Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sotelin esivalintakoe TEHTY!!!

sh-opiskelijaksi
03.05.2016 |

Siis tein juuri sairaanhoidon monimuodon esivalintakokeen. Mulla meni se muuten tosi hyvin, MUTTA 6 väittämää jäi siitä isosta materiaalioauudesta koska aika loppui kesken! Enkku ja matikka otti niin paljo aikaa. Suomenkieli meni hyvin kans.
ärsyttää vaan et tossa materiaaliosuudessa ne loppuväittämät olis ollu nii helppoja ja en kerenny tekemään.
Toivottavasti mun koulu ei jäis nyt tuosta 6 väittämästä kiinni, ku jokainen meistä kuitenki tekee eri tahdilla tehtäviä ja tärkeintä mun mielestä on se et saat oikeita vastauksia. Harmittaa silti tosi paljon.

Miten teillä muilla meni se koe?

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi aikaa 43min. Mun mielestä ihan kummallisen helppo koe, sehän oli vain luetun ymmärtämistä ja peruskoulutasoista matikkaa.

No ihmiset lukevatkin eri nopeudella.itse olen hidas lukija joten aikaa oli aivan liian vähän.

Vierailija
22/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, mistä nuo oikeat vastaukset näkyy? Ilmeisesti ne tulee näkyviin, jonnekkin nyt kun koe on loppunut? Olisi kyllä kiva tietää, miten tuo koe omalla kohdalla meni.

Ja huonosti oli kyllä hoidettu kokeen loppu, olisi ollut mukava nähdä joku teksti, että koe on lähetetty onnistuneesti tai vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://soteli.metropolia.fi/

>Kysymysten oikeat vastaukset julkaistaan tällä sivulla kokeen jälkeen.

Tulevat, mutta eivät ole vielä tulleet.

Koko Matkaopas-materiaali oli syöpäinen suo kuin myös monivalinnat siitä.

Vierailija
24/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pällitestiltä. No mutta ainakin täydet toopet karsiutuu pois ammateista, joissa ollaan vastuussa ihmiselämästä.

Vierailija
25/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tais mennä, matikka, enkku, äikkä helppoja aineisto vaikea koska pelkäsin kokoajan että ovat kompia tai yliajattelen ne. Sain kaiken tehtyä ja suht varma aineistonkin osalta.

Vierailija
26/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä sinänsä aika helppo koe mutta luultavastihan tuo pitää sitten olla mennyt tosi hyvin jos aikoo päästä haastatteluihin

Vierailija
27/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän lähettää automaattisesti viimeisen tallennuksen jos et ehtinyt painaa "lähetä" nappia, eli pahimmassa tapauksessa 1-2 vastausta jäi lähettämättä jos osion täyttäminen jäi kesken etkä itse painanut tallenna-namiskaa ennen kuin aika täyttyi.

Itse en näin vanhemmalla iällä hakenut hirveän tosissaan koska esim. matkaopas jäi kokonaan esilukematta ja huono yo-todistus kiusaa, mutta oli jännää testata tasoaan. Eihän tuossa kielletty etsimästä vastauksia esimateriaalista hakutoiminnon avulla kesken kokeen ja niin teinkin, tosin tiukkaa teki ajan suhteen, mutta apu löytyi useaan kyssäriin. Moneen kohtaan ei näin tekemällä ehtinyt syventyä tarpeeksi. Jäi kuitenkin aika hyvä fiilis. Englanti ja suomi olivat helppoja, matikan ehti lopussa juuri ja juuri suorittaa, mutta eihän ne vaikeita olleet. Tuossa materiaaliosiossa oli kinkkisiä kyssäreitä.

Vierailija
28/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä sinänsä aika helppo koe mutta luultavastihan tuo pitää sitten olla mennyt tosi hyvin jos aikoo päästä haastatteluihin

Tuohan menee hakupaikoittan kuinka hyvin on täytynyt mennä, se että yleisesti on tuntunut helposta ei välttämättä tarkoita että juuri sinne minne sinä menet se meni hyvin kaikilla. Ja sillä luultavasti karsitaan näitä lonkalla hakijoita jotka hakevat vain koska kolmeen paikkaan on haettava, ja näin vähennetään valintakokeen kustannuksia. :)

Vierailija
29/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näimpä! Osa kysymyksistä oli myös aika kompia, vastausvaihtoehdot oli melkein samoja mut sieltä piti poimia se täysin oikein mennyt vastaus..

Vierailija
30/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan menee hakupaikoittan kuinka hyvin on täytynyt mennä, se että yleisesti on tuntunut helposta ei välttämättä tarkoita että juuri sinne minne sinä menet se meni hyvin kaikilla. Ja sillä luultavasti karsitaan näitä lonkalla hakijoita jotka hakevat vain koska kolmeen paikkaan on haettava, ja näin vähennetään valintakokeen kustannuksia. :)

Miten mä pystyin hakemaan vaan kahteen paikkaan?

Vierailija
31/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi aikaraja sen takia koska se on ainoa rajoittava tekijä ettei ehdi huijata. Helposti olisi voinut lukea vastaukset esimateriaalista ja vastailla kysymyksiin ilman että olisi joutunut lukemaan, tästä syystä aika.

Tiedä sitten oliko viisainta vain lukea esimateriaali kertaalleen läpi ja tietää jotenkuten sisältö ja sitten kokeenaikana vaan etsiä vastaukset aineistosta... hieman saivarrellen niin ilmeisesti tuota esimateriaalin käyttämistä kokeenaikana ei _varsinaisesti_ kielletty :facepalm:

Uskon että tuo juurikin oli ideana, koska välillä kysymykset olivat aika turhantarkkoja ja toissijaisia, esim. mitä työntekijä uudeltamaalta sanoi kommentissaan koskien sitä jotain :D

Vierailija
32/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne sun 2 paikkaakin katsoo erikseen, esim sun pisteet voi riittää toiseen mutta toiseen liian matalat.

Vierailija
33/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ethän sä tolla kokeella vielä pääse sh kouluun. Tän perusteella valitaan sitten siihen toiseen osioon, josta parhaimmat pääsee kouluun.

- Myös sairaanhoitajaksi hakenut

Vierailija
34/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne sun 2 paikkaakin katsoo erikseen, esim sun pisteet voi riittää toiseen mutta toiseen liian matalat.

Ai vaan 2 paikkaan hakea? en tiedä, lun väärin tuon sun viestin. En muista tämän vuotisista hakujutuista kauheasti, koska hain vain yhteen paikkaan, mutta enne ainakin oli niin että haet vähintään 3 paikkaan ja käyt ne haut läpi osallistut kokeisiin jne.  tai muuten jos et pääse opiskelemaan tai saa työpaikkaa et saa työmarkkina/työttömyystukea.

Vierailija
35/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineisto-osio meni mielestäni hyvin, äikkä oli helppo mutta sen tekemiseen jäi aikaa alle 10 minuuttia... enkku meni vähän mututuntumalla ja samoin matikka, tosin tiedän kyllä varmaksi osan ainakin menneen oikein. Ei auta muu kuin katsella tuleeko kutsuja vai ei, hain pk-seudulle.... Tsemppiä kaikille toivotaan parasta!

Vierailija
36/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mulle jäi vielä 7min aikaa kun lopetin. Mutta meni kait ihan hyvin. Oliko oikein se että ne vitamiinit ja mitkä lie omega-hapot ym aiheuttaa masennusta? kuulostaa ehkä hullulta tälleen mut mä laitoin sen et ois oikein..

Ei ne aiheuta masennusta vaan puhuttiin niiden vaikutuksesta masennukseen eli sen vastaus oli väärin. Oli kyllä aika haastaviakin kysymyksiä, mutta jos oli lukenut hyvin ja oli tarkka niin luulisi menneen hyvin. Aika oli mielestäni hyvä koska itse valmistauduin hyvin ja "tarkistusaikaa" jäi 12min ja ehdein kyllä vastaamaan huolellisesti kaikkiin kysymyksiin. Nyt vaan halusin jo nähä ne oikeet vastaukset, toivottavasti tulee pian!!

Vierailija
37/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näimpä! Osa kysymyksistä oli myös aika kompia, vastausvaihtoehdot oli melkein samoja mut sieltä piti poimia se täysin oikein mennyt vastaus..

Aika paljon tosiaan kompia oli. Esim matikassa laskutehtävä jonka vastaus 0,45. Kysymyksessä pyydettiin vastausta yhden desimaalin tarkkuudella joten oikea vastaus 0,5.

Vierailija
38/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaikea. Englanti varsinkin. Voi voi.

Vierailija
39/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vastaukset pitänyt erikseen jostain tallentaa "yhdessä", vai riittikö se, että painoi vaan jokaisessa omassa osiossaan yläkulman tallennusnappulaa? Jäi häiritsemään, kun en tajunnut painaa mitään lähetä nappia, vaan tallensin jokaisen omassa sivussaan ja odotin, että aika loppuu.

Vierailija
40/193 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon tosiaan kompia oli. Esim matikassa laskutehtävä jonka vastaus 0,45. Kysymyksessä pyydettiin vastausta yhden desimaalin tarkkuudella joten oikea vastaus 0,5.

eikä... no tää meni sitten väärin.. noh. jos ei nyt pääse koulunpenkille niin ehkä sitten joku vuos..