Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko haluaa julkistaa kihlauksensa valmistumisjuhlissani

Vierailija
02.05.2016 |

Valmistun piakkoin insinööriksi. Juhlia on järjestelty pitkin kevättä ja kaikki alkaa olla kunnossa. Eilen kuulin vahingossa pommin: siskoni aikoo mennä kihloihin poikaystävänsä kanssa ja asia julkistetaan juhlissani sukulaisille.

Ensinnäkin: sisko on seurustellut vasta noin 9 kk miehen kanssa, joka on yli kolmikymppinen, sisko täyttää vasta 26. Ikäero ja lyhyt suhde arveluttavat. Siskon edellinen suhde päättyi vasta vuosi sitten ja minusta mies on pelkkä laastari. Ihan ok työssäkäyvä poikamies omistusasuntoineen kyllä. Eli en usko jutun kestävän.

Toiseksi: minun juhlani menevät pilalle. Sisko on aina, jo lapsesta asti, varastanut shown. Synttäreilläni sisko omi kaverini aina itselleen ja minä nyhjäsin yksin jossain. Tätä en olisi silti halunnut uskoa.

Kuulin siis eilen vahingossa toisesta huoneesta puhelinkeskustelun, kun hän puhui poikaystävänsä kanssa sormuksista ja siitä päivästä ja sisko hihitteli, että kyllä vanhemmat yllättyy!

Haluaisin perua koko juhlat. En pysty sanomaan siskolle asiasta. Siitä ei ole koskaan seurannut mitään hyvää.

Melkein toivon, että hän lukisi tämän, mutta hän ei av:llä pyöri, toisin kuin luuserisiskonsa.

Kiitos, kun sain kertoa. Se helpotti jäsentämään asiaa.

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita jo tänään julkisesti siskon fb-seinälle onnittelut kihlajaisista. Pikkulinnut lauloivat ja olet niiiin onnellinen hänen puolestaan.

Tämä on hyvä ja oikeasti toteutuskelpoinen idea! Saan ap:sta vähän varovaisen ja ujon kuvan, joten tämä voisi olla paljon helpompi tapa näpäyttää siskoa kuin alkaa soitella puolta sukua läpi saati siskon miesystävälle.

Vierailija
62/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 50-synttäreillä erään sukulaistytön poikaystävä kosi häntä ( olivat jo kihloisssa?!?). Hiukan ihmettelin, mutta ei se minua nyt kauheasti häirinnyt. Onneksi vasta loppuillasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat sinulle ap, minäkin olen sisaruksista se vähiten kiinnostava, varmaan siksi kun olen aina hoitanut omat asiani kuntoon ilman kenenkään puuttumista. On yliopistotutkinto, on asunto, on pitkä parisuhde ja avioliitto, perus hyvä työpaikka ym ym kaikki kunnossa. Sisaruksilla taas elämät vähän levällään ja puolisot vaihtuu ja yhtäkkiä on taas häät ja ikinä ei valmistuta puheista huolimatta juhlitaan vaan ja lainaillaan sukulaisilta rahaa. Silti he ovat paljon rakkaampia lapsia ja lapsenlapsia. Heille suunnitellaan perintöjä ja ilmaisia asuntoja (ei sillä että kaipaisin mitään tällaista, mutta on kurja jäädä ulkopuolelle). Eivät edes kotona käy ikinä, minä käyn vähintään kerran viikossa auttelemassa vanhempia ja soittelen perään. Tulipas katkera sepustus, mutta tuli tästä vaan mieleen, miten veljen kihlausta itkusilmässä juhlittiin ja meidän kihlauksemme yhteydessä ei edes onniteltu.

Se on niin että vanhemmille yleensä on rakkaimpia ne lapset jotka heitä eniten tarvitsevat. Ei pitäisi mennä niin mutta sinä olet itsenäisellä käytöksellä osoittanut ettet tarvitse vanhempia. Sun elämää ei hetkauttaisi (kuin henkisesti) vaikka kuolla kupsahtaisivat. Se merkillistä se ihmisen tarve olla tarpeellinen...

Vierailija
64/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös sisko, joka haluaa ottaa tilan aina haltuun, kun on paikalla. Ei tullut minun yo-juhliin, kun se oli sellainen juhla, ettei hänellä ollut mitään pätemistä siinä, joten pysyi poissa. Mutta on loistanut monet muut minun lasteni juhlat yms.

Kun olemme samaan aikaan vanhemmillani, on suuna päänä ja esillä. Olen jo tottunut siihen, että vetäydyn syrjään seuraamaan ja naureskelemaan tilannetta. En jaksa enää edes välittää. Ja sehän on päivänselvää, että siskoani on aina kehuttu ja hänen lapset ovat ihan yli-inhimillisen viisaita ja mahtavia. Ja hänen päänsärkynsäkin on ihan sukua järisyttävää, vaikka samaan aikaan joku toinen sukulainen saattaisi taistella sairaalassa hengestään.

