Zadaa -kokemuksia?
Kertokaapa kaikki tästä uudesta "kirppis" sovelluksesta?
Kovasti hehkutetaan, että turvallinen ostajalle, mutta mitenkäs myyjälle?
Entä mikä pointti on sydämmillä, joilla vaatteita voi "merkata"?
Kommentit (704)
Miksei Zadaassa pysty käyttämään alekoodia kuin kerran? Ensimmäisen oston jälkeen minulta lähti maksun yhteydestä alekoodin syöttö mahdollisuus pois, joten nyt vaikka kokeilisin mitä tuotetaa niin en saa alekoodia laitettua?
Myin muutamia tavaroita Zadaassa. Yksi tuote ei muka koskaan mennyt perille, näin väitti ostaja, joten en koskaan saanut rahoja. Eräs toinen ostaja haukkui tuotteeni paskaksi eikä suostunut tekemään sitä loppuarvostelua, että olisin saanut rahani. Näin kävi kaverillenikin joka myi jonkun tavaran. Muiden kanssa kaupat kyllä sujuivat hyvin, mutta en halunnut enää ottaa riskiä. Meni hermot ja poistin sovelluksen. Tuossa, niin kuin kaikissa muissakin nettikirppiksissä, tarvitaan molemminpuolista luottamusta myyjän ja ostajan välillä.
Kuinka kauan on kestänyt että myyjä on saanut rahat? Siis siitä kun kauppa on suljettu (arviot tehty yms).
Olen tilannut muutaman kerran Zadaasta ja suurin uhka hommassa on inhimillinen virhe. Jotkut unohtaa" mainita reiistä tuotteissa tai lähettävät hieltä haisevan paidan, koska "villavaatteita tarvitsee vain tuulettaa". Kyseessä oli paita jossa oli 5% villaa. Yksi nuori sankari lähetti vielä märän neuleen, joka ei sitten ollut kuivunut matkalla muovipussissa 3 pv:ssä. (oli yllättynyt)
Paljon on myös kyselijöitä, jotka haluaa kuvia päällä kun tuotetiedoissa sanotaan että on mulle pieni koko. Tai kysyy pesuohjeita kun saatavilla on kuva pesulapusta. Jotkut ei osaa katsoa kuvia sivuttain skrollaamalla ja laittaa huonon arvion tuotteesta vaikka viat on raportoitu kuvissa tarkkaan.
Siis saako ostaja rahansa takaisin, jos ei hyväksy tuotetta ja jättää arvion tekemättä?
Siis tuossahan voi ostajana silloin huijata ihan mielin määrin! En uskalla laittaa enää mitään kallista myyntiin!
Hyvä systeemi, jos kaikki menee kuin elokuvissa. Jos tulee pienikin mutka matkaan, koko homma leviää käsiin ja samalla leviää pää kaikkeen ylimääräiseen säätämiseen. Asiakaspalvelu on täysin pihalla ja palvelu on todella sattumanvaraista.
Kun tekee myynti ilmoituksen, mistä sitä sitten tietää paljonko postitus on? Eli maksaako postitus 4€ vai 8€? Meneekö se koon tai painon mukaan?
Todella hämmentävää asiakaspalvelua Zadaassa!: Zadaa väittää että noutoaika on 7 vrk, vaikka Matkahuollon mukaan Zadaa Package eli Lähellä-paketti säilytetään 14 vrk noutopisteessä. Onko muillakin ollut sama juttu? Vai sekoileeko tuo sovellus omiaan?
Sekoilee omiaan, kuten monissa muissakin asioissa. Monesti käynyt niin ettei appi ilmoita myydyistä tuotteista tai saapuneista paketeista mitään, tämä menee varmaan samaan kategoriaan.
Tämä on NIIN totta. Puolen vuoden sisään olen ostanut Zadaasta vaikka ja mitä ja lopputuloksena 3 kauppaa peruttu ilman mitään ilmoitettua syytä (rahat palautui tilille n. kk päästä), yksi paketti hävisi jäljettömiin, yhden toimituksessa meni yli kk lähetyksestä ja yksi on parhaillaan häviksissä. Pakettien häviäminen ei tietty ole Zadaan vika, mutta se on että asiakaspalvelussa ei vastata ja jos vastataan niin ei ymmärretä tai osata oikeasti tehdä mitään. Lisäksi asioiden selvittelyssä tosiaan menee aivan tolkuttomasti aikaa ennen kuin esim. rahat saa takaisin kadonneista paketeista. Selvästi on suunnittelu jäänyt puolitiehen tässä.
Ihan hyvä palvelu jollei haittaa, että rahat on noin 10-20% ostokerroista kiinni tuotteissa pitkään vaikka tuotteita ei saisikaan. Itse siirtynyt käyttämään Emmyä josta saa turvallisemmin ostettua tavaraa.
Saako myyjä rahansa takaisin Zadaasta jos Matkahuolto hävittää paketin?
sofie1234 kirjoitti:
Saako myyjä rahansa takaisin Zadaasta jos Matkahuolto hävittää paketin?
Joo mutta siinä kestää aika kauan. Itellä on kadonnut Zadaan Matkahuoltopaketteja jo 3kpl ja ensin "pitää varmistaa että paketti on tosiaan kadonnut". siinä on yleensä mennyt joku 3-4 viikkoa ja sitten vasta tekevät rahojen palautuspäätöksen minkä jälkeen rahat ehkä viikossa tilillä. Ihan ekaksihan Zadaa ei edes tee mitään vaan käskee ottaa yhteyden Matkahuoltoon. Vasta sitten jos ei Matkahuolto löydä sitä niin voi Zadaan asiakaspalvelu tehdä jotain.
Mulla on ollut jo useampi huono kokemus Zadaasta. Rahaa oon saanut vähemmän mitä olen olettanut ja tuotteet ei oo vastannut odotuksia.
Tämän takia oon siirtynyt kokeilemaan nyt Vähänkäytetty.fi:tä netissä. Niillä ei oo sovellusta, mut oon nyt ekan paketin laittanut myyntiin sinne. Näytti olevan jo ihan hyvin kertyneen tilille rahaa. Tuotteen perustamiseen palveluun joutuu näkemään hieman enemmän vaivaa, mut parasta on se, et saa lähettää sit kaikki yhdellä kertaa vähänkäytetylle ja ne hoitaa kaiken lopun myymisen.
Kannattaa kokeilla. :)
Aikaisemmin kauppa kävi Zadaan kautta ja sain hyvin kerrytettyä tuloja. Nyt kun Zadaa laajenee jatkuvasti mm. Uusiin maihin kauppa käy huonommin. Tuntuu, että tarjontaa on "liikaa" ja omat vaatteet hukkuvat paljouteen. Nykyään en saa mitään myytyä. Lisäksi harmittaa suhteellisen iso siivu, mitä ottavat välistä.
Vierailija kirjoitti:
Todella hämmentävää asiakaspalvelua Zadaassa!: Zadaa väittää että noutoaika on 7 vrk, vaikka Matkahuollon mukaan Zadaa Package eli Lähellä-paketti säilytetään 14 vrk noutopisteessä. Onko muillakin ollut sama juttu? Vai sekoileeko tuo sovellus omiaan?
Vierailija kirjoitti:
Zadaa ilmoittaa paketin noutoajaksi 7 vrk koska ”haluamme suojella myyjiä että ssavat rahat nopeasti”. Kuitenkin Matkahuollon mukaan tuo 7vrk noutoaika on väärin, heillä aina Lähellä-paketeissa 14 vrk hakuaika. Eli Zadaa ”valehtelee” ostajille jotta hakisivat pakettinsa nopeammin.
Itse tajuan kyllä myyneenäkin sen että kivahan se rahat saada tilille nopeasti mutta toisaalta oon aina ollut tietoinen että ostajalla on 14 päivää hakea paketti ja that’s it. Itse en hyväksy sitä että valehdellaan ostajille asiasta, itekin saanut tuon saman ilmoituksen ja hätääntyneenä soittanut sitten Matkahuoltoon. Otin myös yhteyttä Zadaan asiakaspalveluun josta ensin väittivät että kaikissa heidän paketeissa on vain 7 päivää noutoaika mutta sitten myöhemmin myönsivät että aikaa onkin 14 päivää mutta Zadaa-appissa valitusaikaa vain 7 päivää.
En tajua miten vaikeaa voi olla kertoa tätä selkeästi ostajille ja myyjille ja miksi asiasta pitää valehdella. Tosi oudon kuuloinen tapa tehdä bisnestä vuonna 2018.
Siis saako myyjä rahoja ollenkaan tililleen, jos ostaja ei tee tuotteesta lopullista arviota??
Todella epämääräistä asiakaspalvelua, mikäli kaupoissa on jotain hämminkiä. Olen tehnyt kahdet kaupat ostajana ja saanut muuta kuin tuotteen myyntikuvauksessa on ilmoitettu (likaisia ja kuluneita vaatteita). Kauppoja ei voi perua jos olet arvostellut sen ja vaikka et olisikaan, myyjällä ei ole velvollisuutta ottaa viallisia tuotteita takaisin ja palauttaa rahoja. Omat kokemukset siis huonot, mutta pakko edelleen ostaa jotain, että saan käytettyä "hyvityksenä" saadut krediitit pois (mikä sekin on erittäin vaikeasti toteutettu ja epäselvä systeemi). Josko kolmannet kaupat krediittien tuhlailun merkeissä menisi putkeen...siihen jää minun Zadaa-shoppailut!