Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sotelin esivalintakoe TEHTY!!!

sh-opiskelijaksi
03.05.2016 |

Siis tein juuri sairaanhoidon monimuodon esivalintakokeen. Mulla meni se muuten tosi hyvin, MUTTA 6 väittämää jäi siitä isosta materiaalioauudesta koska aika loppui kesken! Enkku ja matikka otti niin paljo aikaa. Suomenkieli meni hyvin kans.
ärsyttää vaan et tossa materiaaliosuudessa ne loppuväittämät olis ollu nii helppoja ja en kerenny tekemään.
Toivottavasti mun koulu ei jäis nyt tuosta 6 väittämästä kiinni, ku jokainen meistä kuitenki tekee eri tahdilla tehtäviä ja tärkeintä mun mielestä on se et saat oikeita vastauksia. Harmittaa silti tosi paljon.

Miten teillä muilla meni se koe?

Kommentit (193)

Vierailija
41/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi aikaraja sen takia koska se on ainoa rajoittava tekijä ettei ehdi huijata. Helposti olisi voinut lukea vastaukset esimateriaalista ja vastailla kysymyksiin ilman että olisi joutunut lukemaan, tästä syystä aika.

Tiedä sitten oliko viisainta vain lukea esimateriaali kertaalleen läpi ja tietää jotenkuten sisältö ja sitten kokeenaikana vaan etsiä vastaukset aineistosta... hieman saivarrellen niin ilmeisesti tuota esimateriaalin käyttämistä kokeenaikana ei _varsinaisesti_ kielletty :facepalm:

Ennätti etsiä materiaalista, kun käytti f3, etqintätyökalua koneesta. Samoin matikka, kun kone laski puolesta kun syötit sinne asiat.

Vierailija
42/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul tais mennä ihan päin ahteria. Luulin olevani valmistautunu hyvin, mutta ku koe lävähti eteen, niin tuntu etten olis ikinä opiskellukaan mitään. Haluisin et ne oikeet vastaukset tulis jo !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näimpä! Osa kysymyksistä oli myös aika kompia, vastausvaihtoehdot oli melkein samoja mut sieltä piti poimia se täysin oikein mennyt vastaus..

Aika paljon tosiaan kompia oli. Esim matikassa laskutehtävä jonka vastaus 0,45. Kysymyksessä pyydettiin vastausta yhden desimaalin tarkkuudella joten oikea vastaus 0,5.

eikä... no tää meni sitten väärin.. noh. jos ei nyt pääse koulunpenkille niin ehkä sitten joku vuos..

Mä nyt kyllä vähän kyseenalaistan, että onko tämä nyt se oikea konsti karsia ne jyvät akanoista. Jotenkin ajattelisi, että matikan osiossa tärkeintä on osata laskea oikein. Sen sijaan kysymyksenasettelulla yritetäänkin jallittaa kiireessä ihminen valitsemaan "oikea", mutta lopunperin sittenkin väärä vastaus. Mun mielestä toi on pelkästään v#ttumaisuutta. Excuse my language. 

Vierailija
44/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näimpä! Osa kysymyksistä oli myös aika kompia, vastausvaihtoehdot oli melkein samoja mut sieltä piti poimia se täysin oikein mennyt vastaus..

Aika paljon tosiaan kompia oli. Esim matikassa laskutehtävä jonka vastaus 0,45. Kysymyksessä pyydettiin vastausta yhden desimaalin tarkkuudella joten oikea vastaus 0,5.

eikä... no tää meni sitten väärin.. noh. jos ei nyt pääse koulunpenkille niin ehkä sitten joku vuos..

Mä nyt kyllä vähän kyseenalaistan, että onko tämä nyt se oikea konsti karsia ne jyvät akanoista. Jotenkin ajattelisi, että matikan osiossa tärkeintä on osata laskea oikein. Sen sijaan kysymyksenasettelulla yritetäänkin jallittaa kiireessä ihminen valitsemaan "oikea", mutta lopunperin sittenkin väärä vastaus. Mun mielestä toi on pelkästään v#ttumaisuutta. Excuse my language. 

Matikka oli mulle vaikein osuus ja kahteen uskalsin vastata, koska ne osasin laskea. Vääristä vastauksista vähennetään pisteitä ja jos vastasi "en tiedä", niin ei vähennetä pisteitä pois. Englannin, äidinkielen sekä ennakkomateriaalin osuudet olivat helppoja. Etenkin kun sai käyttää sitä matskua kokeen aikana.

Vierailija
45/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo koe mittasi paineensietokykyä ja tarkkuutta.

Vierailija
46/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä jotenkin tympeä koe tuon esimateriaalin osalta. Tuntuu tosi oudolta, että tuon osion tarkoitus taisi lähinnä olla vaan se, että testataan kuinka hyvin osaat opetella jotain ulkoa/etsiä vastauksia suoraan materiaalista. Jotenkin kuvittelin ihan erilaista tehtävää, edes osittain.

Ja näin kymmeniä vuosia työelämässä olleen, wannabe-aikuisopiskelijan näkökulmasta jolla ei ole edes lukio-opintoja takana matikan osuus oli kyllä sikavaikea :D 

Mielenkiinnolla kyllä odotan, kuuluuko kutsua varsinaiseen valintakokeeseen, sillä nyt tuntuu kyllä siltä että meni niin penkin alle miltei koko koe että huhhuh :D 

Vierailija
47/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se oikein menee (ja kompanahan se varmaan tarkoitus olikin), että jos kysytään yhden desimaalin tarkkuudella, niin pitäähän se pyöristys tehdä.

Vierailija
48/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä jotenkin tympeä koe tuon esimateriaalin osalta. Tuntuu tosi oudolta, että tuon osion tarkoitus taisi lähinnä olla vaan se, että testataan kuinka hyvin osaat opetella jotain ulkoa/etsiä vastauksia suoraan materiaalista. Jotenkin kuvittelin ihan erilaista tehtävää, edes osittain.

Ja näin kymmeniä vuosia työelämässä olleen, wannabe-aikuisopiskelijan näkökulmasta jolla ei ole edes lukio-opintoja takana matikan osuus oli kyllä sikavaikea :D 

Mielenkiinnolla kyllä odotan, kuuluuko kutsua varsinaiseen valintakokeeseen, sillä nyt tuntuu kyllä siltä että meni niin penkin alle miltei koko koe että huhhuh :D 

Matikka oli kyllä vaikea, vaikka amiksessa oli pakollista matematiikkaakin mulla. Toisaalta yläasteelta lähtien ollut matikan tukiopetuksessa ja se on aina ollut se paskin aine mulla. Jospa ois ollut vain päättötodistuksen keskiarvolla päässyt kouluun kokeisiin.

Vierailija
49/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiättekö monelta oikeet vastaukset julkastaan?

Vierailija
50/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö nyt oikeasti paikkansa, että jatkoon pääsevät kutsuttaisiin varsinaiseen valintakokeeseen vasta noin viikkoa ennen ja se päivä voi olla mikä tahansa 6.-8.6. väliltä? Aloitan työt juuri tuolloin 6.6. ja nyt tulevan kesätyöpaikan on näillä tiedoilla vaikea suunnitella ekan viikon työvuorojani, kun jatkoon päästessäni tarvitsisin vapaapäivän valintakoetta varten.

Ketä tällainen tiedon panttaaminen palvelee?

Vierailija
51/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö nyt oikeasti paikkansa, että jatkoon pääsevät kutsuttaisiin varsinaiseen valintakokeeseen vasta noin viikkoa ennen ja se päivä voi olla mikä tahansa 6.-8.6. väliltä? Aloitan työt juuri tuolloin 6.6. ja nyt tulevan kesätyöpaikan on näillä tiedoilla vaikea suunnitella ekan viikon työvuorojani, kun jatkoon päästessäni tarvitsisin vapaapäivän valintakoetta varten.

Ketä tällainen tiedon panttaaminen palvelee?

Ei helvetti, oikeasti? Käyn töissä ja pitäisi tietää etukäteen ennen seuraavaa työvuorolistaa, jos haluan sen päivän vapaaksi.. Miksi ne ei voi ilmoittaa etukäteen tuota tietoa aikaisemmin tarkalleen, että mikä päivä? Ei helvetti!

Vierailija
52/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No panic ihmiset vaan lukekaa niitä hakutietoja :D

Hakupaikan sivulla on ilmoitettu ne päivät, esim. Jyväskylän amk:n sivuilta näkee todella selkeästi minä päivänä oman alan koe on

Vierailija
53/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikessa vähennetty väärästä vastauksesta tai vastaamattomuudesta pisteitä? Mikä koe se semmonen on jossa "en tiedä" on parempi vastaus kun edes yrittäminen väärällä vastauksella.

Vierailija
54/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun amkin sivuilla ei ainakaan ole ilmoitettu pääsykoepäivää. Tosi hankalaa, kun se pitäisi nyt kuitenkin kertoa työvuorolistan tekijälle!

Vierailija
55/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa huvittavalta yritykseltä saada hoitsujen valintaprosessista jotenkin "akateemisempi"...

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija
56/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä jäi ristiriitaiset tunteet kokeen jälkeen. Englanti ja Suomi olivat helppoja. Matematiikka ihan ok mutta esimateriaali osuus oli ihan hanurista!

Vierailija
57/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa huvittavalta yritykseltä saada hoitsujen valintaprosessista jotenkin "akateemisempi"...

Kokoomuksen äänestäjä

Idiootti.

Sori vaan, mutta toivon, ettet pääse ainakaan sosiaalialalle.

Vierailija
58/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa oli aivan liian vähän :(

Vierailija
59/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuntuu kyllä että meni huonosti :( olin kyllä valmistunut ja lukenut, mutta huonosti tais mennä.

Vierailija
60/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa alussa ollut edes joku "varoitus", että aika menee tiukalle. Olisin vastannut ennakkomateriaalikysymyksiin, ns. lonkalta. Nyt tarkastin vastauksia materiaalista, ja aika ei riittänyt mm. matikkaan, mihin olisin kuitenkin osannut vastata.