Toisaalta minulle helpompaa, koska en todellakaan ala aikuisena ihmisenä taistelemaan vanhempieni suosiosta. Elän omaa elämää ja seuraan huvittuneena hänen käytöstään juhlissa. Huomaan monesti häntä harmittavan, kun hän on suuna päänä esiintymässä, mutta silti siellä taustalla hiljaisuudessa ihmiset tulevat juttelemaan minun kanssani ja viihtyvät minun kanssa.

Jos et ap pysty sanomaan siskollesi, niin anna julkistaa kihlaus. Itsensä vain nolaa sillä. Ja jos sukulaiset alkaa hänen ympärillään hyörimään ja sinä unohdut, niin ajattele, että siskosihan se tyhmä tässä on ja näe tilanteen komiikka.

Ei meidän tarvitse enää aikuisina päästä loistamaan. Päiväperhoset loistaa hetken ja kuolee äkkiä pois. Me tasaiset porskuttajat elellään ihan hyvää elämää siellä taustalla.

Vierailija
65/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulle on annettu tässä vaihtoehtoja, miten toimia. Joko tartut niistä johonkin, tai sitten lopetat vinkumisen ja annat siskosi varastaa shown.

Sisko varasti show'n jo aikaa sitten. Ap on aina perheessään pikku sivuosan esittäjä. Katkeruus paistoi kirjoituksesta varmaankin kun tietää että mitä tahansa tekee niin se kihlaus tulee oleen isompi juttu kuin valmistujaiset. Ja apeeta haukutaan itsekkääksi jos hän ei halua jakaa juhliaan rakkaan siskonsa kanssa.

Vierailija
66/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita jo tänään julkisesti siskon fb-seinälle onnittelut kihlajaisista. Pikkulinnut lauloivat ja olet niiiin onnellinen hänen puolestaan.

Tämä on hyvä ja oikeasti toteutuskelpoinen idea! Saan ap:sta vähän varovaisen ja ujon kuvan, joten tämä voisi olla paljon helpompi tapa näpäyttää siskoa kuin alkaa soitella puolta sukua läpi saati siskon miesystävälle.

Ja sisko saa mahdollisuuden syyttää siskoa ylöätyksen paljastamisesta ja hänen kihlojensa pilaamisesta? Voidaanko aloituksen perusteella edes olla varmoja, että kuhlajaiset olisivat samana päivänä?

Vierailija
67/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa sukulaisista (ei ihan lähimmät) kuulivat raskaudestani vasta kun lapsi syntyi. Tasan yksi tilaisuus olisi ollut kasvotusten asia julkistaa, mutta ne olivat yhden sukulaisen pienelle piirille järjestetyt syntymäpäiväjuhlat. Vaikka sukulainen on jo keski-ikäinen, niin en todellakaan mennyt viemään huomiota julistamalla tulevasta lapsestani vaikka äitini sitä ehdottikin.

Siskollasi pitäisi tuossa iässä olla jo sen verran tilannetajua, että ymmärtää ketä missäkin juhlissa juhlitaan. Ja jos ei ole, niin sitten hän on täysi idiootti. Paras tapa voisi olla juuri tuo maljapuheessa sivulauseessa kihlauksesta mainitseminen, eivätpähän saisi tehtyä asiasta niin isoa haloota kuin haluavat. Tai sitten keräät kanttisi ja sanot suoraan, että kuulit suunnitelmasta ja se ei todellakaan käy päinsä. Onnea valmistumisen johdosta, toivottavasti saat onnistuneet juhlat! :)

Miksi ihmeessä jostain raskaudesta pitäisi saada ilmoittaa julkisesti? Eiköhän se näy jossain vaiheessa, viimeistään silloin, mun lapsi on muKanasi sukujuhlissa.

Vai oletko joku kuninkaallinen?

Vierailija
68/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, Porvoosta päivää taas :D

Yksiä juhlia valmisteltu koko kevät, ja siskon ja miehen ikäero huolettaa jne.

Vierailija
69/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lörpöttelet kihlauksen eteenpäin jo nyt ettei jää mitään julkistettavaa!

