Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoiset ihmiset jotka syötte herkkuja (lähes) päivittäin, mitä teidän herkut on ja paljonko syötte niitä päivässä?

Vierailija
27.04.2016 |

Täällä ylipainoinen ahmija yrittää miettiä, mikä on se "normaali"...

Kommentit (210)

Vierailija
141/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön jonkun paistovalmiin voisen patongin, joskus menee siihen päälle jäätelöä 200g myös. Tai irtokarkkia 150g. Syön kyllä herkkuja 6/7 päivänä viikosta. yleensä määrä jotakuinkin tuollainen. Viikonloppuisin limpparit ja oluet päälle. paino 66/168, en tiedä onko jonkun muun mielestä läski mutta normaalipainon rajoissa ja lähtökohtaisesti syön mitä huvittaa ja paino heiluu siinä 65 molemmin puolin, ei nouse yli 66. Oon 33vuotias nainen

Vierailija
142/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32v. 160cm/140kg En liiku joka päivä joten yritän pitää kalorit max 2000 pvä.Silloin kun liikun kunnolla ja kulutus on 3000kcal niin vedän herkkuja niin sanotusti koko rahan edestä.Syön ainoastaan illalla ja tyypillinen kattaus on 2 pan pizzaa yht 850kcal,2 berliinin munkkia yht.500 kcal,3 nougatpatukkaa yht 900kcal,paketti maraboun keksejä yht 875kcal.Huuhdon nämä alas 2 litralla light-limsaa.Järkyttävää,tiedän...

Ja tuosta näkee miten väärin ihmiset juuri laskee kalorinsa:D

1 pannupizza on ainakin 930 kaloria!! Joten 2 pizzaa on 1860 eli enemmän kuin normaalin ihmisen päivän kaloritarve!! Ja nuo oli tavallisia Casa di Mama pizzoja eikä vielä edes pannupizzoja!

Eli syöt yhdellä aterialla yli 4000 kaloria!! Miksi ihmeessä juot light limua? Ei se ainakaan laihduta vaan kuulemma lisää vaan makeanhimoa.... Eli sun pitäisi painaa crosstrainingia täysillä 3 tuntia noina päivinä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32v. 160cm/140kg En liiku joka päivä joten yritän pitää kalorit max 2000 pvä.Silloin kun liikun kunnolla ja kulutus on 3000kcal niin vedän herkkuja niin sanotusti koko rahan edestä.Syön ainoastaan illalla ja tyypillinen kattaus on 2 pan pizzaa yht 850kcal,2 berliinin munkkia yht.500 kcal,3 nougatpatukkaa yht 900kcal,paketti maraboun keksejä yht 875kcal.Huuhdon nämä alas 2 litralla light-limsaa.Järkyttävää,tiedän...

Ja tuosta näkee miten väärin ihmiset juuri laskee kalorinsa:D

1 pannupizza on ainakin 930 kaloria!! Joten 2 pizzaa on 1860 eli enemmän kuin normaalin ihmisen päivän kaloritarve!! Ja nuo oli tavallisia Casa di Mama pizzoja eikä vielä edes pannupizzoja!

Eli syöt yhdellä aterialla yli 4000 kaloria!! Miksi ihmeessä juot light limua? Ei se ainakaan laihduta vaan kuulemma lisää vaan makeanhimoa.... Eli sun pitäisi painaa crosstrainingia täysillä 3 tuntia noina päivinä...

Selvennys vielä - laskin tuon 3h siten että sulle jää 1500 kaloria jäljelle mutta silloin ei voi syödä mitään muuta koko päivänä! Eli jokainen 650 kaloria muuta ruokaa lisää treeniä tunnilla

Vierailija
144/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 174/55 söin karkkia päivittäin, mutta oikeaa ruokaa en syönyt lähes ollenkaan. Joskus joku leipä, hedelmiä meni paljon. Nyt oon lihonut kymmenisen kiloa, koska oon alkanut syömään normaaliakin ruokaa. Mun herkut on lähinnä irttareita, niitä menee varmaan kilo viikossa. Sen lisäksi useamman kerran viikossa vanilla latte joko espresso housesta tai starbucksista. Jätskiä kuluu myös, koska mies tuo sitä kotiin ja keksejä kokouksissa. Sokeri on mun huume.

Vierailija
145/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D

Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.

Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.

Jokapäiväherkuttelijat eivät välttämättä syö muuten paljoakaan ja herkkujakin muiden mielestä vähän kerralla. Jos haluat, niin kerro mitä syöt aamupalaksi ja kunakin ruoka-aikana ja paljonko, niin katsotaan osataanko antaa vinkkiä mikä voisi auttaa sinua:) Ainakin sellainen vinkki, että pakastepizza on vähäkalorisempi vaihtoehto kuin pizzeriapizza. Sinulla ei ole hirveästi ylipainoa niin toivottavasti saat sellaisia tuloksia kuin toivot, tsemppiä:)

No tuota, tässäpä:

Aamiainen: yleensä joko 2 palaa ruisleipää maksamakkaralla tai voilla ja juustolla sekä hedelmä / marjoja TAI kaurapuuroa marjoilla

Lounas: joko edelliseltä päivältä jäänyttä kotiruokaa tai salaattia oliiviöljyllä ja vuohenjuustolla

Välipala: raejuustoa, pähkinöitä ja appelsiini / kiivi (tämä aina vakio)

Päivällinen: kotiruokaa, esim. kana-, kala- tai naudanliharuokaa, lisukkeena useimmiten täysjyväriisiä ja kasviksia (tiedän että tässä on potentiaalisin ongelmakohtani, ei niinkään ruoan laatu vaan juurikin se annoskoko)

Iltapala: maustamatonta jogurttia ja hedelmä, jos nälkä niin vielä kaksi ruisleipää täytteineen

Sitten viikonloppuisin menee aika lailla samoin, paitsi ruokana tosiaan esim. juurikin sitä pitsaa (itsetehtyä, ei pakaste- tai pizzeriapizzaa), itsetehtyä lasagnea, tortilloja, risottoa, pastaa tms. Semmoista jotakin herkkuruokaa :) Ja aika iso annos. Usein viikonloppuisin teen myös esim. lämpimiä voileipiä illalla (aurajuustoa jne. lihottavaa, joten tässä ovat ne minun herkkuni, mutta ei mielestäni paljon verrattuna joidenkin jopa hoikempien herkutteluun). Sokeria en enää halua syödä, koska molemmilla vanhemmilla diabetes, ja riski itsellänikin todella suuri. Arvot ovat onneksi aina pysyneet kurissa.

Mitäs mieltä olet? Ongelmana ehkä tuo päivällinen, silloin syön usein nälkään ison annoksen? Ja ehkä tuo ruokamäärä muutenkin on liikaa? Täällä joku oli kirjoittanut että syö vain 1500 kcal päivässä sisältäen nuo herkut, niin tuleehan noista minun syömisistäni paljon enemmän.

Ja kiitos joka tapauksessa tsempeistä! :)

En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaanpa silti. Syömisesi kuulostavat hyvin pitkälti samanlaisilta, kuin mitä itse söin vielä vuosi sitten. Pituutta minulla on 164 cm ja painoa oli 88 kg. Tuo ruokamäätä on vähän liikkuvalle aivan liikaa. Jotta laihdut, täytyy sinun vähentää syömisiä melko paljon. Et kirjoita ollenkaan kuinka paljon syöt tuota "normaalia kotiruokaa"? Sitähän voi syödä 300 kcal annoksen tai 1000 kcal annoksen - ja kun syöt tuon lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä, niin... Plus sitten vielä viikonlopun mässäilyt. Itse söin hyvin samaan tyyliin ja ns. "ympäripyöreästi". Se tavallinen kotiruokakin kun usein lihottaa - ja jos et herkuttele, niin se on todennäköisesti juuri se "tavallinen, terveellinen kotiruoka", joka on kompastuskivenä. Et oikeastaan tiedä edes kuinka paljon kaloreita syöt päivässä, mutta se voi hyvinkin olla niinkin paljon, kuin 3000 kcal arkipäivinä, ja mahdollisesti vielä enemmän viikonloppuina. Kirjoitit, että illalla saatat syödä vielä lisäksi kaksi ruisleipää päällisineen - tiedätkö, että niissä kahdessa ekstraleivässä voi helposti olla 400 kcal ja yli? Aamupalasikin vaikuttaa olevan lähemmäs 500 kcal.

Itse tein täysmuutoksen syömisiini, ja aloin syödä 1000 kcal/pv. Painoa on lähtenyt 25 kg, ja lähtee edelleen.

Onnea painonpudotuksestasi! Tosin tuo 1000 kcal päivässä kuulostaa todella vähältä. Itselläni olisi varmasti aika heikko olo noilla kalorimäärillä. Riippuu toki pituudestakin jne.

Olen siis itse aika paljonkin perehtynyt syömäni ruoan kalorimääriin, ja kaloreihin ylipäätään, joten tiedän ne kyllä. Lounaalla kalorit 300-500 ja päivällisellä 500-1000. Tuo 1000 nyt harvemmin, mutta jos todella rasvaista ruokaa ja iso annos. Aamiainen 150-350 kcal. Välipala 300 kcal. Iltapala 150-450 kcal (vain jos vielä nälkä, niin ne kaksi leipää, ehkä keskimäärin 1-2 kertaa viikossa). Joten suurimmillaankin arkipäivänä kalorit 2600 kcal, vähimmillään 1400 kcal. Ehkä keskimäärin se on juuri noiden väliltä, 2000 kcal päivässä. Viikonloppuisin (la ja su) 2500-2800 kcal / pv. Kävelen 40 km viikossa (työmatkat plus pari lenkkiä päälle), mutta muuten en liiku, sekin voi olla estämässä laihtumistani.

Ja onhan nuo kalorimääräni aivan liian suuret, nyt kun ne kirjoitin ylös, myönnän sen. Ehkä minun tosiaan pitäisi alkaa vahtia noita ateriakokoja! Varsinkin tuo päivällinen kannattaisi yrittää pitää esim. korkeintaan 500 kcal.

Mutta kunhan vain avauduin, kun harmittaa etten pysty itse syömään niitä herkkuja miltei lainkaan. Tai pystyisin, mutta muuten pitäisi nähdä nälkää. Tosin niinhän täällä on monet kirjoittaneet tekevänsä, että eivät syö sitten normaaliruokaa paljon yhtään, mutta herkkuja paljon. Joten ehkä se on sitten syy, miksi pysyvät hoikkina.

Yksi ateria n 1000 kaloria! Jessus, siihen en pääse kyllä ikinä vaikka söisin alkupalaksi sen purkillisen smetanaa minkä joku vetäisi herkkuna! Syön mitä tahansa (ruokaa) niin riittävän annoksen kalorit on välillä 200-400. Tosin mun aterioissa on hyvin hillitysti hiilareita, äärimmäisen harvoin kastikkeita mutta paljon kasviksia, salaattia ja lihaa/kalaa/kanaa, paljon pataruokia missä ei ole rasvaa eikä hiilareita juuri ollenkaan. Syöt päivässä n 1000 kaloria enemmän kuin minä joten en ihmettele painoasi ja laihdutuksen hitautta!

Se 50+ joka syö herkkuja lähes joka päivä ja silti päivän kalorit jää max 1500

Pizza = 1000-1200 kaloria

Hamppariateria = n. 1000 kaloria

Lasagneannos + maito = helposti 700-800 kaloria

Ei mitenkään ennenkuulumatonta syödä se 1000 kaloria yhdellä aterialla. Siis ei tokikaan järkevää, mutta ei mitenkään ihmeellistäkään.

