Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoiset ihmiset jotka syötte herkkuja (lähes) päivittäin, mitä teidän herkut on ja paljonko syötte niitä päivässä?

Vierailija
27.04.2016 |

Täällä ylipainoinen ahmija yrittää miettiä, mikä on se "normaali"...

Kommentit (210)

Vierailija
181/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näissä vastauksissa rivien välistä voi lukea sen, että nämä ihmiset harrastavat liikuntaa. Itse en kykene ja BMI30, vaikka syön ihan hyvin ja vain sen yhden pienen (esim. Dacapo-patukan) herkun päivässä. Liikkumattomuuttani saan syyttää uimarenkaastani.

Ei siis vain se syöminen, vaan myös kulutus! Plus että joillakin se kulutuspuoli on geneettisesti paremmassa kunnossa ja toiset käyvät hitaammalla.

Ei se liikunta pidä normaalipainoisena. Itse en sairauden vuoksi liiku kuin pakolliset töihin ja kauppaan siirtymiset ja olen silti hoikka (ja herkuttelen joka päivä). Se on se ruoka mikä lihottaa ja ja jos syöt päivässä vain yhden dacapo-patukan niin painosi ei johdu siitä. Vaan syöt paljon muuta ruokaa ja todennäköisesti käytät kermakastikkeita ym. Juotko paljon makeita juomia?

En käytä kermaa, enkä juo mehuja, limsoja ja harvoin maitoakaan. Sen sijaan juon yleensä vettä, kahvia rasvattoman maidon kanssa tai teetä. Töissä syön yleensä kasvisruokaa, kalaa, salaatin tai kasvissosekeiton. Leipää syön korkeintaan kaksi viipaletta päivässä. Teen istumatyötä enkä vamman takia kykene harrastamaan hyötyliikuntaa. Vesijumpassa käyn 1-2 kertaa viikossa.

Istumatyö on yksi merkittävä tekijä.

Vierailija
182/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä että minun painolla (140kg) jo perusaineenvaihdunta on 2000 kcal ja reipas crosstraining kuluttaisi 1000kcal per tunti eli jos söisin 4000 kcal tarvitsisin 2 tuntia crosstrainingia.Harrastan kävelyä jossa kulutan 1000 kcal 1.5 tunnissa.

tuolla kävelyllä kulutat ehkä 400 kilokaloria riippuen ylämäistä tai vaiuhdista..

Kyllä kuluu rapakuntoisella lihavalla reippaasti enemmän kaloreita kuin 400. Minulla saattoi kulua jopa 1200 kcal parin tunnin kävelylenkillä, vaikka painoa olikin "vain" 94 kg (pituus 160 cm). Ihan sykemittarilla mitattu, ei millään halpiksella vaan Polarin laadukkaalla sykemittarilla. Maasto oli osin mäkistä ja vauhti reipas. Kunto huono.

Jännä, mulla normaalipainoisella tunnin fillarointi kuluttaa vain 200 kaloria tunnissa, kävely (reipas) 250 kaloria. Ihan mittarilla mitattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D

Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.

Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.

Anteeksi kaikki, nyt menee off-topic. Mutta oletko koskaan kokeillut (niinkin tylsää asiaa kuin) ruokiesi punnitsemista? Pasta, peruna ja riisi tuovat kiloja aika mukavasti, jos niitä syö päivittäin liian suuria annoksia. Moni sanoo kilojen pysyvän ja kertoo samaan hengenvetoon välttelevänsä karkkia ja syövänsä "tavallista terveellistä kotiruokaa" - ehkä niin, mutta annoskoolla on todella väliä.  Esimerkiksi 80 grammasta täysjyväspagettia saa jo peräti 280 kaloria  - siis pelkästä pastasta ilman minkäänlaisia lisukkeita, kastikkeita ja öljyjä. Nainen ei missään nimessä tarvitse kovin paljon energiaa, ellei sitten liiku erityisen paljon. Miesten ja naisten energiantarpeessa saattaa olla ihan huomattava ero. Silti moni nainen syö yhtä suuria annoksia kuin miehensä, mikä sitten tuntuu olossa.

Laihduttaminen on loppujen lopuksi matematiikkaa (no joo, myös psykologiaa). Tällä en halua lannistaa vaan pikemminkin kannustaa. :) Myös sinä voit onnistua siinä, jos vain kiinnität huomiota muutamaan ihan yksinkertaiseen asiaan, kuten annoskokoon. Tätä varten kannattaa vaikka kirjautua johonkin palveluun ja punnita muutaman viikon ajan ruoat. Samalla oppii, kuinka paljon missäkin ruoka-aineessa on energiaa jne.

Vierailija
184/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162cm/48kg 23v nainen. Syön jokapäivä melkein herkkuja. 2 suklaapatukkaa TAI suklaajäätelön TAI vähän karkkia. Joinain päivinä jopa karkkipussin kokonaan. Juon light limua joka päivä. En vaan sitten syö paljon muuta. En syö 4krt päivässä. Napsin ehkä pari leipää päivän aikana, pari munaa jne..epäterveellistä kyllä.. Jos en söisi herkkuja, en söisi varmaan juuri mitään, mulla on tosi huono ruokahalu. En ole silti ns.laihaläski, treenaan 5-6 krt viikossa kunnolla vatsaa, reisiä ja peppua, kävelen useamman tunnin päivässä koiran kanssa jne. Olen usein kipeä ja päätä särkee monta kertaa viikossa. En suosittele kellekkään vaikka ulospäin näytän timmiltä ja miehet diggaa...Sivuvaikutukset näilä elämäntavoilla on melko ikävät.

Vierailija
185/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on kausia, että syön suklaalevyn per päivä. Painoindeksini on 18,2.

Vierailija
186/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin jotain, esim purkki ben&jerrysiä, 250g irtokarkkeja, vajaa puolet mutakakusta/porkkanakakusta tai sitten ihan normi suklaata. En liiku paitsi kävelen ostamaan irtokarkkeja. 173/55

Vierailija
187/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä sanoi, että pitäisi olla paastolla ellei laihdu tarpeeksi nopeasti. Hah, kuka pystyy olemaan vesipaastolla 8 kuukautta? Sen verran pitäisi olla syömättä jos haluaisin mahdollisimman äkkiä normaalipainoon. Helppoa ja terveellistä!?

Vierailija
188/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 161cm ja aamupaino vaihtelee 49,5-51,5kg välillä riippuen kuukautiskierrosta ja vatsan toimivuudesta :D Ikää 32 vuotta.

Syön lähes päivittäin herkkuja. Pieni pussi namia, pari piparia, juustokakkua, jäätelöä, sipsejä ym. sekä noin kerran viikossa reilummin esim. ravintolaruokaa tai itsetehtyä pizzaa plus jälkkärit. Perus ruokavaliooni ei kuulu einekset. Paljon vihanneksia, maitorahkaa, munia, kanaa, jauhelihaa, yrttejä, kauraleipää, kaurapuuroa, juustoa ja jonkin verran hedelmiä. Riisiä ja pastaa syön ehkä kerran kuukaudessa. Limskoja ja mehuja en juo muuta kuin lantrinkina viinan kanssa. Tätä tapahtuu keskimäärin kerran kuukaudessa.

Liikuntaa harrastan kausiluontoisesti. Vuodelle jaettuna ehkä kaksi kertaa viikossa keskimäärin. Teen seisomatyötä jossa myös liikutaan paljon. Vapaapäivinä saatan lojua sohvalla koko päivän.

Summa summarum: Päivittäiset kalorimäärät jäävät 1600 tiedoille herkkupäiviä lukuun ottamatta.

Vierailija
189/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten, kun en ollut aloittanut vielä yliopistoa ja tein ruumiillista työtä, söin aivan jäätävästi herkkuja. Päivässä meni yleensä yksi herkku näistä: karkkipussi, suklaalevy, jäätelöä, puolikas mutakakku, muffinssi, pullaa, munkki, keksejä puoli pakettia. Joskus useampaakin. Lämmintä ruokaa en syönyt koskaan; paitsi jos olin kotona käymässä tai viikonloppuna Raxissa.

Aamulla söin näinä aikoina runsaan puurolautasen, töissä eväinä jogurtti(sokerinen), hedelmä ja leipä, illalla näitä herrkkuja ja esim. lihapiirakan, karjalanpiirakan, leipää. Leivoin myös aika paljon kaikenlaisia herkkuja.

En lihonut, koska tein ruumiillista työtä. Herkut olivat ikään kuin palkinto siitä.. Lihaksia ei tietystikään ollut.

Yliopiston aloittamisen jälkeen olen parantanut ruokavaliota entistä terveellisemmäksi, mutta taistelu on vielä kesken. Koulussa tulee syötyä lämmin ateria ja niinpä päivinä joina ei ole koulua, pyrin tekemään ruoan itse ja pakastamaan. Edelleen syön aamupuuron, iltapalaksi rahkaa marjojen kanssa tai smoothien, lisäksi olen lisännyt hedelmien ja marjojen, rahkan syöntiä.

Käyn myös kuntosalilla ja olen saanut lihaksia.

Edelleen herkut ovat minulle intohimo, olen erittäin riippuvainen sokerista. Kuten joku aiemmin sanoi, että kaksi sokeritonta päivää on jo hehkuttamisen arvoista, niin myös minulle!

Syön pari kertaa viikossa herkkuja(pienen suklaalevyn esim), välillä kausia jolloin syön enemmän. En käytä mehuja/limuja. Vaikka käyn kuntosalilla 3krt/viikko ja pyöräilen päivittäin, silti mahassani on jonkin verran pömppöä ja reisissä lihasten ympärillä ylim. rasvaa. Kuinka pääsen näistä eroon?

Vierailija
190/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma että kaikki herkkuja mättävät laihat ja liikkumattomat tässä keskustelussa ovat pitkälti alle 50v. Ei onnistu vanhempana syödä noin lihomatta.

Laittakaa ikänne viesteihin!

Vierailija
191/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. iso suklaacookie tai jäätelö ruoan päälle lähes joka päivä. Pitsaa ja hampparia pari kertaa viikossa. Alkoholia kerran viikossa. Viikonloppuna iso sipsipussi, useamman kerran viikossa lounasravintolassa jälkkäri. 

Vierailija
192/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma että kaikki herkkuja mättävät laihat ja liikkumattomat tässä keskustelussa ovat pitkälti alle 50v. Ei onnistu vanhempana syödä noin lihomatta.

Laittakaa ikänne viesteihin!

No mä olen tuolta alkusivuilta ja muistaakseni mainitsin ikäni eli 56v. Samassa painossa (63kg) oltu 38v lähtien. Sitä ennen olin 55 kiloinen 16v-38v. Ruokailutottumukset ei ole muuttuneet, tuokin painonnousu oli alun perin lihasta. En tosin "mätä" mitään mutta jotain joka päivä. Tälle päivälle varattu twix patukka ja tippaleipä iltakahville.

Vierailija
193/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntamuotona kävely, pääasiassa ja päivittäin koiran kanssa. Aivan normaali sekaravinnon syöjä. Annoskoot sellaiset että nälkä lähtee. En syö välipaloja. 

Ne herkut: Juustolautanen, pähkinät, hillot, viini kerran viikossa. 

Satunnaisesti juustoleivos silloin tällöin tai suklaata kahvin kanssa. 

En syö karkkia, sipsejä tai juo mehuja/limsaa. 

Paino normaali ja kunto hyvä tällä metodilla. 

Pizza, lasagne tai muu mättö ruoka vain 1 krt per viikko. Muuten kevyemmin kalaa, kasviksia, tai pihviä..

Vierailija
194/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 174 cm / 63 kg ja herkuttelen tosi paljon, mutta olen luonnostani aika hoikka, joten en helposti liho. Nyt esimerkiksi kun opiskeluiden kanssa on tosi tiukkaa tämä kevät, olen syönyt parin kuukauden ajan melkein joka päivä kokonaisen suklaalevyn tai jätskipurkin... Ehkä sekin auttaa pysymään normaalipainossa, että korvaan lähes aina noilla herkuilla normaalin ruoan. En siis mitenkään tarkoituksellisesti, mutta esim. iltapäivällä jos syön suklaalevyn, niin ei tee mieli syödäkään enää lähes mitään koko loppupäivänä.

Joo ei todellakaan terveellistä :D Onneksi kesäloma alkaa kohta. Ihan hävettää että mun ruokailutottumukset ovat repsahtaneet näin...

Vierailija
195/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että monilla ylipainoisilla ongelma on se että koitetaan pitää kunnon ruoan kanssa annoskoot liian pieninä tai vältellään siinä rasvaa. Sitten keho huutaa illalla energiaa (=rasvaa ja sokeria) ja alkaa tehdä mieli sipsiä, karkkia, muita herkkuja. Jos syö kunnon ruokaa hyvällä omalla tunnolla ja itsensä täyteen, niin ei edes tee mieli herkkuja. Tai esim. pari palaa suklaata riittää. Mutta kun koko päivän välttelee ja pelkää sokereita ja rasvaa niin ei vaan pysty enää vastustamaan sitä suklaalevyä illalla, koska keho vaatii kuitenkin energiansa jostain.

Kokeilkaapa vetästä vaikka aamupalaksi iso annos kaurapuuroa hillolla, lounaaksi pari lautasellista jauhelihakeittoa, välipalana omena ja kahvi, illalliseksi vaikka kermainen kanapasta ja iltapalaksi reilu kulhollinen turkkilaista jogurttia (ei light!!) marjoilla tai hedelmillä.

Tuollaisella ruokavaliolla pysyy herkkuhimot loitolla ja kehotyytyväisenä. Sitten se liikunta: jokainen järkevä ihminen ymmärtää että se tekee hyvää. Eli koittakaa edes lisätä hyötyliikuntaa, kävelyä ja pyöräilyä. Rappuset aina hissin tilalta. Ei sitä tarvi lähteä kuntosalille fitnesstyyppien eteen ähisemään, siinä vain masentuu.

Vierailija
196/210 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin mietin pitäisikö käydä ostamassa karkkia illaksi. Opiskelu on nyt keväällä niin rankkaa, tuntuu että karkin voimalla jaksaa.

Vierailija
197/210 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herkkuhammasta kolottaa

Vierailija
198/210 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen joka päivä, mutta pyrin rajoittamaan sen vain päiväkahvin ja poikkeuspäivinä illalla tulevan leffan tms ääressä vähän herkutteluun.

Päiväkahvilla yleensä menee 2 kuppia kahvia +:

- 2-4 erilaista keksiä, tai

- pari keksiä, pari viipaletta pullaa, tai

- viineri tms

Ja iltaisin sitten leffan ääressä pieni kourallinen irtokarkkien kokoisia karkkeja tai vastaavaa. Eli ei koskaan koko karkkipussia tai sipsipussia tai muuta vastaavaa porsastelua.

Paha tapa tuo sokerin syönti mutta mulla hajoaa pää jos en salli tuota itselleni. Lopulta sitten käy niin että repsahdan ja sikailen sitten ihan holtittomasti, joten parempi näin.

Vierailija
199/210 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä että minun painolla (140kg) jo perusaineenvaihdunta on 2000 kcal ja reipas crosstraining kuluttaisi 1000kcal per tunti eli jos söisin 4000 kcal tarvitsisin 2 tuntia crosstrainingia.Harrastan kävelyä jossa kulutan 1000 kcal 1.5 tunnissa.

tuolla kävelyllä kulutat ehkä 400 kilokaloria riippuen ylämäistä tai vaiuhdista..

Kyllä kuluu rapakuntoisella lihavalla reippaasti enemmän kaloreita kuin 400. Minulla saattoi kulua jopa 1200 kcal parin tunnin kävelylenkillä, vaikka painoa olikin "vain" 94 kg (pituus 160 cm). Ihan sykemittarilla mitattu, ei millään halpiksella vaan Polarin laadukkaalla sykemittarilla. Maasto oli osin mäkistä ja vauhti reipas. Kunto huono.

Jännä, mulla normaalipainoisella tunnin fillarointi kuluttaa vain 200 kaloria tunnissa, kävely (reipas) 250 kaloria. Ihan mittarilla mitattuna.

Jaa, no minusta tuossa ei ole mitään jännää vaan ihan normaalijärjellä ajateltavissa oleva juttu = lihavat ja huonokuntoiset voi kuluttaa huomattavia kalorimääriä liikkuessaan, toisin kuin normaalipainoiset ja hyväkuntoiset.

Vierailija
200/210 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no minusta tuossa ei ole mitään jännää vaan ihan normaalijärjellä ajateltavissa oleva juttu = lihavat ja huonokuntoiset voi kuluttaa huomattavia kalorimääriä liikkuessaan, toisin kuin normaalipainoiset ja hyväkuntoiset.

Sittenhän myös vaikutusten pitäisi olla moninkertaiset...