Zadaa -kokemuksia?
Kertokaapa kaikki tästä uudesta "kirppis" sovelluksesta?
Kovasti hehkutetaan, että turvallinen ostajalle, mutta mitenkäs myyjälle?
Entä mikä pointti on sydämmillä, joilla vaatteita voi "merkata"?
Kommentit (704)
Mene sovelluksessa omaan profiiliisi (siitä oikeassa alareunassa näkyvästä ihmishahmossa), valitse Asetukset (oikealla ylhäällä todella huomaamaton painike, teksti vaaleanharmaalla) ja sieltä Poista profiili (toiseksi alinna valikossa, teksti punaisella).
@ kirjoitti:
Mene sovelluksessa omaan profiiliisi (siitä oikeassa alareunassa näkyvästä ihmishahmossa), valitse Asetukset (oikealla ylhäällä todella huomaamaton painike, teksti vaaleanharmaalla) ja sieltä Poista profiili (toiseksi alinna valikossa, teksti punaisella).
Hups, jäi lainaus pois. Tämän piti siis olla vastaus kommenttiin 37.
Onko kellään kokemusta siitä, mitä tapahtuu jos on myynyt tuotteen ja paketti on saapunut määränpäähän mutta ostaja ei hae sitä ja paketti palautetaan myyjälle? Saako tuosta jonkun korvauksen?
Kaiken kaikkiaan hyvät kokemukset. Alussa tavaraa sai tosin myytyä paljon helpommin ja nopeammin, nykyään tarjontaa on kai sitten sen verran että omat tavarat tahtovat hukkua paljouteen eivätkä pysy kauaa "uusina" etusivulla. Appin uusin versio myös jumittaa usein ja pitää resetoida lähes joka kerta käytön aikana, jolloin mm. hakuasetukset resettoituvat. (Android)
Pari kertaa lähettämäni / vastaanottamani tavara on hävinnyt, mutta Zadaa on aina korvannut rahat sekä myyjälle että ostajalle, joten tässä ei ongelmaa. Lähetän usein myös kirjeenä, koska se on helppoa ja nopeaa, mutta ongelmaksi muodostuu jos vastaanottaja ei kuittaa tavaraa vastaanotetuksi (= en saa ikinä rahoja eikä Zadaa voi tehdä tälle mitään). Kirjeen käyttäminen on tosin täysin oma päätös. Ostamisesta on vain hyviä kokemuksia, vaatteet ovat olleet hyväkuntoisia ja kuvausta vastaavia. Asiakaspalvelu on tosin ollut huonoa, viesteihin ei vastata ja saa itse olla kyselemässä että mikäköhän on homman nimi.
Kaiken kaikkiaan kuitenkin tosi hyvät kokemukset. Oma koodi KV3665 jos joltain vielä uupuu 5 euron alennus :)
Tein ensimmäiset ostokset vastikään ja kaikki meni hienosti. Myynti tosiaan vähän takkuaa vaikka uudenveroisia merkkituotteita ja kohtuudella hinnoiteltu.
Tässä minunkin koodini, jolla saatte 5€ alen ostoksista: JJ1240
Miten tuo palautus toimii?
Sain takin jossa selkämyksessä reikä, vaikka siitä ei mainittu mitään.
Viestiä pistin heidän sähköpostiinsa.
Mutta mitä sitten? Odottelenko s-posti vastausta?
Saanko maksamani 4€ postimaksun esimerkiksi myös takaisin?
Mä oon ostanut ja myynyt jonkin verran ja pääasiassa hyviä kokemuksia.
Vähän aikaa sitten kävi niin että lähdin ulkomaille viikoksi, ja juuri silloin multa ostettiin tuote. Kerroin ostajalle että olen juuri lähdössä matkalle, haittaako jos postitus myöhästyy tämän verran. Se oli ok. Noh zadaa kuitenkin sulki kaupan koska en ollut sitä ehtinyt lähettää viikossa.
Sitten tuli työreissu, ja taas joku sattui ostamaan silloin. Kerroin taas että onko ok, olen reissussa, postitan tällöin. Ostajalle oli ok, ja tällä kertaa viisastuneena laitoin Zadaalle viestiä että hei olen matkalla ja ostajan kanssa sovittu että postitan kun palaan Suomeen, voitteko olla perumatta kauppaa. He vastasivat heti että toki, tämä kauppa on nyt pidossa eikä sitä peruta.
Meni pari päivää ja tuli viesti että kauppa on peruttu koska tuotetta ei ole lähetetty. Laitoin viestiä että mitäs ihmettä, tästä oli sovittu? Vastasivat että voi voi, piti olla kyllä pidossa, mutta ei saa kauppaa palautettua, ota yhteyttä ostajaan. Kysyin miten saan yhteyden ostajaan kun kaupan tietoja ei enää näy missään enkä tiedä kuka ostaja on? Zadaalta vastasivat että eivät voi auttaa, eivät voi palauttaa kauppaa tai antaa ostajan tietoja. Sinne meni se sitten.
Voihan Zadaa kirjoitti:
No onkos kukaan lähettänyt kirjeenä mitään Zadaan kautta? Kokemuksia?
Oon monesti! Kerran ostaja sanoi että ei ole tullut ikinä perille, ja Zadaahan (eikä Postikaan) näitä ei korvaa, joten menetin rahat. Muuten toiminut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta siitä, mitä tapahtuu jos on myynyt tuotteen ja paketti on saapunut määränpäähän mutta ostaja ei hae sitä ja paketti palautetaan myyjälle? Saako tuosta jonkun korvauksen?
Mulle kävi kerran näin. Saat rahat takaisin, ja voit halutessasi noutaa paketin takaisin, mutta se maksaa, en nyt muista paljonko oli... Eli jos on halpa tuote niin ei kannata lunastaa noutamatonta pakettia takaisin kun jää häviölle.
Ostajat huom!
Zadaassa myyjä laittaa vaatteen kategoriaan kunnon mukaan. On hassua valittaa palautteessa esim laukun kuluneisuudesta, jos myyjä on laittanut sen kunnoksi Tyydyttävä. Arvostelu on julkinen ja muut ostajat saattavat luulla, että myyjä on yrittänyt piilotella vikoja, vaikka on rehellisesti ilmoittanut viat.
Ostaja haluaa tehdä hyvät kaupat tottakai, mutta muistakaa, että käytetty on aina käytetty.
Zadaa on aivan paras keksintö!
psst. tässä 5€ shoppailurahaa:
TL4003
Muutama on kysellyt täällä että saako myyjä rahat vaikka ostaja ei tee arviointia. Saa kyllä.:) Sovellus odottaa 3 vuorokautta että ostaja arvostelee tuotteen. Jos arvostelua ei tule niin 3 vuorokauden päästä Zadaa laittaa rahat tulemaan myyjälle.
Mutta jos tuotteen lähettää Postin kautta (ei siis Zadaa-pakettina) niin ostajan pitää kuitata että on saanut tuotteen. Jos ostaja ei kuittaa saaneensa tuotetta niin myyjä ei saa rahoja.
Itse en lähetä kirjeellä tuotteita siksi, ettei niitä voi seurata enkä halua joutua siihen tilanteeseen, että ostaja väittää ettei ole saanut tuotetta enkä minä saa sitten myöskään rahoja ja menetän tuotteen.
2016-2017 sain todella helposti myytyä Zadaassa mutta viimeisen vuoden aikana mikään ei ole oikein mennyt kaupaksi. En tiedä mistä se johtuu. Ehkä valikoimaa on liikaa, ehkä ostajat harkitsevat nykyisin enemmän ostoksia, ehkä Zadaan uutuudenviehätys (tuotteita, joita ei helposti saa Suomesta tai joita ei enää myydä) on kadonnut. Tuotteet, jotka ennen melkein revittiin käsistä, makaa nyt kuukausia myytävänä eikä kukaan tunnu tahtovan niitä edes puoli-ilmaiseksi.
No onkos kukaan lähettänyt kirjeenä mitään Zadaan kautta? Kokemuksia?