Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Zadaa -kokemuksia?

Vierailija
26.04.2016 |

Kertokaapa kaikki tästä uudesta "kirppis" sovelluksesta?
Kovasti hehkutetaan, että turvallinen ostajalle, mutta mitenkäs myyjälle?

Entä mikä pointti on sydämmillä, joilla vaatteita voi "merkata"?

Kommentit (704)

Vierailija
21/704 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirjam kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zadaa on mielestäni konseptina hyvä, mutta toteutus ontuu. Olin myymässä merkkilaukkuani palvelussa, kun huomasin Zadaan ottavan välistä 30€. Itselleni tärkeintä on myyntitapahtuman turvallisuus ja siitä olisin jonkun verran valmis maksamaankin, mutta Zadaa ilmoittaa T&C:ssään, ettei se ota mitään osaa eikä kantaa myyjän ja ostajan välisiin liiketoimiin. Mistäköhän tismalleen Zadaa sitten veloittaa niin suuren summan? Se, että tuotteeni saavat näkyä applikaatiossa Zadaan nappaavan jokaisesta myyntitapahtumasta niinkin suuren summan niin sanotusti tyhjästä on omasta mielestäni myyjille hävyttömän suolainen hinta ja kaiken kaikkiaan huonoa bisnestä.

Tuohan on vähän, kuin stressaisi kirpparilla toisen myyvän tuotteen eteenpäin ja saavan siitä enemmän rahaa kuin sinä. :D Sitä summaa mikä veloitetaan,ei kannata tuijottaa,vaan vedät myyntihinnan sellaiseksi, että sinulle jäävä summa on se, jolla olet laukun valmis myymään. Silloinhan et siinä periaatteessa mitään häviä.

Olen miettinyt samaa liittyen zadaan provisioihin ja toiminnan toteutukseen. Jos on profiloitunut merkkivaatteiden kauppapaikaksi, olettaisin sivuston tekevän jonkinlaista kontrollia liittyen myytäviin tuotteisiin, esimerkiksi tuotteiden aitoutta jne. Käytettyjen merkkivaatteiden markkinoilla valitettavasti löytyy niitä ihmisiä, ketkä myyvät vaatteita/asusteita "aitoina". Nykypäivänä merkkitietoisenkin on vaikea arvioida tuotteen aitoutta pelkistä kuvista.

Käytettyjen merkkivaatteiden osalta löytyy jo sivusto, joka hoitaa laadunvalvonnan (vestiairecollective). Tässä sivustossa provisiot ovat hieman korkeampia, mutta on kauppapaikkana turvallinen.

Vierailija
22/704 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Karri,

Zadaa turvaa kaikki ostokset: "Zadaa Protection - We guarantee you a full refund if the item is a fake, or you never receive it, or it is different than described." Ostajan on tuotteen vastaanotettuaan oltava yhteydessä Zadaahan, mikäli tällaista olisi tapahtunut. Meidän historian aikana olemme tehneet vain muutaman maksun ja tuotteen palautuksen, kun kyseessä on ollut feikki. Feikkien myyminen Zadaassa on myös laitonta. Terveisin, Zadaa Team.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/704 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt sovelluksesta, mutta myyjän kannalta edelleen maksun saaminen on todella hidas. Ostajalle kiva ja turvallinen joo. Vaikka kuinka nopeasti olen postittanut tavaran (yhtäkään kauppa ei ole vielä tapahtunut noudolla) saan silti odottaa maksua n. 2 viikkoa postituksesta mikä on kohtuuttoman pitkä aikaa sen lisäksi ett myyjältä veloitetaan provikat. Maksu lähtee myyjälle vasta kun ostaja on hakenut/hyväksynyt kaupat siinä menee jo lähemmäs viikko ellei ostaja nouda heti kun on saanut viestin ja siitä vielä viikko ennen kuin maksu siirtyy tiliin. Normaali tili siirto kestää 2 päivää ellei ole sama pankki jolloin näkyy heti.

Vierailija
24/704 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun tykkäsin ja sainkin hyvin kaupaksi tuotteita, mutta nyt vaan raivostuttaa kun maksut venyy ja venyy. Eli myyn tuotteen ja saan rahat tuotteesta aikaisintaan 2 viikon päästä?!? Pahimmassa tapauksessa odottelin yli 3 viikkoa maksua..

Tämän lisäksi yhden tuotteen kohdalla kävi niin, että vein annetulla koodilla paketin postitettavaksi ja ilmeisesti matkahuolto on hukannut paketin. Kaikki pesee kätensä tästä, niin jäi ostajalla tuote saamatta ja mulla rahat. Zadaan asiakaspalvelu ei vastaa viesteihin lukuisista yrityksistä huolimatta. En siis suosittele myymään mitään arvokasta..

Vierailija
25/704 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on kokemusta siitä, et jos vie kaks pakettia samaan aikaan postiin, niiden pakettikortit saattaa mennä sekaisin. Ite sain kerran väärän paketin ja kun ite laitoin kaks pakettia samalla kerralla postiin, kaupan kassa meni kans sekaisin korteissa, onneks saatiin jälkikäteen korjattua. Lisäks tutulla oli sellanen kokemus, ettei myyjä vaan ikinä postittanu tuotetta. Onneks sai rahat kuitenkin takasin. Mut ei kai näille asioille oikein voi mitään...

Muuten ei oo valittamista, ton maksujen hitaan siirtymisenkin kyllä ymmärrän.

Vierailija
26/704 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko teillä myyjillä on mennyt että raha on tullut tilille? Itellä nyt 6päivää ensimmäisestä vastaanotetusta paketista? Mitä jos tilinumero onkin väärä...?

Vierailija
27/704 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole facebook-tunnuksia, niin enpä voi käyttää sovellusta? (Enkä ole hankkimassa face-tunnuksia yhden sovelluksen takia.) Osajana olisin ollut kiinnostunut. 

Vierailija
28/704 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin saan rahat tilille? Paketin vastaanotosta jo 6 päivää.

Vierailija
29/704 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kokemusta vain myyntipuolelta, josta voisin kertoa hiukan. Itselläni kauppa on käynyt hyvin: taisin liittyä palveluun joulukuun alussa ja siitä lähtien kaupaksi on mennyt 18 tuotetta. Monta tuotetta kerralla on ostanut vain yksi ostaja (siitä kiitokseksi lähetin paketin vielä samana päivänä kuin osto oli tapahtunut). Yleensä lähetän paketin seuraavana päivänä ostosta, viimeistään muutaman päivän päästä. Kun olen vienyt paketin ärrälle, napautan "toimitettu"-kohtaa ja ostaja saa siis tiedon, että paketti on lähtenyt matkaan. Myös myyjä saa tiedon, että a) paketti on saapunut toimituspisteeseen, sekä b) ostaja on noutanut paketin. Lopuksi ostaja arvioi tähdillä ostokokemuksen, jolloin kauppa on sulkeutuu, ja rahat siirretään myyjän tilille. Tässä tosiaan menee tovi, mutta ei nyt mua ainakaan niin paljon haittaa.

Itse myyjänä panostan hyviin kuviin (riittävästi valoa, valkoinen tausta ja henkarissa) ja hyviin tuoteselosteisiin (vaikka en itse mitään koskaan osta, niin ärsyttää tuotteet, joista myyjä ei kerro yhtikäs mitään!) sekä yksinkertaisesti hyvänlaatuisiin vaatteisiin (puhki menneitä en edes viitsi yrittää kaupata, vaan vien mieluummin vaatekeräykseen). Näin muodostat hyvän yleisilmeen itsestäsi myyjänä! Zadaan osuus myydystä tuotteesta ei haittaa minua; se ilmoitetaan aina hyvin selkeästi heti hintaa määritellessä ja hei, onhan se mukavaa tukea kotimaista yrittäjyyttä!

Kaikki muut myynnit ovat menneet hyvin paitsi yksi, jolloin paketti hävisi kuin tuhka tuuleen toimituksen aikana! Zadaa maksoi sekä ostajalle rahat takaisin, että mulle myyjälle korvauksen kadonneesta tuotteesta (määrän, jonka olisin saanut tuotteesta). Eli tälläinenkin tilanne hoitui mutkitta!

Myynnistä mulla oo siis mitään huonoa sanottavaa, paitsi muista käyttäjistä. En voi sietää tinkaamista, joten ärsyttää, kun tuotteisiin aletaan kommetoida omia tarjouksia. Olen hinnoitellut tuotteen; hyväkse se tai odottele, että alennan hintaa, jos tuote ei meinaa mennä kaupaksi. Myös turha tuotteista tykkäily ärsyttää (tälläkin hetkellä yhdessä tuotteessa on 31 tykkäystä, mutta ei sitä kukaan silti näytä ostavan – ollut myynnissä nimittäin liittymisestäni saakka). Ostajalla on vähän isompi riski: mitä jos myyjä ei ollenkaan lähetä tuotetta? Tietenkin ostaja saa rahansa takaisin, mutta haluttu tuote jää silti saamatta. Myös feikkituotteita voi esiintyä (niistä voi onneksi raportoida Zadaalle) tai myyjä ei ilmoita tuotteen kunnosta rehellisesti, mutta onneksi on ne tähdet! Paljon täysiä tähtiä saaneisiin voi siis todennäköisesti luottaa.

Vierailija
30/704 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zadaan parhaat puolet omasta mielestäni: kätevyys (kaikki tapahtuu älypuhelimella + paketti helppo tiputtaa lähikauppaan) sekä turvallisuus (myyjältä varastaminen mahdotonta toisin kuin normikirppiksillä).

Paketoimisesta: ensisijaisesti uusiokäytän pakkaukset, joissa saan nettikaupoista itse tilaamiani tuotteita (esim. monta Adlibris- ja Ivyrevel-pakettia olen lähettänyt matkaan). Jos kyseiset pakkaukset ovat itseltä loppu, käytän paperikasseja: tuote sisään, taitan kassin suun kaksinkerroin ja suljen nitoja-jesari-kombolla. Mitään vastaanottajan osoitteita tai nimiä ei tarvita: kassalla näytät vain myydyn tuotteen koodin ja kaupan työntekijä printtaa toimitustiedot ja saat kuitin paketin jättämisestä.

Tuotehaussa voi määrittää koko- ja hintahaarukan. Voi myös hakea tiettyjä merkkejä tai tiettyjä vaatekappaleita. Jos olet tottunut fb-kirppiksiin, voi tuntua oudolta, kun tuotteita ei voi upata; täytyy vain kärsivällisesti odottaa, että joku etsii juuri sellaista tuotetta, jota itse myyt. Itseäni harmittaa kyllä, kun tiettyjä myyjiä ei pysty hakemaan. En myöskään tiedä, miten saisi selattua pelkkiä asusteita?? Esim pelkkiä takkeja taikka housuja voi kyllä selata, mutta pelkkiä kenkiä tai laukkuja en ole saanut valittua. Osaako joku valaista onko moinen mahdollista?

Piti kertoa "hieman"... hups :)

Vierailija
31/704 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkille laukuille ja kengille on ollut aina oma selausnappi 👍 Vanhassa versiossa se oli ainakin sellainen kengän kuva. Nyt nekin löytää päävalikon alta, mutta voi kyllä hakea erikseen 😊

Vierailija
32/704 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, huomaan, että olet tyytyväinen tähän palveluun, joten rohkenen kysyä sinulta erästä asiaa. En nimittäin löytänyt softasta "help"-kohtaa. Tänään 5.2. rekisteröidyin palveluun Facebookin kautta. Tein profiilin, mutta ongelmani on tämä: en keksi, miten lisään softaan omat myytävät tuotteeni, siis missä "lisää" tai + kohdat. Aloin jo epäillä, että toimiiko tämä softa 7 vuotta vanhassa iPhonessani ollenkaan? En kyllä vaihda hyvää puhelintani tämän vuoksi. Kiitos, jos viitsit vastata. Tapaamisiin Zadaassa. Terveisin Raija

Vierailija
33/704 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Raija!

Tuotteen voi lisätä myyntiin alareunassa, keskellä olevasta violetista kameran kuvasta.

Vierailija
34/704 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodilla EH9210 5€ shoppailurahaa Zadaahan!

Vierailija
35/704 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin juuri Zadaan, mutta en ole vielä tilannut mitään. Tarjonta ainakin on valtava. Mitä olette tykänneet? 

Vierailija
36/704 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin loppuvuodesta 2017 LUMI-merkkisen laukun heidän omasta mallikappale tms "kaupastaan" sovelluksessa todella hyvällä alennuksella. Peukut pystyyn, että näitä kotimaisten? merkkien kauppoja tulee vielä lisää jatkossakin. Jos joku zadaalainen lukee tätä, niin R/H ja Marimekko olisivat kivat.

Vierailija
37/704 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten profiilin pystyy poistamaan?

Vierailija
38/704 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko maksaa muulla kuin luottokorteilla esim. paypalilla?

Onko yhtään kehittäneet , vai onko edelleen yllä olevia ongelmia?

Vierailija
39/704 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kivan tuntuinen sovellus, ja erittäin koukuttava.

Ihmettelen vain noita hintapyyntöjä siellä, vaikuttavat lähes linjassa ylimitoitetuilta. Jostain Zaran tai Vilan takista pyyntö saattaa olla 60 tai 70 eur.

Vierailija
40/704 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko siinä voi kestää, että joku antaa arvostelun?

Entäs jos ostaja ei vain tee arvostelua saatuaan paketin?

Saako myyjä silti rahat...