Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivouskohteeni isä pettää vaimoaan

Vierailija
30.04.2016 |

Olen käynyt pari kuukautta siivoamassa kerran viikossa erään perheen luona. Eilen oli jälleen siivouspäivä, josta perheen äiti oli sanonut etukäteen, ettei ole väliä tulenko tasan klo 16, koska äiti lähtee lasten kanssa mummolaan viikonlopuksi ja isä työmatkalle. Ajattelin sitten, että menen siivoamaan vasta myöhään illalla, mutten erikseen tästä ilmoittanut kun he eivät kuitenkaan olisi kotona. Illalla kun avasin oven, huomasin heti valot ja perheen isä tuli hätäisesti sanomaan, ettei nyt voi tulla siivoamaan ja on kuulemma niin puhdasta, että saan kyllä rahat tästä kerrasta. Näin vilauksen olohuoneen sohvalla istuvasta naisesta. Nyt mietin pitäisikö minun kertoa asiasta vaimolle? Tämä siivouskohde ei todellakaan ole pääasiallinen tulonlähteeni jos sen menettäisinkin. Haluaisin vain tehdä oikein.

Kommentit (271)

Vierailija
241/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue koko ketjua. Sen sanon, että tuollainen toimeksianto on lähtökohtaisesti luottamuksellinen ja rehellisyyttä edellyttävä. Kukaan ei halua asuntoonsa epärehellistä ihmistä, kun itse ei ole paikalla, eikä muulloinkaan. Pitää voida luottaa siihen, että asunnosta ei katoa mitään, mikään digitaalinen sisältö ei leviä asunnon ulkopuolelle, mistään asunnossa havaitusta ei juoruilla ympäriinsä jne. Ei mulla muuta.

Vierailija
242/271 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue koko ketjua. Sen sanon, että tuollainen toimeksianto on lähtökohtaisesti luottamuksellinen ja rehellisyyttä edellyttävä. Kukaan ei halua asuntoonsa epärehellistä ihmistä, kun itse ei ole paikalla, eikä muulloinkaan. Pitää voida luottaa siihen, että asunnosta ei katoa mitään, mikään digitaalinen sisältö ei leviä asunnon ulkopuolelle, mistään asunnossa havaitusta ei juoruilla ympäriinsä jne. Ei mulla muuta.

Kiitos oi kiitos tuosta mielipiteestäsi kun kerroit meille. Ai että kun olet sitten älykäs ja viisas, ei voi kun ihailla sinun älyäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaritti-x kirjoitti:

Jos minua petettäisiin, olisi aivan sama, kuka sen minulle kertoisi, mutta ehdottasti haluaisin sen tietää. Minulle taasen esim. siivoojana ei olisi todellakaan helppoa "vain unohtaa" tällainen näkemäni tilanne. Erityisherkkänä (HSP) vaistoan ihmisistä nopeasti paljon sellaista, mitä ei-erityisherkkä ei, joten en epäile, etteikö ap voisi olla samanlainen ja tajuta heti, missä tilanteessa oikeasti mentiin. Kimurantti tilanne silti. Tsemppiä ap!!!

Kerrataan nyt vielä kerran: ei, tilanteessa ei ole yhtään mitään kimuranttia. Siivooja on siivooja on siivooja. Työnantajan vieraat eivät ole millään tavalla hänen päänsärkynsä.

Vierailija
244/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaritti-x kirjoitti:

Jos minua petettäisiin, olisi aivan sama, kuka sen minulle kertoisi, mutta ehdottasti haluaisin sen tietää. Minulle taasen esim. siivoojana ei olisi todellakaan helppoa "vain unohtaa" tällainen näkemäni tilanne. Erityisherkkänä (HSP) vaistoan ihmisistä nopeasti paljon sellaista, mitä ei-erityisherkkä ei, joten en epäile, etteikö ap voisi olla samanlainen ja tajuta heti, missä tilanteessa oikeasti mentiin. Kimurantti tilanne silti. Tsemppiä ap!!!

Kerrataan nyt vielä kerran: ei, tilanteessa ei ole yhtään mitään kimuranttia. Siivooja on siivooja on siivooja. Työnantajan vieraat eivät ole millään tavalla hänen päänsärkynsä.

Ja vielä kerran: ei ole siivooja vain siivooja vaan myös ihminen ja apeen tapauksessa ei edes oikea siivooja!

Vierailija
245/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojalla,  kuten taksikuskilla, lääkärillä, palomiehelleä jne on salassapitovelvollisuus. Ei varmasti tarvitse enempää sanoa.

Ei siivoojalla ole! Jollei ole salassapitosopimusta allekirjoittanut niin ei ole. Ammattietiikkaan voi vedota vaikka kuinka paljon mutta sitä rikkoo kaikki. Eikä mun mielestä taksikuskillakaan ole mitään sellaista.

Vierailija
246/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojalla,  kuten taksikuskilla, lääkärillä, palomiehelleä jne on salassapitovelvollisuus. Ei varmasti tarvitse enempää sanoa.

Ei siivoojalla ole! Jollei ole salassapitosopimusta allekirjoittanut niin ei ole. Ammattietiikkaan voi vedota vaikka kuinka paljon mutta sitä rikkoo kaikki. Eikä mun mielestä taksikuskillakaan ole mitään sellaista.

No sun mielipide on vaan sun mielipide. Taksikuskeilla on vaitiolovelvollisuus, joka on kirjattu lakiin.

Vierailija
247/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun mielipide on vaan sun mielipide. Taksikuskeilla on vaitiolovelvollisuus, joka on kirjattu lakiin.

Niinhän kirjoitin: MUN MIELESTÄ. Koska en tiennyt. Mutta mistä nykyään edes tietää kuka on oikea taksikuski ja kuka ei. Tai uber-kuskien kohdalla. Onko kiinteistönvälittäjillä salassapito kun nekin käyskentelee muiden kodeissa? Mutta oikeasti en tiedä yhtäkään ammattiryhmää missä kaikki oikeasti pitäisivät kaikki salaisuudet. Ainaskin hoitsut ja lääkärit pahimpia juorukelloja.

Vierailija
248/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on tyhmiä naisia. Lopettakaa se nokkanne työntäminen joka paikkaan!

Jos mun siivooja alkaisi puuttumaan mun ja mieheni liittoon, siitä ei hyvä seuraisi.

Siivooja on siivooja eikä kaikkien mustasukkaisten kotiäitien kollektiivinen nuuskija-apuri.

ps. vaikka juuri sinä haluaisit ehdottomasti tietää miehesi ehkä pettävän, niin joku toinen ehkä ei. Mieti sitä typerys!

Vierailija
249/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei kuulu siivoojalle, se on miehen ja vaimon välinen asia. Sitä paitsi mistä ihmeessä tietäisimme mikä sopimus avioparilla on. Lisäksi mies voi olla muuten hyvinkin mallikelpoinen isä ja mies, mutta silloin tällöin haluaa vierasta, joten so what! Jokainen nainen tietää, että se mahdollisuus on olemassa, mutta aina se ei ole niin vakavaa, jos muuten asiat ovat kunnossa. Voihan tämä rouvakin harrastaa vaikka mitä.

Vierailija
250/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on tyhmiä naisia. Lopettakaa se nokkanne työntäminen joka paikkaan!

Jos mun siivooja alkaisi puuttumaan mun ja mieheni liittoon, siitä ei hyvä seuraisi.

Siivooja on siivooja eikä kaikkien mustasukkaisten kotiäitien kollektiivinen nuuskija-apuri.

ps. vaikka juuri sinä haluaisit ehdottomasti tietää miehesi ehkä pettävän, niin joku toinen ehkä ei. Mieti sitä typerys!

Mene sinä itseesi alakautta. Et sinäkään tiedä kaikkea. Ehkä sun siivooja panee miehesi kanssa.

Vierailija
251/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaritti-x kirjoitti:

Harvoin siivooja on pelkkä siivooja. Tapahtukoot siivous kodissa, sairaalassa, toimistossa tai missä tahansa, siivooja näkee ja kuulee paljon asioita. Hänen tietoonsa tulee paljon asioita. Tavallaan hän on kohteensa "luottamusmies" (vaikka se tarkoittaakin eri asiaa). Silloin kun olin itse mielisairaalassa, en pystynyt uskoutumaan hoitajille, mutta siivooja kuunteli murheitani.

Vierailija
252/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: Jätät jonkun anonyymin lapun vaimolle jossa kerrot miehestä.

Et paljasta henkilöllisyyttäsi.

Vierailija
253/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaritti-x kirjoitti:

Ja vielä kerran: ei ole siivooja vain siivooja vaan myös ihminen ja apeen tapauksessa ei edes oikea siivooja!

Onkohan tällaisia valesiivoojia paljonkin? Puhdistuspalvelu on vaativa ala. Täytyy tuntea tarkasti kemiaa, että kykenee käsittelemään voimakkaita myrkkyjä. Mistä me tiedämme osaako valesiivooja annostella ja poistaa niitä oikein? Onko puhdistuspalveluala enää turvallinen kun sitä voi hoitaa vilpillisesti kuka vain?

