Siivouskohteeni isä pettää vaimoaan
Olen käynyt pari kuukautta siivoamassa kerran viikossa erään perheen luona. Eilen oli jälleen siivouspäivä, josta perheen äiti oli sanonut etukäteen, ettei ole väliä tulenko tasan klo 16, koska äiti lähtee lasten kanssa mummolaan viikonlopuksi ja isä työmatkalle. Ajattelin sitten, että menen siivoamaan vasta myöhään illalla, mutten erikseen tästä ilmoittanut kun he eivät kuitenkaan olisi kotona. Illalla kun avasin oven, huomasin heti valot ja perheen isä tuli hätäisesti sanomaan, ettei nyt voi tulla siivoamaan ja on kuulemma niin puhdasta, että saan kyllä rahat tästä kerrasta. Näin vilauksen olohuoneen sohvalla istuvasta naisesta. Nyt mietin pitäisikö minun kertoa asiasta vaimolle? Tämä siivouskohde ei todellakaan ole pääasiallinen tulonlähteeni jos sen menettäisinkin. Haluaisin vain tehdä oikein.
Kommentit (271)
Sinut on palkattu sinne siivoojaksi,eikä parisuhdeapu-konsultiksi(saati yksityisetsiväksi).Tee vain työsi ja sinun osuutesi on siinä. Muiden asioihin aivan ulkopuolisena nokkansa pistämisestä ei voi olla kuin ikäviä seurauksia sinulle.Kummaltakaan et tule siitä kiitosta saamaanjos siihen ryhdyt.
Olet palkattu siivoamaan.Se on Sun työsi.Tee työsi,ota korvaus ja poistu.Piste.Itse en lähtisi työntämään nenääni toisten ihmisten asioihin.Etenkään minulle vieraiden.
Pahoittelisin vaimolle, että tulin huonoon aikaan, luulin ettei ketään olisi kotona. Ja sanoisin, että ei turhaan tarvitse maksaa kun siivous jäi väliin.
Vaimo voi päätellä siitä mitä haluaa. Suoranaisesti pettämisepäilyksistä en kertoisi vaan em. tavalla ihan normaalisti asioisin, olisi nimittäin omituista olla myöskään sanomatta mitään, kun on toimittu toimeksiantajan ohjeiden vastaisesti (vaimo palkannut sinut siivoamaan, kyllä hänen kuuluu tietää jos et siivonnut).
Monen mielestä täällä sinun pitää tehdä työsi eikä sotkeutua toisten parisuhteisiin..
Tässähän kuitenkin on kyse siitä, että työsi jäi tekemättä. On kohtuullista mainita siitä vaimolle, joka on sinut tehtävään palkannut.
Olet huono työntekijä jos veloitat tyhjästä palkkaajasi tietämättä sekä jätät sovitun työsi hoitamatta.
Kyllä niistä kuuluu esimiestä infota, työssä kuin työssä. Ole ammattimainen.
Vierailija kirjoitti:
Monen mielestä täällä sinun pitää tehdä työsi eikä sotkeutua toisten parisuhteisiin..
Tässähän kuitenkin on kyse siitä, että työsi jäi tekemättä. On kohtuullista mainita siitä vaimolle, joka on sinut tehtävään palkannut.
Olet huono työntekijä jos veloitat tyhjästä palkkaajasi tietämättä sekä jätät sovitun työsi hoitamatta.Kyllä niistä kuuluu esimiestä infota, työssä kuin työssä. Ole ammattimainen.
Onko ketjussa kertaakaan ollut edes mainintaa kuka ap:n on palkannut? Voihan se olla vaikka tämä isä tai he pariskuntana yhdessä. Meillä käy siivooja ja vaikka mä olen hänelle kertonut mitä siivotaan ja milloin niin jos joskus tulisi tilanne et mies olisi kotona siivoojan tullessa ja sanoisi et nyt ei käy niin eiköhän asia olisi sillä taputeltu. Ja koko ketjussa ei ollut kyse siitä et ap:ta harmittaa kun jäi kohde siivoamatta vaan se että hän väittää otsikossa suoraan että mies pettää vaimoaan vaikka ei edes tiedä asian oikeata laitaa eikä se kyllä hänelle kuulukaan. Voi huh jos meidän siivooja jäisi kiinni siitä että kyttää ja sotkeutuu ja vatvoo meidän perheen asioita, saisi potkut samantien!
Vierailija kirjoitti:
Olet huono työntekijä jos veloitat tyhjästä palkkaajasi tietämättä sekä jätät sovitun työsi hoitamatta.Kyllä niistä kuuluu esimiestä infota, työssä kuin työssä. Ole ammattimainen.
n
Mieshän oli sanonut että ei tarvi siivota mutta saa palkkansa. Mitä arpposta tässä muka enää on?
Siivoojan tehtävä on siivota eikä leikki mitään neitietsivää.
En tiedä minkälainen idiootti edes yrittää kehoittaa siivoojaa moralisoimaan ja toimimaan omien luulemustensa pohjalta.
Mitä jos taksikuski huomauttaisi asiakkaalle että viimeviikolla tämä teidän seuralainen tulikin baarista eri henkilön kanssa? Tai jos ravintola tulisi pöytään sanomaan että tämmä mies oli täällä viime viikolla eri naisen kanssa ja tuo nainen eilen toisen miehen kanssa? Tai Elisan asiakaspalvelusta soitettaisiin ja kerrottaisiin että puolisonne lähettelee yöllä tekstareita tällaiseen numeroon, joka on erään huonomaineisen naisen käytössä? Tai kaupan kassa sanoisi että miehene osti viime viikolla kondomeja, vaikka ette ole niitä tavallisesti ostaneet? Mitäpä luulet, tulisiko tällaisista juoruiluista potkut?
Valhetelemaan ei tarvi alkaa, jos kysytään että miksi ei siivonnut, mutta oma-alotteinen kieliminen ei kuulu siivoojan tehtviin, eikä mihinkään muuhunkaan ammattiin.
Jankatkaa vielä muutama sivu.
Ap on jo kertonut sille petetylle naiselle ettei hän siivonnut, koska mies esti sen PISTE
Hän ei kertonut pettämisestä.
Eikä kukaan ole sanonut että hänen pitäis suoraan mennä siitä kertomaankaan.
Olette kaikki aivan hulluja
Vaitiolovelvollisuutta ei rikottu siinä viestissä minkä hän naiselle laittoi.
Uskokaa jo vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ketjussa kertaakaan ollut edes mainintaa kuka ap:n on palkannut? Voihan se olla vaikka tämä isä tai he pariskuntana yhdessä. Meillä käy siivooja ja vaikka mä olen hänelle kertonut mitä siivotaan ja milloin niin jos joskus tulisi tilanne et mies olisi kotona siivoojan tullessa ja sanoisi et nyt ei käy niin eiköhän asia olisi sillä taputeltu. Ja koko ketjussa ei ollut kyse siitä et ap:ta harmittaa kun jäi kohde siivoamatta vaan se että hän väittää otsikossa suoraan että mies pettää vaimoaan vaikka ei edes tiedä asian oikeata laitaa eikä se kyllä hänelle kuulukaan. Voi huh jos meidän siivooja jäisi kiinni siitä että kyttää ja sotkeutuu ja vatvoo meidän perheen asioita, saisi potkut samantien!
Et haluaisi tietää, jos mies kävelisi ylitsesi a. tuomalla rakastajattarensa kotiisi b. estämällä siivoojaa siivoamasta vaikka maksat siitä? :D
Ongelmasi olisi kaikesta huolimatta asioihisi sekaantuva siivooja? :D
Hahaha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin vaan nyt ärsyttäisi jos olisin tuon perheen vaimon asemassa. En halua et meidän siivooja miettii meidän perhekuvioita tai edes suunnittelee käyvänsä kyttäämässä onko meillä valot päällä tai tekisi vastaavassa tilanteessa vauva-palstalle keskustelun.
Jos vaimo kysyy miksi ei ole siivottu niin sanot että olit menossa siivoamaan mutta mies oli kotona ja sanoi ettei tarvtse siivota, muuten unohdat koko asian.
Mä periaatteessa voisin olla tuo vaimo, siivooja kävi viikonloppuna niin että olin lasten kanssa poissa. Mutta ei oo ainakaan tuollaista sähköpostia tullut :D Oon vähän samaa mieltä että siivooja on siivooja, en toivo hänen sekaantuvan perheemme yksityisasioihin. Vaihtuu muuten siivooja jos nyt tuollainen sähköposti ilmestyykin. Tosin me ei asuta 2. kerroksessa vaan meillä on omakotitalo eli ei sovita ko perheeksi.
Pahus kun menit nyt kertomaan, olin nuo yksityiskohdat muuttanut ettei tulisi tunnistuksia.
-apTämä kyseinen viesti ei ollut itseasiassa minun kirjoittamani. Miksi joku esittää minua? Mutta asiaan: tänään tuli puhelinsoitto perheen äidiltä. Sanoi aika tiukasti, ettei olisi saanut niin myöhään mennä enää siivoamaan, koska puhe oli, ettei tarvitse nyt täsmälleen klo 16 mennä. Ei tarvitse kuitenkaan korvata siivouskertaa mitenkään. Eipä muuta. -ap
No niin, eli todennäköisesti asiassa ei ollut mitään outoa. Kauhean draaman tästäkin kehitit.
Mistä niin päättelet? Kuvitteletko, että tämä äiti kertoisi heti siivoojalleen eli AP:lle, että epäilee miehensä pettävän häntä ja tästä lähtien siivous tapahtuu eri osoitteessa jne?
No ei vaimo myöskääm udellut ap:lta mahdollisista vieraista, joten tuskin olisi niistä alunperin halunnut kuullakaan.
Ehkä vaimo haluaa pitää kulisseja yllä? Yleensä oman perheen haavoittuvuutta ei ainakaan siivoojalle haluta paljastaa, koska halutaan esittää vähän parempaa kuin ollaan.
Olet siivooja, ei sinulle tarvi selitellä perheen asioita. Et ole nyt oikein tehtäviesi tasalla.