Myös pihvi + lohkoperunat + smetanakastike, salaatti oliiviöljyllä, ruokajuomana pari lasia viiniä / kermaiset pasta-ateriat jne. viikonlopun herkkuateriat kerryttävät helposti sen verran kaloreita. Usein siihen vielä syödään jälkkäri päälle, kun kerran nautiskellaan ruoasta oikein enemmänkin.

Vierailija
146/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billy's pan pizza paketissa lukee että sis. 425kcal.Niitä syön yleensä 2 kpl eli 850kcal yhteensä.

Vierailija
147/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä että minun painolla (140kg) jo perusaineenvaihdunta on 2000 kcal ja reipas crosstraining kuluttaisi 1000kcal per tunti eli jos söisin 4000 kcal tarvitsisin 2 tuntia crosstrainingia.Harrastan kävelyä jossa kulutan 1000 kcal 1.5 tunnissa.

Vierailija
148/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D

Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.

Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.

Jokapäiväherkuttelijat eivät välttämättä syö muuten paljoakaan ja herkkujakin muiden mielestä vähän kerralla. Jos haluat, niin kerro mitä syöt aamupalaksi ja kunakin ruoka-aikana ja paljonko, niin katsotaan osataanko antaa vinkkiä mikä voisi auttaa sinua:) Ainakin sellainen vinkki, että pakastepizza on vähäkalorisempi vaihtoehto kuin pizzeriapizza. Sinulla ei ole hirveästi ylipainoa niin toivottavasti saat sellaisia tuloksia kuin toivot, tsemppiä:)

No tuota, tässäpä:

Aamiainen: yleensä joko 2 palaa ruisleipää maksamakkaralla tai voilla ja juustolla sekä hedelmä / marjoja TAI kaurapuuroa marjoilla

Lounas: joko edelliseltä päivältä jäänyttä kotiruokaa tai salaattia oliiviöljyllä ja vuohenjuustolla

Välipala: raejuustoa, pähkinöitä ja appelsiini / kiivi (tämä aina vakio)

Päivällinen: kotiruokaa, esim. kana-, kala- tai naudanliharuokaa, lisukkeena useimmiten täysjyväriisiä ja kasviksia (tiedän että tässä on potentiaalisin ongelmakohtani, ei niinkään ruoan laatu vaan juurikin se annoskoko)

Iltapala: maustamatonta jogurttia ja hedelmä, jos nälkä niin vielä kaksi ruisleipää täytteineen

Sitten viikonloppuisin menee aika lailla samoin, paitsi ruokana tosiaan esim. juurikin sitä pitsaa (itsetehtyä, ei pakaste- tai pizzeriapizzaa), itsetehtyä lasagnea, tortilloja, risottoa, pastaa tms. Semmoista jotakin herkkuruokaa :) Ja aika iso annos. Usein viikonloppuisin teen myös esim. lämpimiä voileipiä illalla (aurajuustoa jne. lihottavaa, joten tässä ovat ne minun herkkuni, mutta ei mielestäni paljon verrattuna joidenkin jopa hoikempien herkutteluun). Sokeria en enää halua syödä, koska molemmilla vanhemmilla diabetes, ja riski itsellänikin todella suuri. Arvot ovat onneksi aina pysyneet kurissa.

Mitäs mieltä olet? Ongelmana ehkä tuo päivällinen, silloin syön usein nälkään ison annoksen? Ja ehkä tuo ruokamäärä muutenkin on liikaa? Täällä joku oli kirjoittanut että syö vain 1500 kcal päivässä sisältäen nuo herkut, niin tuleehan noista minun syömisistäni paljon enemmän.

Ja kiitos joka tapauksessa tsempeistä! :)

En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaanpa silti. Syömisesi kuulostavat hyvin pitkälti samanlaisilta, kuin mitä itse söin vielä vuosi sitten. Pituutta minulla on 164 cm ja painoa oli 88 kg. Tuo ruokamäätä on vähän liikkuvalle aivan liikaa. Jotta laihdut, täytyy sinun vähentää syömisiä melko paljon. Et kirjoita ollenkaan kuinka paljon syöt tuota "normaalia kotiruokaa"? Sitähän voi syödä 300 kcal annoksen tai 1000 kcal annoksen - ja kun syöt tuon lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä, niin... Plus sitten vielä viikonlopun mässäilyt. Itse söin hyvin samaan tyyliin ja ns. "ympäripyöreästi". Se tavallinen kotiruokakin kun usein lihottaa - ja jos et herkuttele, niin se on todennäköisesti juuri se "tavallinen, terveellinen kotiruoka", joka on kompastuskivenä. Et oikeastaan tiedä edes kuinka paljon kaloreita syöt päivässä, mutta se voi hyvinkin olla niinkin paljon, kuin 3000 kcal arkipäivinä, ja mahdollisesti vielä enemmän viikonloppuina. Kirjoitit, että illalla saatat syödä vielä lisäksi kaksi ruisleipää päällisineen - tiedätkö, että niissä kahdessa ekstraleivässä voi helposti olla 400 kcal ja yli? Aamupalasikin vaikuttaa olevan lähemmäs 500 kcal.

Itse tein täysmuutoksen syömisiini, ja aloin syödä 1000 kcal/pv. Painoa on lähtenyt 25 kg, ja lähtee edelleen.

Onnea painonpudotuksestasi! Tosin tuo 1000 kcal päivässä kuulostaa todella vähältä. Itselläni olisi varmasti aika heikko olo noilla kalorimäärillä. Riippuu toki pituudestakin jne.

Olen siis itse aika paljonkin perehtynyt syömäni ruoan kalorimääriin, ja kaloreihin ylipäätään, joten tiedän ne kyllä. Lounaalla kalorit 300-500 ja päivällisellä 500-1000. Tuo 1000 nyt harvemmin, mutta jos todella rasvaista ruokaa ja iso annos. Aamiainen 150-350 kcal. Välipala 300 kcal. Iltapala 150-450 kcal (vain jos vielä nälkä, niin ne kaksi leipää, ehkä keskimäärin 1-2 kertaa viikossa). Joten suurimmillaankin arkipäivänä kalorit 2600 kcal, vähimmillään 1400 kcal. Ehkä keskimäärin se on juuri noiden väliltä, 2000 kcal päivässä. Viikonloppuisin (la ja su) 2500-2800 kcal / pv. Kävelen 40 km viikossa (työmatkat plus pari lenkkiä päälle), mutta muuten en liiku, sekin voi olla estämässä laihtumistani.

Ja onhan nuo kalorimääräni aivan liian suuret, nyt kun ne kirjoitin ylös, myönnän sen. Ehkä minun tosiaan pitäisi alkaa vahtia noita ateriakokoja! Varsinkin tuo päivällinen kannattaisi yrittää pitää esim. korkeintaan 500 kcal.

Mutta kunhan vain avauduin, kun harmittaa etten pysty itse syömään niitä herkkuja miltei lainkaan. Tai pystyisin, mutta muuten pitäisi nähdä nälkää. Tosin niinhän täällä on monet kirjoittaneet tekevänsä, että eivät syö sitten normaaliruokaa paljon yhtään, mutta herkkuja paljon. Joten ehkä se on sitten syy, miksi pysyvät hoikkina.

Yksi ateria n 1000 kaloria! Jessus, siihen en pääse kyllä ikinä vaikka söisin alkupalaksi sen purkillisen smetanaa minkä joku vetäisi herkkuna! Syön mitä tahansa (ruokaa) niin riittävän annoksen kalorit on välillä 200-400. Tosin mun aterioissa on hyvin hillitysti hiilareita, äärimmäisen harvoin kastikkeita mutta paljon kasviksia, salaattia ja lihaa/kalaa/kanaa, paljon pataruokia missä ei ole rasvaa eikä hiilareita juuri ollenkaan. Syöt päivässä n 1000 kaloria enemmän kuin minä joten en ihmettele painoasi ja laihdutuksen hitautta!

Se 50+ joka syö herkkuja lähes joka päivä ja silti päivän kalorit jää max 1500

Pizza = 1000-1200 kaloria

Hamppariateria = n. 1000 kaloria

Lasagneannos + maito = helposti 700-800 kaloria

Ei mitenkään ennenkuulumatonta syödä se 1000 kaloria yhdellä aterialla. Siis ei tokikaan järkevää, mutta ei mitenkään ihmeellistäkään.

Myös pihvi + lohkoperunat + smetanakastike, salaatti oliiviöljyllä, ruokajuomana pari lasia viiniä / kermaiset pasta-ateriat jne. viikonlopun herkkuateriat kerryttävät helposti sen verran kaloreita. Usein siihen vielä syödään jälkkäri päälle, kun kerran nautiskellaan ruoasta oikein enemmänkin.

Okei mä ymmärrän hienoilla illallisilla kun syödään pitkän kaavan mukaan mutta eihän kukaan päivittäin sellaista vetäise. Tai ilmeisesti vetää mutta sitten on ylipainoinen.  Mä käyn noilla illallisilla työn puolesta n 20x vuodessa ja kerran pari kuukaudessa on ruokavieraita mutta eihän mun tarvitse syödä kaikkien puolesta? Riittää kun otan vähän kaikkea.

Kävin äsken kaupassa ja hämmästyin kuinka siinä pienessä Saarioisten lättypizzassakin on 500 kaloria! No enpä sellaista koskaan syö (oetkerin pizzasta joskus puolikkaan)  joten ei ole ongelma. Toki jos kaiken uittaa juustossa ja kermassa kaloreita tulee, mä teen tomaattipohjaiset kastikkeet. Lasagneannoskaan ei ole kuin 350 kaloria/200g. Pataruuissa hyvä jos päästään 250 kaloriin isossakaan annoksessa.

Vierailija
149/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Billy's pan pizza paketissa lukee että sis. 425kcal.Niitä syön yleensä 2 kpl eli 850kcal yhteensä.

Sori, noi olikin vain slaisseja eikä koko pizzoja. Ihan törkeän kaloripitoisia silti

Vierailija
150/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä että minun painolla (140kg) jo perusaineenvaihdunta on 2000 kcal ja reipas crosstraining kuluttaisi 1000kcal per tunti eli jos söisin 4000 kcal tarvitsisin 2 tuntia crosstrainingia.Harrastan kävelyä jossa kulutan 1000 kcal 1.5 tunnissa.

Ja sitten sellainen yksinkertainen huomio, että ihmiskeho ei ole kone, joka toimii jollain määrätyllä tavalla.

Vierailija
151/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä 1-5 kertaa viikossa, irtokarkkeja 200-400g viikossa, suklaata 200-500 g viikossa. En tykkää sipseistä, limpparia ehkä pari kertaa kuussa puoli litraa kerralla. Siideriä suunnilleen sama määrä. Eli ihan järjettömän paljon makeaa, syön välillä nälkääni kun en jaksa tehdä mitään järkevää välipalaa

Vierailija
152/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan olekaan kone mutta nämä määrät on omasta aineenvaihdunnastani tekemiä huomioita.

Vierailija
153/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöä 1-5 kertaa viikossa, irtokarkkeja 200-400g viikossa, suklaata 200-500 g viikossa. En tykkää sipseistä, limpparia ehkä pari kertaa kuussa puoli litraa kerralla. Siideriä suunnilleen sama määrä. Eli ihan järjettömän paljon makeaa, syön välillä nälkääni kun en jaksa tehdä mitään järkevää välipalaa

mitat unohtu 172/63

Vierailija
154/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole "järjettömän paljon" jos vertaa normaaliläskiin joka vetää tuon päiväannoksesi joka päivä. Joka päivä kaupasta tarttuu joku herkku mukaan tai kauppaan mennään koska halutaan herkkua ja ostetaan ehkä jotain hämäykseksi siihen kylkeen ettei vaikuta niin läskiltä. 

Vierailija
155/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viikkoannoksesi.

Vierailija
156/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tänään pussillinen minipullia(vaniljarahka-kierre sellaisia), 4palaa suklaata, n.10 kpl turkinpippurikarkkeja sekä iso pala suklaanougat kermajädeä.

Normiruuat päälle, tänään kiinalaista valkosipulikanaa, aamupuurot, leivät, litra kevytmaitoa ym.

Aika tyypillinen päivä. Joka päivä jotain herkkuja, joskus esim. suklaalevy.

56kg/168cm. Käyn kerran viikossa hikisen juoksulenkin ja 2krt/vko kova(piippussa 2päivää) salitreeni.

Vierailija
157/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön lakua melkein joka päivä, ehkä noin 50 grammaa päivän mittaan? Ruissipsejä tulee myös naposteltua aika usein. Itsetehtyä pizzaa vähintään kerran viikossa... Viimeisen viikon sisään olen syönyt ainakin heseruokaa, itsetehtyjä ruissipsejä, lakua pari pientä pussia (150g/pussi), leipomiani brownieita, munkin ja jokusen paahtoleipäpalan suklaa-hasselpähkinälevitteellä. Aiemmin söin suklaata päivittäin, mutta ryhdyttyäni vegaaniksi se on jäänyt kun kaikissa lempparisuklaissa on maitoa.

Tykkään herkuista mutta syön kyllä tosi paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä myös. :) Mitat on 168cm/64kg eli varaa olisi kyllä laihduttaa, mutta ihan turvallisesti normaalipainon puolella ollaan.

Vierailija
158/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

166/62-63

Yleensä menee parista muutamaan palaan tummaa tai valkoista suklaata. Viikonloppuisin sipsejä (n. 100 grammaa kerrallaan). Karkkeja syön harvemmin, mutta viime viikonlopuna ostin turkkaripussin ja sen söin 3 päivässä. En tosin herkuttele ihan joka päivä, vaan se on kausittaista. Joskus joka päivä, joskus viikonloppuisin, joskus on useampi viikko väliäkin.

Herkuttelu ei karkaa lapasesta, kun syö muuten järkevästi: säännöllisesti n. 3 tunnin välein, proteiinia joka aterialla ja tarpeeks suuret annokset ihan tavallista ruokaa. Syön arkisin n. 6-7 ateriaa, viikonloppuisin n. 5. Tavallinen ruoka on tässä tapauksessa yleensä iso kasa tuoreita kasviksia oliiviöljyllä ja jotain proteiinipitoista. Hiilarilisukkeita (perunaa, riisiä, pastaa) syön parina-kolmena päivänä viikossa. En syö oikeastaan koskaan kermaperunoita tai ranskalaisia, mutta joskus kyllä uunissa paistettua perunaa + muita juureksia. Välipaloissa ei ole lisättyä sokeria, vaan hiilihydraatit tulee hedelmistä. Olen toimistotyöntekijä, joten en tarvitse suuria hiilarimääriä päivällä. Liikun 2-4 kertaa viikossa (kuntosalia, juoksua) + hyötypyöräilyä.

Vierailija
159/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Pysyin normaalipainon alarajoilla vaikka kärsin ahmimisesta, pahimmillaan 5 kertaa viikossa pari vuotta ja niitä kaloreita meni reilusti yli kulutuksen, 3000-4000/päivä enkä liikkunut ollenkaan masennuksen takia.

Nykyään menee onneksi paremmin ja syön sentään vähän terveellisemmin, paino pysynyt suht samana kuitenkin, mitä nyt vatsa litistynyt kun en enää vedä älyttömiä määriä hiilareita ja suolaa.

Vierailija
160/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta liikuntaa, mutta olen hoikka. 178/60. Syön (lähes) aina pizzaa, kaksi kertaa päivässä. Teen siis itse pohjat ja kaikki. täytteinä käytän mitä sattuu olemaan. Yleensä juusto, kinkku, rucola. Sen lisäksi n. 300g irtokarkkeja. Näillä mennään ja paino vaan putoaa. En siis syö oikein muuta.