Vierailija
254/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Jätät jonkun anonyymin lapun vaimolle jossa kerrot miehestä.

Et paljasta henkilöllisyyttäsi.

Oletko ihan terve?

Vierailija
255/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin vaan nyt ärsyttäisi jos olisin tuon perheen vaimon asemassa. En halua et meidän siivooja miettii meidän perhekuvioita tai edes suunnittelee käyvänsä kyttäämässä onko meillä valot päällä tai tekisi vastaavassa tilanteessa vauva-palstalle keskustelun.

Jos vaimo kysyy miksi ei ole siivottu niin sanot että olit menossa siivoamaan mutta mies oli kotona ja sanoi ettei tarvtse siivota, muuten unohdat koko asian.

Mä periaatteessa voisin olla tuo vaimo, siivooja kävi viikonloppuna niin että olin lasten kanssa poissa. Mutta ei oo ainakaan tuollaista sähköpostia tullut :D Oon vähän samaa mieltä että siivooja on siivooja, en toivo hänen sekaantuvan perheemme yksityisasioihin. Vaihtuu muuten siivooja jos nyt tuollainen sähköposti ilmestyykin. Tosin me ei asuta 2. kerroksessa vaan meillä on omakotitalo eli ei sovita ko perheeksi.

Pahus kun menit nyt kertomaan, olin nuo yksityiskohdat muuttanut ettei tulisi tunnistuksia.

-ap

Tämä kyseinen viesti ei ollut itseasiassa minun kirjoittamani. Miksi joku esittää minua? Mutta asiaan: tänään tuli puhelinsoitto perheen äidiltä. Sanoi aika tiukasti, ettei olisi saanut niin myöhään mennä enää siivoamaan, koska puhe oli, ettei tarvitse nyt täsmälleen klo 16 mennä. Ei tarvitse kuitenkaan korvata siivouskertaa mitenkään. Eipä muuta. -ap

No niin, eli todennäköisesti asiassa ei ollut mitään outoa. Kauhean draaman tästäkin kehitit.

Mistä niin päättelet? Kuvitteletko, että tämä äiti kertoisi heti siivoojalleen eli AP:lle, että epäilee miehensä pettävän häntä ja tästä lähtien siivous tapahtuu eri osoitteessa jne?

Vierailija
256/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska sakkia tuollaiset "EI KUULU SULLE" pettäjän puolustelijat ja suojelijat.

Älä sotke asioita. Työsuhde on työsuhde ja ap saa palkkaa siitä, että siivoaa, ei siitä että vetää omia johtopäätöksiään ja sekaantuu asiakkaan elämään.

Työsuhde lässyn lässyn lää. Ap:lla on täysi oikeus kertoa naiselle ettei hän ole käynyt siivoamassa ja hänellä on täysi oikeus kertoa syykin.

Minua naurattaa kun olette niin paskat housussa koko pettäjäsaastaepäihmislauma

Itse alan olla huolissani sun mielenterveydestä. Sua on varmaan petetty aika pahasti, kun leimaat kaikki järjellä ajattelevat pettäjiksi? Kukaan täällä ei ole missään vaiheessa käskenyt ap:ta olemaan kertomatta SIIVOUKSEN PERUUNTUMISESTA, vaan nimenomaan olemaan puuttumatta asiakkaidensa YKSITYISELÄMÄÄN. Ei töissä voi hirveästi tunteilla, jos sen työnsä haluaa pitää. Jos olet ravintolassa tarjoilijana, ja sama mies saapuu paikkaan syömään vuoroin rakastettunsa ja vuoroin vaimonsa kanssa, olisiko sun mielestä ok, että tarjoilija menee pöytään ja kertoo vaimolle miehen toisesta naisseurasta syyllistäen tätä pettäjäksi? Mitäpä veikkaat, saisiko tarjoilija jatkaa hommiaan enää kyseisessä raflassa? Tai palkkaisiko mikään muu ravintola asiakkaidensa asioihin puuttuvaa työntekijää? Niinpä.

Tuo tarjoilija vertaus on pikkuisen ontuva eikä ole verrattavissa tuohon tilanteeseen mistä ap. kertoi.

Itse en ole huolissani sinun mielenterveydestäsi millään lailla. Saat minun puolestani olla juuri noin sekaisin kuin oletkin.

Ap. on jo kirjoittanut vaimolle sähköpostia, josta vaimo voi vetää omat johtopäätöksensä.

Enää ette voi pelastaa pettäjämiestä raivoamalla täällä vaahtoamalla jostain vaitiolovelvollisuudesta, jota ei muuten ole tässä rikottu.

HEL-NYC, oletko se sinä?

Vierailija
257/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät ovat luusereita ja normaaleita rehellisiä ihmisiä paljon alempana ihmisarvossaan.

Kukaan normaali ihminen ei suojele ja puolustele pettäjiä.

Säälittävät pelko perseessä olevat paskahousut vain voivat ulista täällä ettei sulle kuulu ei kuulu sulle et saa puuttua yhyy yhyy pelottaa.

Onko tullut juotua vähän liikaa vappusimaa?

Vappusimaa join liikaa, noin puolilitraa, alkoholijuomia en sen sijaan juonut kuin 0.33 litraa. Sinä olet varmaan juonut liian paljon kun luulet että toisetkin ovat.

No onneksi minulla ei ole pää kipeä ja paha olo, kuten sinulla. Ja minulla on myös puhdas omatuntokin. Pettäjän omastatunnosta en osaa mennä sanomaan. Heillä sellaista ei välttämättä ole lainkaan, kuten normaaleilla ihmisillä.

Vastaustyyli on tismalleen sama kuin HEL-NYCillä

Vierailija
258/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä päin jo kodinhuoltoalaa opiskeleville tolkutetaan koulussa, että heillä on vaitiolovelvollisuus. Siivoushommissakin voi törmätä tärkeisiin papereihin tai muihin henkilökohtaisiin tavaroihin. Siivooja ei voi huudella ympäriinsä tuollaisia asioita. Hänen ei ole myöskään soveliasta puuttua asiakkaiden keskusteluihin, ellei mielipidettä johonkin asiaan erikseen kysytä.

Jos vaimo nyt sattuisi ihmettelemään, että miksi koti on siivoamatta, niin sitten voisi kertoa niin kuin asia on: isä oli kotona ja sanoi, että tällä kertaa ei tarvitse tulla. Sitä ei tarvitse sanoa, että asunnossa oli muita, se ei kuulu siivoojalle. Ymmärrän, että olisi inhimillistä juoruta, mutta tuossakaan ammatissa työskentelevälle se vaan ei käy.

Oletko tolkuttaja?

Täällä on useampia ihmisiä vastaamassa...

Vierailija
259/271 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin vaan nyt ärsyttäisi jos olisin tuon perheen vaimon asemassa. En halua et meidän siivooja miettii meidän perhekuvioita tai edes suunnittelee käyvänsä kyttäämässä onko meillä valot päällä tai tekisi vastaavassa tilanteessa vauva-palstalle keskustelun.

Jos vaimo kysyy miksi ei ole siivottu niin sanot että olit menossa siivoamaan mutta mies oli kotona ja sanoi ettei tarvtse siivota, muuten unohdat koko asian.

Mä periaatteessa voisin olla tuo vaimo, siivooja kävi viikonloppuna niin että olin lasten kanssa poissa. Mutta ei oo ainakaan tuollaista sähköpostia tullut :D Oon vähän samaa mieltä että siivooja on siivooja, en toivo hänen sekaantuvan perheemme yksityisasioihin. Vaihtuu muuten siivooja jos nyt tuollainen sähköposti ilmestyykin. Tosin me ei asuta 2. kerroksessa vaan meillä on omakotitalo eli ei sovita ko perheeksi.

Pahus kun menit nyt kertomaan, olin nuo yksityiskohdat muuttanut ettei tulisi tunnistuksia.

-ap

Tämä kyseinen viesti ei ollut itseasiassa minun kirjoittamani. Miksi joku esittää minua? Mutta asiaan: tänään tuli puhelinsoitto perheen äidiltä. Sanoi aika tiukasti, ettei olisi saanut niin myöhään mennä enää siivoamaan, koska puhe oli, ettei tarvitse nyt täsmälleen klo 16 mennä. Ei tarvitse kuitenkaan korvata siivouskertaa mitenkään. Eipä muuta. -ap

No niin, eli todennäköisesti asiassa ei ollut mitään outoa. Kauhean draaman tästäkin kehitit.

Mistä niin päättelet? Kuvitteletko, että tämä äiti kertoisi heti siivoojalleen eli AP:lle, että epäilee miehensä pettävän häntä ja tästä lähtien siivous tapahtuu eri osoitteessa jne?

No ei vaimo myöskääm udellut ap:lta mahdollisista vieraista, joten tuskin olisi niistä alunperin halunnut kuullakaan.

260/271 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska siivooja jos puuttuu siivouskohteen asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi