Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko haluaa julkistaa kihlauksensa valmistumisjuhlissani

Vierailija
02.05.2016 |

Valmistun piakkoin insinööriksi. Juhlia on järjestelty pitkin kevättä ja kaikki alkaa olla kunnossa. Eilen kuulin vahingossa pommin: siskoni aikoo mennä kihloihin poikaystävänsä kanssa ja asia julkistetaan juhlissani sukulaisille.

Ensinnäkin: sisko on seurustellut vasta noin 9 kk miehen kanssa, joka on yli kolmikymppinen, sisko täyttää vasta 26. Ikäero ja lyhyt suhde arveluttavat. Siskon edellinen suhde päättyi vasta vuosi sitten ja minusta mies on pelkkä laastari. Ihan ok työssäkäyvä poikamies omistusasuntoineen kyllä. Eli en usko jutun kestävän.

Toiseksi: minun juhlani menevät pilalle. Sisko on aina, jo lapsesta asti, varastanut shown. Synttäreilläni sisko omi kaverini aina itselleen ja minä nyhjäsin yksin jossain. Tätä en olisi silti halunnut uskoa.

Kuulin siis eilen vahingossa toisesta huoneesta puhelinkeskustelun, kun hän puhui poikaystävänsä kanssa sormuksista ja siitä päivästä ja sisko hihitteli, että kyllä vanhemmat yllättyy!

Haluaisin perua koko juhlat. En pysty sanomaan siskolle asiasta. Siitä ei ole koskaan seurannut mitään hyvää.

Melkein toivon, että hän lukisi tämän, mutta hän ei av:llä pyöri, toisin kuin luuserisiskonsa.

Kiitos, kun sain kertoa. Se helpotti jäsentämään asiaa.

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitään pelejä lähtisi pelaamaan siskoa vastaan. Ole rehti ja reilu. 

Tai no, ehkä tuo maljapuhe idea voisi olla toimiva. Kuulit, että sisko on mennyt kihloihin ja onnittelut. Siinä sä hallitset tilanteen. Etkä kepuloi.

Vierailija
42/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat sinulle ap, minäkin olen sisaruksista se vähiten kiinnostava, varmaan siksi kun olen aina hoitanut omat asiani kuntoon ilman kenenkään puuttumista. On yliopistotutkinto, on asunto, on pitkä parisuhde ja avioliitto, perus hyvä työpaikka ym ym kaikki kunnossa. Sisaruksilla taas elämät vähän levällään ja puolisot vaihtuu ja yhtäkkiä on taas häät ja ikinä ei valmistuta puheista huolimatta juhlitaan vaan ja lainaillaan sukulaisilta rahaa. Silti he ovat paljon rakkaampia lapsia ja lapsenlapsia. Heille suunnitellaan perintöjä ja ilmaisia asuntoja (ei sillä että kaipaisin mitään tällaista, mutta on kurja jäädä ulkopuolelle). Eivät edes kotona käy ikinä, minä käyn vähintään kerran viikossa auttelemassa vanhempia ja soittelen perään. Tulipas katkera sepustus, mutta tuli tästä vaan mieleen, miten veljen kihlausta itkusilmässä juhlittiin ja meidän kihlauksemme yhteydessä ei edes onniteltu.

Sinulla on sama juttu kuin minulla. Yrität liikaa miellyttää vanhempiasi, ja se ärsyttää heitä. Muut lapset ovat kiinnostavampia, kun vanhempien pitää taistella heidän suosiostaan. Näin äitini kerran heikkona hetkenään sanoi minulle, kun ihmettelin, miksei minun luonani käydä ja lapseni ovat kuin ilmaa. Toisin kuin sisaruksillani.

Pakko myöntää, että olen ikuinen miellyttäjä. Ehkä vanhempani ottavat minut itsestään selvyytenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tahditointa tuoda itseään esille toisen juhlassa.

Vierailija
44/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäero: 26 ja vaikka 38. Onhan siinä eroa. Lapsuus on ollut ihan toisenlainen. Eihän tuo toki haittaa, mutta jollekin se voi tuntua. Sisko voi ajatella, että vanha mies käyttää siskoa hyväkseen. Kyllähän jos ap on vaikka 23, 38-vuotias ON vanha ukko. Mahdollisesti muutama mukulakin valmiina. Ja jos siskon ex on ollut vaikka 25, onhan siinä eroa.

Vierailija
45/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mäkin oon perheen paskakasa-sisar... En vaan tiedä mitä tein väärin... Varmaan synnyin 😂

näytä sille ja osta oikein sikamagee mekko ja muutenkin hurmaa kaikki, kun sisko julkistaa tämän niin vähättele, ja kerro pari luurankoa miehen kaapista. Jos et tiedä luurankoja niin keksi. Pilaa kerrankin siskosi päivä 😁

Olipas sikamagee ehdotus. Oletko 15?

Vierailija
46/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mitä huomiohakuista paskaa "julkistaa kihlaus" ties monennenko poikaystävän kanssa - kuin muka joku neitsyt.

Vierailija
47/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kolmesta sisaresta nuorin. Vanhimman kihlajaiset olivat suurtapahtuma. Äidin face oli täynnään kuvia ja ilon kyyneleitä, ihanaa vävyä hehkutettiin maasta taivaaseen. Oikeasti äiti tapasi hänet toista kertaa elämässään noissa kihlajaisissa ja minä tiedän, että mies on vätys.

Mnä menin naimisiin vuosi sen jälkeen, hyvä, että äiti onnitteli. Ainuttakaan kuvaa ei näkynyt missään. En ole kaunis kuten siskoni, se kai oli syynä. Kulissit ennen kaikkea.

Olen pahoillani puolestasi. Minä menin ennen veljeäni naimisiin ja kyseisistä häistä vanhempani laittoivat esille sen kuvan, jossa minä ja mieheni seisomme taka-alalla ja etualalla töröttää veljeni ja tämän tuore tyttöystävä (joka ei edes koskaan käy kylässä vanhemmillani). Annoimme siis ihan meistä otettuja potrettikuvia vanhemmilleni myös, mutta tämä pokkarilla näpsäisty otos vei voiton.

Vierailija
48/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolle voisi koittaa sanoa, että jos hän huomiota haluaa, niin paremmin hän saa sitä kun järjestää ihan omat kihlajaiset. Ei tarvitse sinun juhlissasi ruveta kilpailemaan huomiosta. 

Vierailija
49/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en mitään pelejä lähtisi pelaamaan siskoa vastaan. Ole rehti ja reilu. 

Tai no, ehkä tuo maljapuhe idea voisi olla toimiva. Kuulit, että sisko on mennyt kihloihin ja onnittelut. Siinä sä hallitset tilanteen. Etkä kepuloi.

Minusta ap ei oikein vaikuta ihmiseltä, joka pitäisi maljapuheita. Puhumattakaan, että hän julkisesti haluaisi nolata ketään.

Kaikki eivät ole niin rohkeita kuin jotkut.

Vierailija
50/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa karseita perhehelvettejä oikeasti olemassa.

Mikä meitä ihmisiä oikein vaivaa?

Vierailija
51/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiasi ei etene siskon tai äidin kautta, niin ota yhteyttä siskon uuteen mieheen.  Ja kysy häneltä suoraan, että onko kaupungilta kuulemasi? huhu heidän kihlajaisistaan totta. Jos on, niin kysy, että juhlitaanko kihlajaisia jollakin tapaa?

Jos mies alkaa kertomaan, että heillä on tarkoitus juhlia sinun valmistujaispäivänäsi, niin sano, että se ei käy. Sinä olet valmistellut valmistujaisjuhlat ja siellä on paljon sinun kavereitasi. Siellä ei ole mahdollista juhlia heidän kihlajaisiaan. Kyllä kihlajaiset aivan oman juhlan vaativat. Sitten ehdotat jotain myöhempää ajankohtaa...

Vierailija
52/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulle on annettu tässä vaihtoehtoja, miten toimia. Joko tartut niistä johonkin, tai sitten lopetat vinkumisen ja annat siskosi varastaa shown.

Vierailija
53/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tulla paskaa niskaan, mutta minulla on neljä lasta ja yksi niistä vaan on ärsyttävä, hiljainen nössöhiippari. Se ei rohkaistu, vaikka miten yrittäisi kannustaa. Se jää sisarusten varjoon jo nyt teininä tai on jäänyt aina, kun ei uskalla olla oma itsensä jostain syystä. Voin kuvitella, että se joskus kirjottaa tälläisen alotuksen av:lle.

Vierailija
54/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäero: 26 ja vaikka 38. Onhan siinä eroa. Lapsuus on ollut ihan toisenlainen. Eihän tuo toki haittaa, mutta jollekin se voi tuntua. Sisko voi ajatella, että vanha mies käyttää siskoa hyväkseen. Kyllähän jos ap on vaikka 23, 38-vuotias ON vanha ukko. Mahdollisesti muutama mukulakin valmiina. Ja jos siskon ex on ollut vaikka 25, onhan siinä eroa.

Ihmetellä saa toki, jos ihmetyttää, mutta mielessään. Tämä on pariskunnan oma asia, eikä sovi alkaa ääneen ihmettelemään. Aikuisista ihmisistä kuitenkin kyse. Muuten ap ei ole käytökseltään siskoaan parempi.

Vierailija
55/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiasi ei etene siskon tai äidin kautta, niin ota yhteyttä siskon uuteen mieheen.  Ja kysy häneltä suoraan, että onko kaupungilta kuulemasi? huhu heidän kihlajaisistaan totta. Jos on, niin kysy, että juhlitaanko kihlajaisia jollakin tapaa?

Jos mies alkaa kertomaan, että heillä on tarkoitus juhlia sinun valmistujaispäivänäsi, niin sano, että se ei käy. Sinä olet valmistellut valmistujaisjuhlat ja siellä on paljon sinun kavereitasi. Siellä ei ole mahdollista juhlia heidän kihlajaisiaan. Kyllä kihlajaiset aivan oman juhlan vaativat. Sitten ehdotat jotain myöhempää ajankohtaa...

Haloo, kuka oikeasti tekisi noin? Lähestyisi siskon poikaystävää joka on paljon vanhempi? Jota et ole kenties nähnyt kuin kerran pari, koska opiskelet kenties muualla? Melkoinen maailmannainen saat olla, jos noin pystyt toimimaan.

Vierailija
56/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelet siskosi kanssa, että moinen käytös on epäsopivaa toisen juhlissa. Jos ei tätä pyyntöä kunnioita, niin sitten perut siskosi osallistumisen juhliin - sinun ei tarvitse perua omia juhliasi.

Vierailija
57/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sukulaisista (ei ihan lähimmät) kuulivat raskaudestani vasta kun lapsi syntyi. Tasan yksi tilaisuus olisi ollut kasvotusten asia julkistaa, mutta ne olivat yhden sukulaisen pienelle piirille järjestetyt syntymäpäiväjuhlat. Vaikka sukulainen on jo keski-ikäinen, niin en todellakaan mennyt viemään huomiota julistamalla tulevasta lapsestani vaikka äitini sitä ehdottikin.

Siskollasi pitäisi tuossa iässä olla jo sen verran tilannetajua, että ymmärtää ketä missäkin juhlissa juhlitaan. Ja jos ei ole, niin sitten hän on täysi idiootti. Paras tapa voisi olla juuri tuo maljapuheessa sivulauseessa kihlauksesta mainitseminen, eivätpähän saisi tehtyä asiasta niin isoa haloota kuin haluavat. Tai sitten keräät kanttisi ja sanot suoraan, että kuulit suunnitelmasta ja se ei todellakaan käy päinsä. Onnea valmistumisen johdosta, toivottavasti saat onnistuneet juhlat! :)

Vierailija
58/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, kuka oikeasti tekisi noin? Lähestyisi siskon poikaystävää joka on paljon vanhempi? Jota et ole kenties nähnyt kuin kerran pari, koska opiskelet kenties muualla? Melkoinen maailmannainen saat olla, jos noin pystyt toimimaan.

Mitä selität? Ei oikein avaudu..

Vierailija
59/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jo tänään julkisesti siskon fb-seinälle onnittelut kihlajaisista. Pikkulinnut lauloivat ja olet niiiin onnellinen hänen puolestaan.

Vierailija
60/161 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa tulla paskaa niskaan, mutta minulla on neljä lasta ja yksi niistä vaan on ärsyttävä, hiljainen nössöhiippari. Se ei rohkaistu, vaikka miten yrittäisi kannustaa. Se jää sisarusten varjoon jo nyt teininä tai on jäänyt aina, kun ei uskalla olla oma itsensä jostain syystä. Voin kuvitella, että se joskus kirjottaa tälläisen alotuksen av:lle.

Haluaisitko lahjoittaa meille kyseisen lapsukaisen, joka ei sinulle näytä kelpaavan. Täällä otettaisiin innolla vastaan hiljainen, ujo ja herkkä lapsi ja saisi olla juuri sellainen kuin on. Valitettavasti vaan lapsia ei saa sen mukaan kuka on lempein vanhempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä