Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoiset ihmiset jotka syötte herkkuja (lähes) päivittäin, mitä teidän herkut on ja paljonko syötte niitä päivässä?

Vierailija
27.04.2016 |

Täällä ylipainoinen ahmija yrittää miettiä, mikä on se "normaali"...

Kommentit (210)

Vierailija
161/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön joka pv suklaapatukan/pullan/jäätelön tms. Pari kertaa viikossa syön jonkun epäterveellisemmän aterian: Hesen juustoateria/ kebabannos/ ravintolassa joku lohikermapasta. En harrasta erikseen mitään liikuntaa, mutta käytännössä liikun lasten kanssa paljon ja matkoja paljon kävellen/pyörällä.

Vierailija
162/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin lohduttavaa tai ehkä ahdistavaakin, että toiset saavat vedellä mitä vain ja itsellä kaikki jää vyötärölle. Todellakin syön paremmin kuin kukaan kommentoijista, mutta laihtuminen on silti TODELLA hidasta (1kg/kk, BMI 40). Liikun aerobista tosin melko vähän, salilla käyn 2-3krt/vko, mutta ei painonnosto hirveästi nosta sykettä. Ehkä se on se liikunta vain mikä tässä mättää. Tai sitten vain vaikeinta on juurikin jo hankittujen kilojen sulattaminen.

Tai sit se on toi sun asenne, joka mättää???!!! "Todellakin syön paremmin kuin kukaan kommentoijista..." Älä viitsi puhua roskaa. Todella typerää toisten aliarvioimista. Jos bmi on 40, jostain se energia sinne kroppaan virtaa. Jos sä kävelet unissasi jääkaapille. Nuku enemmän ja ota positiivisempi asenne, niin alkaa kilotkin tippua.

Mitä helvettiä?? Koko ajan kirjoittanut, että olen miinuksilla ja kilo kuussa lähtee. Mahtaako sulla virrata mitään pääkopassa. Että nämä jotkut ihmiset voi olla tyhmiä täällä.

Itselläsi viiraa pääkopassa. Ei se mitään auta, että kirjoittaa olevansa miinuksilla. Helppo on kirjoittaa. Paljonko kulutat energiaa päivässä? Paljonko työnnät sitä suuhusi päivässä? Ja oikeasti: riittävä ja laadukas uni on painonhallinnassa oleellista. Negatiivisuus on myös todistetusti se, joka pitää stressihormoneja koholla ja hidastaa laihtumista. Yritä nyt ymmärtää, että toisten vahtaaminen ja haukkuminen ja uhriutuva asenne eivät edistä painonhallintaa.

Ohhoh, joku tällä palstalla myöntää, että jokin muukin asia kuin syöminen hidastaa laihtumista. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta liikuntaa, mutta olen hoikka. 178/60. Syön (lähes) aina pizzaa, kaksi kertaa päivässä. Teen siis itse pohjat ja kaikki. täytteinä käytän mitä sattuu olemaan. Yleensä juusto, kinkku, rucola. Sen lisäksi n. 300g irtokarkkeja. Näillä mennään ja paino vaan putoaa. En siis syö oikein muuta.

Mikset syö muuta?

Ketju on hämmentävä. Omat viikonloppusipsit ja suklaapatukat tai pullat arkisin alkaa tuntua pieneltä herkuttelulta, kun täältä lukee näitä vinoutuneita ruokavalioita.

Vierailija
164/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä että minun painolla (140kg) jo perusaineenvaihdunta on 2000 kcal ja reipas crosstraining kuluttaisi 1000kcal per tunti eli jos söisin 4000 kcal tarvitsisin 2 tuntia crosstrainingia.Harrastan kävelyä jossa kulutan 1000 kcal 1.5 tunnissa.

tuolla kävelyllä kulutat ehkä 400 kilokaloria riippuen ylämäistä tai vaiuhdista.. Perusaineenvaihduta ainakin mulla on noin 1000  kilokaloria kun en liiku. Nuo kalorilaskurit ei muuten pidä paikkaansa. mulle sanovat että 1440 on raja että pysyisin muka 60 kilossa, mutt todellisudessa noilla kaloreilla lihon paljon painavammaksi, En voi syödä yli 1200 kilokaloria jos haluan olla normaalipainoinen.

Vierailija
165/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32v. 160cm/140kg En liiku joka päivä joten yritän pitää kalorit max 2000 pvä.Silloin kun liikun kunnolla ja kulutus on 3000kcal niin vedän herkkuja niin sanotusti koko rahan edestä.Syön ainoastaan illalla ja tyypillinen kattaus on 2 pan pizzaa yht 850kcal,2 berliinin munkkia yht.500 kcal,3 nougatpatukkaa yht 900kcal,paketti maraboun keksejä yht 875kcal.Huuhdon nämä alas 2 litralla light-limsaa.Järkyttävää,tiedän...

Niin? Miksi koet olevasi normaalipainoinen?

Vierailija
166/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näissä vastauksissa rivien välistä voi lukea sen, että nämä ihmiset harrastavat liikuntaa. Itse en kykene ja BMI30, vaikka syön ihan hyvin ja vain sen yhden pienen (esim. Dacapo-patukan) herkun päivässä. Liikkumattomuuttani saan syyttää uimarenkaastani.

Miten niin et kykene? Minulla oli BMI 36.7 kun päätin, että nyt saa riittää ja tein elämäntapamuutoksen. Aloin tehdä kävelylenkkejä, alusta asti suht pitkiä (8-10 km), ja jonkun ajan päästä otin ohjelmistoon myös kuntosalin (jossa aerobista ja lihaskuntoa) sekä uimisen. Kävelylenkit piteni ajan myötä, ollen pisimmillään lähes 25 km. Lihavimmillani kykenin ihan siihen kävelyynkin. Ei tarvitse reuhtoa verenmaku suussa, aloittaa voi ihan rauhallisesti ja siitä kunnon kasvaessa (+laihtuessa) nostaa vauhtia ja matkaa.

Vierailija
167/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen silloin tällöin, mutta yleensä se on raakasuklaata :p tai jotain muuta terveellisempää herkkua. Olen 163cm/50kg

Vierailija
168/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä että minun painolla (140kg) jo perusaineenvaihdunta on 2000 kcal ja reipas crosstraining kuluttaisi 1000kcal per tunti eli jos söisin 4000 kcal tarvitsisin 2 tuntia crosstrainingia.Harrastan kävelyä jossa kulutan 1000 kcal 1.5 tunnissa.

tuolla kävelyllä kulutat ehkä 400 kilokaloria riippuen ylämäistä tai vaiuhdista..

Kyllä kuluu rapakuntoisella lihavalla reippaasti enemmän kaloreita kuin 400. Minulla saattoi kulua jopa 1200 kcal parin tunnin kävelylenkillä, vaikka painoa olikin "vain" 94 kg (pituus 160 cm). Ihan sykemittarilla mitattu, ei millään halpiksella vaan Polarin laadukkaalla sykemittarilla. Maasto oli osin mäkistä ja vauhti reipas. Kunto huono.

Vierailija
169/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165/55 ja syön yleensä jäätelön tai rivin suklaata. Pahimmillani olen painanut 68kg, ja kun laihdutin tästä niin en syönyt päivittäin herkkuja, mutta kun söin, niin 2 palaa suklaata. Silloin kävin salilla 3-4 kertaa viikossa, nyt on ollut parin kuukauden tauko sairastelun takia. Samassa painossa olen kuitenkin aika lailla pysynyt. Huomautettakoon, että lihon erittäin helposti jos syön tukevammin edes yhtenä päivänä, eli aineenvaihduntani on tosi hidas.

Vierailija
170/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 167/46 ja syön joka päivä normaalia kotiruokaa 1-2kertaa päivässä ja reilun kokoisen laitasen syönkin, napostelen pitkin päivää leipää hedelmiä kasviksia, kotitekoista pullaa muffinsseja tms (leivon usein), joka kauppareissu mukaan tarttuu vähintään suklaapatukka ja joka kolmas kauppareissu mukaan tarttuu sipsi pussi, jonka syön yhessä illassa helposti, välillä riittää kahteen iltaan, vähintään 2kertaa kuussa ostan litran jäätelöä (yleensä 3-4krt kuussa), se riittää kanssa noin 1-2iltaan, en käytä öljyä vaan voita ruuanlaitossa, en juo vettä, vaan nimenomaan mehuja (sokerillisia) ja limuja (sokerillisia) ja maitoa (kevytmaitoa), käyn vähintään 2kertaa kuussa hesessä, mäkkärissä tai pizzalla tms, minulla on lapsia ja herkuttelen heiltä salaa, leivän päällä syön kasviksia ja juustoa, en leikkeleitä, en myöskään käytä alkoholia kuin 1-3krt vuodessa, en syö kaupan valmisruokia paitsi ranskalaisia, syön kasviksia paljon ja vähintään kerran kuussa teen kasvisruokaa joka riittää 1-3päivälle, en harrasta liikuntaa, enkä juurikaan liiku, mitä nyt kävelen päivittäin noin 50m puistoon siellä seison ja keinutan lasta tai istun hiekkalaatikon reunalla lastenkanssa, käytän hissiä jopa ensimmäiseen kerrokseen...

Mä oon sitä mieltä että lihavuus ja laihuus on ennemmin geeneissä toki siihen voi koittaa vaikuttaa, mutta ei välttämättä onnistu vaikka kuinka tottelisi lahdutuskuuria ja liikkuisi

Vierailija
171/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 158 cm/50 kg ja saman painoinen ollut siitä asti kun pituuskasvu pysähtyi. Syön makeaa joka päivä. Siis ihan joka päivä. Tänään on aika normaali päivä ja olen syönyt puolitoista munkkia, kolme digestive-keksiä ja kaksi Jaffa-keksiä. Joskus ns. kunnon ruoka jää makean jalkoihin. Tänään söin poikkeuksellisen ravinteikkaan lounaan (broileria, riisiä, salaattia), mutta päivällisen tilalla söin kaksi pientä karjalanpiirakkaa ja pari siivua kinkkua. Illalla syön varmasti vielä ainakin hedelmäsalaattia.

Vierailija
172/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 158 cm/50 kg ja saman painoinen ollut siitä asti kun pituuskasvu pysähtyi. Syön makeaa joka päivä. Siis ihan joka päivä. Tänään on aika normaali päivä ja olen syönyt puolitoista munkkia, kolme digestive-keksiä ja kaksi Jaffa-keksiä. Joskus ns. kunnon ruoka jää makean jalkoihin. Tänään söin poikkeuksellisen ravinteikkaan lounaan (broileria, riisiä, salaattia), mutta päivällisen tilalla söin kaksi pientä karjalanpiirakkaa ja pari siivua kinkkua. Illalla syön varmasti vielä ainakin hedelmäsalaattia.

Niin ja liikunnasta. Harrastan liikuntaa vähintään puoli tuntia päivässä, useimmiten lähemmäs tunnin. Voi olla kevyttäkin (kävelyä). Liikunnasta en tingi koskaan, koska se vaikuttaa paljon hyvinvointiini.

Vierailija
173/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee oltua ilman herkkuja, mutta välillä varsinkin jos kova stressi niin tulee syötyä huonosti. Tänään tuli syötyä tavallista huomattavasti enemmän herkkuja: 2 tupla patukkaa ja 1,5 munkkia. Samoin eilen kaksi suklaapatukkaa ja vanukas. Tollasta pientä turhaa napostelua kun ei kerkeä syödä kunnolla.

160cm/54kg

Vierailija
174/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön joka päivä herkkuja. Joskus enemmän mut yleensä esim.suklaapatukan ja muutaman lakun verran. Olin kans ennen ylipainoinen, söin samat määrät herkkuja silloinkin. Erona on se että syön ruokaa järkevästi. Esim.aina paljon salaattia, vähemmän esim.pastaa. Pelkkää täysjyvää. Leivän päälle paljon kasviksia ja leipiäkin riittää sen normaalin kolmen sijaan 1-2. Juon paljon vettä yms. Nyt oon ollu muutaman vuoden 164cm/56kg.

Vierailija
175/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha kirjoitti:

Oon 167/46 ja syön joka päivä normaalia kotiruokaa 1-2kertaa päivässä ja reilun kokoisen laitasen syönkin, napostelen pitkin päivää leipää hedelmiä kasviksia, kotitekoista pullaa muffinsseja tms (leivon usein), joka kauppareissu mukaan tarttuu vähintään suklaapatukka ja joka kolmas kauppareissu mukaan tarttuu sipsi pussi, jonka syön yhessä illassa helposti, välillä riittää kahteen iltaan, vähintään 2kertaa kuussa ostan litran jäätelöä (yleensä 3-4krt kuussa), se riittää kanssa noin 1-2iltaan, en käytä öljyä vaan voita ruuanlaitossa, en juo vettä, vaan nimenomaan mehuja (sokerillisia) ja limuja (sokerillisia) ja maitoa (kevytmaitoa), käyn vähintään 2kertaa kuussa hesessä, mäkkärissä tai pizzalla tms, minulla on lapsia ja herkuttelen heiltä salaa, leivän päällä syön kasviksia ja juustoa, en leikkeleitä, en myöskään käytä alkoholia kuin 1-3krt vuodessa, en syö kaupan valmisruokia paitsi ranskalaisia, syön kasviksia paljon ja vähintään kerran kuussa teen kasvisruokaa joka riittää 1-3päivälle, en harrasta liikuntaa, enkä juurikaan liiku, mitä nyt kävelen päivittäin noin 50m puistoon siellä seison ja keinutan lasta tai istun hiekkalaatikon reunalla lastenkanssa, käytän hissiä jopa ensimmäiseen kerrokseen...

Mä oon sitä mieltä että lihavuus ja laihuus on ennemmin geeneissä toki siihen voi koittaa vaikuttaa, mutta ei välttämättä onnistu vaikka kuinka tottelisi lahdutuskuuria ja liikkuisi

No joo, kuulehan näitä tarinoita välillä.....

Vierailija
176/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla suurin osa on juttujensa mukaan joko tosi laihoja tai lihavia. Ei kannata oikeasti uskoa kaikkea. Itsekin nuorempana valehtelin painon 10 kg vähemmäksi, koska tuntui nololta olla normaalipainon ylärajoilla.

Vierailija
177/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näissä vastauksissa rivien välistä voi lukea sen, että nämä ihmiset harrastavat liikuntaa. Itse en kykene ja BMI30, vaikka syön ihan hyvin ja vain sen yhden pienen (esim. Dacapo-patukan) herkun päivässä. Liikkumattomuuttani saan syyttää uimarenkaastani.

Ei siis vain se syöminen, vaan myös kulutus! Plus että joillakin se kulutuspuoli on geneettisesti paremmassa kunnossa ja toiset käyvät hitaammalla.

Kyllä se nyt vaan vaikuttaa eniten, kuinka paljon kaloreita syö. Aivan ehdottomasti! Jos painonhallinta on kiinni siitä, että urheilee viisi kertaa viikossa, niin huonosti käy heti kun tulee jotain pidempää sairastelua tai muuten jää liikunnat vähiin (tähän varoittavaksi esimerkiksi Rakel Lignell ja lukuisat "Suurimmat pudottajat").

Minulla salilla tai jumpassa käyminen ei ole koskaan laihduttanut yhtään. Siitä tulee niin järkyn kova nälkä aina, että on pakko syödä ylimääräinen lämmin ruoka siihen päälle. Urheilu toki kiinteyttää ja tulee hyvä mieli kun on hyvässä kunnossa ja saattaa alkaa löytyä paremmin motivaatiota terveellisempään syömiseen. Minä olen kyllä aina ollut sillä lailla aktiivinen, että kävelen käytännössä aina, jos bussin odottamiseen ja bussissa istumiseen menee lähes sama aika kun kävelemiseen ja hissiäkään en jää odottelemaan. Nyt ylipainoa on n. 7 kg, kun kotiäitinä tuli vedettyä liian tiuhaan herkkuja (yksi kerta päivässä olisi sopiva määrä minulle eli yksi pulla, 2-4 palaa suklaata tai kourallinen sipsejä ). Olen alkanut taas urheilla, mutta se ei laihduta vaan pitäisi saada nipistettyä vähän pois joka aterialta. Sillä lailla olen joskus laihduttanut muutaman kilon, että pienensin annoskokoja. Se on hidas tie, mutta paino pysyi hyvin poissa sen jälkeen ja oppi ottamaan vähemmän ruokaa.

Vierailija
178/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 2 palaa suklaata, muutaman hedelmäkarkin, pikkupullan, yhden keksin TAI 1-2 dl jäätelöä melkein joka päivä.

Vierailija
179/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa ihmiset oppisivat syömään rasvaa. Ruokamäärät puolittuisivat helposti.

Vierailija
180/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.niitä herkkuja voi syödä päivittäin lihoamatta. Se on vaan se määrä ja miten muuten sitten syö. Sekä liikunta

Lihoaminen, kehuaminen ja puhuaminen ovat elämänkoululaisen suosikkisanat.