Vierailija
70/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvooseen en ota kantaa, mutta meilläkin ylppärit tulossa ja olen tapetoinut, leiponut ja suunnitellut syksystä asti. Ja aina meiilä tehdään niin ja on ollut kivoja juhlia. Jos sä tilaat pitopalvelun naapurikahvilaan, niin fine. Maaseudulla omakotitalossa on vähän toisin totuttu juhlimaan ison suvun kesken. :)

Vierailija
71/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvooseen en ota kantaa, mutta meilläkin ylppärit tulossa ja olen tapetoinut, leiponut ja suunnitellut syksystä asti. Ja aina meiilä tehdään niin ja on ollut kivoja juhlia. Jos sä tilaat pitopalvelun naapurikahvilaan, niin fine. Maaseudulla omakotitalossa on vähän toisin totuttu juhlimaan ison suvun kesken. :)

Samoin, juhlissa on hirveä homma, mutta kivaa se on. Tuleepahan rempattua tai ainakin suursiivottua koko huusholli saunoineen, pihoineen ja ulkorakennuksineen, että pitkämatkalaiset voivat yöpyä aitassa.

Vierailija
72/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos millään ehdit, niin kutsu viikkoa tai paria päivää ennen siskosi miehensä kanssa vanhempiesi luo ja muutama muukin heidän läheisensä. Hae leipomosta kakku ja kerro kuulleesi ihania uutisia pikkulinnuilta ja haluat ilahduttaa heitä yllätysjuhlilla. 

Vierailija
73/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisen usein vanhemmilla on jonkinlainen sokea piste sille, että he suosivat joitakin lapsiaan muiden jäädessä huomiotta. Eivät välttämättä edes älyä suosivansa.

Siskosi on ilmeisesti tottunut lokkeilemaan ja viemään huomion joka käänteessä. Hän ei välttämättä edes ajattele tekevänsä mitään väärää, eikä ymmärrä loukkaavansa sinua. Varsinkin jos hänen käytöksensä on vanhempien siunaamaa.

Nyt sinun täytyy kasvattaa ne henkiset pallit ja antaa siskollesi opetus. Kerro ihan suoraan kuulleesi että hän on mennyt kihloihin ja kysy milloin on kihlajaiset. Jos sisko edelleen aikoo julkistaa kihlauksen omissa juhlissasi, niin kiellä ankarasti. Sano että juhlat ovat sinun, siskosi voi pitää omat juhlat.

Jos annat siskosi nyt jälleen varastaa shown, saat taas yhden lisäsyyn katkeroitua. Olet jälkeenpäin vihainen itsellesi kun et tehnyt asialle mitään.

Vierailija
74/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap möläytät asian vanhemmille jo etukäteen. Teet sen muka vahingossa. Pyydät vaikka äitiäsi järjestämään siskolle omat juhlat?

Vierailija
75/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos millään ehdit, niin kutsu viikkoa tai paria päivää ennen siskosi miehensä kanssa vanhempiesi luo ja muutama muukin heidän läheisensä. Hae leipomosta kakku ja kerro kuulleesi ihania uutisia pikkulinnuilta ja haluat ilahduttaa heitä yllätysjuhlilla. 

Aika hassua, miten niin moni ei vain tajua, että kaikki eivät pysty tekemään noin. Jos on koko elämän ajan dissattu, ei sieltä nousta kakkuineen yllättämään. Kun ei uskalla normaaliarjessakaan suutaan avata, koska kaikki katsovat hitaasti, että mitäs toi mykkä yrittää änkyttää. Been there, whole life.

Vierailija
76/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap möläytät asian vanhemmille jo etukäteen. Teet sen muka vahingossa. Pyydät vaikka äitiäsi järjestämään siskolle omat juhlat?

Minusta haiskahtaa siltä, että äiti on mukana kihlasiskon juonessa. Kahdet juhlat yhdellä iskulla.

Vierailija
77/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru juhlat edellisenä päivänä. Katso, pidetäänkö tilalla kihlajaiset ihan pokkana. Jos näin on, lähde menemään tuollaisesta perheestä.

Vierailija
78/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siskosi ei oikeasti ymmärrä että tuo tuntuu sinusta keljulta, vaan ehkä jopa ajattelee että kiva kun voitte juhlia isoja asioita yhdessä?

Tästä syystä älä nyt ainakaan ala vehkeilemään mitään tai kehittelemään nolauspuheita. Jos asiasta suoraan puhuminen tuntuu vaikealta, laita siskollesi vaikka viesti jossa kerrot kuulleesi vahingossa kihlauksesta, onnittele ja kysy että sopisiko että ei puhuta asiasta valmistujaisissasi koska pelkäät asian vievän huomion itse juhlan tarkoituksesta, eli sinun valmistumisestasi jota olet pitkään odottanut. Normaali ihminen reagoi tuollaiseen hyvin. Jos siskosi suuttuu, voit myös itse alkaa vaatimaan kovempaa ja jopa pyytää äitiäsi puuttumaan asiaan.

Itse kuitenkin lähtisin sopuisalla linjalla liikenteeseen :).

Vierailija
79/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on SINUN päiväsi. Sisko juhlikoon erikseen. PISTE.

Vierailija
80/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on SINUN päiväsi. Sisko juhlikoon erikseen. PISTE.

Just näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän