipaamaan, mutta parempi olisi, kun he eivät liikaa surisi.

Minua hoitaa vanhana hoitokodissa tehtävään palkattu hoitohenkilökunta. Olen valmis lähtemään myös oman käden kautta, jos esimerkiksi muisti- tai hermorappeumasairaus iskee. En tule viettämään pitkää raihnaista vanhuutta.

Vierailija
60/62 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et vaikuta hyvältä vanhemmalta, vaan lapsiesi kautta elävältä tyhjiöltä itse. Ja miten voisitkaan olla, hyvän vanhemman kuuluu kasvattaa lapsestaan hyvä ihminen. Hyvän kasvattajan ajatusmaailmassa vapaaehtoisesti lapsettomalla ei ole sen enemmän elämässään tyhjiä koloja, kuin vanhemmallakaan. Ei voi olla hyvä ihminen eikä varsinkaan hyvä vanhempi, ellei ymmärrä ollenkaan muiden ihmisten erilaisia haluja ja haaveita.

Kiitos kun haukuit minut Huonoksi vanhemmaksi ja Huonoksi ihmiseksi. olet varmasti täydellinen itse. Ja mikäli olet vela niin vanhemmuudesta tiedät varmasti enemmän kuin minä kolmen lapsen äitinä.

Hyvää päivän jatkoa vaan teille kaikkialle lapsellisille ja lapsettomille.. mä lähden hakee vesi ilmapalloja täytettäväksi jotta voidaan lasten kanssa käydä vesisotaa pihalla.

Olen pahoillani. Kirjoitin aivan liian kärkkäästi. Ja muista ettei kukaan voi päätellä yhdestä viestistä yhtään mitään toisen hyvyydestä vanhempana tai ihmisenä. Täten minä olen se typerys tässä, tuollaista kirjoitettuani. Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi. Toivotan mukavaa vesisotaa, ja hautaan av-sotakirveen nyt heti. Ei täälläkään pitäisi kirjoitella ihan mitä sattuu, hävettää. Lämmintä kesän odotusta sinulle ja perheellesi. *Tuon ilkeän viestin kirjoittaja*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän