Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivouskohteeni isä pettää vaimoaan

Vierailija
30.04.2016 |

Olen käynyt pari kuukautta siivoamassa kerran viikossa erään perheen luona. Eilen oli jälleen siivouspäivä, josta perheen äiti oli sanonut etukäteen, ettei ole väliä tulenko tasan klo 16, koska äiti lähtee lasten kanssa mummolaan viikonlopuksi ja isä työmatkalle. Ajattelin sitten, että menen siivoamaan vasta myöhään illalla, mutten erikseen tästä ilmoittanut kun he eivät kuitenkaan olisi kotona. Illalla kun avasin oven, huomasin heti valot ja perheen isä tuli hätäisesti sanomaan, ettei nyt voi tulla siivoamaan ja on kuulemma niin puhdasta, että saan kyllä rahat tästä kerrasta. Näin vilauksen olohuoneen sohvalla istuvasta naisesta. Nyt mietin pitäisikö minun kertoa asiasta vaimolle? Tämä siivouskohde ei todellakaan ole pääasiallinen tulonlähteeni jos sen menettäisinkin. Haluaisin vain tehdä oikein.

Kommentit (271)

Vierailija
181/271 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska sakkia tuollaiset "EI KUULU SULLE" pettäjän puolustelijat ja suojelijat.

Älä sotke asioita. Työsuhde on työsuhde ja ap saa palkkaa siitä, että siivoaa, ei siitä että vetää omia johtopäätöksiään ja sekaantuu asiakkaan elämään.

Työsuhde lässyn lässyn lää. Ap:lla on täysi oikeus kertoa naiselle ettei hän ole käynyt siivoamassa ja hänellä on täysi oikeus kertoa syykin.

Minua naurattaa kun olette niin paskat housussa koko pettäjäsaastaepäihmislauma

No siinä tapauksessa sanoo vaan, että siivous jäi väliin, koska mies olikin kotona ja ap myöhässä.

Voi olla kysymys pettämisestä tai sitten ei. Mikäli et satu tietämään, niin yleensä työsuhteessa noudatetaan vaitiolovelvollisuutta. Onko vieras asia? Ap on siivooja ei vakooja.

Ei ole vaitiolovelvollisuus vieras asia. Ei ap:n kuulukaan kertoa tuon pettäjämiehen nimeä täällä palstalla tai mitään sellaista. Hänen kuulu kertoa vaimolle ettei hän ole tehnyt sovittua työtään koska mies olikin kotona siihen ja siihen aikaan kun hän olisi tullut työnsä tekemään. Siitä jos saat jonkun vaitiolo-ongelman tehtyä niin olet aika hullu.

Ehkä vähän ohis, mutta miksi vaimolle pitäisi mitään kertoa? Jos mies siivoaa ja vieläpä maksaa tekemättömästä työstä, niin missä ongelma? On se varmaan miehen koti yhtälailla.

Tuossa pitäisi luottaa oma työjälki miehen käsiin, jos mies siivoaa huonommin niin ap:ta syytetään siivottomuudesta.  Ellei sitten mies kertonut vaimolleen, että työmatka peruuntui ja halusi siivota ite.

Ap tosin todennäköisesti on provo.

Vierailija
182/271 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sotke asioita. Työsuhde on työsuhde ja ap saa palkkaa siitä, että siivoaa, ei siitä että vetää omia johtopäätöksiään ja sekaantuu asiakkaan elämään.

Työsuhde lässyn lässyn lää. Ap:lla on täysi oikeus kertoa naiselle ettei hän ole käynyt siivoamassa ja hänellä on täysi oikeus kertoa syykin.

Itse alan olla huolissani sun mielenterveydestä. Sua on varmaan petetty aika pahasti, kun leimaat kaikki järjellä ajattelevat pettäjiksi? Kukaan täällä ei ole missään vaiheessa käskenyt ap:ta olemaan kertomatta SIIVOUKSEN PERUUNTUMISESTA, vaan nimenomaan olemaan puuttumatta asiakkaidensa YKSITYISELÄMÄÄN. Ei töissä voi hirveästi tunteilla, jos sen työnsä haluaa pitää. Jos olet ravintolassa tarjoilijana, ja sama mies saapuu paikkaan syömään vuoroin rakastettunsa ja vuoroin vaimonsa kanssa, olisiko sun mielestä ok, että tarjoilija menee pöytään ja kertoo vaimolle miehen toisesta naisseurasta syyllistäen tätä pettäjäksi? Mitäpä veikkaat, saisiko tarjoilija jatkaa hommiaan enää kyseisessä raflassa? Tai palkkaisiko mikään muu ravintola asiakkaidensa asioihin puuttuvaa työntekijää? Niinpä.

Tuo tarjoilija vertaus on pikkuisen ontuva eikä ole verrattavissa tuohon tilanteeseen mistä ap. kertoi.

Itse en ole huolissani sinun mielenterveydestäsi millään lailla. Saat minun puolestani olla juuri noin sekaisin kuin oletkin.

Ap. on jo kirjoittanut vaimolle sähköpostia, josta vaimo voi vetää omat johtopäätöksensä.

Enää ette voi pelastaa pettäjämiestä raivoamalla täällä vaahtoamalla jostain vaitiolovelvollisuudesta, jota ei muuten ole tässä rikottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/271 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse alan olla huolissani sun mielenterveydestä. Sua on varmaan petetty aika pahasti, kun leimaat kaikki järjellä ajattelevat pettäjiksi? Kukaan täällä ei ole missään vaiheessa käskenyt ap:ta olemaan kertomatta SIIVOUKSEN PERUUNTUMISESTA, vaan nimenomaan olemaan puuttumatta asiakkaidensa YKSITYISELÄMÄÄN. Ei töissä voi hirveästi tunteilla, jos sen työnsä haluaa pitää. Jos olet ravintolassa tarjoilijana, ja sama mies saapuu paikkaan syömään vuoroin rakastettunsa ja vuoroin vaimonsa kanssa, olisiko sun mielestä ok, että tarjoilija menee pöytään ja kertoo vaimolle miehen toisesta naisseurasta syyllistäen tätä pettäjäksi? Mitäpä veikkaat, saisiko tarjoilija jatkaa hommiaan enää kyseisessä raflassa? Tai palkkaisiko mikään muu ravintola asiakkaidensa asioihin puuttuvaa työntekijää? Niinpä.

Tuo tarjoilija vertaus on pikkuisen ontuva eikä ole verrattavissa tuohon tilanteeseen mistä ap. kertoi.

Itse en ole huolissani sinun mielenterveydestäsi millään lailla. Saat minun puolestani olla juuri noin sekaisin kuin oletkin.

Ap. on jo kirjoittanut vaimolle sähköpostia, josta vaimo voi vetää omat johtopäätöksensä.

Enää ette voi pelastaa pettäjämiestä raivoamalla täällä vaahtoamalla jostain vaitiolovelvollisuudesta, jota ei muuten ole tässä rikottu.

Jankuta viel vähän lisää...

Vierailija
184/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä täytyy olla todella pieni asunto, koska nainen joutui jäädä istumaan niin näkyvälle paikalle kun mies lähti avaamaan ovea.

Vierailija
185/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle. Olet vain siivooja.

Vierailija
186/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasiko vaimo? Ei tarvitse suoraa kopiota viestistä laittaa

Vierailija
187/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella vertaus oli ontuva? Samanlainen TYÖSUHDE on sekä tarjoilijalla että siivoojiilla asiakkaisiinsa. Yksityisasioita ei nuuskita. Oletan ettet itse ole asiakaspalveluammatissa viesteistäsi päätellen...

Vierailija
188/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin vaan nyt ärsyttäisi jos olisin tuon perheen vaimon asemassa. En halua et meidän siivooja miettii meidän perhekuvioita tai edes suunnittelee käyvänsä kyttäämässä onko meillä valot päällä tai tekisi vastaavassa tilanteessa vauva-palstalle keskustelun.

Jos vaimo kysyy miksi ei ole siivottu niin sanot että olit menossa siivoamaan mutta mies oli kotona ja sanoi ettei tarvtse siivota, muuten unohdat koko asian.

Vierailija
189/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis wtf, miten porukka voi olla sitä mieltä ettei sille naiselle kuulu kertoo ?? TODELLAKIN KUULUU !! vaikka se ois joku sisko ollut tmv, niin voihan siitä silti mainita ohi mennen seuraavalla kerralla 'nyt onkin vähän enemmän siivottavaa, kun viimeksi en päässyt siivoamaan' tms, ehkä siitä syntyis keskustelua ja kait se vaimo tietää jos sielä on joku sisko tai muu....

Vierailija
190/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole pettämistä. Mutta kait sitten ukko vaimolleen voi kertoa että oli vieras käymässä. Ei salattavaa.

Eiks sitten vaikka naapuri olisi voinut jotain havaita?

Pahoja juttuja. Ei voi puuttua kun jos ei ole varma. Mutta ei halua että vaimo luulee miehensä olevan muuta kuin on.

Vierailija
191/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin vaan nyt ärsyttäisi jos olisin tuon perheen vaimon asemassa. En halua et meidän siivooja miettii meidän perhekuvioita tai edes suunnittelee käyvänsä kyttäämässä onko meillä valot päällä tai tekisi vastaavassa tilanteessa vauva-palstalle keskustelun.

Jos vaimo kysyy miksi ei ole siivottu niin sanot että olit menossa siivoamaan mutta mies oli kotona ja sanoi ettei tarvtse siivota, muuten unohdat koko asian.

Mä periaatteessa voisin olla tuo vaimo, siivooja kävi viikonloppuna niin että olin lasten kanssa poissa. Mutta ei oo ainakaan tuollaista sähköpostia tullut :D Oon vähän samaa mieltä että siivooja on siivooja, en toivo hänen sekaantuvan perheemme yksityisasioihin. Vaihtuu muuten siivooja jos nyt tuollainen sähköposti ilmestyykin. Tosin me ei asuta 2. kerroksessa vaan meillä on omakotitalo eli ei sovita ko perheeksi.

Vierailija
192/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis wtf, miten porukka voi olla sitä mieltä ettei sille naiselle kuulu kertoo ?? TODELLAKIN KUULUU !! vaikka se ois joku sisko ollut tmv, niin voihan siitä silti mainita ohi mennen seuraavalla kerralla 'nyt onkin vähän enemmän siivottavaa, kun viimeksi en päässyt siivoamaan' tms, ehkä siitä syntyis keskustelua ja kait se vaimo tietää jos sielä on joku sisko tai muu....

Ei todellakaan kuulu siivoojan tehtäviin raportoida asunnossa käyvistä vieraista kenellekään, äly hoi!

Vierailija
193/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tämä provo tai ei, otin tämän puheeksi siivoojana työskentelevän tätini kanssa, ja kysyin mitä hän tekisi vastaavassa tilanteessa. Tätini vastasi, että perheen sisäiset asiat eivät kuulu hänelle, eikä todellakaan olisi soveliasta puhua miehen vieraista vaimolle tai vaimon vieraista miehelle. Omia oletuksia ei ole hyvä laukoa ääneen, varsinkin kun tässä ei ole kyseessä kuin sohvalla istuva vieras. Tosiaan se, minkä takia mies ei ollutkaan työmatkalla, ei kuulu siivoojalle, ja oletusarvoisesti vaimo on asiasta tietoinen. Laittaisi kuitenkin viestiä tai soittaisi peruuntuneista töistä, kertoen miehen olleen kotona, mutta ei lähtisi luettelemaan muita paikallaolleita, varsinkaan kun ei voisi tietää oliko nainen ainoa vieras talossa.

Vierailija
194/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehellä ei olisi oikeutta olla omassa kodissaan? Ketjussa saa sen kuvan, että koti on vain äidin ja lasten.

Tietenkin on. Miehellä on oikeus myös harrastaa seksiä tämän toisen naisen kanssa kodin sängyissä, sohvilla ja suihkussa.

Tästä mulla on toinen käsitys, yhdellä panokamulla oli avoin suhde, johon liittyi sopimus että parin yhteisessä sängyssä ei nimenomaan saanut seksiä muiden kanssa harrastaa. Eikä me sitten siinä sängyssä peuhattukaan.

Vierailija
195/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä periaatteessa voisin olla tuo vaimo, siivooja kävi viikonloppuna niin että olin lasten kanssa poissa. Mutta ei oo ainakaan tuollaista sähköpostia tullut :D Oon vähän samaa mieltä että siivooja on siivooja, en toivo hänen sekaantuvan perheemme yksityisasioihin. Vaihtuu muuten siivooja jos nyt tuollainen sähköposti ilmestyykin. Tosin me ei asuta 2. kerroksessa vaan meillä on omakotitalo eli ei sovita ko perheeksi.

Pahus kun menit nyt kertomaan, olin nuo yksityiskohdat muuttanut ettei tulisi tunnistuksia.

-ap

Vierailija
196/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paska!

Vierailija
197/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi puolta, joista toinen vain kuuluu siivoojalle - siivous. Siivouksesta tai siivoamattomuudesta, aikatauluista, työn määrästä ja laadusta, palkasta, eduista jne. voi keskustella pomon tai pomojensa kanssa.

Vierailija
198/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajallesi sinun kuuluu infota, että tulit siivoamaan siihen aikaan, mutta sinulle sanottiin, ettei tarvitsekaan siivota. Muuta sinun ei tarvitse sanoa, koska asia ei sinällään sinulle kuulu. Mutta sinun velvollisuutesi on ilmoittaa 'työnantajallesi', ettet työtä suorittanutkaan, mutta sinusta riippumattomista syistä.

Vierailija
199/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä ja taas tästä samasta aiheesta: täysin sivullinen ihminen "ihmettelee, pitäisikö kertoa puolisolle". Mutta ihan kotisiivoojillekin voisi tässä yhteydessä pitää miniluennon ammattietiikasta:

Jos oikeasti osutte tuollaiseen tilanteeseen, niin vaikka asiakas panisi vierasta ihmistä omalla sohvallaan, niin se ei kuulu teille. Te käännätte katseen poispäin ja olette kuin ette olisikaan.

Vierailija
200/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahus kun menit nyt kertomaan, olin nuo yksityiskohdat muuttanut ettei tulisi tunnistuksia.

-ap

No jos joku on saanut siivoajaltaan tuonmoisen sähköpostin tai ilmoituksen ja sattuu lukemaan tätä ketjua niin varmasti tunnistaa itsensä. Varsinkin kun nyt myönsit että olet muuttanut yksityiskohtia. Melkein toivon että vaimo näkee tän viestin ja irtisanoo sut. En käsitä työnantajan yksityisasioihin puuttumista ja niiden levittämistä (esim joku työnantajapariskunnan tuttu saattaa tunnistaa parin tästä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä