Zadaa -kokemuksia?
Kertokaapa kaikki tästä uudesta "kirppis" sovelluksesta?
Kovasti hehkutetaan, että turvallinen ostajalle, mutta mitenkäs myyjälle?
Entä mikä pointti on sydämmillä, joilla vaatteita voi "merkata"?
Kommentit (704)
Itse laitoin viikonloppuna kasan vaatteita myyntiin, omalla alueellani tosin ei ole muita myyjiä, joten tuskin ostajiakaan :D
Mutta eikös postituskin pelaa yhtälailla jos haluaa? Ja sovellus etsii myös koon ja tyylin mukaan vaatteita, ei pelkän välimatkan?
Itse ajattelin myös tällä viikolla kokeilla myynti puolta.
Kun painat tuotteessa olevaa sydäntä, se tallentuu profiilisi saved-items osioon. Voit siis painaa sydäntä tuotteissa ja tallentaa ne myöhempää katselua varten, ellei joku osta niitä pois ;)
Ja tosiaan tuotteeseen voi määritellä myös postitushinnan, jolloin sen ostaminen kauempaa on helpompaa.
Latasin sovelluksen juuri, mutta se vaatii yhdistämistä facebookiin ja ilmeisesti shoppailu tapahtuu omalla nimellä ja kuvalla. Tarkoittaako tämä sitä, että kaikki fb-kaverini näkevät nyt painoni ja kuppikokoni?
Vierailija kirjoitti:
Latasin sovelluksen juuri, mutta se vaatii yhdistämistä facebookiin ja ilmeisesti shoppailu tapahtuu omalla nimellä ja kuvalla. Tarkoittaako tämä sitä, että kaikki fb-kaverini näkevät nyt painoni ja kuppikokoni?
En siis uskaltanut vielä rekisteröityä kun en tiedä mitä siitä seuraa.
Facebook login tarkoittaa Facebookilla autentikontia eli tunnistautumista. Sillä ei ole mitään muuta tekemistä Facebookin kanssa, joten ei mitään tietoja leviä koskaan Facebookiin, jos kirjaudut palveluihin niillä tunnuksilla.
Zadaa on mielestäni konseptina hyvä, mutta toteutus ontuu. Olin myymässä merkkilaukkuani palvelussa, kun huomasin Zadaan ottavan välistä 30€. Itselleni tärkeintä on myyntitapahtuman turvallisuus ja siitä olisin jonkun verran valmis maksamaankin, mutta Zadaa ilmoittaa T&C:ssään, ettei se ota mitään osaa eikä kantaa myyjän ja ostajan välisiin liiketoimiin. Mistäköhän tismalleen Zadaa sitten veloittaa niin suuren summan? Se, että tuotteeni saavat näkyä applikaatiossa Zadaan nappaavan jokaisesta myyntitapahtumasta niinkin suuren summan niin sanotusti tyhjästä on omasta mielestäni myyjille hävyttömän suolainen hinta ja kaiken kaikkiaan huonoa bisnestä.
Nyt jo muutamia tuotteita ostaneena ja myyneenä olen ihan koukussa ja jatkan aiheesta 😄
Onko kukaan keksinyt konstia löytää lisää tuotteita, joita sovellus ei automaattisesti teille tarjoa?
Haku toiminto ontuu sikäli, ettei siinä ole sana hakua tai tiettyä koko hakua. Pitäisikö toisinaan muokkailla omia koko tietoja saadakseen uudenlaista tarjontaa?
Itse käytän yläosissa kokoa S tai M, mutta alaosat ovat kokoa L tai jopa XL. Olen pitkä tiimalasi vartalo. Olen merkinnyt sovellukseen käyttäväni kokoa M, koska se on aika hyvä "keskiarvo" itselle. Ärsyttää kuitenkin selata sovelluksen tarjoamia xs, S tai M koon alaosia. Luulisi että isompaakin on myynnissä. Tai sitten ei? Siinä tapauksessa isompien alaosien myyjät kipinkapin sovellusta lataamaan! (Käyttäkää vaikka samalla 5€ alennuskoodi EL7143 😉)
Zadaan siivu (30%) tuotteesta on aivan kohtuuton. Nopeasti joku kilpailija tarvitaan. Tulisiko Rocket Internet apuun?
Itse ainakin kokeili,maksu sujuu vaivatta tälleen ostaessa mutta myynnistä ei oo vielä kokemusta.
Miinus puolia oon huomannu ainaki ite että heittelee noita etusivun tuotteita niinsanotusti seka järjestyksessä, eli uudet ei näy välttämättä ensimmäisenä. Samoin tallennetut tuotteet hyppii välillä pois listoilta.
Hyvä puoli on se että ilmeisesti poistaa näkyvistä myynti ilmon, joten ns. päällekkäis kauppoja ei pääse tapahtumaan. Samoin jos myyjä ei ole laittanut vuorokauden sisään merkintää toimitukseen laitosta sovellus kai muistuttaa siitä myyjää.
Ite ainaki toivosin tohon suomeksi tekstit niin olisi jotenki näppärämpi!
Katotaan mitä sieltä tullee vai tulleeko mittään :D mutta jos kaikki menee niinku on luvattu niin huippu korvike nettikirppareille missä yleensä mennään tarjous kaupalla !
Zadaan komissio on kyllä 5%-20%! Se on 5€:sta 20% ja 1000€:sta 5%. Prosentti laskee, kun tuotteen hinta nousee. Olen itse käyttänyt palvelua jo yli puoli vuotta ja on huikea palvelu. Aion myös käyttää sitä jatkossa tyytyväisenä :)
Itse myös koukutuin Zadaa appiin. Siis myyjänä. Vaikutti toimivalta siihen asti kunnes sain 48€:lla myydystä tuotteesta tilille 18€ :/ mielestäni luin kyllä ohjeet oikein..
Moikka Zadaasta!
Muistathan tarkistaa sovelluksesta kohdan 'You Get', sillä olemme maksaneet teille aivan oikean summan. Maksu on tullut kahdessa osassa, koska osa maksusta on maksettu Zadaa-krediiteillä. Kannattaa siis katsoa tarkkaan, että kaikki rahat ovat tulleet ja ei hätää, tämä asia on kyllä kunnossa. Näissä asioissa suosittelemme aina olemaan suoraan yhteydessä meidän asiakaspalveluumme joka käy näppärästi suoraan sovelluksesta tai sähköpostilla osoitteeseen support@zadaa.co, Zadaa-tiimi auttaa aina todella mielellämme kaikissa ongelmatilanteissa ja kysymyksissä! Meille saa myös aina lähettää palautetta sovelluksesta, kehitämme palvelua kokoajan entistä paremmaksi :)
Heippa,
Ja ainiin, kun täällä kyseltiin vinkkejä niin tässä muutamia multa, kun olen ostanut ja myynyt Zadaassa.
Selkeästi merkkituotteet menevät hyvin kaupaksi. Olen myynyt Michael Korsin laukun 110€:lla. Otin tosi kiva ja hyvin valoitetut kuvat.
Lisäksi olen myynyt mekkoja pari kappaletta Marimekkoa ja Filippa K:ta.
Itse olen ostellut myös juuri merkkituotteita, joita voi löytää jopa satojen eurojen alennuksella tavallisesta liikkeen hinnasta! :) Ihan vaan kärsivällisesti odottelemalla omia löytöjä ja kuvaamalla kivasti omat tuotteet ja laittamalla fiksut hinnat niin varmasti menee kaupaksi.
Olen myynyt ja ostanut, hyvin toimii. Lisää tuotteita saa näkyville kun käy muuttamassa omaa kokoaan esim xs /s .
Noi sydämet joilla merkkaillaan itselle kivoja tuotteita, on musta hauska idea mut appi on täynnä tyyppejä jotka tuntuu vaan merkkailevan ihan sairaan isoja määriä vaatteita :D mut kiva sovellus, ootan vaan että kasvaa suuremmaksi nii markkinat paranee niin ostajan kuin myyjänkin näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Zadaa on mielestäni konseptina hyvä, mutta toteutus ontuu. Olin myymässä merkkilaukkuani palvelussa, kun huomasin Zadaan ottavan välistä 30€. Itselleni tärkeintä on myyntitapahtuman turvallisuus ja siitä olisin jonkun verran valmis maksamaankin, mutta Zadaa ilmoittaa T&C:ssään, ettei se ota mitään osaa eikä kantaa myyjän ja ostajan välisiin liiketoimiin. Mistäköhän tismalleen Zadaa sitten veloittaa niin suuren summan? Se, että tuotteeni saavat näkyä applikaatiossa Zadaan nappaavan jokaisesta myyntitapahtumasta niinkin suuren summan niin sanotusti tyhjästä on omasta mielestäni myyjille hävyttömän suolainen hinta ja kaiken kaikkiaan huonoa bisnestä.
Tuohan on vähän, kuin stressaisi kirpparilla toisen myyvän tuotteen eteenpäin ja saavan siitä enemmän rahaa kuin sinä. :D Sitä summaa mikä veloitetaan,ei kannata tuijottaa,vaan vedät myyntihinnan sellaiseksi, että sinulle jäävä summa on se, jolla olet laukun valmis myymään. Silloinhan et siinä periaatteessa mitään häviä.
Ei kellään mitään?